Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Archief
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Thread Tools Search this Thread
Old 06-04-2010, 21:47
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer

Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83

Quote:
Originally Posted by sixpack
idd wanneer komt die air dr onder ?

Zit d'r al in.

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk

Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Old 06-04-2010, 21:51
martinus83's Avatar
martinus83 martinus83 is offline
Forum junkie

dr in ja, er onder past niet meer, duidelijk te zien op eerdere foto's
Golf TDIi '97 - Sold
Golf GTi8v '90 - Sold
Golf GL1.8 '87 - TL
Golf CL1.3 '86 - TL
Old 06-04-2010, 21:53
sixpack's Avatar
sixpack sixpack is offline
Volksforum Crew - Polijstpooier

Old 07-04-2010, 12:00
CorMIVW's Avatar
CorMIVW CorMIVW is offline
VW Addict

die wielen!!!
Old 07-04-2010, 12:19
Melvin Melvin is offline

Toch, na alle ultralaag verhalen, en op-maat-verhalen, lijkt alles nog wel een stukje van de grond af te liggen niewaar?

Sowieso een vereiste dat je auto nog rolt op laagste stand, hoe zit dat?
Old 07-04-2010, 13:01
Rob g60 Rob g60 is offline
Forum junkie

auto hoeft niet te rollen in laagste stand.
De foto's van misha zijn auto zijn niet op de laagste stand gemaakt en voor kan ie nog zakken als de andere stabilisator stang eronder zit en hij ligt nu al vast op de grond van voor
Ultra laag en op maat verhalen zijn idd mogelijk op bestelling maar dan moet je auto het ook toelaten.
sommige auto's zijn nu eenmaal begrenst op een aantal dingen en je kunt wel alles wegslijpen maar ik ga zowiezo voor veiligheid en geen gekke fratsen qua slijpen in chassis en dergelijke apk afkeur(inbeslagname) toestanden.
Old 07-04-2010, 13:06
Melvin Melvin is offline

Quote:
Originally Posted by Rob g60
auto hoeft niet te rollen in laagste stand.

Als je dagelijks met airride bezig bent, lijkt me dat je dit toch wel hoor te weten. Wat doe je als je een klapbalg hebt op de snelweg? Hoe kom je nog thuis als op een meeting een balg klapt? Toch wel zo veilig dat alles nog rolt in de laagste positie. Met een auto die als een baksteen op de grond klapt bij een lekke balg ga ik niet op weg!

Quote:
Originally Posted by Rob g60
sommige auto's zijn nu eenmaal begrenst op een aantal dingen en je kunt wel alles wegslijpen maar ik ga zowiezo voor veiligheid en geen gekke fratsen qua slijpen in chassis en dergelijke apk afkeur(inbeslagname) toestanden.

Ligt eraan hoe en wat, maar aanpassingen aan het chassis zijn niet meteen gevaarlijk en apk-afkeur!
Old 07-04-2010, 13:38
Forum junkie

Quote:
Originally Posted by MellyVille
Als je dagelijks met airride bezig bent, lijkt me dat je dit toch wel hoor te weten. Wat doe je als je een klapbalg hebt op de snelweg? Hoe kom je nog thuis als op een meeting een balg klapt? Toch wel zo veilig dat alles nog rolt in de laagste positie. Met een auto die als een baksteen op de grond klapt bij een lekke balg ga ik niet op weg!

Ligt eraan hoe en wat, maar aanpassingen aan het chassis zijn niet meteen gevaarlijk en apk-afkeur!

dus met een auto die een klapband kan krijgen ga je de weg ook niet op?

maar een balg die klapt heb ik nog nooit gezien en gehoord(maar ik begin ook pas net) misschien bij een zelf gemaakte set of slechte montage waar een balg continu ergens tegen schuurt. cowboy verhalen zat maar niemand die met foto's of bewijzen komt(ja op vortex maar daar wordt een hoop afgerommelt)

maar als een klant wil dat ie in laagste stand rolt is dat geen probleem hoor zo gebeurd.

met slijpen en toestangen bedoel ik chassis balken inslijpen dat is zeker apk afkeur als ie bij de rdw komt.
Old 07-04-2010, 14:08
Melvin Melvin is offline

Chassis-slijpen hoeft geen APK-afkeur te zijn. Bij Amerikaanse wagens vinden er zo vaak aanpassingen aan het chassis plaats, en dan kan een auto alsnog goedgekeurd worden. Denk ook eens aan een 356 replica op basis van ingekort Kever-chassis, daar moet ook gelast en geslepen worden!

En een balg kan zeker klappen. Ik heb het zelf meegemaakt, balg liep altijd vrij, tot ik eens flink ging karren, waarbij de banden zo heet zijn geworden dat ze wat groter werden dan normaal, en de wang uiteindelijk wel mijn balg kon raken in een haakse bocht. Gelukkig kon ik 'm gewoon naar huis toe rijden. En een balg of slang of verbinding kan altijd klappen of kapotgaan, je zal de eerste niet zijn...

Maargoed, ik wil niemand aanvallen hoor!
Old 07-04-2010, 14:12
Forum junkie

geen probleem voel me ook niet aangevallen hoor iedereen mag zijn mening geven anders hoef ik geen topic te openen.

Je bent wel de eerste waar ik van hoor dat er een balg geklapt is.
Ik werk ook niet met luchtleiding in de wielkuip met met goede gewapende leiding daar is het wel link op een gewone leiding te leggen.

Last edited by Rob g60 : 07-04-2010 at 14:15.
Old 07-04-2010, 15:30
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac

Send a message via MSN to Misha

Dat van die balg ligt dus aan je band, dus dat is niet uit zichzelf klappen.. dat lijkt me vrij sterk dat hij uit zichzelf klapt namelijk..
In de US heeft inderdaad elke verlaagde auto een framenotch, maar de keuring daar is ook wel heel wat anders als hier. Als je er hier met een geslepen chassis door komt heb je geluk, als de keurmeester het ziet en alles volgens de regels doet keurt hij 'm af.

Last edited by Misha : 07-04-2010 at 15:35.
Old 07-04-2010, 15:34
Melvin Melvin is offline

Ik heb het over Amerikaanse auto's hier. En dus de auto's op kever-chassis, hier. Geen punt, als je het goed doet...

En dat van mijn balg lag aan een combinatie van band en balg. Nog nooit heeft de balg geraakt (ik controleerde dat wekelijks) maar als je dan eens serieus gaat hoeken, gaan band en balg dingen doen die je niet had voorzien. Ik reed ook met een spacer en had voldoende ruimte tussen bang en balg, behalve in die extreme situatie
Old 07-04-2010, 15:37
Koen is sleeping's Avatar
Koen is sleeping Koen is sleeping is offline
Volksforum QUATTRO Donor Sleeping since 2004

@Mellyville: Als een schroefveer afbreekt heb je ook verre van een veilige auto. Wat is dan het verschil met een geklapte balg?
Old 07-04-2010, 15:43
Melvin Melvin is offline

Als je achteras eronderuit duvelt heb je ook een onveilige auto...

Maar daar doel ik niet op. Een balg kan nou eenmaal klappen, lijkt mij een veiliger gevoel dat je dan nog wel thuis kan komen en niet met je bek op straat beland, met alle gevolgen van dien.

Een luchtslang kan heet worden en lek raken, een koppeling kan gaan lekken op den duur, vanalles is mogelijk... De balg zelf veroudert ook, ik bedoel maar dat er vanalles kan gebeuren, en ja, dat kan normaal ook...

Maargoed, ik zou niet met een fijn gevoel rondrijden als ie niet vrij kan rollen in de laagste stand.
Old 07-04-2010, 15:54
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew

het lijkt mij ook niet fijn als er een leiding losklapt en je daarna een rekening van rijkswaterstaat voor een paar meter snelweg-asfalt krijgt, maar dat is een keuze die eenieder voor zichzelf toch maakt, hoever ga je voor de "show"?

Last edited by Marcski : 07-04-2010 at 15:56.
Old 08-04-2010, 08:05
Pidi's Avatar
Pidi Pidi is offline
Forum regular

Dergelijke dingen, vergen gewoon onderhoud. Ik rij niet veel met m'n wagen, maar ik breng hem binnenkort ook weg om bepaalde koppelingen of kleppen te laten vervangen.

Ik heb al iets te veel geleerd van de vrachtwagens bij ons op de zaak... Poreuze balgen en verroeste koppelingen. (zijn dit wel wat extremere voorbeelden) Maar met onderhoud verklein je het risico wel een stuk!
Old 08-04-2010, 08:07
Pidi's Avatar
Pidi Pidi is offline
Forum regular

Wat mij bij dit merk wel aantrekt, is dat je een vaste rijstand in kan stellen... Ik vindt dat een heel goed pluspunt. Maakt de auto ook beter om uit te laten lijnen, denk ik.
Old 08-04-2010, 08:36
martinus83's Avatar
martinus83 martinus83 is offline
Forum junkie

Inderdaad een hele mooie optie. Ik zou ook de voorkeur hebben aan een vrijloopt wanneer er een leiding, balg of de tank of wat dan ook lekt. Maar dat zal consequenties hebben voor de maximale verlaging.

Op mijn werk moet mijn collega zijn T1 bus aandrijfas uitsparingen in het chassis weer dicht laten lassen omdat hij zo niet goedgekeurd wordt in NL. De bus is geimporteerd uit de USA waar het waarschijnlijk wel gedoogd of toegelaten werd.
Golf TDIi '97 - Sold
Golf GTi8v '90 - Sold
Golf GL1.8 '87 - TL
Golf CL1.3 '86 - TL
Old 08-04-2010, 08:45
Melvin Melvin is offline

Werk je met digitale drukmeters die hem automatisch op rijstand brengen of hoe werkt dat? Wel een toffe en superhandige optie idd!
Old 08-04-2010, 09:03
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac

Send a message via MSN to Misha

Mijne heeft dat niet hoor, wel voor geïnformeerd.. maar het zogenoemde 'intelliride' moet 650 euro kosten.

Posting Rules