Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 11-10-2010, 09:54
sander-ja's Avatar
sander-ja sander-ja is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2010
Posts: 228
Default

De kleur is idd erg mooi, vooral icm die wit/grijze striping.
__________________
'83 Jetta CL 1.5 aut.
'98 Golf mk4 1.6sr
Reply With Quote
  #42  
Old 11-10-2010, 16:44
bas.'s Avatar
bas. bas. is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 928
Default

welke kleurcode is het eigenlijk, lijkt veel op de mijne alleen is de mijne wat donkerde heb ik het idee
Reply With Quote
  #43  
Old 11-10-2010, 18:31
volkswagen's Avatar
volkswagen volkswagen is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 8
Send a message via MSN to volkswagen
Default

zwart komt mooi uit!
succes verder
Reply With Quote
  #44  
Old 11-10-2010, 18:33
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 6,203
Send a message via MSN to De Limburger
Default

Papyrus Grun mettalic LY6U is de kleurcode. In mijn ogen de mooiste kleur voor op een Jetta.
Gr Ronnie
__________________
Future project: Mk2 APY 210Ps S3 02M 2Wheel Racecar look.
Reply With Quote
  #45  
Old 11-10-2010, 20:40
bas.'s Avatar
bas. bas. is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 928
Default

dan zit er toch een tint verschil in Vindt zelf ook 1 van de mooiere kleuren, straalt luxe uit.
Reply With Quote
  #46  
Old 11-10-2010, 21:04
sebastiaanmk1's Avatar
sebastiaanmk1 sebastiaanmk1 is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 75
Default

Helemaal gelijk in jongens, echt een mooie kleur
__________________
Jetta MK1 '82


F@ck JDM, i'll go VAG only

Vorige VW's
Golf MK4 TDI GTI
Golf MK2 Wolfsburg G60
Polo MK2
Reply With Quote
  #47  
Old 11-10-2010, 22:01
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,794
Default

Quote:
Originally Posted by De Limburger
Is het niet een 1.5 JB meen dat er geen 1.6 ooit is uitgebracht in een jetta??


In de Jetta 1 was er in tegenstelling tot de Golf 1 naast de 1500 JB wel 'n 1600 carburateur motor, deze hadden 85 PK, code "FR", Jetta 1 met FR, onderblok is hetzelfde als bij de JB, deze blokken waren er ook in de Scirocco (1+2), maar dus niet in de Golf 1.

Indd. een mooie kleur dat Papyrusgrün Metallic, staat ook mooi op 'n Golf 1.
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014

Last edited by Der Typ Siebzehn : 11-10-2010 at 22:05.
Reply With Quote
  #48  
Old 12-10-2010, 07:16
sebastiaanmk1's Avatar
sebastiaanmk1 sebastiaanmk1 is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 75
Default

Quote:
Originally Posted by Der Typ Siebzehn
In de Jetta 1 was er in tegenstelling tot de Golf 1 naast de 1500 JB wel 'n 1600 carburateur motor, deze hadden 85 PK, code "FR", Jetta 1 met FR, onderblok is hetzelfde als bij de JB, deze blokken waren er ook in de Scirocco (1+2), maar dus niet in de Golf 1.

Indd. een mooie kleur dat Papyrusgrün Metallic, staat ook mooi op 'n Golf 1.


Dan ga ik vandaag maar is goed kijken.. Op het blok in het midden 2 cm onder mijn kleppendekselpakking staat namelijk 1.6 en in mijn chassisnummer ook 1.6.

Iig bedankt
__________________
Jetta MK1 '82


F@ck JDM, i'll go VAG only

Vorige VW's
Golf MK4 TDI GTI
Golf MK2 Wolfsburg G60
Polo MK2
Reply With Quote
  #49  
Old 12-10-2010, 16:16
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,794
Default

Het was 'n beetje off topic van mij, wou alleen maar even zeggen dat er in de Jetta 1 naast de 1500 "JB" carburateurmotor toch wel ook 'n 1600 carburateurblok met de code FR mogelijk was. (Dit dus in tegenstelling tot de Golf 1, die had deze blok nooit vanaf de fabriek).

Je had bij de jouwe toch al eerder gezien dat 't 'n JB is? Dus dan is 't een 1500.

Om effe alle onduidelijkheid uit de weg te ruimen, waar de motorcode staat kun je op 'n foto in deze thread zien.(de bovenste!)

Staat op die plaats zoals op de foto bij jouw blok 'n code beginnend met de letters "JB", dan is 't gewoon 'n 1500.

Alles andere, dus die "1,6" getallen op blok en kop moet je je niks van aantrekken, de eerste 2 letters van de code zijn bepalend!

Die 1,6 staat bij alle JB's op de blok en ook vooraan op de kop, wat al bij velen flink voor verwarring heeft gezorgd (vooral die 1,6 vooraan op de kop), je bent niet de enige.

Edit.: en aan 'n chassisnummer kun je helemaal niet zien wat er voor blok in hoort, die 16 in het chassisnummer is gewoon toeval.
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014

Last edited by Der Typ Siebzehn : 12-10-2010 at 16:20.
Reply With Quote
  #50  
Old 12-10-2010, 18:54
sebastiaanmk1's Avatar
sebastiaanmk1 sebastiaanmk1 is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 75
Default

Quote:
Originally Posted by Der Typ Siebzehn
Het was 'n beetje off topic van mij, wou alleen maar even zeggen dat er in de Jetta 1 naast de 1500 "JB" carburateurmotor toch wel ook 'n 1600 carburateurblok met de code FR mogelijk was. (Dit dus in tegenstelling tot de Golf 1, die had deze blok nooit vanaf de fabriek).

Je had bij de jouwe toch al eerder gezien dat 't 'n JB is? Dus dan is 't een 1500.

Om effe alle onduidelijkheid uit de weg te ruimen, waar de motorcode staat kun je op 'n foto in deze thread zien.(de bovenste!)

Staat op die plaats zoals op de foto bij jouw blok 'n code beginnend met de letters "JB", dan is 't gewoon 'n 1500.

Alles andere, dus die "1,6" getallen op blok en kop moet je je niks van aantrekken, de eerste 2 letters van de code zijn bepalend!

Die 1,6 staat bij alle JB's op de blok en ook vooraan op de kop, wat al bij velen flink voor verwarring heeft gezorgd (vooral die 1,6 vooraan op de kop), je bent niet de enige.

Edit.: en aan 'n chassisnummer kun je helemaal niet zien wat er voor blok in hoort, die 16 in het chassisnummer is gewoon toeval.



He bedankt jongens, heb net even echt goied gekeken en heb een jb motor
__________________
Jetta MK1 '82


F@ck JDM, i'll go VAG only

Vorige VW's
Golf MK4 TDI GTI
Golf MK2 Wolfsburg G60
Polo MK2
Reply With Quote
  #51  
Old 19-10-2010, 05:38
sebastiaanmk1's Avatar
sebastiaanmk1 sebastiaanmk1 is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 75
Default Nog wat fotootjes :)






Zo inmiddels weer flink bezig geweest, was niet tevreden met hoe de auto liep en starte. Heb de open luchtfilters er weer op gezet en en nieuwe verdeelkap en rotor. Kwam erachter dat bij vochtig weer mijn verdeelkap nat werd en zodoende de Jetta slecht starte.. Opgelost, carberateur afgesteld en achterop vacuum slangetje dicht gemaakt. En nu loopt u eindelijk zoals ik het wil.

Zaterdag voor nieuwe bandjes eronder.

Nu het ergste, 1 of andere malloot vond het toch nodig om lekker met zijn sleutel langs mijn linkerdeur te lopen. Kon het meeste wegpoetsen, maar heb onder mijn raamrubber toch 2 krassen die ik niet meer weg krijg. En bedankt, heb inmiddels mijn camera 's nachts op mijn auto gericht, heb namelijk een idee wie de schuldige is :S

Jongens, groetjes
__________________
Jetta MK1 '82


F@ck JDM, i'll go VAG only

Vorige VW's
Golf MK4 TDI GTI
Golf MK2 Wolfsburg G60
Polo MK2
Reply With Quote
  #52  
Old 19-10-2010, 09:30
bas.'s Avatar
bas. bas. is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 928
Default

zo irritant die figuren die ander mans spullen vernielen, ''hopelijk'' komt die kerel nog een keer maar kan je hem net voor zijn.

Ik was gister met het vrouwtje naar de Supermarkt, we parkeren dan altijd de auto wat verder van de ingang.
Komt er een een oud lijk aan parkeert nog net niet in de auto en ramt vol gas de deur open, tegen de cabrio aan. Dus mijn vrouwtje werd woest zeg die vrouw het is maar EEN AUTO stel je niet zo aan!!! en ze loopt zo weg.
Ik trok dit erg slecht er zit nu een deuk in de auto dus wij wachten tot ze terug kwam.
Wij wouden graag haar NAW gegevens voor de verzekering maar dat weigerde ze op te geven, en stapt weer net zo lomp in.
Kenteken opgeschreven en de verzekering gebeld, zeggen ze hebben jullie getuigen wij uhhh ja (snel de buurman verhaal verteld) en of we foto's hadden van de auto van die vrouw. gelukkig hadden we dat
Reply With Quote
  #53  
Old 19-10-2010, 20:49
RJTuning's Avatar
RJTuning RJTuning is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 483
Default

nice
__________________
Jetta mk1 '84 ''polarsilber''
VW Santana 1.6 diesel '82

'' En GOD zag, dat het lauw was ''
Reply With Quote
  #54  
Old 19-10-2010, 20:51
stormvw's Avatar
stormvw stormvw is offline
Forum regular
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 51
Default

beter dat die nu weer goed loopt sebastiaan. ik had maandagavond nog even rondje bij de c1000 gereden maar kon je waggie helaas niet vinden we moeten toch nog even shootje voordat de sneeuw begint geef maar een seintje, en ook als je die vent hebt betrapt die loopt te krassen

gr robbert
Reply With Quote
  #55  
Old 20-10-2010, 07:37
sebastiaanmk1's Avatar
sebastiaanmk1 sebastiaanmk1 is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 75
Default

Quote:
Originally Posted by bas.
zo irritant die figuren die ander mans spullen vernielen, ''hopelijk'' komt die kerel nog een keer maar kan je hem net voor zijn.

Ik was gister met het vrouwtje naar de Supermarkt, we parkeren dan altijd de auto wat verder van de ingang.
Komt er een een oud lijk aan parkeert nog net niet in de auto en ramt vol gas de deur open, tegen de cabrio aan. Dus mijn vrouwtje werd woest zeg die vrouw het is maar EEN AUTO stel je niet zo aan!!! en ze loopt zo weg.
Ik trok dit erg slecht er zit nu een deuk in de auto dus wij wachten tot ze terug kwam.
Wij wouden graag haar NAW gegevens voor de verzekering maar dat weigerde ze op te geven, en stapt weer net zo lomp in.
Kenteken opgeschreven en de verzekering gebeld, zeggen ze hebben jullie getuigen wij uhhh ja (snel de buurman verhaal verteld) en of we foto's hadden van de auto van die vrouw. gelukkig hadden we dat


Meen je niet zeg, wat een @##$@#$@% wijf zeg.. Sommige mensen snappen niet helemaal dat wij van onze auto's houden en er erg zuinig op zijn. Bas jongen, bekijk het maar zo, zijn mensen met een giga kleine hersen inhoud.. Als ze al niet eens rekening kunnen houden met andere mensen
__________________
Jetta MK1 '82


F@ck JDM, i'll go VAG only

Vorige VW's
Golf MK4 TDI GTI
Golf MK2 Wolfsburg G60
Polo MK2
Reply With Quote
  #56  
Old 20-10-2010, 07:40
sebastiaanmk1's Avatar
sebastiaanmk1 sebastiaanmk1 is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 75
Angry

Quote:
Originally Posted by stormvw
beter dat die nu weer goed loopt sebastiaan. ik had maandagavond nog even rondje bij de c1000 gereden maar kon je waggie helaas niet vinden we moeten toch nog even shootje voordat de sneeuw begint geef maar een seintje, en ook als je die vent hebt betrapt die loopt te krassen

gr robbert


He Robbert, jammer man.. Hmm niet gevonden he, je moet wel de winkelhoek inrijden he :P

Tot nu toe gaat het goed, alleen die sukkel heeft de antenne van mijn vrouw der auto gejat vd week. Dit soort figuren he, ik hoop dat ik hem betrap, kan ie 2 weken door een slangetje gaan eten.

He goed idee man, ga jij zondag nog naar Groningen toe, is een meeting..

Groeten Sebastiaan
__________________
Jetta MK1 '82


F@ck JDM, i'll go VAG only

Vorige VW's
Golf MK4 TDI GTI
Golf MK2 Wolfsburg G60
Polo MK2
Reply With Quote
  #57  
Old 22-10-2010, 20:10
sebastiaanmk1's Avatar
sebastiaanmk1 sebastiaanmk1 is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 75
Default Oldskool fotootjes :)






En natuurlijk weer bezig geweest.. Ben een Iron Cross fan en dus ja, ventieldopjes, pedaaltjes, sticker.. Zelf 2 stickers laten maken met het forum linkje
__________________
Jetta MK1 '82


F@ck JDM, i'll go VAG only

Vorige VW's
Golf MK4 TDI GTI
Golf MK2 Wolfsburg G60
Polo MK2
Reply With Quote
  #58  
Old 02-11-2010, 16:53
sebastiaanmk1's Avatar
sebastiaanmk1 sebastiaanmk1 is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 75
Default Upje

Weer bezig geweest met de Jetta,

nieuwe verdeelkap en rotor
oliedruk meter en olie temperatuurmeter aangesloten
Hella mistlamp voorop
achter max naar beneden, samen met Marcel de achterveerpoten aangepast.. Bumperstop en hulpveer verwijderd, lager dan dit kan ik niet, nu al lkkr geluidje bij rotondes en hobbeltjes








Nou 4 nieuwe bandjes dus moet goedkomen deze winter

Groetjes Sebastiaan
__________________
Jetta MK1 '82


F@ck JDM, i'll go VAG only

Vorige VW's
Golf MK4 TDI GTI
Golf MK2 Wolfsburg G60
Polo MK2
Reply With Quote
  #59  
Old 06-12-2010, 14:38
T5_TDI T5_TDI is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 200
Default

Ik mis nog een foto van je nieuwe velgen
__________________
Golf mk1 1983 Te koop!!
Reply With Quote
  #60  
Old 06-12-2010, 20:08
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

ik ook,zag de oude op mp staan
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum