![]() |
|
||||
|
||||
![]() Dat hoeft niet Jaap, die zijn hier zo weer bij bosjes te vinden...
|
|
||||
|
||||
![]() Ik ga voor een combinatie van winterbanden/zomerauto opslag.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik denk dat dát juist de reden is dat ze die regel gaan invoeren. Als je elk jaar voor 3 maanden iets anders moet rijden is het al gauw niet meer interessant om de rest van het jaar oldtimer te rijden. Denk dat hierdoor nog meer mensen af stappen van de oldtimers, zodat er nog meer oldtimers van het wegennet verdwijnen. `t is sneu voor heel veel mensen, maar dit zat eraan te komen. Het valt mij eerlijk gezegd nog wel mee...al is het natuurlijk nog afwachten op de definitieve uitspraak.
|
|||
|
|||
![]() Tja, ik vind het niet meevallen. Er zijn meerdere mensen die duizenden euro's per jaar meer kwijt zijn voor auto's waar weinig mee gereden wordt. Sneu is het, want het lost ook nog eens niets op, zelfs het niet-bestaande-probleem niet
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Iemand nog belang bij een 1600 Td motor ? Als dit allemaal doorgaat ros ik die motor er dit jaar ook nog uit en gaat er een benzine torretje in de jetta
![]() Damn pas vanaf 40 jaarbelastingvrij .....................
|
||||
|
||||
![]() dit voorstel moet nog wel door de 1ste,- en 2de kamer...
ben benieuwd wat eruit komt, want dit strookt geheel niet met "1 europa" waar de maatstaf 30 jaar en ouder gehandhaafd wordt.. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik snap wat je bedoeld....onderaan dat nieuwsbericht heeft ook een man het over zijn Bedford diesel....zou dan iets van 2100eu per jaar moeten betalen voor 660km per jaar....dat is gewoon zuur.. Maar aan de andere kant, gingen er toch ook geruchten dat alle oldtimers wegenbelasting moesten betalen? Daarom vind ik het nu meevallen.. Blij dat ik de Golf begin vorig jaar niet heb laten ombouwen naar LPG, wat de bedoeling namelijk was als m`n vriendin hem als daily zou gebruiken ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Kan je dit even uitleggen? |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
hoezo dan?alles wat je niet nodig hebt kan dan toch nog geschorst worden? en de echte verzamelaars hebben toch alleen maar 50/60/70er jaren spul.dus die worden er ook niet door geraakt. ik begrijp ook niet waarom jij je er druk over maakt,je hebt alles toch al verkocht? ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
als ie drie jaar lang dat ritje friesland-limburg en terug even met een andere auto doet,rijd ie weer gratis,dus zo'n zeikverhaal hebben we imo geen zak aan.
|
||||
|
||||
![]() Hoe erg balen ook, duidelijkheid is gewenst. Vaak stellen ze het erger voor. ALs dan de helft er door komt, dan is iedereen een beetje tevreden, omdat het erger had gekund. Zo komen ze er mee weg.
De 30 dagen kaart is zo gek nog niet. Kost je 2 dagen om 2 weken bij de Worthersee te zitten. (1 dag het land uit en 1 dag het land in) Ik heb zelf een mk1 uit '78 op lpg. Momenteel geschorst en ik maak me niet zo druk. Als het moet gaat de tank er uit. Maar volgens mij valt het nog wel mee qua gewicht en bijbehorende MRB. De gezinsauto rijdt op G3. Laatst nog grof uitgerekend: Verbruik 1:10. LPG 76ct/l en euro 1,76/l MRB is 79p/mnd (benzine meer dan 40 euro/mnd, maar laten we 40 euro aanhouden) Alles wat ik meer tank dan 39 liter p/mnd dus is winst. (390 km/ mnd= 4680km/jr) Natuurlijk zijn er ook wel andere kosten, maar het omslagpunt ligt laag! (Sorry Laguna Grandtour 1310kg)
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik ben blij dat ze van de 30 dagenkaart af zijn gestapt. Met het huidige voorstel kan ik op 3 winterse maanden na zelf bepalen wanneer en hoe vaak ik per jaar m`n auto pak.....dat lijkt me nog altijd beter dan een maximum van 30 dagen.
|
||||
|
||||
![]() Ik vind het helemaal zo gek niet hoor.
De liefhebbers worden ontzien, cultureel erfgoed blijft bestaan en de besnorde medemens kan z'n 190d naar de sloop brengen ![]() Ik ga denk ik de A3 de deur uit doen en de volle mep voor de Jetta betalen. |
|
||||
|
||||
![]()
|
||||
|
||||
![]() Daar staat toch precies hetzelfde als we hier de afgelopen 3 pagina's aan het bespreken zijn. ??
|
||||
|
||||
![]() Ik kan ermee leven eerlijk gezegd, het invoeren van die profiterende halal-diesels loopt ook gewoon bizar uit de hand. Die snijden ze nu mooi de strot af, 'jonge' hobbyauto's worden gespaard dmv kwartregeling. De oudjes blijven volledig vrij....dikke prima als je bekijkt waar ze in eerste instantie mee aankwamen...
Zelfs met mn daily diesel golfje de volle mep betalen, zit ik qua kosten nog steeds lager dan een jonge benzine.
Current; '67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n Past; '91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop ***Slam & Weld*** Scraping Volkswagen Nostalgica www.facebook.com/slamandweld |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Klopt, maar vind het altijd makkelijk om je druk te maken als je persoonlijk wordt getroffen. Nu wordt ik dat niet meer, maar heb door dit gedoe wel een heel groot deel hobby op moeten zeggen. Desalniettemin kan ik me nu neutraler en minder-bevooroordeeld druk maken ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Mijn golf2 diesel uit 1985 blijft gewoon. Ten eerste omdat het een super auto is om in te rijden, zo betrouwbaar en onderhoudsvriendelijk zo worden ze tegenwoordig niet meer gemaakt en hardstikke zuinig.
Dus proberen mezelf niet teveel op te winden en eerst lekker doorrijden. Het voorstel is er nog niet definitief door en moet nog door de 1e en 2e kamer, bovendien strookt het niet met de europese regel waar een auto vanaf 30 jaar als oldtimer word erkend ipv 40 jaar. Ik ben benieuwd.. |
|
||||
|
||||
![]() Valt mij idd ook nog mee, 42 euro per jaar voor mijn golfje.
Wat me nog niet helemaal duidelijk is of auto's van 40 jaar nu ook niet in de wintermaanden mogen rijden? Zoals ik het nu lees mag dat wel. |
|
||||
|
||||
![]() D'r is nog helemaal niks duidelijk, want dit is alleen een voorstel wat naar de 2e kamer gaat. Wat daar nog goedgekeurd moet worden, en vervolgens nog naar de 1e kamer moet om goedgekeurd te worden......
Ik zou ook graag willen weten wat er met de auto's die na 1-1-2014 26 jaar worden (of nog later). Daar wordt compleet niet over gesproken (rekenvoorbeeld, mijn '89 cabrio). Nou zal ik hem daar echt niet voor wegdoen, en staat toch van oktober t/m maart geschorst binnen, maar duidelijkheid zou ik ook wel willen.