![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik denk dat je de meeste onderdelen ook wel is kan gaan horen om ze nieuw te kopen, minder werk en niet altijd zoveel duurder. Dus eerst achter prijzen gaan horen, ik denk dan vooral aan de draagarmen, want er moeten dan toch sowieso nieuwe rubbers is
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Rembekrachtiger zou ik niet laten poedercoaten. Er zit een membraan in die maar een maximale temperatuur aan kan van???? maar om de coating te laten smelten aan het oppervlak is een vrij hoge temperatuur nodig, dus ik zou deze gewoon spuiten. Je kunt hem ook niet uit elkaar halen.
Fuseekogel; klinknagelkoppen wegslijpen arm coaten en nieuwe kogels monteren. Hier zitten al bouten bij. Let op dat je geen normale 8.8 bouten gebruikt maar 10.9. Beter nog is via ebay een complete set triangels kopen met rubbers en fuseekogels. Ben je goedkoper uit dan het coaten en het werk. Voorste motorsteun kun je de rubber gewoon van af trekken En de andere motorsteun kun je op twee manieren leegmaken 1; rubber eruitsnijden en de metalen rand die dan zichtbaar is doorzagen richting steun (pas op dat je de steun zelf niet raakt) 2; eruit persen Een andere optie is laten zitten en op het moment dat de steun gecoat is, de oude rubber eruit persen met de nieuwe. Aandrijfas inspannen en met een sterke luchtsleutel de centrale moer los proberen te maken. Als dat niet lukt dan kun je de moer verhitten met een vlam (opstoken, maar niet roodgloeiend) daarna proberen los te draaien. Je moet daarna wel je lager vervangen, want dat is lekker warm geworden. Goed bezig weer
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk Last edited by Yellowbug : 09-03-2011 at 22:51. |
|
||||
|
||||
![]() Bedankt, met deze info kan ik zeker wat.
Ik wil orginele draagarmen gebruiken dus wil ik deze weer netjes maken. Nieuwe fuseekogels komen als het goed is dinsdag binnen, de andere rubbers moet ik nog ergens bestellen. Bij de motorsteun aan de bakzijde ga ik dan gewoon zo laten coaten en daarna eruitpersen en dan een nieuwe erin, dan is de diameter van het gat precies goed en anders zit er de coating in. De rembekrachtiger ga ik dan afplakken/stralen en spuiten. Dan is die ook weer netjes. |
|
||||
|
||||
![]() Rubbers van de draagarmen zijn los verkrijgbaar. Je zou ook kunnen denken aan PU bussen ipv rubber. Is allen stugger en je krijgt meer rijgeluiden vanuit de weg door in de carrosserie.
Rubbers ook te verkrijgen bij de automaterialenzaken, vw dealer en ebay Bij het inpersen van de nieuwe motorsteunrubber, moet je na het coaten wel eerst de oude rubber eruit snijden (mogelijk is het dan ook makkelijker om je oude stalen ring waarmee de rubber in de steun zit eerst even door te zagen tot aan de steun. je weet namelijk niet of ie erg vast zit en mogelijk pers je de nieuwe rubber daar dan door kapot.)
|
||||
|
||||
![]() Heb even gegoogled op de PU bussen maar wat ik kan vinden is dat het langer mee gaat en een betere wegligging veroorzaakt. Nu ben ik aan het twijfele welke ik daarvoor ga pakken, maar denk dat het orginele worden bij de dealer.
En gaat het rubber van de motorsteun niet smelten bij het coaten zoals je zij bij de rembekrachtiger zei. Want dan zou ik beter eerst het rubber eruit kunnen snijden, dan coaten, dan die metalen ring doorzagen en dan het nieuwe rubber erin persen. |
|
||||
|
||||
![]() Ik zou het laatste doen, eerst rubber eruit halen
|
||||
|
||||
![]() Bedankt, dan kan ik weer even de garage in gaan.
|
|
|||
|
|||
![]() is al gezegd maar ik zou ook de onderdelen nieuw kopen, veel minder werk, kost minder en blijft toch origineel, beter dan oude troep.
Succes, groetjes ron |
|
||||
|
||||
![]() Ja weet ik, maar voor de draagarmen vind ik kwa werk wel meevallen. Had ze allebij op 1 uurtje kaal (als het niet minder was). Dan stralen en coater. Dan zijn ze ook dus ook als nieuw en heb je orginele kwaliteit.
Mocht het er niet uitzien dan kan ik nog altijd een setje op ebay kopen. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Inderdaad dan kan je ze nog nieuw kopen, maar alle metalen krijgen te kampen met metaalmoeheid, ook origineel VW :s Dus het is niet altijd beter om het originele te hergebruiken, deze staan er immers al 20 jaar op ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ja daar zit natuurlijk ook al weer wat in, daar had ik nog geen rekening mee gehouden.
Dan ga ik me toch nog eens bedenken wat ik ga doen. Ik laat deze iig gewoon coaten want de rubbers zijn er nu toch allemaal uit en heb er geen werk meer aan. Mocht ik me bedenken ga ik toch nieuwe halen. En wanneer dit de orginele zijn zitten ze er al meer dan 30 jaar op ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Hoor eens rond wat nieuwe arme kosten en nieuwe rubbers, dan kan het prijsverschil je misschien naar 1 kant overhalen ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ja voor een euro of 60 heb je ze wel aan huis, dus dat zijn de kosten niet geheel.
http://cgi.ebay.de/2X-QUERLENKER-VW...=item45f7cd30ed Maar het is en blijft immitatie en daar heb ik al mindere ervaring mee, vandaar. |
|
||||
|
||||
![]() Soooow jij bent ook goed bezig
![]() Netjes dat je de wagen zo helemaal aanpakt. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. En er kruipen mss wel veel werk uren in maar je weet waar je het voor doet he. ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Bedankt,
Ja als ik het doe wil ik het ook goed doen. En er gaan meer uren in zitten dan je denkt, dat heb ik zeker ondervonden. |
|
||||
|
||||
![]() Ik heb met imitatie ook niet altijd de beste ervaring, bekijk de gebruikte armen is goed en dan vooral na het stralen, of ze niet verbogen zijn of gescheurd
![]() |
|
|||
|
|||
![]() je kan ook elektrolytisch dingen ontroesten
![]() |
|
||||
|
||||
![]() die van die link zijn van atp,daar hoor je mij niet over klagen
![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik ga gewoon kijken hoe het er uit ziet na het coaten, dan zal ik foto's maken en ze posten. Wanneer het er dan nog goed uitziet komen die eronder en wanneer ze niet meer betrouwbaar eruit zien komen de nieuwe van ebay eronder. Had eigenlijk gezworen nooit meer imitatie te kopen. Al heb ik dat toch weer stiekem gedaan met een vulhals. Quote:
Ja heb er wel eens over gelezen en filmpjes van gezien, maar dan moet ik het zelf doen en stralen en coaten is niet extreem duur, vooral niet voor kleine dingen omdat het volgens mij per kilo ofzoiets gaat. Quote:
Oke, dan weet ik als ik ze toch zou gaan bestellen het wel goed zal komen. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
hangt ervan af per kilo. Als jij met 1 kilo ijzer afkomt gaan die hun oven niet direct opzetten, want dat is hen iets te duur. Zwart (ral9005) is natuurlijk veel voorkomend en kan altijd wel ergens tussen worden gezet. Maar waarschijnlijk ga je een forfaitprijs moeten betalen. ![]() En inderdaad bekijk het hoe ze eruitkomen als het er goed uitkomt geen probleem dan, gwn er terug onder vijzen ![]() ![]() |