![]() |
|
||||
|
||||
![]() Zeker zeker, een gezonde discussie is ook leuk.. vandaar mijn opmerking
![]()
|
||||
|
||||
![]() Geld moet rollen!*
*liefst wel mÃ*jn kan op!
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ouwe hebbert! (kan jouw echt geen liefhebber noemen!) ![]()
|
||||
|
||||
![]() Arjan heeft die velgen van de aluminiumsmelter gered, zodat een liefhebber deze nog onder zijn VW kan monteren
![]() Dat is idd. een tussenhandelaar, maar met specifieke liefhebberij. Een handelsonderneming ziet deze velgen als oude, aftandse velgen die alleen nog nuttig zijn om omgesmolten te worden en zou die 50,- never nooit niet in deze velgen gestopt hebben. Van 50 naar 650 is wel erg overdreven, maar iedereen weet dat deze velgen meer dan de 50,- waard zijn. Dat hij dat er voor betaald heeft geen reet te maken met de marktwaarde van de velgen. @Chris, je hebt een iets te rooskleurig beeld van de " VW-liefhebbers " en " VW-liefhebberij" . Jij denkt zeker ook nog steeds dat de poep van je vriendin naar rozenblaadjes ruikt?? ![]() Een wereldje van liefhebbers bestaat altijd uit kopers en verkopers, zonder die 2 zou je nooit meer aan aparte en zeldzame/retro/oldschool/unieke (of hoe je het ook wilt omschrijven) onderdelen kunnen komen. Waar verkocht wordt, wordt ook regelmatig winst gemaakt. Ik zie echt niet in waarom winst maken inherent is aan het vernietigen van andermans hobby.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Amen ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Het is toch juist een sport om lekker goedkoop ergens iets te vinden en dat op je auto te gooien. Ben je der op uit gekeken kun je het weer van de hand doen. En als je dan wat winst pakt is altijd meegenomen. Ik koop altijd nieuwe onderdelen met het geld dat ik overhoud met de verkoop van de oude onderdelen.
|
|
|||
|
|||
![]() Komaan jongens
![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Winst maken, prima, maar doe dat dan op een normale manier! D'r zitten hier mensen op het forum die dit niet doen: 1. Personen die zich aanmelden, zooi erkopen, en nooit meer terugkomen. 2. Mensen die constant spullen goedkoop inkopen, puur om ze de dag erna weer voor veel meer te verkopen. 3. Zogenoemde liefhebbers, die een auto verlagen waardoor de waarde ervan opeens met 2k euro omhoog gaat. Deze drie vallen bij mij niet onder liefhebbers, maar puur onder handelaren, en dan maakt het echt geen ene drol uit hoe ik liefhebbers zou omschrijven, of wat bij mij precies onder die categorie valt. De Albert Heijn is ook geen non profit hulpverlenende instantie. Als die andere handelaren hier op het forum moeten betalen voor hun advertentie, moeten deze kwasten dat ook maar eens gaan doen lijkt me. Maarja, dan moeten ze eerst toegeven dat ze handelen, voortdurend winst maken, en enkel en alleen hier zitten om zooi te verkopen aan de eerste de beste simpele die er een smak geld voor op tafel legt. En kom me nou niet aankakken met "het zijn maar vraagprijzen"! Want aan die vraagprijzen die echt achterlijk hoog zijn valt doorgaans nog maar weinig te doen, en doe je een bod wat jou reëel lijkt krijg je een grote bek, en wordt binnen no-time verzocht het topic weer schoon te vegen. ![]() Dat iemand een set velgen van de shredder of alu-smelter redt, prima, alle lof. Dat iemand die die velgen vervolgens niet hoeft ze niet voor een appel en een ei weg doet, ook logisch. Maar ga dan geen 50 euro velgen voor 600 euro te koop zetten. Had ie ze voor 150 of 200 euro te koop gezet, prima. Dan was het werk om die dingen op te halen en weer te verkopen ook zeker niet voor niks geweest, en had iemand anders er plezier aan gehad. Maar ga me nou niet met een stalen gezicht vertellen dat je 600 euro een nette en eerlijke prijs vindt voor die set hoepels. Als ik iemand zoiets zou flikken, en er zou iemand achter komen, durfde ik die persoon niet meer onder ogen te komen, laat staan dat ik groot op 't internet ga verkondigen dat ik in het verleden ook al mensen op dezelfde manier het geld uit de zak heb geplukt. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik betaal mijn auto-hobby ook met het geld dat ik er aan overhoud, althans voor een klein deel. Maar ik probeer niet in mijn levensonderhoud te voorzien als ik onderdelen verkoop. Hier gaat genoeg gratis weg, als ik weet dat ik een ander er mee kan helpen. En anders gaat het voor een paar euro weg. Ik zorg wel dat ik uit de kosten kom, maar ik kan in alle eerlijkheid zeggen dat ik nooit zulke achterlijke marges heb (gehad) als sommigen de laatste tijd hier op 't forum. En de spullen die bij mij te koop staan heb ik voor mezelf gekocht, en zijn op een bepaald punt overbodig geworden. Ik koop de zooi niet vanuit de gedachte dat ik er hoe dan ook op de een of andere manier wel geld van kan maken. En om maar weer wat olie op 't vuur de mieteren...: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=50956 Volgens mij zijn G60 velgen nieuw bij de dealer 50 euro per stuk. Setje van vier kost dan dus 200 euro... Hier kost het setje je maar 220 euro, en dan moet je de slechte banden er nog af laten halen... kost je nog een kleine 30 euro. ![]()
|
|||
|
|||
![]() @ breadfan83: Van werken wordt je niet rijk......
![]() En stel, jij kan van iemand een set velgen kopen, die zeldzaam zijn, en de verkoper weet dat niet. Dan koop jij ze toch voor een zo laag mogelijke prijs??!! Je kan ze zelf onder je auto schroeven, en mocht dat niet lukken, verkoop je ze. Ja, dan zou ik er ook maximaal op willen verdienen. En dan maakt het geen reet uit of je liefhebber bent of niet... |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
"n oud vrouwtje dat bij Kunst en Kitsch komt met een schilderij dat ze voor 4 gulden en 30 cent gekocht heeft, 48 jaar geleden, wordt geen handelaar als blijkt dat dat plaatje 4 ton waard is, en oma het gelijk te koop zet. Een handelaar wordt het als ze elke week weer voorbij komt, met vier schilderijen, wat klokjes, 'n beeldje of tien en nog wat oude sierraden die ze afgelopen weekend gekocht heeft, en nu alweer te koop staan. Dat iemand eens wat mazzel heeft met een aankoop, is prima. En dat ie ze wanneer ie ze zelf niet meer kan gebruiken, die dingen te koop zet voor een gangbare prijs, is ook geen probleem. Maar hier wordt spul gekocht om verkocht te worden, en de prijzen zijn puur en alleen berekend op het maken van een zo groot mogelijke winst. De verkoper waar het nu even om gaat heeft dit vaker gedaan, en gaat hier ook vrolijk mee door, en zo iemand valt wat mij betreft onder de noemer van handelaar. Ik zit echt niet iedereen op de vingertjes te tikken omdat er ooit eens oliedopje of achterbumper verkocht is voor wat meer dan zij er voor betaald hebben, maar dat je wekelijks 6 setjes velgen van de hand doet, en jaarlijks 'n auto of 14 op naam hebt staan, en weer overschrijft, maakt het een heel ander verhaal. En samen met mij, denken ook sommige anderen er zo over... liefhebbers, belastingdienst, verzekeringsmaatschappijen... ![]() Maar blijkbaar is het niet mogelijk gewoon even letterlijk te lezen wat ik nu al tig pagina's aan 't neertypen ben, en wordt er gereageerd alsof ik iedereen uit het verkoop-gedeelte wil verbannen. ![]() Owja, en ik heb hier genoeg velgjes liggen die geld waard zijn, meer dan ik er voor betaald heb, en ook die doe ik niet (meer) weg. En die compleet waardeloze velgen die nu onder de witte zitten, hadden ook al meerdere keren voor enkele honderden euro's van eigenaar kunnen wisselen. De reden waarom ik het niet doe? Ik wilde ze hebben voor mezelf, en wil ze dus niet weg doen. Dan heb ik geld, maar niet de spullen die ik wil...
|
||||
|
||||
![]() jezus 26 paginas nu al en het begon over de polo , jij hebt tijd teveel jij moet in de politiek gaan die lullen en schrijven ook altijd teveel en hebben altijd het LAATSTE WOORD EN HEBBEN ALTIJD GELIJK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
En ik vermaak me nog steeds kostelijk. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Maak je niet druk, Chris (broodunit) komt uit Limburg. Kan ie niks aan doen
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Op een set velgen die voor 650 euro te koop staan, 50 euro bieden. Lijkt dat jouw reëel? Ik zou je ook een grote bek geven en om de veger vragen. Kom nou. De vraagprijs is beschamend, maar jouw bod minstens zo... Quote:
Dan koop je lekker nieuw toch? Of je koopt ze niet... Dat hij het vraagt wil niet zeggen dat hij ze ervoor verkoopt. Is het inderdaad te duur, dan verkoopt hij ze niet en zakt de prijs wel. Of hij legt ze achteruit (ze vreten geen brood blabla en verzamelt als een echte liefhebber allemaal setjes velgen ![]() Quote:
Moet je es doen, dan kun je ook es autorijden... ![]() Quote:
Dus je bent alleen een liefhebber als je een hoop zooi verzamelt en thuis opslaat? wat een kolder! Ik had ook wel 100 setjes velgen kunnen hebben, maar dat heb ik niet, want ik heb nu een hele leuke scirocco staan. Wil je zeggen dat ik dan geen liefhebber ben? ![]() Je beticht anderen ervan dat ze jouw posts niet letterlijk lezen. Lees je eigen posts eens letterlijk terug dan zul je zien dat je (inderdaad net als een politicus) keer op keer het zelfde verhaal afsteekt met andere woorden. Ik snap je punt wel van de hoge prijzen (ben ik ook wel deels met je eens), maar dat ze het vragen wil niet zeggen dat ze het voor die prijs verkocht krijgen ![]() En nu ben ik er zo langzamerhand klaar mee, heb geen zin om 10x in herhaling te vallen. Wie neemt het stokje over?... ![]()
|
||||
|
||||
![]() Zojuist weer een setje met winst verkocht dus ik maak me geen zorgen over de prijzen die ik vraag....
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Als de emoties hoog oplopen worden uitingen en acties plotseling een stuk extremer. Wat hoop je hier (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=57974) nou weer mee te bereiken? Blijf toch gewoon eens nuchter nadenken... en handel daar naar...
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]()
|
||||||
|
||||||
![]() Quote:
Hoezo? Dat is toch wat hij er voor betaald heeft? Kan ie me een tegenbod doen, en misschien worden we het in 't midden wel eens. ![]() Quote:
Waar het me om gaat lieve Sander, is dat de prijzen die gevraagd worden gewoon niet meer reëel zijn. En, zeker in dit geval, gaat het niet om een mening. Gebruikte zzooi voor meer verkopen dan het nieuw bij de dealer kost, is niet reëel. Quote:
Ik kan prima autorijden, ga elke dag met de auto naar 't werk. ![]() Quote:
Dat is onzin, maar om spullen te kopen puur om ze te verkopen is handelarij. Ben je nou echt zo kortzichtig om telkens drie woordjes uit een complete tekst te pakken en daarop door te draven? Of kun je ook effe proberen begrijpend te lezen? ![]() Quote:
Dan probeer ook eens keer op keer steeds opnieuw dat zelfde verhaal eens te lezen, en niet telkens die woorden d'r uit te plukken waar je makkelijk op kunt inhameren. ![]()