![]() |
|
|||
|
|||
![]() Mooi project dit, ik benieuwd wanneer ik hem een keer voorbij zie komen in de omgeving
![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik denk dat er op termijn het e.e.a verchromed inkomt. Voorlopig laat ik het even zo en concentreer ik me even om het afbouwen, APK en RDW keuren van het apparaat. Hij moet voor 1 maart af zijn. @eddie Polo : vast wel, de bedoeling is toch echt om naast een paar evenementen te bezoeken, ook zeker bij lekker weer in de omgeving te touren.. ![]()
Daily /Work: Caddy Highline TDI 2.0 2018 | Fun: Golf Cabrio MK1 1991 G60 Pro FM 24/7 Nonstop Danceclassics & Dancehits Last edited by Pro FM : 24-01-2012 at 22:42. |
|
||||
|
||||
![]() mooi werk dit, heb je voor de radiateur een corrado g60 radiateur gebruikt?
|
|
||||
|
||||
![]() Ik dacht een Golf 2 G60, de corrado radiator was te groot (of net andersom..
![]()
|
||||
|
||||
![]() Kleine update dit keer. Alleen zaterdagmiddag effe bezig geweest in de hal. Ik heb in beide portieren dreunplaat aangebracht voor een betere audio weergave.
1 Portier afgemaakt. Weer waterdicht gemaakt, zijpaneel weer terug en de nieuwe speakerbak voor de grotere speakers geplaatst. De andere kant kan nog niet want ik wacht nog op het bevestigingsplaatje om het raam vast te zetten die ik bij de dealer heb besteld samen met nog wat andere losse ontbrekende deeltjes ![]() ![]() ![]() ![]() Volgend weekend gaan we weer verder.
|
||||
|
||||
![]() Na 2 weken niets wegens geen zin/te koud dus schaatsen...gisteren maar weer eens verder gegaan.
Het probleem met de doolgedraaide oliedruk sensor/g lader olie leiding (of hoe het ook mag heten) opgelost door nieuw schroefdraad te tappen en een verloop busje te monteren. Alles weer terug gemonteerd en met alle hoop weer starten. Hij start nu dus niet meer... Zoals ik vorige keer al vertelde liep de auto 30-40 seconden toen hij uitviel. Sinds die tijd slaat hij dus niet meer aan terwijl hij dus heel netjes gelopen heeft. Bij het starten hoor ik nog wel 1 of 2 plofjes en maakt hij aanstalten om aan te slaan maar dat doet hij dus niet. Zou er wat electronisch kapot gegaan zijn? Ik heb nog steeds brandstof in het blok en een vonk. Iemand een idee om me verder te helpen, mijn kennis is zeer beperkt. Ben ik verdorie bijna klaar en dan dit weer.... Via het golfcabrioforum bied edwin mij een ECU aan om te proberen Dus zaterdagavond naar Oudewater gereden om deze op te halen in de hoop dat dit het probleem zou oplossen. Het was TE gezellig dus van klussen kwam niet veel meer. ![]() Vandaag danmaar even verder met de afbouw van het interieur. De auto is nu echt bijna af maar moet natuurlijk wel weer gaan lopen voordat we er echt van kunnen genieten. Komende dinsdag komt Edwin hiermee helpen.Blijft over wat kleine dingen zoals het terug monteren van de kenteken verlichting, Aansturing slot achterklep,aansluiten ruitensproeier (van plaats veranderd dus even een klein kabel boompje maken) en nog een handje kleine klusjes. ![]() ![]() ![]() Binnenkort dus weer verder!
|
||||
|
||||
![]() Zo eindelijk weer eens goed nieuws ..HIJ LEEFT WEER!
Vanavond kwam cabrioforum lid edwin zoals beloofd even langs om te kijken naar de problemen. Nadat hij eeerst had gechecked of we een vonk hadden (check!) de truuk met de de remmenreiniger geprobeerd. Na het inspuiten hiervan sloeg de motor direct aan. Ok geen brandstof dus toch... Benzine leiding bij de aanvoer los gegooid en sleutel om...geen druppel! Ja dan gaat hij natuurlijk niet lopen,dat snapt zelfs een leek. Natuurlijk lijkt de brandstof pomp dan de boosdoener maar deze bleek het wel te doen. Dan blijft er maar 1 ding over en dat is de opvoerpomp. Achterbank eruit en spanning gemeten. 12 Volt aanwezig maar niets te horen. Dit moest de oorzaak zijn. Bij het eruithalen troffen we het volgende aan: ![]() ![]() Het stukje rubbere slang was totaal verteerd en had losgelaten. De auto stond natuurlijk al een tijdje stil en zonder veel brandstof in de tank. Inmiddels had ik die wel bijgevuld maar dat helpt dan natuurlijk niet meer. Ook duidelijk te zien aan dit: ![]() ![]() Nu had ik de opvoer en brandstof pomp nog liggen in zeer goede staat dus maar besloten om beide te vervangen omdat naar onze mening de druk van de brandstof pomp toch ook niet echt wat was meer. Wat ik alleen nog zoek is de originele beugel om de pomp vast te maken aan het chassis, iemand die dat nog heeft liggen? Hierna de auto gestart en alles langzaam warm laten lopen. De auto liep nog wat bonkig maar na een paar minuten heel netjes zonder problemen. Gelukkig dus geen lekkage meer en de opvulbus houdt het ook prima en het lekt er niet meer. Ik hoef hierdoor dus gelukkig niet de kop om te vervangen...zou erg lullig geweest zijn. Ik heb weer wat geleerd vanavond en het is natuurlijk ook erg gaaf om te zien dat een ervaren iemand het apparaat zo weer aan de gang heeft. BEDANKT EDWIN! Ja en dan is het project ineens bijna af...de laatste kleine klusjes (een hand vol) liggen er nog maar dat mag geen naam hebben. Nu APK klaar maken en laten keuren, RDW keuren en taxeren/verzekeren...Laat de lente maar komen!
|
||||
|
||||
![]() Super dat ie weer loopt! Ben benieuwd naar het totaal plaatje straks
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Zo he net is effe alles doorgelezen en wat is dit een plezier om te lezen Ben ook benieuwd naar het totaal plaatje Ga zo door
![]()
Volkswagen golf MK2 2.0 8v 1990 ( sold) Opel vectra 1.6 1997 ( sold) Volkswagen golf MK2 1.6 Aut. 1988 ( Sold) Volkswagen Polo 6n 1.4 (sold) Volkswagen kever 1972 (project) Volkswagen Golf MK4 1.6 (daily |
|
||||
|
||||
![]() Doordeweekse update dit keer .. :lol:
Vanavond kwam Cabrioforum lid Alex weer eens een avondje mee klussen. Hij bood eerder al eens aan om de kofferbak slot motor/ sturing in te bouwen omdat hij dit al vaker had gedaan. Dat aanbod slaan we natuurlijk niet af dus vanavond was het zover.. Ook weer een apart verhaal, ik had ergens terug in november al eens zo'n jom setje besteld op ebay. Die bleek het dus gewoon helemaal niet te doen. Maar ja, te laat achter gekomen dus dikke pech... Dus onlangs weer een nieuwe besteld die het dus ook niet deed...dan ga je dus wel even twijfelen aan jezelf..... Maar goed er kan weinig aan mis, het is een plus en een min en het moet werken. Dit keer dus wel direct geprobeerd toen hij binnenkwam dus dit keer wel een andere gekregen (gratis ,al duurde dit 3 weken )....maar dat geloof je toch ook niet? 3 setjes waarvan twee gewoon zo dood als een pier nieuw in doos.... Slechte zending geweest zeker? De kabel had ik al eerder getrokken en afgelopen week samen met de nieuwe kenteken verlichting netjes in een nieuw boompje afgetaped. De ervaring was er duidelijk want na montage werkte alles in 1 keer en hoefde er niets meer in of versteld te worden. :smt023 Hierna hebben we even de stuurkolom gedemonteerd omdat de stuurpen te ver naar binnen zat en we het stuur niet konden monteren. Nadat dit gefikst was even tijdelijk een oud stuurtje gemonteerd. Afgelopen weken had ik nog wat leuks gescoord: ![]() Slot alvast gemonteerd, slotvanger nog heel even laten zitten dat komt nog wel. Ik wil de auto volgende week APK laten keuren dus de laatste dingen wil ik de komende dagen nog doen. Enige klusje is het afstellen van de schakel stangen. Ik heb dit zelf nog nooit gedaan en heb vanavond twee meter gereden in de hal,maar ze zitten nog niet goed. Iemand die daar de komende dagen mee wil en kan helpen? Thanks Alex voor de hulp vanavond!
|
||||
|
||||
![]() Inmiddels zijn we weer een paar weken verder. De auto is inmiddels APK gekeurd en dit ging weer eens niet zonder slag of stoot. Bij de garage waren ze namelijk zo vriendelijk om mijn vers gespoten auto waarmee nog geen meter echt was gereden te beschadigen.... toen ik de auto even ging wassen omdat deze nogal erg stoffig kom ik dus gewoon twee dikke beschadigingen tegen...WTF! !@#$%^&*()) gloeiende gloeiende!
Meteen gebeld en dan te horen krijgen"" ja wij hebben niets gedaan" JAJA ik lever een perfect gespoten auto af en krijg hem zo terug.... ![]() daarnaast zit er een schaafplek van ongeveer 2-3 cm op mijn perfect gespoten voorbumper... ![]() Goed, de volgende dag iets rustiger terug gegaan en gelukkig was men het toch met mij eens dat dit zo niet kan. Het wordt dus toch opgelost zonder dat het mij wat gaat kosten en zo hoort het ook! Ze blijken zelf naast een garage ook een schadebedrijf te hebben dus willen het zelf ook netjes oplossen. Op 3 april kan ik hem naar de spuiter brengen,2-3 dagen later moet hij weer klaar zijn. De cabrio is inmiddels terug van de spuiter en de schade is gelukkig perfect gerepareerd. Niets meer te zien ! een pak van mijn hart..man wat was ik pissig! ![]() De volgende belangrijke update: De Velgen! Na jaren op 14 inch RSL te hebben gereden wilde ik wat anders. Liefst ook ietsjes groter,maar wel weer wat aparts. Nu zie je de RSL velgen ook niet meer zoveel,maar vorig jaar liep ik dan toch tegen wat zeldzaam leuks aan. Naar mijn weten rijden er in NL geen auto's met deze set rond .Ik heb ze in elk geval nog nooit onder een nederlandse VW gezien maar "'correct me if i'm wrong" ![]() Paar weken geleden na goed overleg met Marnix van Custom Car Alloy in Rotterdam een plan van aanpak gemaakt en de velgen daar gedropt.(toen sneeuwde het trouwens nog.. ![]() ![]() ![]() Van een meter afstand leek het nog heel wat,maar van dichtbij viel het toch wel tegen, dus vandaar een complete make over met als eindresultaat: ![]() ![]() ![]() Me happy! bling bling! En natuurlijk het stapeltje rubber dat al klaar ligt: ![]() Volgende halte (hopelijk morgen als het werk het toelaat) de bandenboer voor montage!
|
||||
|
||||
![]() idd, het begon zo lekker een paar weken geleden...we willen nu wel weer min 15 graden en een zonnetje...
![]()
|
|||
|
|||
![]() Mooie ombouw zal wel erg fijn rijden
Jammer van de garage maar dat is gelukkig opgelost Die wiellen heb ik nog nooit eerder gezien is wel apart Als het goed is had jij zo'n accu houder tekoop Wat zijn daar de afmetingen van? Doe maat via Pb aub
|
|||
|
|||
![]() In alphen even bekeken is echt een heel mooi apparaat geworden
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Vandaag de velgen opgehaald van de bandenboer die met het zweet op zijn rug voooorzichtig de bandjes erom heeft gelepeld.
Helaas loopt de boel voor NET aan tegen de veren dus ik denk dan ik een klein spacertje nodig heb. Maar voordat ik dat zeker weet moet ik de boel deze week eerst even laten uitlijnen om hier exact achter te komen. Nu dus toch weer even iets omhoog als ik morgen naar Drachten wil... De plaatjes: Met verse bandjes: ![]() Onder de cabbie: ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() ziet er heel mooi uit!
mooi project!
|
||||
|
||||
![]() echt geweldig mooi deze velgen !
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Nice ! Je hebt nogwel wat plaats voor een spacer vooraan zo te zien.
Komt wel goed ![]()
|
||||
|
||||
![]() super resultaat. watvoor velgen zijn het?