![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
hoi t4 hefel 30 euri ,denk meer rond de 80 euri . ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() t4 hevel ligt rond de 100e en dan moet je ernog een koppelings kabel bij hebben van een 020 bak past niet
je moet een kabel hebben van passat g60 je kunt een automatische nemen maar die zijn wat duurder en vind die ruk, voor 30 heb je ook een kabel die je zelf moet stellen |
|
|||
|
|||
![]() Heb de hevel inmiddels. Kost inderdaad 100 euro ex.. helaas.
Nu heb ik toch maar besloten om gewoon te beginnen met de 020 bak; scheelt ombouw tijd. Kunnen we de dingen die we doen gewoon netjes doen. Kan ik de huidige koppeling opbranden totdat ik de onderdelen voor de 02a bak bij elkaar heb. Zaterdag is het zover! kan niet wachten :-) |
|
|||
|
|||
![]() Klokschema klopt niet op a2 resource? kabels komen maar met een paar overeen..
Dat wordt dan dus toch dat hele schema doorlopen of heeft iemand een correcte lijst? |
|
||||
|
||||
![]() Weet je het zeker, of kijk je bij het goede want ik heb die van mij een paar maanden geleden volgens dat schema aangesloten en geen problemen gehad.
Ik weet niet of het er mee te maken heeft dat jij geen A2, maar een A1 koets hebt.
|
|||
|
|||
![]() Dat zou idd kunnen; zoek nog even verder :-)
Heb nu in ieder geval een goede stroomloopschema voor de tdi via elsawin. Avondje solderen dus; morgen is de dag! Ook intercooler inmiddels binnen en intercooler slangen e.d. gekocht. Blijf dus eerst de 020 bak rijden, dan moet het hopelijk in een weekend lukken. |
|
|||
|
|||
![]() Vooruitgang!
Afgelopen zaterdag met een monteur begonnen (ikzelf ben nogal een noob, hij heeft dus de hele tijd mijn handje vast gehouden) Hij start! Heeft wel even remmenreiniger gekost, de pomp staat wss nog niet helemaal netjes op tijd (distri is eraf geweest) Maar heeft op eigen kracht even mooi gedraaid, loopt top! Het blok hangt er inmiddels netjes in, inderdaad moest de distristeun aangepast worden evenals de distri kap. Daarnaast moesten er nog een aantal dingen aan het blok gebeuren. De nokkenas keerring was lek; hij had er nog eentje liggen gelukkig! Ook de krukkas keering zweette behoorlijk, leuk om te weten dat de keerring van het 1.6d blokje een op een paste :-) die was zo goed als nieuw. De distributie riem zou vrij nieuw geweest zijn, helaas waren er al barstjes zichtbaar bij de tanden. Hiervoor is een nieuwe set besteld. De gloeipluggen waren allen kapot;ook besteld Rubber aan de distributie kant was gaar. -> besteld. Nog een aantal dingen waar ik graag meer vanaf wil weten. volgens elsawin zijn er maar 2 pinnen die iets met de rem te maken hebben (pin 44 -> remlicht schakelaar. Hier komt stroom op te staan als er geremd word) (pin 20 -> rem vacuum iets..) Overal word gesproken van 2 schakelaars bij het rempedaal? Hoe zit dit? welke kabels horen hierbij? Ik heb namelijk wel het probleem dat als hij start hij niet reageert op gaspedaal input.. (althans nauwelijks) Ook wordt gesproken over 'door verbinden' maar welke dan; aangezien er maar 1 kabel naar de ecu loopt.. lijkt me niet dat de ecu dan kan controleren of er een schakelaar tussen zit; behalve als hij op weerstand checkt) Hiernaast: checkt hij ook of er een koppelings schakelaar aanwezig is? Welnu: foto's. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Er wordt 1 remlichtschakelaar gebruikt voor je remlichten en 1 voor de ecu.
Last edited by Dokter D : 23-01-2013 at 21:29. |
|
|||
|
|||
![]() Iemand een idee hoe de schakelaar werkt? Het lijkt erop dat de schakelaar een open gaat als je remt en dicht als je dat niet doet; dat zou betekenen dat ik hem aan een plus of min moet hangen.. en klaar.
Schijnbaar gaat de ecu in soort safe mode als je het rempedaal continue intrapt en daarnaast gas geeft. Zaterdag weer verder! Hopelijk kan ik dan al een stukje rijden. wie weet. |
|
||||
|
||||
![]() Zit toch 1 schakelaar op je pedaal en 1 op je hrc?
Ik heb t ook nooit begrepen waarom het is, maar ik heb 0 remschakelaars aan mn ecu hangen en hij loopt perfect! Heb je al een kabel op ebay gescoord en VCDS-lite gedownload? ![]()
|
||||
|
||||
![]() Die op je hrc wordt gebruikt voor de remlichten, die op je pedaal voor de ecu.
|
|
|||
|
|||
![]() Goed bezig
Ik hoop binnenkort de cabrio ABF klaar te hebben Dan ga ik ook een mk1 TDI maken voor woon werk verkeer Ik blijf je volgen
|
|||
|
|||
![]() Dank allen!
@zollie: dan is het misschien wat anders.. we zullen wel even zien als alles netjes erop zit. Ik heb elsawin doorgespit en het is een gewone schakelaar! Zou dus gewoon moeten werken,misschien is er dus wat anders mis. Ik heb inderdaad zon chinees ding gekocht! Maar die is nog niet binnen.. Als het goed is heeft de garage wel zo'n ding. Na een aantal uurtjes elsawin heb ik ook een schema gemaakt voor bekabeling vanuit het instrumenten paneel, zal dus zaterdag plug en play worden. Werkt het brandstof vlotter trouwens met de nieuwe teller? of moet ik daar wat extra's voor doen? |
|
||||
|
||||
![]() Knap project!
Die kleur is speciaal maar staat m erg goed in combinatie met die zwarte velgen. Knap werk ![]()
|
|||
|
|||
![]() JPMK1 en Shon: bedankt!
De kleur is inderdaad speciaal. zo speciaal dat ik al aan het zoeken ben naar een fatsoenlijke wrap ![]() Zat zelf te denken aan mat rood maar ben er nog niet helemaal over uit. Eerst maar even alles netjes maken technisch gezien, daarna het interieur en daarna een keertje de kleur.. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Hey ik bedoelde dat echt positief he. Ik zou hem zo laten als de lak nog goed is. Het staat echt goed. Maar je moet natuurlijk je eigen zin doen. Succes, ik volg het.
|
|||
|
|||
![]() ging ik vanuit
![]() Maar de kleur staat me de ene keer niet aan en de andere keer weer wel ![]() Weer even een update. Heb dus een excel sheet gemaakt voor het instrumenten paneel, nu ook eentje voor de ECU compleet met draad kleur, pin nummer en waar het betrefende kabeltje dan heen gaat. erg handig voor de ombouwers dacht ik zo! Mocht je hem willen.. pm dan even. Of kan ik hier ook bestanden hosten? Electrisch zal zaterdag dus alles vloeiend moeten gaan ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Waarschijnlijk kunnen de moderators hem wel plaatsen bij de technische beschrijvingen.
|
|||
|
|||
![]() Ah top, als er animo voor is dan zal ik dat doen.
Daarnaast is het wel handig om iemand met echt verstand er naar te laten kijken voor fouten. ![]() Dus als iemand zich geroepen voelt? |
|
|||
|
|||
![]() Weer een dagje erop zitten.
Alles gaat toch minder snel dan je van te voren plant, maar door de monteur die mij helpt is het nu wel 'fabrieks af'; super goed gedaan dus! Dank aan Joep ![]() Intercooler buizen bijna klaar. Inlaat bijna klaar Kabelboom gelegd en aangesloten op de mk1 kabelboom. Kabels voor de cockpit bijna allemaal aangesloten Wederom een aantal vragen: Heeft iemand het goede kabelschema van een mk1 cockpit? Die op a2 resource kloppen niet met mijn kabel layout.. Anders bestel ik wel ff zo;n haynes. (hoewel doormeten ook nog een optie is) Bestaat er een hitteschild voor een golf 1 voor tegen het schutbord? De turbo zit nu een aantal centimeters van de kabelboom af.. voor een golf 2 schijnt dat te bestaan, is deze pas te maken voor mk1? |