![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik heb m ook. Ook nog omkeerbaar voor kleine nodellen zuigers (oude type) geen moment spijt en erg snel en makkelijk
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Knipperlichten doen het ! eerste het relais vervangen nog niks.
Daarna de alarmlichten knop vervangen en bingo knipper de knip ![]() Dan de Paars/Zwarte draad met relais het antwoord stond al in me eigen topic ![]() En ik kwam er achter toen ik me eigen voor af gemaakte foto's eens ging bekijken ![]() En toen ging er een lampje branden (Johan) ![]() Quote:
![]() ![]() Voordeel is wel dat ik dit relais prima kan gebruiken voor me elektrische pomp. Hij pakt de (30) voeding van een H-Pool achter op de zekering kast. Dus geen losse plus meer naar de zekeringkast ![]() Dan de aansturende (86) draad naar de bobine. Dan nog (85) massa en 1 naar de (87) eind gebruiker de pomp ![]() ![]() Dan wordt er ook gelijk gebruik gemaakt van de zekering van het elektrische choke schema alleen deze is maar 8A en ik weet niet welke zekering amperage gebruikt wordt voor een elektrische pomp. Of ik kan hem via deze relais laten lopen die is af gezekerd met een 16A zekering. ![]() ![]() Zoek de verschillen ![]() ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() De dag eindigde goed twee pakketjes binnen.
Eerste pakketje oliedruk sensor met optie voor de 52mm VDO olie druk meter. En een rechter buiten spiegel hey rechts ? heb toch Links nodig ![]() Even het mailcontact na kijken en ja hoor ik vraag gewoon om rechts terwijl ik een linker nodig had ![]() ![]() Maar goed die 7,50 maakt niet uit heb wel een duurdere foutjes gemaakt ![]() Dan het tweede pakketje de VDO voltmeter eindelijk alles compleet netjes bedankt via de mail. Even eten daarna klaar weet je wat even testen wel zo leuk toch. Accu in de schuur onder de lader kan niet missen naald slaat aan 8V mhhhh. Oke oude accu wordt voor alles gebruikt naar de auto motorkap open van de cabrio VDO meter er op 8V ![]() ![]() Vriendelijk mailtje terug gestuurd dat dit niet erg netjes is was makkelijk te testen voor dat je hem verstuurd dus ben benieuwd. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Draadjes gewisseld?
![]()
|
|
||||
|
||||
![]() Net nog geprobeerd maar dan geeft hij niks aan
![]() Polen op geschuurd dikkere kabel geprobeerd niks alles wat hij meet is 8V ![]()
|
||||
|
||||
![]() Die oude draaispoelmeters kon je afstellen, maar weet ff zo gauw niet hoe dat bij deze zou moeten...kan ie open aan de achterkant?
|
|
||||
|
||||
![]()
|
||||
|
||||
![]()
|
||||
|
||||
![]()
|
|
||||
|
||||
![]() VDO Clock Repair
![]() ![]() Of kijk ik weer niet verder dan me neus lang is ![]()
|
||||
|
||||
![]() Wel een interessant verhaal over die klokjes overigens
![]() Je moet toch even gaan pielen om hem open te maken, met een scherpe platte schroevendraaier de zwarte omlijsting van het glas van achteren eraf pellen, dan kan hij open. Daarna kan alles uit elkaar. Als je toch bezig bent een nieuw glaasje maken van plexiglas, randje spuiten en zo goed als nieuw ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Nou vanochtend op de zaak de meter nog een keer getest met een regelbare trafo rustig de spanning verhoogd van 8 naar 18V niks meter gaat van uit rust stand naar 8V en blijft daar stevig staan
![]() Is me vanmiddag ook eindelijk gelukt om de juiste stekker voor de koelwatersensor te pakken te krijgen. al weken kijk ik elke keer als ik op de sloop ben alle auto's af. Maar elke keer is tie al weg maar vandaag hadden we geluk ![]() Gelijk die van de bobine ook mee genomen geen idee waarom deze zo is maar het hoort zo dus waarom niet ![]() Kunne we Zaterdag ieder geval alle kabels aanpassen en solderen in de motor ruimte. ![]() Relais voor me elektrische pomp is ook klaar ,pin bezetting veranderd. Relais uiteraard even getest ![]() Dikke plus op de zekering kast ,massa zit ook in de buurt. Dan een verlengde rode naar de plus bobine. En dan nog een hele lang rode naar de pomp die ik nu achter ergens ga in bouwen. Had hem eerst op me schutboard maar even los van de herrie zelfs met van die rubberen trilling dempers. Werd mij verteld bij Biesheuvel dat dit soort pompen altijd achter moeten zitten. Dit type pomp (Facet) kan heel goed duwen maar de aanzuig kracht is niet zo groot. O ja ik heb hem af gezekerd met 25A is dit genoeg of te veel ? ![]() ![]()
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs Last edited by Style : 23-05-2013 at 20:14. |
|
||||
|
||||
![]() 10A is zat kerel!
Ik ben altijd wel fan geweest van deze pompjes, zuigen 0,8 bar en da's heel veel! Drukken 0.2 bar en da's weer ideaal voor carbs ![]()
|
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Hey dus die dingen kunnen open? Ik heb vandaag van een vriendelijke marktplaats meneer een setje meters ontvangen waarvan er bij eentje het lamphoudertje is afgebroken en het lampje los in de behuizing rammelt. En terugsturen daar doen we natuurlijk niet aan, ook al wisten we van tevoren dat we kapotte spullen aan het verkopen waren ![]() Dit metertje is trouwens wel van kunststof kan dat bij die ook? |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dan gaat er een 10A in leek me ook wat veel 25A ![]() Ik heb deze pomp is nog geen 3 maanden mee gereden Facet Silvertop A 12v negative earth fuel pump, capable of delivering 18 gallons per hour at around 4-5.5 psi. For use on high performance road vehicles with upto approximately 150bhp. Geen info over de zuig capaciteit ![]() Quote:
Dat is balen maar dit is wel makkelijker op te lossen lijkt mij ![]() Gewoon een plastic pijpje achter op lijmen met seconden lijm. En daar dan de fitting weer in heb ik zo ook al een keer gedaan. Vandaag nog even wat spulletjes gehaald bij Autosport Company. Na de verandering van waterpomp en dynamo paste de bovenste en middelste aansluiting van mijn siliconen slangen niet meer. Hier heb ik nu 2 andere voor gehaald ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Netjes peter
haal mijn spulle daar ook vandaan. hale opstuure haha. . kan die haast lope. gr gooi |
|
||||
|
||||
![]() Wat gaat er veel tijd in de bekabeling zitten en je ziet er haast niks van terug naar zo'n dagje werken
![]() Kachel deed het niet kwam tot de ontdekking dat ik waarschijnlijk met het demonteren de massa had door gesneden ![]() En het kachelpaneel verlichting boompje had ik voor het gemakkelijke ook maar tussen de kachel laten lopen waar door de kachel dus niet helemaal lekker aansloot. Binnen verlichting doet het ook weer. Kabelboom voor de VDO meters is klaar heb nu gewoon een stekker van een auto radio gepakt ![]() Laadcontrolelampje dynamo aan gesloten netjes aan elkaar gesoldeerd. Stekker van de koelvloeistof sensor zit er aan. Oliedruk,Olie temperatuur sensors draden gesoldeerd en aan gesloten Brandstof relais zit weer aangesloten op de zekeringkast Koelwater systeem is ook weer klaar bovenste en middelste aansluiting waterpomp zijn weer netjes aan gesloten. Proef opstelling gemaakt met de koplampen ik had ze altijd met een kruis maar had ook nog nieuwe liggen zonder kruis. Maar het blijft toch gewoon de kruislampen ![]() Gaspedaal zit er op heb alleen geen idee hoe ik hier nu een universele gaskabel op krijg voor de motorfiets carburateurs. Moet nog eens goed gaan kijken hoe dit zit en zat want daar kwam ik ook niet meer achter. Oude situatie met de automaat bak ben ik ook compleet vergeten ![]() Dan de 2 polige VDO druk sensor deze past dus niet in me kop of laat ik het anders zeggen past waarschijnlijk wel maar me koelwaterflens laat dit niet toe. Deze zit vreselijk in de weg nu heb ik nog een aansluiting over op mijn oliekoeler huis. Hier zit mijn olie temperatuur sensor in maar aan de andere kant zit ook nog een oliedruk sensor die ik niet gebruik kan hij hier toevallig in ![]() ![]() VDO meters kabelboompje ![]() ![]() ![]() Gaat niet pasen ![]() ![]() Kan deze sensor er uit en dan de andere sensor er in ???? ![]() Zo dus!! ![]() Links de kruis rechts de niet kruis en iets donkere lampen ![]() ![]() ![]() ![]() Hoe sluit je hier nou normaal je gas kabel op aan ? *Ik heb het al gezien door middel van een rubbertje geen idee waar ik die gelaten heb. Maar dit gaat toch niet werken met een universele kabel. ![]()
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs Last edited by Style : 25-05-2013 at 19:02. |
|
||||
|
||||
![]() rubbertje met gaatje ..
daar haakje weer doorheen .moet lukken dacht ik zo . ![]() wil je niet gewoone orgi lampe erin ,, gr gooi |
|
||||
|
||||
![]() Had het ook gezien onder tussen geen idee waar het rubbertje is maar er zou toch geen originele gas kabel bestaan voor motorfiets carburateurs.
Dus hier moet ik nog iets voor verzinnen ,originele lampen heb ik niet ![]()
|
|||
|
|||
![]() Kabel door het gaspedaal lussen en dan met kabel klem vast zetten ?