Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Nieuws en actualiteiten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 16-11-2007, 10:56
arnus71's Avatar
arnus71 arnus71 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,936
Default

Tja, koop een diesel T3 en je hebt nergens last van!

En sinds ze de verlichting van fietsers hebben aangepakt moet ik zeggen dat dat wel een stuk is verbeterd, voor de fietsers EN automobilisten.
Reply With Quote
  #22  
Old 16-11-2007, 12:04
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by Marcski
En tja, ik ben het ook vaak niet met overheidsbeslissingen eens, maar de beslissers (die een duidelijk programma hebben geuit, maar bijna iedereen kiets op basis van persoon ipv bestuursplan) zijn nou eenmaal gekozen door de meerderheid van het volk.
Ben je het er niet mee eens, wees een daadkrachtig en doe er zelf iets aan.


Noem me eens een paar duidelijke verschillen tussen de onderlinge partijen die van belang zijn.

Als na de verkiezingen een kabinet gekozen is maakt het toch niet uit welke partijen er in zitten, in grote lijnen willen ze toch allemaal hetzelfde. Als je er dan ook nog twee of drie bij elkaar zet maakt het dus al helemaal niet meer uit wie je kiest.

En los daarvan, 't is toch wel duidelijk dat een verkiezingscampagne andere zaken belooft dan er na de verkiezig worden doorgevoerd. Er worden beloftes gemaakt over minder criminaliteit, meer werkgelegenheid, betere scholing, hogere lonen en lagere belastingen, en uiteindelijk komt het er op neer dat al deze dingen ergens op een tweede plaats komen, direct ná het spekken van de bankrekeningen van de kabinetsleden. Als het er nou om ging om de overheidskas wat aan te vullen zou het nog ok zijn. Een goed voorbeeld hiervan haalde Dexter al aan. Het geld dat uit deze verkeersboetes komt, gaat niet naar infrastructuur, milieu, verkeersveiligheid of wat dan ook, en naar zaken als het onderwijs of het creëren van werkgelegenheid al zeker niet.

Mij lijkt het stemmen op een partij die tijdens de verkiezingen een leuke campagne heeft een beetje onzin. En wat is het nou voor onzin dat als het niet bevalt je maar moet verhuizen naar een ander land, alleen omdat je eigen vertegenwoordiging er geen donder van bakt?
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #23  
Old 16-11-2007, 12:09
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by MellyVille
wel eens een 50km rit met 130km/h gereden en een andere keer met 100km/h max? Zal je nauwelijks iets schelen!


Uit onderzoek is gebleken dat constant rijden op lage snelheid (100kmh op een snelweg) de verkeersveiligheid zeker niet ten goede komt. Door er een beetje de vaart in te houden blijf je wakker en alert.
Maar dit is weer een van die zogenoemde milieumaatregelen die ze treffen. Eentje die volgens onze regering het beste is... hij kost ze namelijk nauwelijks wat. Het beetje geld dat ze uit de transportsector verliezen komt dubbel en dik weer terug uit de verkeersboetes.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #24  
Old 16-11-2007, 13:50
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Noem me eens een paar duidelijke verschillen tussen de onderlinge partijen die van belang zijn.

Als na de verkiezingen een kabinet gekozen is maakt het toch niet uit welke partijen er in zitten, in grote lijnen willen ze toch allemaal hetzelfde. Als je er dan ook nog twee of drie bij elkaar zet maakt het dus al helemaal niet meer uit wie je kiest.

En los daarvan, 't is toch wel duidelijk dat een verkiezingscampagne andere zaken belooft dan er na de verkiezig worden doorgevoerd. Er worden beloftes gemaakt over minder criminaliteit, meer werkgelegenheid, betere scholing, hogere lonen en lagere belastingen, en uiteindelijk komt het er op neer dat al deze dingen ergens op een tweede plaats komen, direct ná het spekken van de bankrekeningen van de kabinetsleden. Als het er nou om ging om de overheidskas wat aan te vullen zou het nog ok zijn. Een goed voorbeeld hiervan haalde Dexter al aan. Het geld dat uit deze verkeersboetes komt, gaat niet naar infrastructuur, milieu, verkeersveiligheid of wat dan ook, en naar zaken als het onderwijs of het creëren van werkgelegenheid al zeker niet.

Mij lijkt het stemmen op een partij die tijdens de verkiezingen een leuke campagne heeft een beetje onzin. En wat is het nou voor onzin dat als het niet bevalt je maar moet verhuizen naar een ander land, alleen omdat je eigen vertegenwoordiging er geen donder van bakt?


Het gaat in deze niet over het inhoudelijk programma, maar om het feit dat de Nederlandse bevolking de mogelijkheid krijgt een aantal personen te kiezen die beslissingen voor ze gaat nemen. Als deze bevolking (of een overgrote meerderheid) niet wil dat deze personen beslissingen voor ze gaat nemen, moeten ze deze personen niet kiezen. Dat is het hele idee van een keuze.

Je geeft zelf al aan dat er tijdens een campagne geen harde beloftes gedaan kunnen worden. Inderdaad, dat komt namelijk omdat we in een democratie wonen waar beslissingen niet door 1 persoon worden genomen maar door een aantal, gekozen door een bevolking die het vertrouwen heeft dat deze groep mensen de juiste beslissingen kan nemen.

ik zeg niet dat je moet verhuizen, ik zeg dat wonen in een land met een bepaalde bestuursvorm een keuze is. je KIEST ervoor om in Nederland te wonen, maar je hebt ook een andere keuze.
Overweeg dan liever je keuze in plaats van altijd maar te zeuren en klagen.

Een andere keuze die je kan maken is om in plaats van toch maar op iemand/een partij te stemmen "omdat je moet kiezen uit die lijst", er zelf eens wat aan te gaan doen.
Ga zelf de politiek in en draag je eigen standpunten uit. Misschien krijg je een meerderheid achter je van mensen die jouw standpunten delen en dan mag jij beslissen hoe Nederland bestuurd wordt. Mag jij beslissen dat alles goedkoper moet worden.
Denk je dat Nederland daar een beter land van wordt?(alles geedkoper, niet jij als bestuurder )
Je zal toch bronnen van inkomsten moeten gaan verzinnen om het volk van voorzieningen te voorzien.



Essensie van mijn relaas is eigenlijk dat iedereen altijd maar aan het klagen is in plaats van er zelf eens wat aan te gaan doen.
Daarnast, als er een keer iets verhoogd wordt waar niet iedereen de dupe van is maar alleen diegene die fouten begaat vind ik dat niet erg. De onschuldige hoeft immers niet te boeten voor de schuldigen en de keuze om fouten te begaan heb je zelf
Reply With Quote
  #25  
Old 16-11-2007, 14:49
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by Marcski
ik zeg niet dat je moet verhuizen, ik zeg dat wonen in een land met een bepaalde bestuursvorm een keuze is. je KIEST ervoor om in Nederland te wonen, maar je hebt ook een andere keuze.
Overweeg dan liever je keuze in plaats van altijd maar te zeuren en klagen.


Ik kies ervoor hier te leven omdat ik hier wat heb opgebouwd. Vrienden in een koffertje pakken gaat zo lastig hè.
Daar komt bij dat de dames en heren in Den Haag er voor gekozen hebben in de volksvertegenwoordiging te gaan. Dan vertegenwoordig dat volk ook eens!

Quote:
Originally Posted by Marcski
Je zal toch bronnen van inkomsten moeten gaan verzinnen om het volk van voorzieningen te voorzien.


Precies, maar die inkomsten moeten dan wel het volk ten goede komen, en niet alleen de pakken in de regering.

Quote:
Originally Posted by Marcski
Daarnast, als er een keer iets verhoogd wordt waar niet iedereen de dupe van is maar alleen diegene die fouten begaat vind ik dat niet erg. De onschuldige hoeft immers niet te boeten voor de schuldigen en de keuze om fouten te begaan heb je zelf


Zie mijn vorige opmerking. Het hieruit gehaalde geld moet dan wel weer een functie hebben.
Een goed voorbeeld vind ik nog steeds de belastingverhoging op de diesel toen deze als brandstof een beetje van de grond begon te komen.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #26  
Old 16-11-2007, 15:00
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Precies, maar die inkomsten moeten dan wel het volk ten goede komen, en niet alleen de pakken in de regering.

Als je weet wat en politicus verdient en dit vergelijkt met wat sommige in het hedendaagse bedrijfsleven verdienen is dat echt niet zoveel hoor. Dus denk maar niet dat t daarheen gaat, nee ons land is "te sociaal" geworden, wij geven teveel geld uit aan doelloze projecten (werk zelf nu bij provincie en zie waar hier soms geld aan wordt uitgegeven) aan de ene kant is t mooi dat wij zo sociaal zijn, maar aan de andere kant word de hardwerkende burger tegenwoordig zo erg gekort en ziet zo weinig terug van zijn hardverdiende geld, terwijl de niet werkende massa maar vertroeteld word..
Ik heb in Hongarije gewoond en daar werk je of je hebt t heel zwaar, ik zeg niet dat dit goed is, maar t stimuleert wel veel meer mensen om te gaan werken, wij nederlanders zijn een verwend zeurvolk geworden dat teveel van de overheid verwacht en te weinig zelf zijn verantwoordelijkheid neemt..
Mensen kiezen er zelf soms voor om niet te gaan werken puur omdat ze niet de baan vinden die ze "leuk" vinden, of niet goed genoeg geschoold zijn vanwege geen doorzettingsvermogen en het weigeren om laaggeschoold werk te doen.

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Zie mijn vorige opmerking. Het hieruit gehaalde geld moet dan wel weer een functie hebben.
Een goed voorbeeld vind ik nog steeds de belastingverhoging op de diesel toen deze als brandstof een beetje van de grond begon te komen.


Dit is eigenlijk heel logisch als je nadenkt dat diesel ook zwaar vervuilend is, denk dan eerst ens aan LPG dat veel minder zwaar vervuilend is en toch heel zwaar belast word...
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #27  
Old 16-11-2007, 16:40
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Ik kies ervoor hier te leven omdat ik hier wat heb opgebouwd. Vrienden in een koffertje pakken gaat zo lastig hè.
Daar komt bij dat de dames en heren in Den Haag er voor gekozen hebben in de volksvertegenwoordiging te gaan. Dan vertegenwoordig dat volk ook eens!


Tuurlijk, de drempel van het daadwerkelijke verhuizen ligt veel hoger dan de ongemakken van een verhoogde verkeersboete, dat ben ik helemaal met je eens...
Dat doen ze (proberen iig ), maar een land besturen en alle individuele wensen van elke inwoner kunnen ze nou eenmaal niet voldoen.

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Precies, maar die inkomsten moeten dan wel het volk ten goede komen, en niet alleen de pakken in de regering.


heb jij het echt zo slecht in NL dan, vergeleken ALLE andere landen?
Reply With Quote
  #28  
Old 16-11-2007, 19:15
MrMiljon MrMiljon is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 587
Thumbs up

Dat de verkeersboetes omhoog gaan heb ik bij bepaalde gevallen absoluut geen moeite mee. Het probleem zit mij meer in het feit dat ze de boel "gewoon" 20% duurder maken. Dit zegt voor mij dus dat het voor een groot deel niets meer met de verkeersveiligheid te maken heeft. Waar is die 20% dan op gebaseerd? Verdienen we 20% meer, gedragen we ons 20% slechter in het verkeer zijn er 20% meer weggebruikers, drinken we 20% meer?

Boetes als die van de zeer kleine snelheids "overtredingen" zijn mij ook een doorn in het oog, deze boetes zijn volgens mij ook voor het meerendeel incidentiele overtredingen die genadeloos gestraft worden. Het is dan makkelijk voor een K. Spee om te zeggen 'als je niet te hard rijd dan gebeurd er ook niks'. Maar hoevaak gebeurd het wel niet dat je naar de weg kijkt of op je voorganger/tegemoetkomer/achterligger let (wat gebruikelijk is in het verkeer) dat je dan die 4 tot 10 kmh te hard rijd?

Dit is in mijn ogen een "makkelijke" manier om het "probleem" op te lossen. De echte problemen in het verkeer zij: Alcohol (mag wat mij betreft erg zwaar gestraft worden), fietsers zonder licht, voorrangnemende fietsers, door rood rijdende fietsers, forse overschrijdingen binnen de bebouwde kom en uiteraard het bumperkleven.

Je merkt al wel dat ik me groen en geel erger aan fietsers. Dit probleem zou men echt beter aan kunnen pakken. En het stukje "bescherming" wat ze hebben mag wat mij betreft verdwijnen. Spee heeft het zelf al eens gezegd; 'bescherming van de fietsers stamt nog uit de begintijd van de auto, toen deze nog als gevaarlijke machines werden gezien'....... Voor 2 weken terug zelf bijna een fietser op de motorkap. Vlakbij een busstation zit een hele scherpe bocht dus ik zet de auto optijd aan de kant zodat de bus zijn draai kan krijgen, nadat de bus voorbij was gaf ik gas maar daar was een fietser. Ik netjes het raampje naar beneden en werd door de in staat van overgang verkerende vrouw bedrukt met de stempel 'jeugd en Golfjes tuttuttut'. Maar mevrouw kwam van de stoep tegen het verkeer in achter een bus vandaan. Wie is er dan fout? IK





Edit: Om nog wat toe te voegen aan bovenstaande post, Filemon Wesselink heeft eens bij Jensen (wat een bron he) gezegd;'Het is prima dat er voor mensen in deze samenleving een vangnet is, maar deze moet niet te lekker liggen'

Last edited by MrMiljon : 16-11-2007 at 19:20.
Reply With Quote
  #29  
Old 17-11-2007, 04:53
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by Marcski
heb jij het echt zo slecht in NL dan, vergeleken ALLE andere landen?


Daar gaat het me niet om.
Waar het mij om gaat is dat de regering doet wat ze zelf wil. Wat heeft het voor zin om te gaan kiezen als ze toch niet doen wat het volk wil?
Waarom laten ze het volk kiezen of ze wel of geen Europese grondwet wil, om na de uitslag van deze stemming toch gewoon hun eigen zin door te drammen?

Een democratie bestond er dacht ik uit dat het volk een vertegenwoordiging kiest, en niet dat de vertegenwoordigers maar doen wat ze zelf willen omdat ze toch wel aan de macht komen.

Het gaat mij er om dat er te pas en te onpas besluiten lijken te worden genomen waar niet van te voren met het volk over overlegd is. Waarom worden deze zaken pas bekend gemaakt als ze door zijn? Ik dacht dat het precies andersom werkte...
Het is niet voor niets dat de laatste tijd om de haverklap weer een kabinet valt. Dat komt puur doordat ze niet de taak vervullen die ze gekregen hebben. Alleen is het een beetje jammer dat het volgende kabinet weer uit precies de zelfde partijen of groepen bestaat, of tenminste precies dezelfde idealen erop na houdt.

En Berserker: heb je ook al eens aan zo'n politicus gevraagd wat hij / zij er zelf van denkt? En hoeveel uur er ook echt voor dit loon gewerkt moet worden?
En het klopt inderdaad, dat de Nederlandse bevolking lui geworden is als het op werken aankomt. Maar ook hiervoor zijn bepaalde redenen, die door de regering aangesproken zijn, maar door intimidatie zijn ze hier maar vanaf gestapt. Ze zetten wel echt door hè.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #30  
Old 17-11-2007, 04:57
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by MrMiljon
Boetes als die van de zeer kleine snelheids "overtredingen" zijn mij ook een doorn in het oog, deze boetes zijn volgens mij ook voor het meerendeel incidentiele overtredingen die genadeloos gestraft worden. Het is dan makkelijk voor een K. Spee om te zeggen 'als je niet te hard rijd dan gebeurd er ook niks'. Maar hoevaak gebeurd het wel niet dat je naar de weg kijkt of op je voorganger/tegemoetkomer/achterligger let (wat gebruikelijk is in het verkeer) dat je dan die 4 tot 10 kmh te hard rijd?


Ik ken een aantal agenten, en ik wil daarmee niet meteen zeggen dat die een samenvatting zijn voor het gehele Nederlandse politiekorps, maar zij lachen alleen maar om bekeuringen als deze, omdat ze weten dat ze ze toch nooit hoeven te betalen. Dat zijn dan de heren die voor een grotere verkeersveiligheid moeten zorgen.

En meneer Spee schijnt de ergste schijnheiligert van ze allemaal te zijn.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #31  
Old 17-11-2007, 11:02
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

@breadvan, je eerste reactie vond ik nog wel een boodschap hebben maar ik vind dat je steeds verder in doelloos zeiken op de regering vervalt.

als je het er niet mee eens bent stem dan bij de volgende verkiezingen op een persoon die je wel vertrouwd in wat hij zegt of een partij waar je het wel mee eens bent. Als je daar geen zin in hebt ga je zelf in de politiek en richt je een partij op, staat je helemaal vrij in dit land!

Als je op iemand of een partij hebt gestemd die in de kamer jou mening vertegenwoordigt hoef je je niet druk te maken over dit soort besluiten. degene die voor jou in de kamer zit heeft daar een weldenkende beslissing over gemaakt. Dat diegene niet de meerderheid in de kamer heeft is logisch dus het zal altijd een compromis worden en dat is maar goed ook.

iedereen die dus op de regering loopt te zeiken heeft dus geen vertrouwen in de persoon of partij waar hij/zij op heeft gestemd, betekend dus dat je een verkeerde keuze hebt gemaakt en je de volgende keer beter moet laten voorlichten, en je er beter in moet verdiepen.

probleem is naar mijn idee niet alleen de mensen die in de regering zitten maar ook de lakse houding van de gemiddelde kiezer die zich niet wenst te verdiepen in partijprogramma's maar gewoon een leuke kop uitkiest om hem/haar vier jaar lang te vertegenwoordigen.
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #32  
Old 19-11-2007, 11:46
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

Quote:
Originally Posted by berendd
maar gewoon een leuke kop uitkiest om hem/haar vier jaar lang te vertegenwoordigen.


Dit jaar deze:


volgend jaar deze "leuke kop":



__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #33  
Old 19-11-2007, 12:17
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by berendd
als je het er niet mee eens bent stem dan bij de volgende verkiezingen op een persoon die je wel vertrouwd in wat hij zegt of een partij waar je het wel mee eens bent. Als je daar geen zin in hebt ga je zelf in de politiek en richt je een partij op, staat je helemaal vrij in dit land!

Als je op iemand of een partij hebt gestemd die in de kamer jou mening vertegenwoordigt hoef je je niet druk te maken over dit soort besluiten. degene die voor jou in de kamer zit heeft daar een weldenkende beslissing over gemaakt. Dat diegene niet de meerderheid in de kamer heeft is logisch dus het zal altijd een compromis worden en dat is maar goed ook.

iedereen die dus op de regering loopt te zeiken heeft dus geen vertrouwen in de persoon of partij waar hij/zij op heeft gestemd, betekend dus dat je een verkeerde keuze hebt gemaakt en je de volgende keer beter moet laten voorlichten, en je er beter in moet verdiepen.

probleem is naar mijn idee niet alleen de mensen die in de regering zitten maar ook de lakse houding van de gemiddelde kiezer die zich niet wenst te verdiepen in partijprogramma's maar gewoon een leuke kop uitkiest om hem/haar vier jaar lang te vertegenwoordigen.


Zoals ik al zei, geef me een duidelijk verschil tussen de afgelopen paar kabinetten. Er is gewoon geen verschil in wat ze doen. Het gaat ze er om hun eigen kas te spekken, en niet meer echt om wat de burger wil.

Ik kan me moeilijk voorstellen dat dit besluit voort gekomen is uit een reactie van het volk. Volgens mij zijn er héél andere zaken waar het volk eerst verandering in wil zien. Als dit besluit een stap was naar die veranderingen zou ik zeggen ok, maar zoals al eerder aangemerkt gaat dit geld niet naar waar het hoort. Niet naar milieu, infrastructuur, criminaliteitsbestrijding...

En ja, inderdaad, ik heb gewoon de leukste knapste kop van het verkiezingsschema er uit geplukt. Want daar zitten me toch verdomme een partij lekkere wijven tussen! Wordt het je niet goed van...
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #34  
Old 19-11-2007, 23:26
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

En niet om te mierenneuken, maar dit kwam ik vandaag toevallig tegen in de Metro (ja, ik moet weer met de trein omdat de Golf stil staat... fok):




Bijna 3/4 stemt tegen.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #35  
Old 19-11-2007, 23:50
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

wat ik zo paradoxaal vind is dat iedereen de gevangenisstraffen altijd veel te laag vindt... alsof gevangenen de staat geld opleveren?



boeteverhoging? ik vind t prima, ik heb praktisch nooit een CJIB fanmail. en als het al zover komt, dan heb ik ook simpelweg de wet overtreden (was laatst op weg zonder fietsverlichting). ik snap niet dat daar zo'n ophef over kan zijn, wetsovertredingen worden bestraft.

er wordt teveel gepraat alsof iedereen vanzelfsprekend verkeersboetes krijgt. maar dit heb je volledig zelf in de hand.
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #36  
Old 20-11-2007, 00:14
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by Zollie
wat ik zo paradoxaal vind is dat iedereen de gevangenisstraffen altijd veel te laag vindt... alsof gevangenen de staat geld opleveren?



boeteverhoging? ik vind t prima, ik heb praktisch nooit een CJIB fanmail. en als het al zover komt, dan heb ik ook simpelweg de wet overtreden (was laatst op weg zonder fietsverlichting). ik snap niet dat daar zo'n ophef over kan zijn, wetsovertredingen worden bestraft.

er wordt teveel gepraat alsof iedereen vanzelfsprekend verkeersboetes krijgt. maar dit heb je volledig zelf in de hand.


Bij een vertegenwoordiging gaat het er om wat het merendeel wil lieve Zollie.

Maar waar het mij drukt, is dat er zo alweer op de kleine dingen wordt gefocussed, en de echte problemen worden maar een beetje genegeerd.
Er wordt geschreven dat het elk jaar veiliger wordt in Nederland en dat de criminaliteit afneemt, maar wat echt speelt is dat de mensen geen zin meer hebben om naar het bureau te gaan voor een aangifte omdat het allemaal veel te lang duurt.
En waarom? Omdat de agenten met dit soort klein gepeuzel bezig zijn. Wat kan mij dat nou verdomme verrotten dat er iemand zonder achterlichtje fietst, 'n half uur nadat de straatverlichting is aangesprongen. Zorg er eerst eens voor dat de mensen zich veiliger voelen!
De overheid hoort hier net zo goed op te reageren, maar ze maakt het met dit soort dingen alleen maar erger.
Flitspalen staan zo vreselijk duidelijk langs de weg dat mensen met een noodgang aan komen, vol in de remmen gaan en 50 meter verderop weer het pedaal door de bodem trappen. Echt veilig, die plotselinge "stop and go penalties"!

Kijk eens welke politieke zaken er de afgelopen tijd groot in het nieuws zijn gekomen:
- ministers willen hoger loon omdat toplui bij grote concerns meer blijken te verdienen dan zij.
- er wordt besloten een referendum te houden over een Europese grondwet, en als daar niet de uitslag uit komt die de regering bevalt, doet ze alsnog wat ze zelf wil.
- moeten we honderd duizenden euro's gaan steken in de bescherming van een of andere minister omdat zij wat rascistische dingen heeft geroepen en zich nu niet meer veilig voelt?
- 2-jaarlijkse apk-plicht.
- verhoging van de bekeuringen.

Ik zie hier niks in dat ook maar enigszins te maken heeft met een beter gevoel voor de burger, en dit besluit over de verkeersboetes sluit daar weer mooi bij aan.
In januari weer een nieuw kabinet?
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #37  
Old 20-11-2007, 08:38
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Quote:
Originally Posted by Zollie
wat ik zo paradoxaal vind is dat iedereen de gevangenisstraffen altijd veel te laag vindt... alsof gevangenen de staat geld opleveren?


Gevangenisstraffen draaien niet om geld, maar om wraak en STRAF. Ik vind ze ook veel te laag, als je iets doet wat zo erg niet in de haak is, dien je er ook maar de gevolgen van in te zien. Erg zwak dat je gelijk over geld begint :S...

@Marcski: Jij gelooft blijkbaar echt in de democratie en in het feit dat wij er zogenaamd echt zelf iets aan kunnen doen, en als we het er niet mee eens zijn moeten we zelf actie ondernemen? Yeah right. Ten 1e, je kiest een partij, waarbij jouw stem wel zodanig weinig uitmaakt dat je eigenlijk al geen invloed hebt (als iedereen zo denkt blabla ik weet het). Vervolgens houden die partijen zich niet aan wat ze zeggen en moeten ze sowieso samenwerken met de partij waar jij nooit op zou stemmen, de directe tegenstanders. Kan hier nog wel ff over verder gaan maar tis best zo.

Ten 2e, wat wou je er aan doen dan ? Dat is het mooie van de democratie. Ook al is NIEMAND het er mee eens, NIEMAND kan er iets aan doen... Ik geloof niet dat er 1 iemand in dit land eens is met de stijgende dieselprijzen en benzineprijzen. Die zijn gewoon ASOCIAAL hoog en dat hoeft nergens voor, daar zal iedereen het overeens zijn, maar niet dat iemand er iets aan kan doen!

Kortom, zo democratisch is het hier nou ook weer niet... Dat willen ze ons doen geloven doordat jij zelf op een knopje mag drukken in een stemhok, maar vantevoren hebben ze je wel zodanig beinvloed en omgepraat dat het nog niet eerlijk is...

En als je dan nog eens niet gaat stemmen worden ze sowieso lekker verdeeld, dat moet al helemaal niet kunnen...

@breadfan83: idd, overheid en beslissingen moeten toch voor ONS genomen worden? Ben het wel eens met je laatste opsomming!
Reply With Quote
  #38  
Old 20-11-2007, 09:14
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

Quote:
Originally Posted by Zollie
wat ik zo paradoxaal vind is dat iedereen de gevangenisstraffen altijd veel te laag vindt... alsof gevangenen de staat geld opleveren?


Nou in Duitsland laten ze ze werken, en hebben nu zelfs een zodanig systeem dat t bijna niet meer verliesgevend is..

Tijd geleden bij een tv programma, over ene oplichter die al 100en mensen/bedijven had opgelicht voor heel veel geld. Die werd dan afentoe opgepakt zat dan en aantal maanden vast, en kwam dan steeds weer op vrije voeten en ging verder, geen van die mensen kreeg zijn of haar geld terug omdat je van een kale kip niks kunt plukken..

Enige manier waarop die mensen nog een kans hadden om iets van hun geld terug te zien, was als die man ging werken, maja dat zou hij nooit gaan doen omdat hij meteen al zijn loon zou moeten inleveren.

De presentator vond dit wel zo belachelijk en zei, zijn er geen manieren om hem te dwingen dat terug te betalen? Nee zei de officier van justitie, gedwongen werk is hier "gelukkig" afgeschaft..

Jeej wat zijn we toch gelukkig met onze hedendaagse knuffel en theedrink maatschappij, ik zeg als je schulden maakt of de wet overtreed, niet meer cel zitten maar gewoon gedwongen arbeid laten verrichten, en dan wel op zulke rigoureuze wijze dat we als staat er zelfs quite op kunnen spelen...

En indd, politie aangifte doen heeft weinig zin, ben laatst aangevallen en soort van mishandelt zonder reden, geen lichamelijke schade maar wel jas kapot. Nou meteen politie gebeld, krijg je dus zo'n arrogante eikel aan de lijn, die je dan vrolijk vertelt, al onze medewerkers zijn nu druk bezig. Ik zeg: waarmee dat dan? Ja dat gaat jou dus eens ff helemaal niks aan, dus ik weer ik heb er zojuist in t uitgaanscentrum wel 30 zien staan, die kunnen binnen 5 minuten hier zijn roep die maar op, nee dat gaat niet en blabla, hij was me echt gewoon af aant wijzen..

Heb er toen toch echt op aangedrongen dat ik t als hun verplichting zag dat er nu iemand langskwam en dat ik dat ook wel verwachtte, ja na een kwartier wachten kwamen ze dan eindelijk, maar was de vogel allang gevlogen, ja dan heb je eigenlijk al geen zin meer om aangifte te doen..
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #39  
Old 20-11-2007, 10:00
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Eens in een ambtsperiode van (normaliter) 4jaar wordt er een volksvertegenwoordiging gekozen; die in die periode de beslissingen neemt voor het volk. Dat hoeft niet te betekenen dat zij doen wat het volk wil, maar dat ze doen wat zij het beste achten voor het volk. Naar aanleiding van het partijprogramma hebben zij hun visie uitgezet voor hun komende ambtstermijn.
Daar kiest eenieder voor; en daar houden de meeste partijen zich grotendeels aan. Niet voor de volle 100%, maar dat komt omdat er een coalitie gevormd wordt, waar verschillende belangen tot 1 beslissing moeten leiden.

In de woorden van Balkenende ; na het zuur komt het zoet. Ben zeker geen Balkenende fan, maar het is wel zo geweest. Het begrotingstekort is flink geslonken, economie is weer uit het sop, werkeloosheid is gedaald, sociale voorzieningen zijn geheel verbeterd..

Dat heeft ook een hoop elende met zich meegebracht; onzekerheid/onduidelijkheid/extra kosten voor Jan Modaal...

het is zooo makkelijk om te zeuren over; 'Ze doen nooit wat we willen" ....

Ooit gehoord dat het makkelijk voor mensen is om te blijven onthouden wat er allemaal 'niet goed is'?? De dingen die vanzelfsprekend zijn (voor ons) en wel altijd goed gaan, die merk je niet eens meer op..

Er gaat in NL heel veel geld naar mobiliteit/infrastructuur, maar door het overvolle en krappe wegennet is het bijna onmogelijk om binnen een paar jaar (ambtstermijn) resultaten te boeken.

De A4 middenDelfland komt er al 54(!!!!) jaar niet, omdat een stelletje GroenVrede apen bezwaarschriften blijven indienen, omdat er een schattig eekhoorntje oid schijnt te lopen.
Daar had een minister 30 jaar geleden gewoon de knoop door moeten hakken; midden in de nacht een aantal asfalteermachines het traject af moeten laten maken. Het is toch maar 10km A4 wat nog rest

En ja; ik kan het weten, heb jarenlang AAN de A13 gewoond, de drukste snelweg van NL van de laatste decennia.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #40  
Old 20-11-2007, 10:07
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Quote:
En indd, politie aangifte doen heeft weinig zin, ben laatst aangevallen en soort van mishandelt zonder reden, geen lichamelijke schade maar wel jas kapot. Nou meteen politie gebeld, krijg je dus zo'n arrogante eikel aan de lijn, die je dan vrolijk vertelt, al onze medewerkers zijn nu druk bezig. Ik zeg: waarmee dat dan? Ja dat gaat jou dus eens ff helemaal niks aan, dus ik weer ik heb er zojuist in t uitgaanscentrum wel 30 zien staan, die kunnen binnen 5 minuten hier zijn roep die maar op, nee dat gaat niet en blabla, hij was me echt gewoon af aant wijzen..


Ik ben vorige week zaterdagnacht aangehouden; fietsen zonder licht..

Eigen schuld, dikke bult..

Natuurlijk werden we samen klemgereden (dukes of Hazzard style) door een merc.
Wij (huisgenoot en ik) hadden nogal wat gedronken, dus bijdehand waren we vast wel.

20M verderop; op een drukke kruising midden in Delft, stond een winkelwagen midden op de weg.
Dus ik zei; zou je die niet eerst ff weghalen, dat is een groter gevaar dan ik op dit moment...

Moest niet zo bijdehand doen; eerst de bon uitschrijven.. Resultaat was dat er een paar auto's om de winkelwagen heen moesten slingeren, maar er wel weer 2x 20,- in de la van de staatskas ligt.
Binnekort wordt dat dus 2x 24,-

De politie is zeker NIET klantvriendelijk, zelf niet naar betalende klanten
Niet alle agenten zijn zo, maar ik schijn altijd de verkeerde tegen te komen..



Om even ontopic te gaan;

20% bij alle boetes optellen is een laffe maatregel. Niet doelgericht, te algemeen en helemaal niet te verdedigen..
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum