![]() |
|
|||
|
|||
![]() die bruine op je bovenste koelwaterslang
tussen de eerste en de tweede cilinder |
|
||||
|
||||
![]() Ok, is die te testen, of gewoon een nieuwe in drukken?
Hoe heet dat beestje? 'k kan em in de onderdelenlijst niet terug vinden... Dank u |
|
|||
|
|||
![]() is de termotijdschakelaar heb wel wat spul liggen om te proberen
ben morgen thuis ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dussen, das 120km enkele reis, beetje jammer! Maar ik zit nog ff in et*s te spitten maar daar kom ik niet iets van een termotijdschakelaar tegen. Is het toevallig deze? F53A 0000 001 temperatuurvoeler voor koelwater en olietemperatuur en voorgloei automaat opmerking: 0-125C M10X1 1-polig zwart |
|
|||
|
|||
![]() nee die ist niet die ik bedoel meet de koelwater temp.en regelt de tijd dat de koudstartsproeier brandstof geeft
tot een temp.van +/-50graden C daarna moet hij niets meer inspuiten |
|
||||
|
||||
![]() Ik had op een fotootje al gevonden welke je bedoeld, maar enig idee wat het artiekelnummer is of hoe ze em noemen in et*s/et*a?
Heb alles wat met koelwater te maken heeft bekeken, maar daar zit ie niet tussen... |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
is deze zoo staat het in mn boek[het golf GTI boek] ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Dan zal ik morgen eens een gokje wagen of die onderdelenboer hier in de buurt het snapt!
bedankt weer tot zo ver! |
|
||||
|
||||
![]() schommeld hij ook in toerental en houd hij in?!?
-lmm -lambdasone en wat de kleur van de bougies betreft die moeten mooi grijs zijn. dus kan zijn dat je ontsteking niet goed op tijd staat. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Nope, zo loopt ie 2 weken prachtig en zo ineens verzuipt ie of helemaal of gedeeltelijk zoals nu.. |
|
||||
|
||||
![]() Net bij de onderdelenboer geweest voor die termotijdschakelaar, hebben ze niet in de computer staan. Ik naar de dealer, niemand van de onderdelen aanwezig...Maandag nog een poging wagen.
Ik had de koudestart afgekoppeld voordat ik ging rijden (zodat die niet op het verkeerde moment aangestuurd zou kunnen worden door die kapotte schakelaar, toch??) Maar dit haalde eigenlijk niks uit. Klonk verzopen bij de start, daarna prima! Niks aan de hand. Na een ritje van 10min. verzuipen tot ongeveer 1500 rpm. Op de terugweg verzuipen tot 2000/2500 rpm, oude verhaal dus. Nu kan ik denk ik die termotijdschakelaar ookwel doorstrepen als één van de mogelijk oorzaken denk ik, of is het daar te vroeg voor? |
|
|||
|
|||
![]() deze geeft een signaal aan de koudstart dat hij bij koud moet inspuiten en warm helemaal niet meer[50gradenC] dus als hij die waarde van de koelvloeistof niet meet gaat het niet goed
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ok ik snap! Maandag nog maar es ff naar de dealer toe. Wat me opviel, ik heb de stekker van de koudestartinjector losliggen, bij een koude motor loopt ie toch verhoogt stationair 1500 rpm. Als het geel/oranje lampje die een koude motor weergeeft uit is, loopt ie 1000 rpm stationair. Dit is dus hetzelfde met de koudestartinjector aangesloten ![]() Lijkt me ook een beetje vaag.... |
|
|||
|
|||
![]() wat je kan proberen is het volgende
themocontact eruit halen aangesloten laten koudestartsproeier er uit aan gesloten laten themocontact in een pan koud water en met contact aan kijken wat de koudstart doet dit nog een keer herhalen met warm tot zeer warm water |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Staat genoteerd voor maandag!! Thanks |
|
||||
|
||||
![]() Na vanmorgen op en neer naar zwolle geweest te zijn, begon ie op de terug weg weer te verzuipen onder de 2500 rpm.
Gistermiddag had ik de bougies gewisseld en nu dus alweer verzuipen...Gaat steeds sneller lijkt het wel. Al was deze rit wel bijna de afstand die ik normaal in een week rij, maar goed. Thuis de bougies eruit getrokken en tot mn verbazing zien ze er gewoon netjes uit! ![]() Ga zo die termotijdschakelaar in een bak water hangen en eens wat wat die koudestartsproeier doet.. Straks een updateetje |
|
||||
|
||||
![]() Nou hier is de update:
Sensor in koudwater = benzine uit de koudestartsproeier. Sensor in warm water (60/70gr) = geen benzine. Sensor in Heet water (90/100gr) = geen benzine. Lijkt me dat de termotijdschakelaar goed is. Iemand nog iedeën?? K heb Serge al een pm gestuurd over webers... |
|
|||
|
|||
![]() Hoe zit het met je bougiekabels?
Ik heb met mn vorige auto (mk2) ook eens gehad dat hij stotterde en inhouden en uitvallen. bleek de bougies te wezen. m |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Kabels zijn een paar maand terug vervangen voor nieuwe. Geen vocht ofzo te ontdekken, ook niet in de verdelerkap. |
|
|||
|
|||
![]() brandstoffilter met de onderhoudsbeurt ook vervangen??????
|