![]() |
|
||||
|
||||
![]() Frank, ik zag je reactie al op het polo forum
![]() Ik zou het lekker bij de 085 bak laten en als je een 8S pakt heb je denk ik meteen de stevigste te pakken, hij is ook redelijk kort. Popnageltjes vervangen en gaan! Je kan ook een 084 pakken, die is zelfs nog ietsje lichter en stevig, maar wel redelijk lang en wie heeft er nou een 5 nodig, die gebruik je toch niet... ![]() Wat is trouwens mis met 140pk uit een 1.4 8v? ![]() Mocht je trouwens toch voor 020 gaan, dan kan je me altijd pm'en als je van die shifter af moet. ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() of gewoon lekker oldskool 1100 motor met veel pk`s dus met een 1300 motor nog iets meer pk`s |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
niks mis met 140pk uit een 1.4 8v, maar als we nog meer willen wordt dat wel lastiger! daarom beter gelijk met een 16v verder, hebben we wat meer ruimte voor vermogen ![]() wil wel een 5-bak, die 5e is wel erg lekker als ik via de snelweg naar t circuit rij, op t circuit is ie waarschijnlijk niet nodig nee ![]() Quote:
dat was (is) dus ook het idee, maar dan met een 1400 ![]()
Insta: @knarfmk1 @085mk1gearboxmount Project lightweight ![]() Te koop: Custom versnellingsbaksteun om een (085-) 5-bak in je 1100/1300 golf 1 te bouwen Last edited by knarfmk1 : 06-05-2010 at 13:08. |
|
||||
|
||||
![]() Schroef er anders gewoon een turbo op
![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() En wat die kop van de 20v op een 1.6 onderblok aangaat... als de KR kop op een 1.6 past, zou dit moeten kunnen, toch? De 20v kop past immers ook op 't KR onderblok, althans dat heb ik gelezen.
|
|||
|
|||
![]() 2.0 fsi?
Blijft moeilijk een motor keuze maken. |
|
||||
|
||||
![]() Jongens ik heb me blok al gevonden!
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Bouw je het blok in de golf of......... de golf in het blok ![]() |
|
||||
|
||||
![]() detroit?
|
||||
|
||||
![]() Caterpillar, heeft bij me pa dienst gedaan als generator voor de lampen (rozen, geen andere plantjes
![]() Quote:
golf past wel in de turbo's ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Maar een kr kop past lijkt mij ook niet op een (smallblock!) 1.6 kr kop kan iig wel op een 20v dus zal dat andersom idd ook wel lukken, met wat aanpassingen uiteraard. maargoed, een 1.4 16v kop kan met wat aanpassingen wat ik gelezen heb ook op een 1.4 8v, maar waarom dan niet meteen de 1.4 16v nemen, hebben we gelijk dat alu onderblok bovenaan het lijstje staat nu iig de 1.6 16v met 085-bak ![]() |
|
||||
|
||||
![]() 1.6 is toch geen smallblock?
Tenminste bij de Golf 2 is dat zo... kan zijn dat dat bij andere modellen weer anders is.
|
||||
|
||||
![]() Ja je heb 1.6 in bigblock en in smallblock idd, ik heb het over de smallblock variant uit een Polo
op een 1.6 bigblock zou die kr kop nog wel eens kunnen passen |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja kan toch geen big block cilinderkop op een small block onderblok plaatsen ![]() kr op 20v is big versus big.. 20v op kr is big versus big ![]() edit,, verkeerde {quote} ![]() ![]() En wat die kop van de 20v op een 1.6 onderblok aangaat... als de KR kop op een 1.6 past, zou dit moeten kunnen, toch? De 20v kop past immers ook op 't KR onderblok, althans dat heb ik gelezen. Last edited by richard-polo : 07-05-2010 at 07:43. |
|
|||
|
|||
![]() Inderdaad kijk maar naar de autocross (keverklasse 1600) Daar rijden er ook zat rond met een 1600 20V. Is dan wel gebruik gemaakt van een bigblock onderblok. Rijden er ook zat rond met een 1600 16V. Maar ja hier heb je niet zoveel aan aangezien jij met een smallblock gaat rijden..
|
|
||||
|
||||
![]() 1600 16v smallblock op itb's...
![]() staat ook een filmpje van op YT,kan um alleen zo snel niet vinden...
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Precies Ries! ![]() Zoals ik al zeg, is 1.6 ook als bigblock, en zou die KR kop of de 20v kop er op moeten passen. Ik hou altijd wel van niet zo gebruikelijke oplossingen, vandaar een V8 kop op een 4-cilinder Audi-block. ![]() Dus, 1.6 bigblock met 20v kop op ITB's! ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
dat dus maar in eerste instantie op de keihin FCR carbs! ![]() ben wel benieuwd naar dat filmpje trouwens |
|
||||
|
||||
![]() okay,ook vet
![]() is zo belazerd dat ze geen goede omschrijving neerzetten bij een filmpje,je vind het nooit weer ![]() het linkje had ik volgens mij hier uit het filmpjes topic.