![]() |
|
||||
|
||||
![]() Zo vandaag weer wat gedaan aan de Golf,
Het is niet te geloven maar het laswerk begint nu toch langzaam naar het einde te lopen. Heb vandaag de dorpels afgemaakt op een heel klein stukje aan de linkervoorzijde, het is op de foto te zien. Verder heb ik vandaag de laatste puntlassen afgeslepen en de lassen van de binnendorpel, daarna de rand opgeklopt en op lengte afgeslepen. ![]() Ook de andere kant is gedaan en heb ook de klemmentjes van de brandstofleiding vervangen, [imghttps://farm1.staticflickr.com/489/19014926804_e1c789f06d_b.jpg[/img] Daarna ben ik begonnen met het stukje bij de vulhals, Nu het ik het stuk uitgeslepen en weer op maat gemaakt, ![]() ![]() Oud vs. Nieuw ![]() Nu waar ik mee zit, zoals je ziet op de eerste foto zit er redelijk wat roest op de buitenplaat. Nu ben ik aan het denken om daar alleen de cirkel uit te halen en die opnieuw erin te zetten omdat het plaatwerk toch redelijk dun is. Maar nu is dat volgens mij een punt waar het snel gaat trekken met lassen, zou dit ook zijn als ik alleen de cirkel pak en de rest gewoon ontdoe van roest en de rest behandel tegen roest, dus even stralen ofzo. Of kan ik beter de kleine gaatjes waar de plaat dun is dichtlassen en dan aan de binnenzijde behandelen tegen de roest? Als laatste heb ik al wat voorbereidingen getroffen voor de reservewielbak, waar ik hopenlijk snel plaatwerk voor binnenkrijg van knarfmk1. Oud vs. Nieuw ![]() Laswerk nog te doen: A-Stijlen (50%) Bij de vulhals (80%) Klein stukje reservewielbak (70%) Gordelbevestiging
Golf 1 GLS '80 Gerestaureerd Restauratie Golf 1 Cabrio GLS '82 Project Squareback '63 Model N Last edited by ErikvanBilsen : 12-07-2015 at 18:42. |
|
||||
|
||||
![]() gat goed hier,netjes gedaan weer.
|
||||
|
||||
![]() lekker de vaart erin hoor, heb je al vakantie ofzo
![]() stukkie plaatwerk is op de post ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Bedankt,
Gistermiddag is voor mij de vakantie begonnen, dus hoop dit weekend het laswerk af te krijgen op de A-Stijlhoeken na, want daar moet ik nog plaatwerk voor weten te bemachtigen. Al heb ik wel iemand gevonden die het heeft, maar daar hoor ik zondag meer over. En het plaatwerk in gesorteerd geeft T&T aan, dus hopenlijk dat er iemand thuis/binnen is als zij langs komen want dan kan het er meteen ingezet worden. |
|
||||
|
||||
![]() Weer wat laswerk dichter bij het einde,
Ben vandaag begonnen met nog klein stukje in de linkerwielkast te maken wat nog moest gebeuren, nu moet er nog een klein stukje aan gebeuren zoals je op de foto kunt zien, maar dat is niet meer zoveel werk. ![]() Toch maar besloten om het buitenstuk van de vulhals niet er uit te slijpen, dus eerst van binnen zo veel mogelijk gestraald, daarna waar ik niet bij kwam nog even met de staalborstel op de boormachine behandeld. Daarna wou ik aan de buitenkant de kleine gaatjes gaan dichtlassen maar aangezien het zo dus was 2 kleine stukjes eruit gehaald en daar nieuwe plaatjes ingezet. Als alles gelast is zet ik het nog even in de anti-roest voor de zekerheid, ![]() Daarna verder gegaan bij de binnenstuk vulhals, dit was z'n onzettend klote stuk om erin te zetten, aangezien je zo weinig plaats hebt daar en nauwelijks ziet waar je aan het lassen bent, maar hij zit er bijna in. Niet mooi gelast maar dat zul je straks niet meer zien. ![]() Het lassen aan het binnenstuk van de vulhals wou niet lukken dus moest ik maar even pauze nemen en precies op dat moment kwam het plaatwerk binnen van volgens mij 'project lightweight' van knarfmk1, dus dat meteen er maar ingezet en de rest ook afgemaakt, ![]() Na al die foto's van alleen wat ingelast plaatwerk maar eens de Golf als geheel op de foto, ![]()
Golf 1 GLS '80 Gerestaureerd Restauratie Golf 1 Cabrio GLS '82 Project Squareback '63 Model N Last edited by ErikvanBilsen : 12-07-2015 at 18:50. |
|
||||
|
||||
![]() Zo een kleine toevoeging, wegens een wijziging in de planning van deze avond had ik toch nog wat tijd over voor weer aan de Golf te werken,
Heb de stukje bij de tank nu helemaal afgelast, Niet super netjes maar het zit erin. ![]() Daarna van de rechtdorpel nog het voorste stukje erin gezet, komende keer nog de andere kant nog. ![]()
Golf 1 GLS '80 Gerestaureerd Restauratie Golf 1 Cabrio GLS '82 Project Squareback '63 Model N Last edited by ErikvanBilsen : 12-07-2015 at 18:54. |
|
||||
|
||||
![]() Tip: maak even 2 afwateringsgaatjes in dat plaatje wat je je reservewielbak verbind met de achterzijde, dan kan het water daar weg en is t straks niet weer rot
![]() |
|
|||
|
|||
![]() ziet er allemaal netjes uit Erik, je zal wel de vlag uithangen als je klaar bent met lassen, een ding is zeker als ie klaar is kan ie weer voor jaren er tegenaan.
Groet Ron |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Bedankt, dat is nog niet eens z'n stom idee. Quote:
Haha, ja laswerk is er nu wel genoeg geweest, Maar hij gaat s'winters niet meer buiten dus waarschijnlijk kan hij nog heel lang mee. |
|
||||
|
||||
![]() Zo vanmorgen om half 11 begonnen en net klaar, ik wou klaar krijgen en het is me ook gelukt, ofja moet nog de gordelbevestiging RA maar dat kan alleen maar beter als hij weer op de grond staat.
Ben vandaag dus begonnen met het kleine stukje wat nog moest van de linkerdorpel, ![]() ![]() Ik was bang dat er toch nog roest zo zitten aan het stukje wielkastrand wat ik niet had vervangen aan de linkerzijde, dus daar nog even op zoek gegaan naar roest en ook gevonden, dus dit stukje er ook maar uit en daar wat nieuw plaat ingezet, ![]() ![]() Ook nog een stukje roest aan de onderzijde van de wielkast wat eruit moest, ![]() Daarna de rechter wielkastrand ook het stuk eruit gehaald wat ik nog niet had vervangen omdat daar ook nog wat roest tussen zat, ![]() Ik heb uiteindelijk de uiteinde van de binnenwielkastrand en de buitenrand aan elkaar gelast, ![]() Dit leek mij wat beter omdat er nu geen vocht meer tussen komt te staan. Als laatste heb ik ook nog de andere zijde van de onderkant van de wielkast vernieuwd maar hier ben ik vergeten een foto van te maken. Nog te doen: Gordelbevestiging (75%) A-Stijlhoeken (50%) Ik heb iemand gevonden met plaatwerk voor mijn A-Stijlhoeken, ze gaan van een Jetta af komen, ik hoop het over 1 weekje thuis te hebben.
Golf 1 GLS '80 Gerestaureerd Restauratie Golf 1 Cabrio GLS '82 Project Squareback '63 Model N Last edited by ErikvanBilsen : 12-07-2015 at 18:59. |
|
||||
|
||||
![]() Zo zo goed bezig man..!!
Je hebt straks weer een harde mk1 waar je weer een hele tijd plezier van kunt hebben.. Ga zo door en succes!!
|
||||
|
||||
![]() Zo vandaag de Golf weer omlaag gehaald,
Ook maar even een fototje gemaakt met de velgen, Beetje donkere foto's: ![]() ![]() Quote:
Bedankt, Zo moet hij er inderdaad weer even tegenaan kunnen.
Golf 1 GLS '80 Gerestaureerd Restauratie Golf 1 Cabrio GLS '82 Project Squareback '63 Model N Last edited by ErikvanBilsen : 12-07-2015 at 19:01. |
|
||||
|
||||
![]() Haha toch maar het idee wat ik straks had doorgevoerd met de velgen
![]() Was weer leuk en productief dagje. |
|
||||
|
||||
![]() Ja vind het er wel tof uitzien zo,
Maar er moet nog een bandje om dus zal wel iets hoger komen te liggen. Kan ik misschien nog de garage uit. |
|
|||
|
|||
![]() is die restauratie beugel ook vanaf nu tekoop? weet er misschien nog wel iemand voor
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Nee hij is nu in de uitleen voor een paar weekjes en dan heb ik hem zelf weer nodig.
Ik kan je wel de tekeningen sturen die ik gemaakt heb met Inventor, dan zou je hem zelf kunnen maken. |
|
|||
|
|||
![]() Goed bezig jongeman
Ik kan er overheen gelezen hebben maar wat voor velg ligt er onder? |
|
||||
|
||||
![]() Wanneer is de deadline?
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Bedankt, OZ Turbo velgen liggen eronder. Het hart word nog in de kleur van de auto gespoten. Quote:
Worthersee is de deadline. Dus moet wel te doen zijn. |
|
||||
|
||||
![]() Ben ondertussen bezig gegaan met spullen bij elkaar te rapen voor de poedercoaten, nu weet ik van sommige onderdelen niet hoe ik ze uit elkaar krijg voor de poedercoaten.
Zoals, 1. Rembekrachtiger ![]() 2. Fuseekogel, deze moeten neem ik aan doorgeboord worden ofniet? ![]() 3. Motorsteun ![]() 4. Draagarmen ![]() 5. En de volgende zullen wel geperst moeten worden ofniet? Baksteun ![]() Draagarm ![]() Ook wil ik de remcilinder weer netjes uit laten zien, hoe kan ik dit het beste doen, gewoon schoonmaken of ook coaten of laten glasparelstralen? Verder heb ik nog een Fusee met de aandrijfas eraan, deze kreeg ik niet los toen ik het blok uit de auto aan het halen was dus heb ik het maar compleet gedaan. Als ik hem in de bankschroefzet krijg ik hem nog niet los. Iemand tips? Verder ga ik volgende week zondag het laatste plaatwerk ophalen wat ik nog nodig heb, dan inlassen en stralen/strak maken/spuiten.
Golf 1 GLS '80 Gerestaureerd Restauratie Golf 1 Cabrio GLS '82 Project Squareback '63 Model N Last edited by ErikvanBilsen : 12-07-2015 at 19:07. |