Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 24-03-2016, 19:39
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore

Quote:
Originally Posted by rondekker1983
Wat kost zo,n kooi bij custom cauges?

De prijzen hebben zij op de site staan, maar omgerekend zal de T45 zo'n 1100 kosten en de Chro.Mo rond de 1700 Euro afhankelijk van de wisselkoers want de GBP staat erg hoog helaas.
Reply With Quote
Old 25-03-2016, 09:43
magnetron's Avatar
magnetron magnetron is offline
VW Fanatic

best topic! Nice work
Old 30-03-2016, 17:06
DutchWilco's Avatar
Postwhore

Dan eindelijk de unieke kleppendeksel voor de 2.5L motor

Ik ben hier al vanaf vorig jaar zomer mee bezig en er zit veel tijd in, maar ik heb nu wel iets unieks waarvan er maar 2 gemaakt zijn en waarvan er nu 1 van zoek is geraakt helaas. Deze die zoek is heeft het DB-logo er in gevreesd op het vlakke stukje naast de ontluchting, maar moet het maar even met deze doen in de hoop dat de andere nog terug zal worden gevonden

Hij is blank geanodiseerd zodat al het vreeswerk nog zichtbaar is. Dit wil ik ook met het inlaatspruitstuk doen wat nog gemaakt moet gaan worden.

Omdat iedereen al met die van IE rond rijd, wilde ik perse wat anders en dan in een retro look

Reply With Quote
Old 31-03-2016, 09:09
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur

Erg mooi freeswerkje. Geen optie om alsnog het DB logo in te graveren? Bv zuurstof graveren?
Reply With Quote
Old 31-03-2016, 10:40
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC

vreselijk mooi weer allemaal .
Reply With Quote
Old 31-03-2016, 11:52
ChrisCross16's Avatar
ChrisCross16 ChrisCross16 is offline
Forum Newbee

Ziet er weer goed uit, het hele post trouwens

Last edited by ChrisCross16 : 31-03-2016 at 11:55.
Reply With Quote
Old 31-03-2016, 19:56
DutchWilco's Avatar
Postwhore

Quote:
Originally Posted by Van Limburg
Erg mooi freeswerkje. Geen optie om alsnog het DB logo in te graveren? Bv zuurstof graveren?

De andere schijnt alsnog mijn kant op te komen, dus ik wil dit eerst even afwachten alvorens ik hier mee aan de gang ga, maar het is zeker een goede optie om dit hier netjes te laten graveren
Reply With Quote
Old 01-04-2016, 10:42
Dark Cooper's Avatar
Dark Cooper Dark Cooper is offline
Forum Regular

Zeer knappe kleppendeksel
En hopelijk komt die met het DB logo alsnog op zijn plek
Weeral een zeer knap onderdeel aan de al indrukwekkende lijst van onderdelen

Greetz DC
Old 02-08-2016, 19:25
DutchWilco's Avatar
Postwhore

Weer wat R32 Nieuws

Het dak-isolatie is een modificatie omdat de isolatie die er fabriekaf in zitten de dakplaat doen laten golfen bij temperatuurveranderingen:

Alles precies zo als op de tekening in ELSA-Win met maten staat aangegeven:

Alles goed in de wax gezet:

Bumperbalken laten coaten:

Het front ook uit elkaar gehad, schoon gemaakt, nieuwe a/c koeler en alles weer in elkaar gezet met nieuwe boutjes :

Reply With Quote
Old 02-08-2016, 19:37
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored

deftig hoor! ziet er weer uit als een complete auto
nu de velgen met verlaging nog

het mis geraakte kleppendeksel nog toegekomen uit eindelijk?
Jetta Mk2 Coupe

Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
Old 02-08-2016, 22:00
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur

DB-style: beter dan nieuw !
Reply With Quote
Old 03-08-2016, 07:37
kroeps's Avatar
kroeps kroeps is offline
VW Addict

Nice!!
Old 03-08-2016, 13:25
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur

Netjes
Reply With Quote
Old 04-08-2016, 09:16
DutchWilco's Avatar
Postwhore

Bedankt voor jullie positieve reacties

Ik hoop de R32 met een week of 2 klaar te hebben. Zoals het er nu naar uit ziet zal hij de verkoop in moeten. Niet omdat ik dit wil, maar omdat er een grote verbouwing aan zit te komen doordat ik het aan de stok heb met de gemeente voor wat het bestemmingsplan betreft.

Het bedrijfje DutchBuild ben ik begonnen voor 8,5 geleden, maar kon mijn werk doen doordat ze mij hebben gedoogt doordat er nog geen concrete plannen waren voor in het buitengebied.
Dit jaar zijn ze van de gemeente langs geweest onder het mom "Milieu Inspectie". Echter was dit alles in orde, maar werd ook verplicht om een aanvraag te doen bij de gemeente voor een categorie B bedrijf, en dat mag hier niet in het buitengebied

Ik ben in onderhandeling, maar het gaat links of rechtsom veel geld kosten in elk geval. Ik hoop dat we hier kunnen blijven zitten en ben hier nog over in onderhandeling en hoop binnen een paar weken te weten waar we aan toe zijn.

Ik heb dit een poos stil gehouden omdat dit eigenlijk een prive-probleem is, maar om wat onbegrip weg te nemen en door de van buitenaf gezien vreemde keuzes, wil ik dit wel even laten weten

Last edited by DutchBuild : 04-08-2016 at 11:48.
Reply With Quote
Old 04-08-2016, 19:07
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored

Wat een gedoe! het zit ook niet mee
Jetta Mk2 Coupe

Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
Old 05-08-2016, 16:57
DutchWilco's Avatar
Postwhore

Quote:
Originally Posted by vdWal.
Wat een gedoe! het zit ook niet mee

Ik slaap er ook slecht van, maar dit soort dingen horen typisch bij het ondernemer zijn

Alles wat je niet hebt, heb je ook geen zorgen van, dus zie ik dit als een luxe-probleem, wat echt wel weer goed zal komen.

In het slechste geval moeten wij verhuizen en in het meest gunstigste, moeten we 300m2 aan bebouwing slopen in ruil voor een wijziging van het bestemmingsplan naar een categorie B bedrijf.

Ik hoop op dit laatste, want dan ruimen we het oude spul weg, daar waar ook nog asbest op zit enz. Dan blijft alleen nog de werkplaats met magazijn nog over
Reply With Quote
Old 05-08-2016, 17:32
Hight's Avatar
Hight Hight is offline
Volksforum QUATTRO Donor

das weer zonde die R32 meteen weer weg! Ziet er beter uit dan nieuw!

keep up!

2000 Seat Arosa 1.4MPI
Reply With Quote
Old 05-08-2016, 21:43
jos_br's Avatar
jos_br jos_br is offline
Forum Regular

Quote:
Originally Posted by DutchBuild
Bedankt voor jullie positieve reacties

Ik hoop de R32 met een week of 2 klaar te hebben. Zoals het er nu naar uit ziet zal hij de verkoop in moeten. Niet omdat ik dit wil, maar omdat er een grote verbouwing aan zit te komen doordat ik het aan de stok heb met de gemeente voor wat het bestemmingsplan betreft.

Het bedrijfje DutchBuild ben ik begonnen voor 8,5 geleden, maar kon mijn werk doen doordat ze mij hebben gedoogt doordat er nog geen concrete plannen waren voor in het buitengebied.
Dit jaar zijn ze van de gemeente langs geweest onder het mom "Milieu Inspectie". Echter was dit alles in orde, maar werd ook verplicht om een aanvraag te doen bij de gemeente voor een categorie B bedrijf, en dat mag hier niet in het buitengebied

Ik ben in onderhandeling, maar het gaat links of rechtsom veel geld kosten in elk geval. Ik hoop dat we hier kunnen blijven zitten en ben hier nog over in onderhandeling en hoop binnen een paar weken te weten waar we aan toe zijn.

Ik heb dit een poos stil gehouden omdat dit eigenlijk een prive-probleem is, maar om wat onbegrip weg te nemen en door de van buitenaf gezien vreemde keuzes, wil ik dit wel even laten weten

Lijkt er toch wel op dat dit landelijk speelt,heb dit nu bij meer bedrijven gehoord. Ook wij hebben dit (nu 10jr geleden) meegemaakt na 9jr door de gemeente gedoogd te zijn. Had ook kunnen gaan procederen, zeker na de gedoogperiode had dit gekund. Dit kost dermate veel negatieve energie dat wij toen hebben besloten op een bedrijventerrein nieuw te bouwen.

In ieder geval sterkte in de strijd, een oplossing komt er altijd!

Jos.
Reply With Quote
Old 06-08-2016, 19:56
DutchWilco's Avatar
Postwhore

Quote:
Originally Posted by jos_br
Lijkt er toch wel op dat dit landelijk speelt,heb dit nu bij meer bedrijven gehoord. Ook wij hebben dit (nu 10jr geleden) meegemaakt na 9jr door de gemeente gedoogd te zijn. Had ook kunnen gaan procederen, zeker na de gedoogperiode had dit gekund. Dit kost dermate veel negatieve energie dat wij toen hebben besloten op een bedrijventerrein nieuw te bouwen.

In ieder geval sterkte in de strijd, een oplossing komt er altijd!

Jos.

Dankjewel Jos

Ik hoop van de week te horen wat het definitieve besluit is van de gemeente en procederen heeft voor mij geen zin helaas.
Alvorens zij langs kwamen, was ik voor een paar maanden daar voor zelf al bij de gemeente geweest met de vraag of er een oplossing is voor mij als bedrijf in het buitengebied.
Dit is tot nu toe mijn geluk geweest, want all notities waren hiervan aanwezig waardoor ze bereid zijn mij te helpen, maar zegt nog niks natuurlijk. Wel heb ik met hun om de tafel gezeten en hebben ze mij de kans gegeven voor overleg. Echter zal zelfs het beste, nog een flinke domper zijn helaas. Ik laat het wel even weten zodra ik de uitslag binnen heb.
Reply With Quote
Old 01-09-2016, 08:22
DutchWilco's Avatar
Postwhore

Bij deze weer een update,

Voor wat het bedrijf/locatie betreft hebben wij het grote geluk dat wij hier nu een auto-bedrijf mogen zijn zonder de 300M2 af te moeten breken wat in eerste instantie de meest vriendelijke ruil zou zijn.

Deze ambtenaar heeft serieus zijn nek voor ons uit moeten steken en de vergunning voor het bedrijf zijn nu goed gekeurd door alle partijen voor in het buitengebied en waar wij al 16 jaar wonen

De officiele afhandeling/papierwerk zal nog ongeveer een jaar in beslag nemen, maar is alleen de officiele afhandeling omdat alles al is goedgekeurd is en op papier staat gelukkig.

Verder weer wat foto's van mijn eigen mk2. Schiet niet op en heb lang moeten denken over hoe hem verder te gaan bouwen omdat hij financieel veel te duur zou gaan worden en ik dit geld liever in het bedrijf/verbouwen steek. Na lang denken tot een goed plan gekomen waardoor hij toch helemaal naar mijn zin zal zijn, maar toch ook nog betaalbaar blijft. De bijzondere pedalbox heb ik verkocht en plaats er de originele G60 pedalen in. Ook komt er ipv een dikke race-motor een standaard motor in op de originele ECU enz. Deze keuze bespaard mij veel geld en zal de pret niet drukken hoop ik

De op maat gemaakte wielnaven met een steek van 5x100 + 5x130 zodat ik straks ook met de Porsche wielen kan gaan rijden zonder de adapters.

De bevestiging voor de vulhals verwijderd en is het enigste deel wat doorgeroest is. Ik ga er een andere vuldop in maken en heb deze aansluiting dan ook niet meer nodig gelukkig:

Nog wat werk aan de Syncro-vloer gedaan:

Toch besloten om voor een volledige kooi te gaan. Dit was nogal lastig omdat ik hem wil combineren met de originele hemelbekleding enz.

Last edited by DutchBuild : 01-09-2016 at 19:34.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules