![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Klopt !! Je denkt toch ook niet dat ik voor mijn lol iedere apk de wielen wissel ?? (en ik wissel al zoooo vaak ... ![]() raar maar waar, Het eerste jaar dat ik mijn bus liet keuren (na 21 jaar in bezit te zijn geweest van de eerste eigenaar, die hem altijd bij de VW Wittebrug liet keuren)keurde MIJN keurstation hem af (??) omdat de banden niet aan de load index voldeden. Terwijl het nog steeds de eerste montage (bedrijfsbus)banden waren,waar hij bij de eerste eigenaar nog nooit op afgekeurd was !! ![]() Maar inderdaad ... ze voldeden niet aan het max. laadvermogen van de bus mét belading(totaal 2300kg) |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Wout: Een andere motor is dan wel een probleem????? Nee hoor mits hij maar nit meer dan 30% meer vermogen heeft Ik heb vroeger een golf 2 1300cc op kenteken auto Met een grote achterschade hersteld,en o ja het kenteken was ook nog deels in beslag genomen. Omgebouwd naar een 2 liter 16v uit een passat Nou was geen probleem hoor. Ik kreeg er gewoon een type goedkeuring op voor een 1800 16v Maar je moet gewoon zorgen dat er een hele frisse auto neer gezet wordt. |
|
||||
|
||||
![]() Tis zelfs 1997.
LOAD-INDEX Wanneer mag de aslast verminderd worden om de load-index van banden te bepalen? Van sommige voertuigen mag de aslast verminderd worden. Dat houdt ook in dat dan banden met een lagere load-index gebruikt mogen worden. Met deze handige tabel is snel vast te stellen in welke gevallen dat is toegestaan. In artikel 5.3.27 en 5.12.27 van de Keuringseisen wordt bepaald dat op een voertuig, dat in gebruik is genomen na 31 december 1997, banden moeten zijn gemonteerd waarvan de load-index niet kleiner mag zijn dan de maximale aslast van het voertuig. In de Regeling Permanente Eisen, artikel 2.6.1, staat beschreven hoe dit bepaald moet worden. Er zijn voertuigen waarbij de maximale aslast verminderd mag worden voor de berekening van de load-index van de banden. Daardoor mogen banden met een lagere load-index gemonteerd worden. Deze uitzonderingen zijn beschreven in artikel 2.6.1 lid 3; lid 4; en lid 5 van de Regeling Permanente Eisen. In de tabel staat bij welke voertuigen het toegestaan is om de aslast te verminderen voor het bepalen van de load-index. Artikelenoverzicht load index
http://www.volkswouter.nl Last edited by VolksWoute® : 04-07-2004 at 20:46. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Jij ging hier niet van 4 naar 6 cilinders,want dat is nm. wel een probleem.
|
||||
|
||||
![]() En dat tussenschot hoeft trouwens ook niet.
Moderne grijskentekenauto's hebben dat ook niet allemaal standaard er in zitten! Ik heb al eens wat vragen over verlagen naar de RDW gemailt en kreeg dit terug, ook het feit dat het achterwiel na extreem verlagen slecht is te demonteren is behandeld: Over het algemeen kan men zeggen dat uw voertuig ten alle tijden aan de permanente eisen moet blijven voldoen. ( zeg maar APK+) Voor wielgeleidingselementen geldt dat u hier niet aan mag lassen om een roestschade te repareren. Bovendien moeten zij deugdelijk zijn bevestigd en géén breuken of scheuren vertonen. In principe mag u dus het voertuig verlagen of een andere as monteren mits e.e.a deugdelijk is. Voor de spoorbreedte kunt u aanhouden dat deze niet groter mag zijn dan 2% van de standaard waarde. Of dat u daar spoorverbreders voor gebruikt maakt in principe niet uit. Let op: als u daardoor spatbordverbreders e.d. aan moet brengen kan dit invloed hebben op de breedte van het voertuig. Bovendien mogen de wielen niet meer dan 3 cm uitsteken. Doordat de bus in het verleden een Nederlands kenteken heeft gehad wordt het een Herinvoer. Het blijft een volledige keuring. Op de keuring zal het waarschijnlijk geen bezwaar zijn dat het wiel niet op de normale manier demontabel is, wel kunt u op andere momenten problemen verwachten. Soms moet er bij de APK keuring wielen gedemonteerd worden en als u een lekke band krijgt is dit ook niet erg praktisch. Ik kan me voorstellen dat de politie hier moeilijk over doet. Een eerdere mail over rijhoogte leverde dit op: Ik ga er vanuit dat u met uw vraagstelling het volgende bedoelt nl de onderkant van voertuig tot het wegdek gewijzigd wordt. In het voertuigreglement VR, de hoofdstukken 5 en 6 is er niets geregeld omtrent de hoogte tot het wegdek. Bij de montage van een LPG installatie mag de LPG-tank in bedrijfsklare toestand van het voertuig niet lager zijn gelegen dan 200 mm boven het wegdek. Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn. Met vriendelijke groet, Medewerker Klantenservice RDW |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
ben blij dat de Capri van 1972 is,want die gaat van 65 pk (1700 4cilinder) naar 240 pk !! (maar het blijft een 4cilinder op kenteken !! ![]() Last edited by kruk@b : 04-07-2004 at 20:46. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja maar dat weet elke boere lol inmiddels??? Wat nieuw is probeer ik dus te zeggen, is die 30% schaal. Vroeger was dit niet. En anders moet er een type goedkeuring op afgegeven gaan worden. Dan gaan ze je auto driedagen testen op lelystad, en daar gaat het er niet zachtjes aan toe.(spreek ook weer uit ervaring) ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja en je hebt een kenteken, dus das mooi Ben alleen benieuwd hoe dat met deze E30 gaat?????? Dus als ik het zo zie kan groen weer druk aan de slag BMW E30 ... 875pk en over de 1200nm..gemeten op een bank Kijk ook even naar de filmpjes?? ![]() ![]() ![]() http://www.kilander-racing.se/ |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ennnnnn waste leuk???? ff voor de indruk de nieuwe M5 heeft 500nm koppel De nieuwe Merc SL brrrrr vies woord zeg heeft 1000nm koppel Dus deze boys hebben goed leggen klooien zeg. |
|
||||
|
||||
![]() Wat wil je met zo`n bijna vrachtwagen turbo erop...
![]() Ennuh ik doelde dus in mijn verhaal op ombouw van 4 naar 6,dat je 30% vermogenstoename mag hebben weet ik ook.Hans zei dat ik dan een 6 cilinder volgens de regels ook wel aan kon vechten,maar dat is dus niet zo.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Jaa dat klopt doen ze dus niet meer En dan moet je een type goedkeuring gaan aanvragen. :biggrin: |
|
||||
|
||||
![]() ga er aankomende zaterdag weer 30-50 halen niels !!
Kan je een weekje wachten ?? ![]()
|
||||
|
||||
![]() :o heerlijk zo'n discussie
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Tuurlijk... geen haast hier. Ik kom ze wel ffies een keertje langs halen. :biggrin:
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Leest lekker weg ![]()
|
|||
|
|||
![]() heren kenners,
ik heb de discussie van leon gevolgd over de banden, loadindex en APK keuring. Hoewel het net rustig is wil ik de discussie niet opnieuw aanwakkeren, maar ben wel benieuwd naar het volgende: op dit moment ben ik bezig met de roestauratie van een spijl uit '67. Omdat ik geen dubbel werk wil doen (onder het plamuur zit al werk genoeg), is het de bedoeling mijn bus strks verlaagd de schuur uit te rijden (na t spuiten e.d.). Ik zal dan eerst weer langs de RDW moeten alvorens APK te laten keuren. Mijn busje hoeft niet zo extreem laag, dropped spindles en 1 tandje achter vindt ik voldoende. Maar wel laag genoeg om niet de 'originele' banden te kunnen blijven rijden (185 94 R15). Met de nieuwe hoogte/laagte zat ik te denken aan 165 55 15 (voor) en 185 55 15 (achter). Dat komt dan niet meer overeen met kenteken en 'hier en daar' hoor ik negatieve verhalen over keuringen bij de RDW met andere bandenmaten dan op kenteken. Moet ik pas verlagen na de RDW en voor APK of pas na beide keuringen? Of ligt het er net aan welke keurmeester ik tref? Wat zijn de ervaringen? Graag reacties.. Ge[roestuare]ert www.indeachteruit.tk plaats een sticker opdeachteruit |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Wat je noemt net ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() (off topic aan)
die M3 rijd bij mijn ouders in het dorp.....die wonen dus in Skara...Zweden. nog nooit zien rijden dat ding , maar ik ga mijn ogen open houden. (off topic uit)
|
||||
|
||||
![]() Quote:
is bij de ponton prima gelukt verlaagd met smart 145 voor en 195 gewoon achter... ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
de keurmeester bij mijn kenteken keuring zit in het bestuur van Budel ?? dus geen verstand van gaat niet helmaal op