Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Archief
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Thread Tools Search this Thread
Old 21-08-2009, 18:10
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac

Send a message via MSN to Misha

En jij rekent mij bij die mensen Broodfan? Moet je me toch eens een rijtje geven waarop jij denkt dat ik allemaal winst heb gemaakt..
Old 21-08-2009, 18:18
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer

Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83

Hap hap...

Quote:
Originally Posted by Misha
En jij rekent mij bij die mensen Broodfan? Moet je me toch eens een rijtje geven waarop jij denkt dat ik allemaal winst heb gemaakt..

Quote:
Originally Posted by breadfan83
...en nu bedoel ik niet Sander of Misha of wie dan ook specifiek

Lezen lieve kindertjes, lezen.

Dat jij winst maakt op 'n auto hier en daar wil ik niet ontkennen, maar die bedragen zijn nog tot daar aan toe, al vind ik ze wat hoog. Op die laatste Jetta heb je in ieder geval een leuke cent verdient. Maar wederom, één verkoop met winst maakt je geen handelaar, en daarmee maak je de hobby niet direct kapot.

Mensen als Chopmeister die 1000% winst maken op een setje velgen, en dit keer op keer herhalen, en dan ook nog trots over het forum lopen stampen roepend dat ze nog geen fractie van de verkoopprijs hebben betaald, die maken de boel kapot, en die zouden keihard adverteerderskosten moeten gaan betalen vind ik.

Mensen die geld ruiken in de in- en verkoop van velgen, bijvoorbeeld die BBS-rage een jaar of wat geleden, die maken ook de boel kapot, die hebben de prijzen van eerder leuke maar niet al te waardevolle velgen compleet buiten proporties geblazen. Meldt je dan aan bij de KvK ofzo.

En nou jaag ik waarschijnlijk weer een hele kluit op winst beluste mannetjes tegen me in 't harnas, maar dat kan me eerlijk gezegd niet zo HEUL veel schelen.

Mish, ik geloof best dat je nette auto's hebt, en dat er wat geld in gaat, maar je kunt simpelweg niet elke scheet in de verkoopprijs doorberekenen. Doe je dit wel, vind ik gewoon dat de prijs te hoog is.

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk

Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Old 21-08-2009, 18:39
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac

Lezen makker.. leuk verhaal maar dat is geen antwoord op m'n vraag.

Quote:
Moet je me toch eens een rijtje geven waarop jij denkt dat ik allemaal winst heb gemaakt..

Die rode:

aanschaf: 1350 (oid) min de wielen 1100 + zenders = 2000. Tel daarbij een apk, met het nodige onderhoud (dat telt een wheeler dealer namelijk ook ) 2250, tel daarbij een spucknapf en nog een shitload aan klein grut kom je uit op? 2600 euro, iets in die koers? Nou dan heb ik alle trammelant met de politie en de benzine niet meegerekend, want volgens mij geloven sommige ook heilig dat ik dergelijke dingen meetel in de prijs.. een aardige cent valt dus wel mee.. je gooit er je tank geen 2 keer van vol.
Old 21-08-2009, 18:46
breadfan83's Avatar

Quote:
Die rode:

aanschaf: 1350 (oid) min de wielen 1100 + zenders = 2000. Tel daarbij een apk, met het nodige onderhoud (dat telt een wheeler dealer namelijk ook ) 2250, tel daarbij een spucknapf en nog een shitload aan klein grut kom je uit op? 2600 euro, iets in die koers? Nou dan heb ik alle trammelant met de politie en de benzine niet meegerekend, want volgens mij geloven sommige ook heilig dat ik dergelijke dingen meetel in de prijs.. een aardige cent valt dus wel mee.. je gooit er je tank geen 2 keer van vol.

Telt een wheeler dealer dat ook...? Dacht dat je hier zat voor de liefhebberij, en het redden van auto's, niet om te dealen in auto's en onderdelen...

Daar gaat het ook niet om. Je auto's gaan voor te hoge bedragen weg, waardoor elke malloot denkt dat zelfde voor zijn of haar Jetta te kunnen vragen. In het begin verkopen ze niks, maar na verloop van tijd kosten alle Jetta's zoveel, en is de prijs normaal geworden, waardoor ze opeens wel verkocht worden, en de prijzen opeens heel normaal zijn geworden.

En sinds wanneer tellen we de apk mee in de prijs? Dan ga ik maar snel een oud wrak van een jaar of 30 geleden zoeken. Alleen aan apk's is dat ding al tussen de 1.5k en 3k waard... makkelijk!

Je krijgt niet alles terug wat je in een auto steekt, zo simpel is het. En als ik een auto zie met gebruikte onderdelen (banden, schroefset, etc) die evenveel kost als wanneer ik die zooi nieuw zou kopen, koop ik die zooi dus ook nieuw. Maar het schijnt normaal te zijn geworden meer te vragen en te betalen voor gebruikte onderdelen dan dat ze nieuw (bij bijv. de dealer) kosten.

En dan stel ik je maar weer de vraag: wat zou mijn Golfje dan in vredesnaam moeten kosten als ie klaar is en 16v op kenteken staat? Die zit dan in ieder geval qua prijs boven die rode, maar dan komen we wel weer erg dicht in de buurt van een compleet standaard onverprutste nette G60, ook met apk.

Quote:
broodfanaat heeft gelijk

Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Old 21-08-2009, 19:23
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac

Iets blijft tot op zekere hoogte wel z'n waarde houden ... en jij bent toch de man van de smillies? die knipoog achter wheelerdealer over het hoofd gezien? Dat was puur 'n opmerking aangezien ik eerder in dit topic (meen ik) zo genoemd ben door.. ik weet al niet meer wie, doet er ook niet toe.

Ik blijf erbij, dat een nette jetta/golf of wat dan ook met dikke wielen en de hele boel erop en eraan gerust 2500/3000 op mag brengen. Veel meer wordt een beetje te gek, de grens ligt volgens mij rond dergelijke bedragen, zover zal ik er niet naast zitten aangezien ik m'n auto's prima slijt Ik zit hier trouwens inderdaad voor de liefhebberij, 't opknappen van auto's.. maar toch zou ik graag m'n centen wel terug zien, daarom hou ik die grens aan van 2500/3000 euro, dan hou ik ook nog wat over om weer een nieuw projectje te beginnen.

Komen we weer uit bij dat ene wat we slim investeren noemen, iets kopen waarvan je de centjes toch wel weer terug ziet.. Dan kan je blijven bij je hobby stuk maken.. maar als ik 't voor mezelf niet zo doe, ben ik zo door mijn knaken heen en maak ik de hobby voor mezelf stuk, en dat doe ik liever niet.

edit* kleine toevoeging, ik help de hobby zelfs... aangezien ik mede liefhebbers blij maak met 'n opgeknapt, oud volkswagentje, hoe meer van die wagens op de weg hoe beter

edit2* ik heb trouwens nog steeds geen antwoord op m'n vraag ..

Last edited by Misha : 21-08-2009 at 19:33.
Old 21-08-2009, 21:58
stij
Guest

Last edited by Stijntje : 21-08-2009 at 22:15.
Old 21-08-2009, 22:41
golfvr6 golfvr6 is offline
VW Addict

Door zulk geouwehoer op de diverse forums wordt er meer hobby kapot gemaakt.
Dan de te hoge prijzen die er her en der gevraagd worden.
Old 21-08-2009, 22:43
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.

Send a message via MSN to Alberto

Quote:
Originally Posted by golfvr6
Door zulk geouwehoer op de diverse forums wordt er meer hobby kapot gemaakt.
Dan de te hoge prijzen die er her en der gevraagd worden.

Old 21-08-2009, 22:47
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac

Chris houdt zich wel verdacht stil opeens ... stel je een keer een vraag, krijg je tot 3 keer toe geen reactie?
Old 21-08-2009, 22:54
breadfan83's Avatar

Quote:
Chris houdt zich wel verdacht stil opeens ... stel je een keer een vraag, krijg je tot 3 keer toe geen reactie?

Ik vind het een beetje een te onnozele vraag om antwoord op te geven eerlijk gezegd. Moet ik je nu een lijstje gaan geven met onderdelen die je hebt gekocht en werkzaamheden en daar een in- en verkoopprijs aan gaan verbinden, alleen om mijn standpunt te kunnen houden?

Op de vraag waar mijn auto ergens geprijst zou zijn, als de jouwe rond de 2-3k zit, en een nette onverprutste G60 bij 3k begint, en misschien tot 4k doorloopt, krijg ik nu al zo'n 20 pagina's geen antwoord.

Als jij alles cent voor cent wil gaan doorberekenen, zonder ook maar het kleinste beetje rekening te houden met afschrijvingen, moet je dat doen. Als jij daar je mening over hebt, moet je die houden, maar normaal is het niet afschrijvingen te negeren en tegelijkertijd elk schroefje te noteren.

Quote:
broodfanaat heeft gelijk

Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Old 21-08-2009, 23:04
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac

Lees mijn vorige reactie nou nog is... tot op een bepaalde hoogte kan je een prijs vragen voor een kant en klare meetingauto ..
Bij een rooitje of 3 houdt het daar wel een heel eind mee op, tenzij je er een interessant blok in hebt liggen..

Vind je het 'n onnozele vraag ja? .. ik niet eigenlijk, aangezien ik wordt beschuldigd als handelaar terwijl ik nog nooit van m'n leven ook maar 1 klein, dan wel groot iets heb gekocht puur voor de handel. Ik bouw die auto's voor de hobby/liefhebberij en om mijn hobby te financieren vraag ik voor afgeronde projecten de prijs wat het mij ook ongeveer heeft gekost, meestal wat eronder.. omdat ik ook wel begrijp dat je niet alles door kan berekenen in de verkoopprijs. Dat ik dus wordt aangezien als handelaar vind ik wel kwalijk, vandaar mij vraag hoe je daarbij komt.. Ik ben niet beroerd om wat meer te betalen voor iets dat ik wil hebben, maar daar tegenover staat wel dat ik m'n afgeronde projecten niet voor een of andere dumpprijs te koop ga zetten, omdat ik volgens enkele moraalridders de hobby kapot maak..
Old 21-08-2009, 23:10
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul

ik ben het volledig met chris eens over het verhaaltje van die nieuw-prijzen voor 2e handse zooi....je ziet het steeds vaker en niet alleen hier zie je een leuke auto,bel je die gast om te vragen of er iets aan de prijs gedaan kan worden(omdat ie nogal hoog is) krijg je een verhaal te horen over velgen/banden,schroefsetten,uitlaten en meer van dat soort onzin.vraag je op de man af hoelang die bende er dan onder zit/hangt/staat/bungelt word er ijskoud geantwoord;"een half jaar ofzo?"
kom op als een auto van 100000 euro na 1 jaar nog 1/3 van de nieuwprijs waard is wat zou een schroefsetje van 250 euro dan na een halfjaar nog waard zijn?

IIG GEEN 250 EURO
Old 21-08-2009, 23:57
breadfan83's Avatar

Quote:
Lees mijn vorige reactie nou nog is... tot op een bepaalde hoogte kan je een prijs vragen voor een kant en klare meetingauto ..
Bij een rooitje of 3 houdt het daar wel een heel eind mee op, tenzij je er een interessant blok in hebt liggen..

Dus tot 3000 euro kun je in een standaard auto investeren en terug krijgen, maar meer dan dat krijg je niet, ongeacht wat je er aan verspijkerd? Owja, tenzij er een dik blok in ligt...

Mish, kom nou... elk dingetje dat je aan de auto doet werkt mee in de prijs, maar je kunt niet zeggen dat als je weinig doet, je alles voor 100% kunt doorbereken, maar als je weer veel verbouwd hebt kun je niet alles volle mep doorberekenen, omdat je dan boven die bepaalde bedragen uitkomt.

Daarom nogmaals: waar komt mijn auto ergens, als ie klaar is, tussen jouw auto en bijvoorbeeld die G60 van Domi. Want ver zitten jullie qua prijs echt niet uit elkaar...

De verhoudingen zijn gewoon compleet krom.

Quote:
broodfanaat heeft gelijk

Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Old 22-08-2009, 00:05
breadfan83's Avatar

Quote:
Originally Posted by De Pul
ik ben het volledig met chris eens over het verhaaltje van die nieuw-prijzen voor 2e handse zooi....je ziet het steeds vaker en niet alleen hier zie je een leuke auto,bel je die gast om te vragen of er iets aan de prijs gedaan kan worden(omdat ie nogal hoog is) krijg je een verhaal te horen over velgen/banden,schroefsetten,uitlaten en meer van dat soort onzin.vraag je op de man af hoelang die bende er dan onder zit/hangt/staat/bungelt word er ijskoud geantwoord;"een half jaar ofzo?"
kom op als een auto van 100000 euro na 1 jaar nog 1/3 van de nieuwprijs waard is wat zou een schroefsetje van 250 euro dan na een halfjaar nog waard zijn?

IIG GEEN 250 EURO

Precies!

Mijn auto gaat volgens mij als basis ook door als nette Golf, dus daar kan ik al 1000 euro voor vragen (en ik heb er laatst nog eenzelfde voor meer zien weggaan). De banden komen op 250, schroefset nog eens 200, powersprint groep A voor 'n kleine 600, spaghetti voor 200, digifiz, KR blok met bak, gti remmerij, electrische Recaro's, sichlachrome ruitjes, Votexje, audio, elektrische spiegels, velgen, nieuwe bumpers, etc etc etc... dan komen we toch wel richting de 4k uit, zonder apk en kleine / grote reparaties mee te tellen. Als die er nog bij komen staat mijn Golfje al anderhalf duizend euro boven die G60 van Domi.

En 't is nou effe om 't even welke auto ik als vergelijkingsmateriaal neem, maar die G60 van Domi is gewoon simpel te vergelijken. Geen aftermarket onderdelen die in de prijs meewegen, gewoon een nette strakke onverprutste G60. En dan is gewoon te zien dat de prijzen gewoon niet meer juiste verhoudingen hebben.

Als iemand op Marktplaats jou, Misha, dikke duizend euro laat betalen voor een nette mk2 Jetta waar je nb. ook verdomme nog reparaties aan moet doen en klein of groot onderhoud aan moet gebeuren, ben je gruwelijk afgezet. Als je dan diezelfde prijs doorberekent voor iemand hier op 't forum, doe jij exact 'tzelfde.

Beetje gelijk aan een auto kopen, er achter komen dat ie rot is en de koppakking door is, en hem dan snel snel weer te koop zetten zonder de bekende manko's te vermelden.

Onder het motto "is niet mijn probleem".

Quote:
broodfanaat heeft gelijk

Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Old 22-08-2009, 00:16
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline

ik heb precies hetzelfde,heb mijn mk3 gekocht voor over de 3k in de tijd dat de mk5 er nog (net) niet was....inmiddels ook vermogens aan verspijkerd,heb hem afgelopen winter even te koop gehad maar van de biedingen die er op gedaan werden sprongen de tranen in m'n onderbroek....en iedereen weet hoe die eruitziet en daar is de laatste 2 jaar flink aan verbouwd en er ligt ook een interessant blok in,maar het hoogste bod wat ik heb gehad(via MP) was 2650 euro....
(nou zijn die MP-biedingen ook net zo betrouwbaar als het weeralarm van de KNMI maar goed,dat terzijde)
Old 22-08-2009, 09:26
stij
Guest

De koper beslist, en dat kan dus soms wel, ik verkoop mijn auto's ook altijd voor de zelfde prijs of meer, ooit moet er geld bij. maar als de koper het teveel vind moetie het niet kopen,

een schroefset van 250 is na een halfjaar geen 250 euro meer waard dat klopt, maar ik ben het met misha eens de koper die beslist hem te kopen hoeft er verder niks meer voor te doen.

ik ben het ook eens met broodfanaat dat iedereen verdomt veel geld vraagt voor onderdelen enzo! Maar zouden we dat kunnen veranderen met 2e?
Old 22-08-2009, 11:09
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Als iemand op Marktplaats jou, Misha, dikke duizend euro laat betalen voor een nette mk2 Jetta waar je nb. ook verdomme nog reparaties aan moet doen en klein of groot onderhoud aan moet gebeuren, ben je gruwelijk afgezet. Als je dan diezelfde prijs doorberekent voor iemand hier op 't forum, doe jij exact 'tzelfde.

Voor jou is dat afzetten, voor mij niet... omdat ik de hoge prijzen heb geaccepteerd, ik vind 't niet erg om 't te betalen maar ik ga daarentegen niet mijn auto's weer verkopen voor de prijzen die ze 5? 10? jaar terug betaalde. De prijzen gaan nou eenmaal omhoog, als je d'r niet blij van wordt dan moet je een andere hobby zoeken. Wat is je volgende stap Chris? Ga je een stichting beginnen tegen de benzineprijzen of wat? Die shit wordt ook duurder, daar doe je niks aan.. als je 't te duur vind moet je gaan fietsen.

Er worden trouwens ook wel mk2'tjes verkocht voor 10/15 duizend euro, voornamelijk op cleaned, ga voor de grap daar maar is kijken naar de prijzen.. ik denk dat je dan een hartaanval krijgt. Maar nog steeds ben ik benieuwd naar een paar voorbeelden van auto's/onderdelen waarop ik winst heb gemaakt. Aangezien jij mij onder het kopje handelaren hebt staan. Dat je 't er allemaal niet mee eens bent vind ik prima.. je hebt ergens ook wel gelijk, maar je doet er toch niks aan. Het hele eiereten is dat ik 't kwalijk vind dat jij me als handelaar betiteld, omdat ik nog nooit van m'n leven iets heb verhandeld puur om centjes te verdienen.
Old 22-08-2009, 11:14
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline

Quote:
Er worden trouwens ook wel mk2'tjes verkocht voor 10/15 duizend euro, voornamelijk op cleaned, ga voor de grap daar maar is kijken naar de prijzen...

dat word ervoor gevraagd ja,die dingen staan maanden te koop voor
be-lache-lijke prijzen als ze dan eenmaal zijn verkocht sta jij er niet bij om te controleren wat er daadwerkelijk voor neergelegd word....daarentegen sta je er wel bij als je zelf teveel betaalt...
Old 22-08-2009, 11:18
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac

Ik ken wel enkele Belgen die me zelf hebben verteld wat ze hebben betaald voor hun auto
Old 22-08-2009, 11:30
evilnyntje's Avatar
evilnyntje evilnyntje is offline
10k maniac

Quote:
Ik ken wel enkele Belgen die me zelf hebben verteld wat ze hebben betaald voor hun auto

Dat is inderdaad heel betrouwbaar

My Swallowtail

Flake It!

Posting Rules