Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Archief
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Thread Tools Search this Thread
Old 18-08-2009, 19:20
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul

op zich heb je groot gelijk,alleen ik heb inmiddels al wel geleerd dat je zelfs tegen je vrouw nog niet kan zeggen hoeveel je ergens voor betaald hebt....laat staan om het op het net te zetten......
Old 18-08-2009, 19:40
Zweiter's Avatar
Zweiter Zweiter is offline
Married to PC

soms kun je het nog beter op het internet zetten, dan tegen je vrouw vertellen
Old 18-08-2009, 20:14
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul

Quote:
Originally Posted by Zweiter
soms kun je het nog beter op het internet zetten, dan tegen je vrouw vertellen

als je een cabrio koopt bijvoorbeeld

Old 18-08-2009, 20:57
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer

Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83

Quote:
Originally Posted by Der Ghopmeister
Voor een opknap setje allycat rallye vragen ze ook al snel 300,- vandaar mijn prijs En als ik sommige anderen zie hier (waar je mij nog nooit over gehoord hebt maar goed) die kopen een golfje voor 200,- en die verkopen ze weer voor 1500,- met wat kleine aanpassingen ok das waar maar dat kost vaak ook niet meer dan 450,- dus die pakken ook een mooie stuiter met centen maar goed moeten ze zelf weten doet iedereen wel eens denk ik... Mij zul je er niet over horen maar goed

maar ze vreten geen brood hoor en als ze hier na een tijdje nog liggen zijn ze alleen maar zeldzamer geworden

Schrijf je in bij de kamer van koophandel en maak er je werk van zou ik zeggen.

Liefhebberij my ass, hebberij is 't meer. Je ruikt centen en gooit de prul meteen online om snel wat te verdienen op een setje velgen dat ik er niet eens vind uitzien.

Nja, weten we dat in ieder geval voor nog volgende verkooptopics van je, niet? Alle vraagprijzen zijn meer dan 't tienvoud van wat je betaald hebt, en dus ook meer dan 't tienvoud van wat een ander voor dezelfde rotzooi zou moeten neertellen.

Vind 't wel een vorm van lef (of stupiditeit) om net zo'n actie uit te halen als er een week (of langer al?) een topic als dit online staat, waar ook door behoorlijk wat mensen naar gekeken wordt...

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk

Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Old 18-08-2009, 21:10
Zweiter's Avatar
Married to PC

wie ben jij om voor hem te bepalen dat het hebberij (ipv liefhebberij) is? Vind't wel een vorm van lef (of stupiditeit) om je zo over iemand anders uit te drukken op internet. Laat die kerel lekker vragen, misschien komt er een grotere liefhebber dan jou voor die velgen die het er wel voor wil betalen. Dan laten we in het midden dat ik het persoonlijk ook te duur vind, maar daar kun je de persoon in kwestie toch niet op aanvallen? kom nou...

Misschien is het juist goed dat de prijzen voor vw omhoog gaan. Dan ben je ook meteen een hoop (sorry voor de uitdrukking) scheefhangende petjedragers met piepende banden en blèrijpen kwijt, die er voor zorgen dat oa de vw golf mk2 in de afgelopen jaren zo'n schitterend imago heeft opgebouwd. Laat het maar wat duurder worden, dat houdt een echte liefhebber niet tegen...

(even wat olie op het vuur,...)
Old 18-08-2009, 21:25
Der Ghopmeister's Avatar
Der Ghopmeister Der Ghopmeister is offline
Married to PC

Tja ieder zo zijn eigen ding en mening Nog niet zo lang geleden een setje ronal kleeblatt's verkocht aan een engelse dude voor 400,- Die had ik ook voor 125,- incl nieuwe naafkapjes gekocht en die 400,- was ook maar een vraagprijs dus tja..............

Maar goed snap niet waarom je me zo moet aanvallen/afzeiken aangezien ik dat ook niet bij jouw doe Misschien jaloers omdat ik het wel durf te vragen en jij niet

Maar goed zullen we het hier maar gewoon bij laten en gewoon ieder/elkaars zijn ding laten doen
Old 18-08-2009, 22:01
breadfan83's Avatar

Quote:
wie ben jij om voor hem te bepalen dat het hebberij (ipv liefhebberij) is? Vind't wel een vorm van lef (of stupiditeit) om je zo over iemand anders uit te drukken op internet. Laat die kerel lekker vragen, misschien komt er een grotere liefhebber dan jou voor die velgen die het er wel voor wil betalen. Dan laten we in het midden dat ik het persoonlijk ook te duur vind, maar daar kun je de persoon in kwestie toch niet op aanvallen? kom nou...

Misschien is het juist goed dat de prijzen voor vw omhoog gaan. Dan ben je ook meteen een hoop (sorry voor de uitdrukking) scheefhangende petjedragers met piepende banden en blèrijpen kwijt, die er voor zorgen dat oa de vw golf mk2 in de afgelopen jaren zo'n schitterend imago heeft opgebouwd. Laat het maar wat duurder worden, dat houdt een echte liefhebber niet tegen...

(even wat olie op het vuur,...)

Wat voor imago mijn auto bij anderen heeft kan me nou echt geen ene schijt interesseren. Ik heb en bouw mijn auto voor mezelf, anders ging ik wel Renault rijden.

Wat die liefhebberij aangaat... je koopt niet de ene dag een setje velgen, om ze de volgende dag weer met godverdomme dikke DUIZEND PROCENT winst te verkopen. Dat ie d'r honderd of tweehonderd euro voor vraagt, ok, maar 600 euro voor een set waar ie net een paar uur eerder 50 euro voor betaald heeft vind ik wel wat erg gortig om nog van liefhebberij te spreken.

De enige vorm van liefhebberij is die van $.

@ Chopmeister... geeft dus aan dat we inderdaad maar om het leven moeten pingelen bij elke volgende advertentie van je hier op 't forum. Je koopt enkel om te verkopen, niet omdat je het nodig hebt of graag wilt hebben. Je koopt om er geld uit te slaan. Prima, maar doe dat dan in vredesnaam ergens anders imho.

Volksforum, the online VW community, where people rip off car-fanatics on a daily basis.

Quote:
broodfanaat heeft gelijk

Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Old 18-08-2009, 22:07
Der Ghopmeister's Avatar
Married to PC

Wat jij wilt dude take it easy take a sisi Denk dat je vanmorgen met t verkeerde been uit bed gedonderd bent ofzo... Ga ik in het vervolg wel iedere keer als jij wat post over je auto dat wel afzeiken hebben we allebei wat te doen jah
Old 18-08-2009, 22:21
breadfan83's Avatar

Quote:
Wat jij wilt dude take it easy take a sisi Denk dat je vanmorgen met t verkeerde been uit bed gedonderd bent ofzo... Ga ik in het vervolg wel iedere keer als jij wat post over je auto dat wel afzeiken hebben we allebei wat te doen jah

Mijn humeur is prima, maar personen als jij staan bij mij niet echt hoog op de ladder. Ga lekker MP-en en slijt je zooi daar aan een of ander stuk onbenul in plaats van hier de zogenoemde liefhebber uit te hangen.

Mensen als jij maken een hobby gewoon kapot. Totaal geen benul van wat je koopt, maar als blijkt dat het geld waard is mag de rommel meteen weg tegen een compleet achterlijke prijs. Waar koop je de boel dan in godsnaam voor? Omdat je het mooi vindt? Of omdat 't niet veel kost, en waarschijnlijk meer oplevert?

En over je niveau zullen we nog maar niet eens beginnen... "Jij pest mij, dus ik ga je auto afzeiken."

Quote:
broodfanaat heeft gelijk

Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Old 18-08-2009, 22:50
Der Ghopmeister's Avatar
Married to PC

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Mijn humeur is prima, maar personen als jij staan bij mij niet echt hoog op de ladder. Ga lekker MP-en en slijt je zooi daar aan een of ander stuk onbenul in plaats van hier de zogenoemde liefhebber uit te hangen.

Mensen als jij maken een hobby gewoon kapot. Totaal geen benul van wat je koopt, maar als blijkt dat het geld waard is mag de rommel meteen weg tegen een compleet achterlijke prijs. Waar koop je de boel dan in godsnaam voor? Omdat je het mooi vindt? Of omdat 't niet veel kost, en waarschijnlijk meer oplevert?

En over je niveau zullen we nog maar niet eens beginnen... "Jij pest mij, dus ik ga je auto afzeiken."

Wie begint er hier met zeiken dan Dat was jij niet ik.... Dus over niveau gesproken Heb hier op dit forum nog nooit iemand in de zeik gezet en dat was ik ook niet van plan maar jah wie kaatst kan de bal terug verwachten maar goed mannetjes als jij weten blijkbaar niet beter....
Old 18-08-2009, 23:25
breadfan83's Avatar

Quote:
Wie begint er hier met zeiken dan Dat was jij niet ik.... Dus over niveau gesproken Heb hier op dit forum nog nooit iemand in de zeik gezet en dat was ik ook niet van plan maar jah wie kaatst kan de bal terug verwachten maar goed mannetjes als jij weten blijkbaar niet beter....

Ik zet toch niemand in de zeik, wel dan?

Dat jij de velgen voor 5 tientjes hebt gekocht is een feit, dat jij diezelfde velgen voor 12 keer zo veel weer hier te koop zet is een feit, dat jij dit in het verleden al eerder gedaan hebt is een feit, geef je zelf aan, en je bent er nog trots op iemand bedonderd te hebben ook.

Dat je dit in de toekomst ook weer doet... tsja.

En als je het niet kunt hebben dat iemand het niet eens is met je manier van doen, moet je lekker op je kamer gaan spelen met je deurtje dicht.

Mensen als jij maken de hobby voor niet-handelaren kapot. En als jij inderdaad zo'n purist bent, zo'n liefhebber, zou je blij moeten zijn dat iemand je hierop wijst. Als je een handelaar bent die het voor de centen doet, en donders goed weet dat ie verkeerd bezig is, reageer je zo kinderachtig, zoals je gereageerd hebt...

Quote:
broodfanaat heeft gelijk

Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Old 19-08-2009, 05:39
Der Ghopmeister's Avatar
Married to PC

als je er niet tegen kunt dat mensen wat geld verdienen wat moet je dan in godsnaam op vwforum

en wat dan nog als ik 600,- voor een setje velgen wil vragen doe ik dat aangezien op vragen nog steeds geen straf staat.....

Last edited by Der Ghopmeister : 19-08-2009 at 07:10.
Old 19-08-2009, 07:14
Zweiter's Avatar
Married to PC

welkom in een economie Chris... Elke willekeurige baas waar je straks voor aan de slag gaat bedondert je net zo hard. Die neemt jou echt niet aan, als hij je niet zonder Vaseline flink van achter kan nemen (ik bedoel eigenlijk: geen flinke cent over jouw rug kan verdienen ). Misschien koopt Ghopmeister voor die 550 euro winst wel 11 Votex consoles van jou, zodat jij jouw 16v eindelijk eens af kan maken... Dan vraag ik me af wiens hobby hij kapot maakt. Zolang het geld in de vw-economie blijft (geld verdienen aan de hobby, geld uitgeven aan de hobby) is er niets aan de hand, dus no stress swa...

neemt overigens niet weg dat ik mijn hand in het vuur steek voor de prijzen van Ghopmeister. Ik vind het ook te duur. Vragen mag uiteraard, daar is iedereen vrij in. Ik denk alleen dat je de set uiteindelijk verkoopt voor de doorsnee waarde van de velgen (200 euro ofzo?). Probleem met dit spul is dat er geen catalogus anno 2009 is waar je de waarde even van kunt opzoeken. Iedereen bepaalt zijn eigen prijs en soms is die te hoog (en dan gaan we massaal met zn allen zeuren) en soms te laag (maar dan hoor je niemand )... Nederland heeft gewoon een vreselijke zeurcultuur. Vind je iets te duur, dan reageer en koop je ze niet.

Nog een klein voorbeeldje over de zeurcultuur. Op de VAG meeting in Burgum werden gratis blikjes Monster Drink (een soort RedBull) ter promotie uitgedeeld. Voor de beeldvorming: dit waren blikken van 500ml, serieuze inhoud dus. Ik heb de hele dag niemand (!!) gehoord met een opmerking als: "leuk ook dat ze dat gratis drinken uit gingen delen". Maar ik heb wel een keer of 4/5 aan moeten horen dat het te zoet was, te koud was, er teveel (!!) in een blik zat, etc... Het is Ipodverdorie gratis, je hoeft er niks voor te doen en vind je het niet lekker, te koud of teveel dan kun je het ongestraft in een afvalbak gooien...

Last edited by Zweiter : 19-08-2009 at 07:39.
Old 19-08-2009, 09:04
breadfan83's Avatar

Quote:
als je er niet tegen kunt dat mensen wat geld verdienen wat moet je dan in godsnaam op vwforum

en wat dan nog als ik 600,- voor een setje velgen wil vragen doe ik dat aangezien op vragen nog steeds geen straf staat.....

Volksforum, niet vwforum.

En geef nou gewoon lekker toe dat dit de grootste pure afzetterij is. Je zit hier niet om te handelen, je zit hier uit liefhebberij. Ik zie onder jouw naam in ieder geval nergens staan dat je Volksforum-adverteerder bent.

Quote:
broodfanaat heeft gelijk

Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Old 19-08-2009, 09:09
breadfan83's Avatar

Quote:
welkom in een economie Chris... Elke willekeurige baas waar je straks voor aan de slag gaat bedondert je net zo hard. Die neemt jou echt niet aan, als hij je niet zonder Vaseline flink van achter kan nemen (ik bedoel eigenlijk: geen flinke cent over jouw rug kan verdienen ). Misschien koopt Ghopmeister voor die 550 euro winst wel 11 Votex consoles van jou, zodat jij jouw 16v eindelijk eens af kan maken... Dan vraag ik me af wiens hobby hij kapot maakt. Zolang het geld in de vw-economie blijft (geld verdienen aan de hobby, geld uitgeven aan de hobby) is er niets aan de hand, dus no stress swa...

neemt overigens niet weg dat ik mijn hand in het vuur steek voor de prijzen van Ghopmeister. Ik vind het ook te duur. Vragen mag uiteraard, daar is iedereen vrij in. Ik denk alleen dat je de set uiteindelijk verkoopt voor de doorsnee waarde van de velgen (200 euro ofzo?). Probleem met dit spul is dat er geen catalogus anno 2009 is waar je de waarde even van kunt opzoeken. Iedereen bepaalt zijn eigen prijs en soms is die te hoog (en dan gaan we massaal met zn allen zeuren) en soms te laag (maar dan hoor je niemand )... Nederland heeft gewoon een vreselijke zeurcultuur. Vind je iets te duur, dan reageer en koop je ze niet.

Nog een klein voorbeeldje over de zeurcultuur. Op de VAG meeting in Burgum werden gratis blikjes Monster Drink (een soort RedBull) ter promotie uitgedeeld. Voor de beeldvorming: dit waren blikken van 500ml, serieuze inhoud dus. Ik heb de hele dag niemand (!!) gehoord met een opmerking als: "leuk ook dat ze dat gratis drinken uit gingen delen". Maar ik heb wel een keer of 4/5 aan moeten horen dat het te zoet was, te koud was, er teveel (!!) in een blik zat, etc... Het is Ipodverdorie gratis, je hoeft er niks voor te doen en vind je het niet lekker, te koud of teveel dan kun je het ongestraft in een afvalbak gooien...

De chef runt dat bedrijf waar ik werk vanwege de winst, maar de laatste keer dat ik 't gechecked heb is dat niet de reden waarvoor we hier op het forum zitten, of met VW's bezig zijn. En is dat wel zo, wordt dan adverteerder of ga Marktplaats op, waar je ook lekker moet betalen voor je advertentie in steeds meer rubrieken. Maar NEEEEEE, dan gaat de veel te hoge winst wat omlaag, dus gaan we lekker allemaal hierheen, waar adverteren geen drol kost.

En een beetje zeuren op z'n tijd is nooit verkeerd.

We zitten hier, nogmaals, uit liefhebberij, althans dat was de bedoeling geloof ik. En niet om duizend procent winst te maken op onderdelen over de rug van mede-liefhebbers, of om de tankbeurten van een auto in de verkoopprijs ervan door te berekenen.

Quote:
broodfanaat heeft gelijk

Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Old 19-08-2009, 09:40
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Kan me ook nog herinneren dat we hier een tijd geleden, jaartje ofzo, een hele doos van die dingen in het Gratis forum hadden staan. Niemand die de rommel wilde hebben, van origineel VAG tot weet ik wat voor raar merk, allemaal oud en werkend.

Enige tijd ervoor heb ik nog twee Gamma of Alpha radio's gekocht (de prijs maakte het niet echt belangrijk op te letten wat ik nou precies kocht ), voor 5 euro per stuk, beide werkend en in nette staat. En bij die 5 euro zaten de verzendkosten al inbegrepen.

Maareh, als iemand ze wil overnemen nu, anno 2009, nu ze opeens vreselijk zeldzaam beginnen te worden, geef maar een gil. Prijs komen we wel over uit, maar het is geen koopje en ze hoeven niet weg, het vreet geen brood en vangt geen stof... ze zijn immers retro als poep, en de kenner weet wat ze waard zijn!

he dan wil ik er alsnog 50E per stuk voor
heb je ze al kunnen gebruiken?
Old 19-08-2009, 10:00
Zweiter's Avatar
Married to PC

als ik duizend procent winst KAN (dat is wat anders dan 'WIL') maken op iets wat ik goedkoop heb kunnen aanschaffen, dan zal ik dat zeker niet nalaten. Als iemand dat bedrag ervoor zou willen betalen is er schijnbaar toch een markt (of gek, maar net hoe je het bekijkt) voor en kan ik weer onderdelen voor de rocco halen. Ik zie niet waar de hobby kapot gaat...

Is door de vele dure setjes BBS RS de hobby kapot gegaan? Is er 1 iemand met de vw-hobby gestopt omdat de prijzen van rs-jes omhoog zijn gegaan? ik geloof er niks van. Ik durf het zelfs om te draaien. Het heeft ervoor gezorgd dat Peter (Sixpack) een vette Bora op de weg zet, dat Ruurd (Fire and Ice VR6) een aantal schitterende Mk2's heeft, dat Richard een mooie lupo kon bouwen, dat ik een leuke scirocco kan bouwen, etc, etc, etc. Het zorgt er juist voor er geld in onze vw-economie komt en dat onze hobby kan blijven bestaan. Moest ik alles van mijn reguliere salarisje betalen, dan had ik geen vw-hobby kunnen hebben (het huis, eten, vrouw, etc moet ook betaald worden!) en ik denk vele met mij...
Old 19-08-2009, 10:13
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac

Send a message via MSN to Misha

Wordt steeds leuker hier
Old 19-08-2009, 10:19
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper

Send a message via MSN to Richard

Quote:
als ik duizend procent winst KAN (dat is wat anders dan 'WIL') maken op iets wat ik goedkoop heb kunnen aanschaffen, dan zal ik dat zeker niet nalaten. Als iemand dat bedrag ervoor zou willen betalen is er schijnbaar toch een markt (of gek, maar net hoe je het bekijkt) voor en kan ik weer onderdelen voor de rocco halen. Ik zie niet waar de hobby kapot gaat...

Is door de vele dure setjes BBS RS de hobby kapot gegaan? Is er 1 iemand met de vw-hobby gestopt omdat de prijzen van rs-jes omhoog zijn gegaan? ik geloof er niks van. Ik durf het zelfs om te draaien. Het heeft ervoor gezorgd dat Peter (Sixpack) een vette Bora op de weg zet, dat Ruurd (Fire and Ice VR6) een aantal schitterende Mk2's heeft, dat Richard een mooie lupo kon bouwen, dat ik een leuke scirocco kan bouwen, etc, etc, etc. Het zorgt er juist voor er geld in onze vw-economie komt en dat onze hobby kan blijven bestaan. Moest ik alles van mijn reguliere salarisje betalen, dan had ik geen vw-hobby kunnen hebben (het huis, eten, vrouw, etc moet ook betaald worden!) en ik denk vele met mij...

mooi gezegt.

BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Old 19-08-2009, 10:31
Zweiter's Avatar
Married to PC

Quote:
Originally Posted by Misha
Wordt steeds leuker hier

gezonde discussie moet altijd ruimte voor zijn toch?

Posting Rules