![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Vaak lossen de problemen zich vanzelf op wanneer er een wat langere rit wordt gedaan, veel plezier met de Rocco ... ![]() Goed gegaan met de examens?
|
||||
|
||||
![]() Was inderdaad leuk Roel.
Rijden lost ook meestal de meeste problemen wel op. En het examen was een praktisch examen, goed kunnen afronden. Leuk dat je het vraagt! ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Vandaag even een klein toertje gemaakt. Even weg van de examenstof, wel zo prettig. Anyway, maandag een nieuwe telefoon met een aardige camera gekocht dus even bij het vliegveld even gestopt. Nog niet helemaal naar wens, maar voor de eerste foto's zijn ze niet slecht.
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Gave foto's vooral die laatste !
![]()
|
||||
|
||||
![]() Bedankt!
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Mooie foto's.
Het is wel een McGyver Rocco geworden met al dat ducktape ... ![]() Gaat het rijden al wat beter?
|
||||
|
||||
![]() Tja, hij verdiend geen schoonheidsprijs, maar hij rijdt wel heerlijk. Warm wordt hij ook nog steeds dus er staan een nieuwe radiateur en thermostaat in de planning.
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Zo warm/heet dat hij aan de kook raakt? De temperatuurmeter kan ook nog afwijken ...
|
||||
|
||||
![]() mischien geen concoursstaat nee..
maar vraag je eens af...hoe dikwijls zie je nog zo'n Scirocco?...1 keer per jaar?..2 misschien? ik weet bij station Breda een GLI te staan en that's it ... mocht je ooit de nood hebben je eigenste weer 100% te maken dan kan dit vanuit een rijdende basis ,altijd beter dan ergens uit een schuur trekken ..motor vast ,remmen vast, bedrading kapotgevreten door marters ga zo maar door.. heb je in ieder geval de kans om gaandeweg er achter te komen wat er te doen staat en om onderdelen te regelen enzo....(en er mee rijden..minstens zo leuk) |
|
||||
|
||||
![]() Aan de kook geraakt hij niet, nee, dan zouden we er niet mee rijden. Hij schommelt als een gek op en af, dus al wijkt de meter af, dan is hij nog niet goed. Het lijkt erop alsof de thermostaat op half open staat. Het wordt gewoon allemaal vernieuwd, mag wel een keer na 38 jaar niet?
![]() En idd Heinz, precies zoals je schrijft denken we er hier ook over. Ik heb er ooit drie in het wild gezien, alle drie zilver, ook alle drie stalen bumpers en een stond achterop een oplegger/vrachtwagen. Ondanks de staat krijg je ook veel leuke reacties van mensen. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Bij mijn GTI heb ik de thermostaat preventief vervangen tijdens het verversen van de koelvloeistof. Bleek nog de originele fabrieksthermostaat uit 1986 (jaar stond erin gestempeld) in te zitten. ![]() Veel van deze auto s worden (langdurige) restauratieprojecten, die of na lange tijd weer als nieuw op de weg komen of eindigen als onderdelen op marktplaats ... ![]() Deze manier van opknappen heeft ook zijn charmes, het toont de auto zoals er zo velen waren toen ze pakweg 10, 15 jaar oud waren ,,, Je durft er zo ook wat makkelijker mee te rijden als met een perfect gerestaureerde waar veel tijd en geld in is gaan zitten.
|
||||
|
||||
![]() De zilveren schone had besloten zijn uitlaat los te laten, dus tussendoor even gemaakt en gister een klein bochtje om gereden.
![]() ![]() Quote:
Ja dat, maar moest me toch even schamen wanneer hij hierlangs stond... ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() zou ik niet doen hoor. Als ik moet kiezen pak ik de rocco
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Idd scirocco all the way, 90% van de mensen kent niet eens een scirocco ... ![]() Iedereen kent een Porsche , of kent wel iemand die met een Porsche rijdt , hoeveel mensen zijn er die met een scirocco rijden ? Laat staan 2 stuks in hun bezit hebben ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Echt? Leuk om te horen, maar zo'n Porsche is toch ook niet verkeerd hoor...
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Restauratie on the move zogezegd dus ... ![]() Begint de auto al wat beter te rijden?
|
||||
|
||||
![]() Jazeker, niks te klagen meer eigenlijk. Uitlaat bleek toch wel altijd al iets gelekt te hebben, want hij is ineens een heel stuk stiller...
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
En jij maar denken dat er een sportdemper onder zat ... ![]()
|
||||
|
||||
![]() haha
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Pa is met het dak van de schuur bezig en als het dan terwijl is dat de wagens toch buiten staan, kan ik het niet laten...
![]() ![]() Dit dus ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [hier staan altijd alle foto's in, voor mocht je nog eens willen kijken] Inmiddels zijn er wel plannen om de blauwe aan te gaan pakken, maar dan voor het echie zeg maar. Complete restauratie. Eerst nog wat andere dingen afmaken, maar het is zeker een optie. |