Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Advertenties op MP, eBay of andere sites
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 30-01-2014, 10:33
golf fahrer golf fahrer is offline
VW Guru

Had het nog niet zo bekeken, maar klopt
Reply With Quote
Old 30-01-2014, 10:53
JeeWee's Avatar
JeeWee JeeWee is offline
No personal life

Ah, er zit ook iemand op marktplaats met de volgende naam:

NOS

en dan niet van die omroep maar daar wordt zou ik zeggen toch New Old Stock mee bedoeld.

De beste man bood een pijlpinker aan (zo'n oude richtingaanwijzer voor een kever, ook wel semafoor genoemd) die NOS zou zijn. De foto's waren zo gemaakt dat het er ook wel erg geloofwaardig uit zag... paar keer gevraagd of het echt NOS was en of het nog werkte. Dat heeft hij bevestigd dus uiteindelijk opgestuurd gekregen, dat is dan wel netjes, maar... het was ABSOLUUT niet NOS, omdat je gewoon kon zien dat het gebruikt was en in een auto heeft gezeten. Ook waren er beschadigingen die dus niet te zien waren op de foto's. Nou goed, dus hem een mail gestuurd dat ik het een beetje vreemd vind dat je jezelf NOS kunt noemen en beweert dat het een NOS onderdeel is en het dan toch geen NOS is. Of je gebruikt het dan als modewoord of je weet gewoon niet waar je het over hebt... jammer, maar geen reactie meer gehad van de beste NOSSER... pas op dus.

Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers!

'72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L
Reply With Quote
Old 30-01-2014, 11:06
GeeX GeeX is offline
VW Fanatic

Quote:
Originally Posted by SciroccomTDI
De beste oplichtingen zijn nog steeds "een velg is een beetje krom, maar je merkt er niets van, als je hem achter monteert" ..

en dan ga je naar de velgenrichter... en betaal je 180 euro, omdat 45 euro/velg * 4 velgen = 180 euro...

en dan is een "setje voor een leuke prijs" plotseling gewoon een "setje voor een bovengemiddelde prijs"

Jup kan me er helemaal in vinden.
Reply With Quote
Old 30-01-2014, 11:10
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore

anderzijds hoeft het natuurlijk geen kwade opzet te zijn...
Reply With Quote
Old 30-01-2014, 13:07
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie

Quote:
Originally Posted by SciroccomTDI
De beste oplichtingen zijn nog steeds "een velg is een beetje krom, maar je merkt er niets van, als je hem achter monteert" ..

en dan ga je naar de velgenrichter... en betaal je 180 euro, omdat 45 euro/velg * 4 velgen = 180 euro...

en dan is een "setje voor een leuke prijs" plotseling gewoon een "setje voor een bovengemiddelde prijs"

ik heb ook zo een setje te koop met 1 velgrand krom door borduurschade ... zelf durf ik ze bijna niet verkopen daarom verkoop ik ze voor 125€ ( bespreekbaar ) zelf 350€ betaald , die kerel waar ik ze aan kocht zei dat ze 100% recht zijn ...

ik durf ze bijna niet te verkopen maar ga ze toch proberen te verkopen voor een kleine prijs om toch maar iets terug van te krijgen ... ik zeg het wel dat 1 velg wat krom is en moet gericht worden
Reply With Quote
Old 30-01-2014, 13:13
GeeX GeeX is offline
VW Fanatic

Ja, het probleem is dat altijd iets fout kan gaan zo.. Als je dingen 2dehands koopt kan je " tegenwoordig" helaas genaaid worden haha.. Wel zuur daar niet van!
Reply With Quote
Old 30-01-2014, 15:43
PoloLG PoloLG is offline
Forum Regular

Als ik iets op MP koop vraag ik sowieso altijd een adres voor het op te halen.
Meestal meld ik dan vaak 1 of 2 dagen van tevoren dat ik toch niet kan komen en of het dan eventueel verstuurd kan worden. Zo heb je toch altijd een adres achter de hand.

Of een onderdeel opgestuurd krijgen in een veel te kleine doos is ook zo'n ergernis..
Old 30-01-2014, 15:54
GeeX GeeX is offline
VW Fanatic

Ja als ik de kan krijg haal ik het ook liever op inderdaad. Maarja met velgen kan zo kleine inperfecties niet op het oog zien dus blijft het altijd een gok. Helaas.
Reply With Quote
Old 30-01-2014, 16:49
richard-polo's Avatar
richard-polo richard-polo is offline
No personal life

Send a message via MSN to richard-polo

Quote:
Originally Posted by PoloLG
Als ik iets op MP koop vraag ik sowieso altijd een adres voor het op te halen.
Meestal meld ik dan vaak 1 of 2 dagen van tevoren dat ik toch niet kan komen en of het dan eventueel verstuurd kan worden. Zo heb je toch altijd een adres achter de hand.

Of een onderdeel opgestuurd krijgen in een veel te kleine doos is ook zo'n ergernis..

Daar heb je weinig aan als de verkoper een ander adres hanteerd... Als ik iets verkoop laat ik ook niemand op m,n woonadres afkomen!!
{anders komen ze s,nachts alles meenemen zonder mijn toestemming }
Reply With Quote
Old 30-01-2014, 17:20
dubster.be's Avatar
dubster.be dubster.be is offline
Volksforum Donateur

Quote:
Originally Posted by richard-polo
Daar heb je weinig aan als de verkoper een ander adres hanteerd... Als ik iets verkoop laat ik ook niemand op m,n woonadres afkomen!!
{anders komen ze s,nachts alles meenemen zonder mijn toestemming }

juist, ik spreek altijd af op het marktplein van het dorp
Reply With Quote
Old 30-01-2014, 17:20
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor

Ik laat ze ook nooit bij de garage komen ,thuis is geen probleem ligt niks maar wel een motivatie knuppel

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
Old 30-01-2014, 17:45
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie

Quote:
Originally Posted by Style
Ik laat ze ook nooit bij de garage komen ,thuis is geen probleem ligt niks maar wel een motivatie knuppel

Mensen die ik ken of vertrouw laat ik gewoon binnen in de garage ... Maar het gebeurt ook gewoon dat de poort gesloten blijft en dat het aan de poort ligt
Reply With Quote
Old 30-01-2014, 17:52
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder

Ik ben misschien wat goedgelovig, maar ik heb best wat gehandeld via marktplaats. Ik spreek altijd thuis af, of verzenden. Leg het wel buiten klaar, blijkt de koper te vertrouwen te zijn dan geef ik hem graag een toertje door de schuren, mochten ze daarin interesse hebben. Ik heb er tot dusver nog maar een keer een probleem gehad [afkloppen], die ene keer is al m'n koperkabel gejat. Was bedoeld voor de in de schuur de verlichting te fatsoeneren, maar is netjes opgelost met de verzekering. Ze lagen echter niet zomaar in het zicht, je moest echt wel een keer al binnen zijn geweest voor ze te weten liggen. Maar goed, allemaal goed afgelopen dus. Als ze maar van men wagens en onderdelen afblijven...
Reply With Quote
Old 30-01-2014, 20:29
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor

Ik vertrouw niemand verder dan de stoep kom je niet.
Onderdelen liggen altijd klaar in de hal en dan is het ja of nee

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
Old 30-01-2014, 23:32
Spierings Spierings is offline
No personal life

Quote:
Originally Posted by DÁ-BRT
@Golf1_rieger: Waarom opgelicht? Hij heeft gewoon goed gehandeld. Vervelend dat jij de waarde van het product verkeerd in hebt geschat. Maar je had natuurlijk ook wat onderzoek kunnen doen. Als mensen happig zijn om direct een deal te maken zit er meestal iets achter.
Hopelijk vind je weer een mooie auto om aan te sleutelen.

Inderdaad.

Het is gewoon je eigen schuld als je je wagen tegen iets van veel minder geld ruilt. Moet je maar wat research doen..
Als hier iemand komt die een dikke Ferrari tegen mijn golfje wilt ruilen, zeg ik ook snel JA
Old 31-01-2014, 09:55
Marten's Avatar
Marten Marten is offline
VW Guru

en als die dikke Ferrari achteraf een omgebouwde pontiac fiero blijkt te zijn ben je ook niet blij

maar met ruilhandel, tja je bent er zelf bij! heb soms ook wel eens dingen van, dat had achteraf ook niet gemoeten. neem het verlies, en daarna weer lekker verder gaan..

Quote:
Originally Posted by Spierings

Inderdaad.

Het is gewoon je eigen schuld als je je wagen tegen iets van veel minder geld ruilt. Moet je maar wat research doen..
Als hier iemand komt die een dikke Ferrari tegen mijn golfje wilt ruilen, zeg ik ook snel JA
Old 31-01-2014, 10:08
richard-polo's Avatar
richard-polo richard-polo is offline
No personal life

Send a message via MSN to richard-polo

Quote:
Originally Posted by Style

Kale boel bij jouw thuis als je alleen een knuppel binnen hebt liggen

@ barn, zo is het dus vragen om problemen....
er zijn zat van die koekenbakkers die vertrouwelijk lijken maar dan alleen nachtwerk komen doen

Bij mij kunnen/mogen ze het altijd proberen maar ik denk dat ze niet meer naar buiten komen

Last edited by richard-polo : 31-01-2014 at 10:12.
Reply With Quote
Old 31-01-2014, 10:15
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder

Ja, ik weet het eigenlijk wel, maar ja, het is lastig om het te verbergen. Een veldschuur van 20 bij 15 met twee glazen rolpoorten erin, je gaat er hoe dan ook binnen kunnen zien. En daar staat wel wat meer dan twee wagens, dat zie je ook. Als ze echt te vertrouwen zijn merk je dat wel. En als je echt niemand meer moet vertrouwen, waar gaat het dan heen? Is er toch echt geen lol meer aan...
Reply With Quote
Old 31-01-2014, 12:10
RobbieMK1 RobbieMK1 is offline
VW Fanatic

Ik ben ook goed van vertrouwen maar je kunt op voorhand wel een beetje inschatten wat voor vlees je in de kuip hebt natuurlijk... vooral bij marktplaats. Als het een sjappie is of een vage pool ofzo dan doe ik daar gewoon al geen zaken mee.
En ze mogen proberen 's nachts langs te komen, het zit echter wel potdicht bij mij en ik heb een totaal aan 4 beveiligingscamera's hangen.. vaak schikt dat al wel genoeg af.
Reply With Quote
Old 31-01-2014, 12:11
EnVeeZee's Avatar
EnVeeZee EnVeeZee is offline
Quattro Donor - NvZes10vG60

Quote:
Originally Posted by richard-polo
Bij mij kunnen/mogen ze het altijd proberen maar ik denk dat ze niet meer naar buiten komen

Inderdaad, leg maar eens uit aan 60kg spierbal met tanden dat je dat gratis mocht pakken... En verwacht vooral geen medelijden van z'n baas...
Reply With Quote
Reply

Posting Rules