![]() |
|
||||
|
||||
![]() Zou zo'n T3 Turbo ook op mijn 1.6 GTD met intercooler passen?
![]()
|
||||
|
||||
![]() ja, heb nog steeds niets binnen gekregen van de postbode. Morgen en overmorgen ben ik thuis en verwacht de pomp dan wel hier.
Ik heb er 2 met de G-tech gemeten. 1 daarvan was een met standaard verstuivers, garrett T3 en een 10mm plunjer. Kleine downpipe en die zat op de 118 pk. De tweede had dezelfde verstuivers als jij gaat plaatsen, een KKK K26 turbo en een grote downpipe en die ging net door de 130pk heen. Koppels weet ik zo niet meer maar beide een heel eind richting 250Nm
|
||||
|
||||
![]() Wat zal zo'n ombouw uiteindelijk in totaal ongeveer gaan kosten? Wanneer je zoveel mogelijk zelf probeert te doen. Geen kratje bier en 4 eieren ofwel
![]()
|
||||
|
||||
![]() Ach dingen als de uitlaat en de intercooler kosten niet veel (zelfbouw of oude onderdelen).
Brandstofpomp, koppeling (sinterbrons), metertjes etc kost weer wel veel. Maar als je gewoon voor eenvoudig gaat (turbodruk wat omhoog, standaard pomp maximaliseren, eventueel uitlaatje bouwen) dan is het eigenlijk maar tientjeswerk en kom je vrij eenvoudig richting de 80 a 90pk.
|
||||
|
||||
![]() Inmiddels is de nieuwe geveerde sinterplaat binnen en in combinatie met GTI 16V drukgroep en vliegwiel gemonteerd (ook nog een stukje lichter!).
Resultaat: prima koppeling, geen slip meer, goed rijdbaar. ![]() Als je dan dat vliegwiel vast staat te draaien en de gietdatum is je verjaardag, dan weet je dat het goed moet komen ![]() ![]() Inmiddels ook de nieuwe (dikke) verstuivers binnen (op aanraden van Bert DN0SD261's), besteld via www.dieselsend.de: razendsnelle service. Ze liggen nu bij Spaarne Dieselservice hier in Haarlem om gemonteerd en ingesteld te worden. Op mijn verzoek 'kun je ze op 170 bar afstellen' kreeg ik met een schuin oog terug 'Oooh oh oh, moet het weer hard lopen?? ![]() ![]()
Last edited by Stijn : 29-03-2007 at 11:24. |
|
||||
|
||||
![]() Kijk heel goed bezig Stijn.
Leuke reactie van de dieselman. Ik moet even zorgen dat ik het tweede setje stel sims krijg voor de verstuivers. Dan kan ik alle IDI verstuivers afstellen. Ik krijg ook vaak leuke reacties bij de Diesel service. "Meneer ik heb naar het pompnummer gekeken en de hoofdlagers besteld, maar die zijn veel te klein....." Mijn reactie: hihi klopt had ik ook gezegd dat er 20mm lagers in moesten. "Maar waarom heeft U dat gedaan?" Ikkuh: Anders draait de as kapot. "Daar heb ik nog nooit van gehoord dat die stuk gaan." Ikkuh: Er zijn er vast ook niet veel die een 12mm plunjer in dit soort pomphuizen stopt... "ooooh...." En toen was hij stil. Vervolgens een heel gesprek gehad en sindsdien mijn leverancier en handyman voor pomp modificaties die ik niet zelf kan doen.
|
||||
|
||||
![]() Zo ook hier grote interesse en vriendelijke service. De heer achter de balie was blijkbaar zelf ook niet helemaal onschuldig: "10mm? 12mm plunjers deden wij vroeger! Vullen! Compressie beetje omlaag, helemaal leuk."
|
||||
|
||||
![]() Holy cow! Ik had hier al ff niet gekeken. Wat een vette shit, dit wil ik ook
![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik ook ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Zo eh, die gaat echt lopen als de brandweer.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik wil het ook wel voor je doen. Ik denk dat door de ervaring met deze motoren het zeker net zo goed zo niet beter te kunnen afstellen. De dieselservice werkt met de afstelwaarden van de boeken en ik heb deze waarden aangepast naar ervaring.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Bedankt voor je aanbod! Ik heb een andere pomp gemonteerd, loopt nog niet (moet nog 1 leiding vervangen). Daarna moet 'ie afgesteld worden, het is maar een standaard blok hoor. Ik neem anders nog wel contact op als 'ie weer loopt! ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() @arnus71: Komt wel goed, laat maar horen.
Sorry Stijn voor de topic vervuiling. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Megatopic!!
Heeft iemand ook nog een intercooler voor mij? |
|
||||
|
||||
![]() Je kan ze bij de meeste sloperijen al halen voor weinig. FF van een pvc buis een dop (2x) maken met een aansluiting voor de compressor. Dan ong. 2 bar erop en kijken of er druk op blijft staan over een nacht ofzo.
Ik zou niet voor een te grote gaan in verband met pressure drop. IC's van de sprinter koop je al op Ebay voor 60 euro. (is de meest ideale IC!) Die van de Iveco Turbo Daily kwam verre weg het beste uit mijn flowtest.
|
||||
|
||||
![]() Pomp is inmiddels gemonteerd, zo ook de verstuivers....alleen is de kop gescheur bij het losdraaien van een van deze verstuivers
![]() ![]() ![]() Terug bij af dus, dinsdag andere cylinderkop er op ![]()
|
||||
|
||||
![]() ai das minder Stijn
![]()
|
||||
|
||||
![]() Ja 't zit niet mee... Maar waar gesleuteld wordt vallen spaanders, toch
![]() Heb nog wel een kop liggen, kost alleen weer een halve dag en een koppakkingset.
|
||||
|
||||
![]() Ach, zolang het maar niet je eigen kop kost
![]()
|
|||
|
|||
![]() ben benieuwd wat het strax doet.