![]() |
|
||||
|
||||
![]() Weet niet of dat mooi wordt als de klauwen gestraald zijn. Structuur van het oppervlakte is dan denk ik veel anders. En bestaat er hittebestendige blanke lak?
|
||||
|
||||
![]() hittebestendige blanke lak bestaat wel ja
![]()
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
heb je wel gelijk in; bij nieuwe auto's lijkt er ook wel iets geel-igs overheen te zitten EDIT: ff fotootje gegoogled: ![]() blijkt een conserveringsmiddel te zijn om roesten tegen te gaan ![]()
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
|
||||
|
||||
![]() Oke dan. Ik ga ze denk ik gewoon eerst voorzien van een laagje primer. Zilveren lak en dan een mooi laagje blanke lak zodat ze ook een beetje glimmen. En dan komen ze hopelijk mooi uit achter de Porsches.. of andere velgen.
![]()
|
||||
|
||||
![]() Is denk ik gewoon geelverzinken
![]() Ff langs verzinkerij brengen het spul en het ziet er super uit ![]()
|
||||
|
||||
![]() Zal wat kosten denk ik om het te laten verzinken.
![]()
|
||||
|
||||
![]() Passiveren... gaat per kilo, was niet duur meende ik (paar tientjes ?)
|
|
||||
|
||||
![]() Denk dat verzinken of anodiseren ook niet duur hoeft te zijn.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
idd, heb laatst 40kg heen gebracht en was 45,- kwijt, dus reken ong. 11,- p/kg. Heel goedkoop, en het blijft jaren goed. Ik zou zeggen, als je het spul toch loshebt, doe dat dan gelijk. Lijkt gelijk ook een stuk beter. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Waar laat jij het passiveren dan Mike? En heb je foto`s van het eindresultaat?
|
||||
|
||||
![]() Quote:
bij nedcoat in Groningen, ik zal de foto's even opzoeken en posten. Een bak vol met boutjes, moeren en draagarmen. veerpoten en nog wat andere zooi.
|
||||
|
||||
![]() Het is een optie. Maar ik denk toch dat ik er voor kies om ze mooi zilver te spuiten.
![]()
|
||||
|
||||
![]() als je ze gaat spuiten stel ik voor om het met warmtevast zilver hammerite te doen.
Blijft het ook langer zilverkleurig, anders als je een beetje gek doet, druipt er gewoon van af.....spreek uit ervaring ![]()
|
||||
|
||||
![]() Hammerite dat is toch die structuur verf? Kom maar op in ieder geval met die tips wat betreft het spuiten want ik zat te denken om ze gewoon te primeren en daarna in de zilvere lak te zetten met een blanke lak laag maar misschien is er iets beters.
|
||||
|
||||
![]() Gister heb ik de revisie setjes opgehaald. De setjes van Hi-Tec voor de voorste klauwen zijn alleen wel erg karig. Bij de voorste zitten namelijk geen nieuwe ontluchting nippels en stofkapjes voor de nippels en ander klein spul terwijl deze bij het setje van Bosch voor de achterste klauwen wel er bij zit. De volgende keer moet ik me dus even wat beter laten informeren. Aankomende week dus maar even terug naar de Automaterialenzaak.
![]() ![]() Verder heb ik de chromen emblemen gedemonteerd en een setje zwarte gemonteerd. Ook heb ik een niet mee gespoten grill gemonteerd. ![]() ![]() ![]() ![]() De remzuigers, op de klauw van links achter na, zijn nu ook gedemonteerd. Op de zuiger links voor zien ze er allemaal goed uit. Links voor ga ik dus nog vervangen en links achter moet dus nog gedemonteerd worden. ![]() Dan de zadels nog demonteren maar dit viel me nogal tegen aangezien de zadels erg vast zitten. Heb denk ik een luchthamer nodig. Maar ja, komt allemaal wel in orde. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Na dit hele seizoen op de Porsches hebben gereden zijn de Porsches vandaag geruild tegen een setje MAM MT1, ET 30 rondom en 8j voor en 9j achter. Rondom Falken Ziex banden met voorop 205/40 en achter 215/35. Ben wel benieuwd hoe ze staan maar zolang de Corrado nog op de bokjes staat voor de klauwen worden ze er nog niet onder gezet.
![]() Hier zijn in ieder geval wel al wat foto's van de velgen zelf. ![]() ![]() ![]() Ben zelf wel benieuwd hoe ze gaan staan onder de Corrado. Hij zal wel ietsjes omhoog moeten aan de voor kant met de 205 bandjes maar hier wil ik na verloop van tijd nog 195 bandjes omheen laten leggen. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Zien er goed uit Dennis!
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Haha, zeker weten dat het goed weer mag worden! Bedankt nog he.
![]()
|
||||
|
||||
![]() Eindelijk weer wat vooruit gang met de inbouw van de cruise control. Vacuumpompje van het gaspedaal zit nu ook eindelijk op de plek. Was een flink gezoek en gekloot om hem er in te krijgen maar hij zit. Nu nog een aantal andere dingen zoals de onderdrukpomp en de ventielen voor op het rempedaal en koppelingspedaal.
![]() Verder ook een klein stukje plaatstaal verkregen dankzij Emiel64. Hiermee ga ik een steuntje maken voor de onderdrukpomp achter het linker zijscherm. Origineel zijn deze steuntjes namelijk zeer moeilijk te vinden dus vandaar deze oplossing. Binnenkort maar is even netjes maken en monteren. :tu: Ook heb ik een aantal weken geleden een setje klinken met CV gekocht. Deze zitten er inmiddels ook in. Alleen wil het cilinder slot nog niet draaien in de klink dus dit moet ik nog even uitzoeken. De comfort sluiting werkt in ieder geval als ik het palletje in de klink beweeg dus ook dat kan ik straks weer gaan gebruiken. Hopelijk krijg ik het ook zo aangesloten in combinatie met het alarm dat wanneer de ramen en het dakraampje open staan en ik de auto op slot zet dat alles automatisch sluit. Tips om dit werkend te krijgen in combinatie met het alarm hoor ik graag! ![]() ![]() ![]() ![]() Verder binnenkort weer het een en ander bestellen bij de dealer. Onder andere nieuw plastic voor achter de deuren panelen want deze oude meuk lijkt nergens meer op. Ook al zie je het niet, je kunt het maar netjes hebben. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Keep up the good work Dennis
![]()