![]() |
|
||||
|
||||
![]() Oorzaak:
Zondag j.l 05-06-'11 door te hoog water (zo'n 20 tot 30cm!) gereden met geringe snelheid. Probleem: Motor (1.8 8v pf) blijft niet lopen. Na het starten loopt de motor zo'n 10sec en dan is het net of hij smoort. Er lag her en der wel water en dat heb ik drooggemaakt mede d.m.v een fohn. Verdelerkap en rotor gecheckt en dat was droog. Luchtfilterbak was ook vochtig en die heb ik schoongemaakt met WD-40 en heb een nieuwe luchtfilter geplaatst. Tevens natte motorkapisolatie eruit gehaald. Stekkerverbindingen behandeld met WD-40. Verder niks opvallends te zien. Zou het de Lambda sonde kunnen zijn? Of de brandstoffilter? Die zitten tenslotte onder de auto ![]() Komt vast wel weer goed maar als er mensen zijn met dergelijk ervaringen en/of misschien een oplossing hebben. Laat maar horen! ![]() |
|
|||
|
|||
![]() wel een wijze les lijkt me...tis geen amfibievoertuig he!:P
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Nou idd! Kan mezelf wel voor de kop slaan.. ![]() Maarja, ik had ook niet gedacht dat het water zo hoog stond. Anders was ik er veel rustiger doorheen gereden of zelfs geprobeerd te keren. Alle straten stonden nl blank en dat was verder geen probleem ![]() Maarja, ben wel benieuwd wat het nu is. Hij wil wel starten en loopt ook gewoon totdat ie ermee ophoudt na zo'n 10 sec.. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Niet gelukt man?
![]() Volgende keer denken we beide wel goed na.. Leer momentje ![]() Houd ons op de hoogte!
|
||||
|
||||
![]() Nou,
Ook vandaag weer bij de GTI wezen kijken. Eerst de luchtfilterbak weer losgehaald, in veronderstelling dat daar nog vocht zou zitten. Bij nader inzien had ie hetzelfde probleem ook zonder filter dus ja. Zoeken zoeken en zoeken.. Het kan eigenlijk vanalles zijn maar feit was dat ie wel liep maar kort daarop smoorde. Toch maar starten, wie weet ![]() En ja hoor! Niks aan de hand! Heb niet gereden maar lekker op temperatuur laten komen totdat de fan aanging. En een beetje spelen met het gas... Niks aan de hand ![]() Ik ben weer zeer opgelucht! Waarschijnlijk is het probleem verdampt.. |
|
||||
|
||||
![]() gelukkig man! Volgende keer denk je vast beter na;-) haha
|
||||
|
||||
![]() 2e keer mazzel, eerst al je kvs dop en nu dit.
geluksvogel kheb wel eens me motorblok afgespoten en de verdelerkap zeiknat van binnen gehad, auto naar huis gesleept en na 2 dagen ook niks meer aan de hand.... soms moet je een beetje geluk hebben.
|
|||
|
|||
![]() 100x beter die grille zo ipv die belachelijke jetta lampen. haal meteen dat klimrek uit je auto en zo te zien zit de veerpootbrug verkeerd om gemonteerd zonde want dan zitten de gaten verkeerd geboord in de veerpoten.. prutsers....
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
...ahum?! Geloof het of niet; andersom monteren was onmogelijk i.v.m. het injectiesysteem en het kvs-tankje ![]()
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
|
|||
|
|||
![]() als die andersom zit loopt die precies langs de parafan de bevestigingsschotel zitten dan natuurlijk andersom er zijn er veel die hem zo gemonteerd hebben
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Bedankt voor je ongezouten mening, dat 'klimrek' blijft omdat ik dat mooi vind en de veerpootbrug zit daar prima. Het gaat om de stijfheid en die verliest ie niet op deze manier. ![]() Ik ben het uiteraad met je eens wat betreft de Jetta lampen maar maak de Jetta nou niet belachelijk. Ieder zijn ding en ik hou wel van OEM tot zover.. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Jettafront is cool
![]() En voor die veerpootbrug maakt het inderdaad geen bal uit. Loopt ie wel weer zoals het hoort ?
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Blokje loopt weer als vanouds, alleen af en toe bij koude motor slaat ie af maar dat is 1 of 2 keer. |
|
|||
|
|||
![]() Volgens mij zag ik jouw auto staan in veendam bij Hyundai/Mazda dealer.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat klopt RiootjeTDI, Ander stb pompje + snaar gemonteerd. ![]() Dus dat loopt weer lekker in lijn. Geen last meer van slippende snaar ![]() Gelijk ook de uitlaat gefatsoeneerd. ![]() Lijkt stukken beter zo en geen gebonk meer op de achteras ![]() Christian bedankt, topper! ![]() |
|
|||
|
|||
![]() echt een gave f&i die rolkooi staat hem wel goed als ik eerlijk moet zijn, maar orgineel is altijd beter
![]() |
|
||||
|
||||
![]() goed bezig hoor , je houdt hem echt netjes.
|
|||
|
|||
![]() zoals die brug nu gemonteerd zit heeft die geen effect omdat de schotels onder een te schuine hoek op de poten liggen het gaat om de torsiestijfheid en aluminium buigt makkelijk probeer een voorruit te plaatsen als die opgekrikt staat.
|
|
||||
|
||||
![]() Hoop blablabla over die veerpoot brug, hij zit inderdaad verkeerd om.
maarja so what
|
|||
|
|||
![]() maakt mij verder ook niet uit hoor maar deze beugeltjes zijn al zwak en doen weinig monteer je hem dan ook nog eens verkeerd doet het helemaal niets meer. als die goed gemonteerd zit zit die onder spanning
|