![]() |
|
||||
|
||||
![]() maar even vanaf het begin beginnen:
zo'n 9 weken terug met Douwe (Dokter D)afgesproken om de swap bij zijn sleutelplek te doen, puur om het feit dat daar een 2 kolomsbrug voor handen was en dat makkelijker is voor een swap omdat je dan het blok onderuit kan laten zakken. Al een dik jaar terug heb ik de 1z tdi van hem overmogen nemen om de reden dat ik toen niet veel vertrouwen in mijn 1.6td JR motor had na het ploffen van een turbo(wat eigenlijk mijn eigen schuld was door het afknijpen van de olie-retour ![]() Toen zijn ook al bijna alle voorbereidingen begonnen voor de swap. Het zoeken naar een oplossing voor een hydro.-koppeling voor een type1, wel veel gelezen maar niet de oplossing die ik zocht, toen kwam bij mij het idee op dat als er druk-cilinders zijn zijn er dan ook trekkende cilinders ![]() Na lang zoeken en wel veel slave-cilinders gevonden te hebben kwam ik uiteindelijk bij AP-racing terecht met een trekkende master-cilinder. Even zoeken op ebay en jawel die waren er ook gebruikt dus dat scheelt in de prijs maaaaaaar wat is de olie-opbrengst van zo'n ding... dan was een gok dus. Ik heb gekozen voor de 20mm en kwam daar goed mee weg. Het voordeel van een trekkende-cilinder is wel dat je geen olie-leidingen in de auto hoeft te brengen, voor wat wel meer doen een cilinder op het stuurhuis te monteren. ander plek heb je in mijn ogen ook niet om een cilinder te plaatsen in een mk1. nog een voordeel is dat je gewooon het gat kunt gebruiken van de koppelingkabel. Voor de remmen heb ik een rempomp met een hrc 22mm van een 96er toledo gehaald maar dat paste dus niet in 1 keer dus moet ook vermaakt worden. Maar hoe kun zoiets het beste voorbereiden, want ik kan de auto niet te lang missen in i.v.m. woonwerk. Zo heb ik bij Gerben(carpool) een stuk schudbord gehaald met pedaalbox en stuurbuis zo kon ik dus (zoals eerder beschreven in dit topic) mooi alles op mijn dode gemakje klaar maken, zo ook het electrisch gaspedaal en de gaspedaal zelf. Voor het elctronische gedeelte heb ik besloten om een dubbelle zekering kast te gebruiken, om de reden caddy =oud type tdi=nieuw type ook omdat ik met de tdi klok rij leek mij dit makkelijker voorbereiden dus kabelboom gestript en een extra boompje vanaf contactslot naar zekeringkast. aandrijfassen van Douwe overgenomen die al waren aangepast naat 100mm homo's. motor steunen geregelt. dan denk je dat je het meeste wel hebt........nee dus Intercooler 1tje gekocht van een MB (niet vragen welk type) deze paste mooi om de radiateur dus moet goedkomen Nee dus de dynamo van een tdi zit hoger dan van een 1.6 td past dus niet omdat de aansluiting rechts boven mijn dynamo uit kwam (bedankt Gooi) ![]() nu een ic van een mini mooi klein, bijna zelfde afmeting als orgineel, die eerst maar eens pas maken op de td , dan zit die er maar vast in ![]() accu gedraaid ic derin en klaar toen was het wachten op het juiste moment, dus in overleg met Douwe uitgekomen op 29 juli, zijn eerste dag van zijn vakantie ![]() tot anderhalve week terug geen probleem, maar dan begint het te knagen. met de vraag wat voor meerwaarde heeft een 90pk tdi t.o.v. een opgeschroefde td (lange discussie zal ik jullie besparen)tot dat meneer D met het idee kwam , in mijn golf 2 ligt een afn maar die word vervangen door een VR6, anders moet die erin......eeeeeeeeeeeeuh OKE. dus vorige week donderdag de kabelboom uit de Golf van D getrokken en mee naar huis voor het nodige snoeiwerk. ![]() na een paar uurtjes snoeien ........het snoeiafval ![]() vrijdagavond de kabelboom en de ECU-plaat in de caddy geplakt want de volgende dag zou ie al richting sleutelplek ![]() ![]() ![]() zaterdagmorgen begonnen met het kaal halen van de 1z want daar zat net een nieuwe distri.set op (tanx to Dimi en Ebut voor het vervoer)van skf , de versnellings bak ook overgezet omdat deze voledig gespoten is en degene van de afn niet . auto volladen en richting sleutelplek. afn klaar maken voor de swap voor maandag bak erachter ,distri derop en caddy op de brug kan ie afkoelen voor maandag. maandag morgen mooi begonnen om 9 uur rond 10 uur oude td eruit ![]() rempomp los ,beugel vervangen voor degene met aanpassing voor de koppelingcilinder pedaalbox erin met electr. gaspedaal(klote werk) kabelboom oud er uit nieuw erin ![]() ![]() smiddags half 4 blok erin gehangen ,dynamo , radiateur , koppeling en draadboom monteren s avonds heeft Douwe de achterste baksteun nog even pasgemaakt terwijl ik lekker voldaan op de bank lag(vriend ![]() de volgende (dinsdag) morgen koppeling ontluchten en ic buizen puzzelen plekje zoeken voor de n75 en brandstofleidingen aansluiten rond half 11 het moment van de waarheid. toch met trillende vingers de sleutel omgedraaid en wat er toen gebeurden staat een paar posts hierboven in een filmpje van Douwe toen nog zonder ic buizen s'middags lekker vrij , s avonds maar weer even ic circuit klaar gemaakt assen eronder wielen eronder kabelschakeling koelwater erin en voor de goeie looks afdekplaat erop ![]() nu nog de eer aan Douwe om de uitlaat er onder te fabrieken (60mm RVS) al met al 2 heelijke dagen gesleuteld en met een goeie voorbereiding is het ook best te doen.......................zonder uitlaat dan ![]() Last edited by ewcaddymk1 : 31-07-2013 at 23:45. |
|
||||
|
||||
![]() Pfff , wat een verslag!
Erg leuk om te lezen ![]() Mooi dat alles gelukt is voor zover. ![]()
|
||||
|
||||
![]() tanx, ik dacht laat ik het ook eens uitgebreid doen. Maar zo zie je maar weer een goede voorbereiding is het halve werk
|
|
|||
|
|||
![]() idd een goed verslag, maar oook heel veel gedaan!
Gaat helemaal goed komen! Zou hem graag een keer in het echt zien! Succes
|
||||
|
||||
![]() kan niet wachten tot ie helemaal klaar is
|
|
||||
|
||||
![]() Even een paar uurtjes aan het prutsen geweest:
![]() Zo moest ie toch ![]() ![]() ![]() Of toch zo?? ![]() |
|
||||
|
||||
![]() mooi douwe ,,
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Netjes!!
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
maak er maar wat moois van ,leuke verrassing over anderhalve werk |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ckers was een koopje, ik voel hier vanavond weer een update aankomen |
|
||||
|
||||
![]() ik hoop het, maar denk het niet
|
|
||||
|
||||
![]() Nog even aflassen en klaar istie:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() topper
|
|
||||
|
||||
![]() no filmpje
![]() en iedereen tevreden whahah ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
nog anderhalve week Gooi , dan schakel toren inbouwen en proefrit.En dan krijg jij je filmpje |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
nog anderhalve week Gooi , dan schakel toren inbouwen en proefrit.En dan krijg jij je filmpje |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
We wachten al veel te lang op een filmpje van de ABA Gooi ![]() |