![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja, k'wou net zeggen: Laat hem eerst maar een Golf 1 kopen, want z'n huidige auto gaat een hoop stof doen opwaaien hier vrees ik !! ![]() ![]() Heb de "Hulk" ook even live kunnen aanschouwen vorige week (in het donker helaas), maar ziet er goed uit Michel !!!! Grtz............. LRR
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Hehe... Natuurkunde was niet mijn sterkste vak... ik studeer dan ook biologie he ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
M'n vader heeft wel constant plannen om een Golf 1 te kopen: bij voorkeur wegenbelastingvrij en met kleine achterlichten, geen metallic lak, geen 1100/1300, ongerestaureerd, met nette bekleding... Die vindt ie ook wel, maar hij wil eerst z'n huidige auto verkocht hebben. Heeft ie ook wel gelijk in, want er staan nu al 5 auto's om het huis... ![]() En bedankt voor het compliment! ![]()
|
||||
|
||||
![]() Een update van het Kikkerfront!
Vandaag door de koppeling heen getrapt, dus de koppelingskabel zal wel overleden zijn... Een nieuwe is al in bestelling, dus hij kan snel weer de weg op! ![]()
|
||||
|
||||
![]() Slecht nieuws: het lijkt er dus op dat de koppelingskabel niet kapot is...
![]() Het goede nieuws is dat ik stabi's voor de voor- en achteras gekocht heb! Dat gaat de wegliging vast en zeker ten goede komen ![]()
|
||||
|
||||
![]() Of door je druklager of door de drukplaat van de drukgroep getrapt vrees ik.
|
||||
|
||||
![]() Nu ik dit topic even doorkijk trouwens: een Golf S is het niet, maar daar was je zelf ook al achter of niet?
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Het is wel een Golf S hoor! Vanaf '79 zijn ze met een 1300 motor geleverd... En het probleem bleek toch in de koppelingskabel te zitten... Nieuwe erin gezet, schakelt als een tuut ![]() Nja, dat probleem is dus ook weer opgelost ![]()
|
||||
|
||||
![]() Volgens mij is een S een 1.5, toch?
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Daar heb je ook gelijk in... dat was voor '79 ook sowieso het geval... 1500 of 1600. Ik probeer ff iets van een folder online te vinden...
|
||||
|
||||
![]() "S-Ausstattung mit 70 PS-Motor, Scheibenbremsen vorn, Stahlgürtelreifen, Bremskraftverstärker, Zusatz "S" an Heckschriftleiste. Von August 1975 bis August 1977 mit 75 PS-Motor. Von August 1979 bis August 1982 zusätzlich auch mit 60 PS Motor."
Bron: www.der-golf-eins.de Dat zegt genoeg toch? ![]()
|
||||
|
||||
![]() En die 60ps is dus een 1.3? Hmm geinig
![]()
|
||||
|
||||
![]() Mooi projectje man..................
![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() Quote:
Goed gezien ![]() Maar dan zou het eigenlijk wel zonde zijn om er een andere motor in te leggen he? ![]()
|
||||
|
||||
![]() Na zo'n 8000 km underpowered gereden te hebben heb ik toch maar besloten om een 1800 blok in de Golf te gaan bouwen...
![]() Na een tijdje op zoek te zijn geweest heb ik een Scirocco GTS van '84 gekocht om te gaan slopen. Blokje heeft iets van 135.000 km gelopen. Voor de rest is de Scirocco een sjompert, maar dat maakt niet uit ![]() Ff een fotootje van het blok: Geen injectie dus, gewoon carburateur! Lekker makkelijk ivm met de gasinstallatie ![]() ![]() Wat er verder nog gaat gebeuren:
![]()
|
||||
|
||||
![]() Goed bezig clawfinger net als de rest van de familie moet ze maar een keer van dichtbij gaan aanschouwen
![]()
|
||||
|
||||
![]() Hee vriendjes en vriendinnetjes
![]() Heb vandaag de eerste velg van michel klaar gemaakt. Hart goud en randen zilver (evenals de binnenkant natuurlijk). Dat heb ik met spuitbus gedaan, is ja gewoon basislak ![]() Blanke lak heb ik maar met de verfspuit gedaan, 2K lak gebruikt dus. Dit omdat dit een stuk meer glimt dan het "zijdeglans blanke lak wat het uiteindelijk wordt" van Motip. De eerste is klaar, was even als proef. Maar is toch wel aardig geworden ![]() Groetjesss.. |
|
||||
|
||||
![]() waarom de randen niet gepolijst? of om het hele jaar door ermee te rijden?
mooie velgen! |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Waren redelijk beschadigd ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Zoals Jeroen al zegt waren de randen niet helemaal netjes meer... en ik ben idd van plan er het hele jaar mee te rijden ![]()