Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 10-02-2015, 15:50
Rick's Avatar
Rick Rick is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,571
Default

Quote:
Originally Posted by Bontje
..., gewoon even lezen. Zeg nergens dat een pilot set slechter/beter is dan een China prul Me voorkeur gaat alleen naar wat goedkopers uit gezien me ervaring er niet slecht mee is dus vandaar.
Verder ben ik al achter een aantal verschillen, mooie beschrijving van verschil in AC en DC series vind je o.a. hier (klik)
Omslag bij deze setjes liggen rond de €30,- dat je een AC set kunt hebben, meeste daaronder is DC en is dus minder.

Als je naar xenon gaat dan in ieder geval met helder glas en fatsoenlijk laten afstellen, zo heb je minder tot geen last van strooilicht en mensen die je super irritant vinden omdat ze niks zien.

Verder met lightinthebox en miniinthebox nog nooit problemen gehad en altijd me spullen binnen 3 weken binnen gekregen. Dit betrof dan met led lampjes, obd uitleesspul etc.


Nogmaals, denk je dat je waar voor je geld krijgt voor die prijs?

Ze kunnen de prijs zo laag houden omdat ze niet alleen zeer goedkope materialen gebruiken, maar ook doordat ze de Quality Checks overslaan. Je hebt dan niet alleen een goedkoop- maar ook direct een levensgevaarlijk setje.

Mocht je dit idee toch uit willen voeren, adviseer ik je om van het geld wat je bespaard een set lenskoplampen te kopen en die netjes af te stellen.
__________________
1990 Volkswagen Golf CL 1.3 NZ -> soon 3.2
2022 SEAT Leon ST 1.5 TSI DSG FR
Reply With Quote
  #22  
Old 12-02-2015, 13:06
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Ik heb een kingco setje in de octavia zitten en tevreden over, kost 58 incl verzenden voor h7
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #23  
Old 13-02-2015, 11:09
Christiaan's Avatar
Christiaan Christiaan is offline
Approaching the redline...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 9,219
Default

Ervaring met 2 dure pilot sets, beide op korte termijn kapot (binnen een jaar)
Mijn ervaring is dat de goedkope setjes zeker niet onderdoen qua levensduur tov de premium merken.

Laatste set die ik heb gekocht is 3 jaar geleden / 80.000 km (cheap ass ebay set) en doet het nog steeds prima...
__________________
Cabby
Reply With Quote
  #24  
Old 13-02-2015, 11:11
The Green The Green is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 224
Default

Quote:
Originally Posted by Rick
Nogmaals, denk je dat je waar voor je geld krijgt voor die prijs?

Ze kunnen de prijs zo laag houden omdat ze niet alleen zeer goedkope materialen gebruiken, maar ook doordat ze de Quality Checks overslaan. Je hebt dan niet alleen een goedkoop- maar ook direct een levensgevaarlijk setje.

Mocht je dit idee toch uit willen voeren, adviseer ik je om van het geld wat je bespaard een set lenskoplampen te kopen en die netjes af te stellen.

Denk je dat een aziaat dan zelf alleen slechte dingen kan kopen?
Prijsverschil zit m enkel id locatie en fabrikatie kosten. Een europese firma laat (als ze slim zijn) ook hun producten in lage loon landen maken en maken daar gewoon super winsten op. (Honda motor cilinderkop vr een 125 c kost hier 360euro leeg.. Thailand 120euro met de kleppen en nok en...)
Reply With Quote
  #25  
Old 13-02-2015, 11:19
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,452
Default

Wat betreft prijzen van diverse xenonsets kan ik het volgende vertellen uit eigen ervaringen op honderden sets welke ik verkocht en ook ingebouwd heb.

De duurdere sets zijn kwalitatief het geld niet waard, je betaald veel voor 'lucht'. Er is wel kwaliteitsverschil maar die verschillen zijn echt niet groot, alle spullen komen uit china. Diverse sets en merken gezien en het is nagenoeg gelijk.

Als jij zelf een merk bedenkt en een logo en dit op de mail zet naar china en minimaal een paar honderd sets afneemt ben je er ook. Dan ga je roepen dat het Europese makelaardij is en gaat de hoofdprijs vragen

Staar je niet blind op bepaalde merken want 95% is van binnen hetzelfde. Verschil zit hem wel in de service, waar koop je het en hoeveel garantie zit erop en de afhandeling ervan.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Corrado VR6
Dailys:
Passat W8 Station & T4 California
Reply With Quote
  #26  
Old 13-02-2015, 11:43
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

Ik ben de afgelopen woensdag voor het eerst eens NIET verblind door Xenon van achteren. Er reed een Volvo Hatchback achter mij, en, verbazingwekkend genoeg, kreeg ik geen lichtslag via de spiegels in mijn gezicht... Ik vond het erg bijzonder
Reply With Quote
  #27  
Old 13-02-2015, 21:00
Bontje's Avatar
Bontje Bontje is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 458
Default

Zijn er nog firma's in nu / websites waar jullie vaak dit bestellen? Ik weet verder wel effe genoeg hier. Thanks iedereen voor de reacties
__________________
Who Am I: klik

Ik rij niet hard, maar wel voor je!
Reply With Quote
  #28  
Old 13-02-2015, 21:38
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Ik heb de mijne bij xenon Jan vandaan.
Reply With Quote
  #29  
Old 13-02-2015, 22:53
EnVeeZee's Avatar
EnVeeZee EnVeeZee is offline
Quattro Donor - NvZes10vG60
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,798
Default

+1, ook al eens gekocht daar en de set was beter dan z'n bedrijsnaam deed vermoeden.
__________________
Golf MK2 GTI 16vG60 '90 (SOLD)
Audi A4 Avant S Edition '20
Audi A3 Sportback '14
Reply With Quote
  #30  
Old 14-02-2015, 07:08
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Prima service daar.
Reply With Quote
  #31  
Old 14-02-2015, 19:20
vwfiel vwfiel is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 1,303
Default

Het probleem met strooi licht is dat me ze meteen verwisselt met de normale pitjes
Dus zonde af te stellen
Als je ze wat lager zet en de xenon erin doet is het goed en verblind je niemand
Reply With Quote
  #32  
Old 14-02-2015, 19:51
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

ook niet iemand die in een hele lage auto rijdt?
Reply With Quote
  #33  
Old 14-02-2015, 20:25
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Ik snap de link niet helemaal tussen verblinden met xenon door een zwaar verlaagde auto? Het hoogteregelafstelapparaat is toch in hoogte verstelbaar?
Reply With Quote
  #34  
Old 16-02-2015, 11:06
Bontje's Avatar
Bontje Bontje is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 458
Default

Deze 2 zijn het geworden en komen waarschijnlijk einde vd week al wel binnen als de douane niet moeilijk doet. Is zien of het wat is of niet

set 1
set 2
__________________
Who Am I: klik

Ik rij niet hard, maar wel voor je!
Reply With Quote
  #35  
Old 16-02-2015, 11:28
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

Quote:
Originally Posted by René
Ik snap de link niet helemaal tussen verblinden met xenon door een zwaar verlaagde auto? Het hoogteregelafstelapparaat is toch in hoogte verstelbaar?


Ik bedoel: verblind worden als je zelf in een lage auto rijdt.. en andere mensen met xenon rijden achter jou of tegemoet.

Kijk, ik ben het echt met iedereen hier eens dat je dingen kunt afstellen etc.. maar dan lijkt het alsof de afstellende mensen alleen hier op dit forum bestaan
Reply With Quote
  #36  
Old 16-02-2015, 11:46
Rick's Avatar
Rick Rick is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,571
Default

Dat doe je dan toch echt zelf. Kan je mensen met xenon af-fabriek lastig kwalijk nemen.
__________________
1990 Volkswagen Golf CL 1.3 NZ -> soon 3.2
2022 SEAT Leon ST 1.5 TSI DSG FR
Reply With Quote
  #37  
Old 16-02-2015, 12:37
Siebe75 Siebe75 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2014
Posts: 6
Default

Zelfs met af fabriek xenon kun je verblind worden. Ben er ook geen fan van.
Reply With Quote
  #38  
Old 18-02-2015, 18:56
Bontje's Avatar
Bontje Bontje is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 458
Default

Pakketje binnen gekregen vandaag, mag ook weer afzender retour...
Transport schade opgelopen en rammelt aan alle kanten en komt al kapot uit de verpakking en waarom deed ik ook al weer zaken met china?!?!?! Nja heb de flikkers effe gemaild en is zien wat ze ermee doen. Ik zeg light in the box, niet aan beginnen... oja mocht ook nog effe btw betalen bij mij aan de deur waar ik niet aan had gedacht, ook een mooie...
__________________
Who Am I: klik

Ik rij niet hard, maar wel voor je!
Reply With Quote
  #39  
Old 18-02-2015, 19:04
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Verzending gaat dus best snel Jammer dat het kapot is. Voor hoeveel euro had je besteld dan? Aangezien je aan de deur moest betalen...
Reply With Quote
  #40  
Old 18-02-2015, 19:13
Ronin's Avatar
Ronin Ronin is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2006
Posts: 817
Send a message via MSN to Ronin
Default

Quote:
Originally Posted by Bontje
Pakketje binnen gekregen vandaag, mag ook weer afzender retour...
Transport schade opgelopen en rammelt aan alle kanten en komt al kapot uit de verpakking en waarom deed ik ook al weer zaken met china?!?!?! Nja heb de flikkers effe gemaild en is zien wat ze ermee doen. Ik zeg light in the box, niet aan beginnen... oja mocht ook nog effe btw betalen bij mij aan de deur waar ik niet aan had gedacht, ook een mooie...


Komt me zeer bekend voor helaas...

Quote:
Originally Posted by Ronin
bij lightinthebox tot 2 keer toe een beschadigd product ontvangen, uiteindelijk geld teruggekregen omdat ik een 3e zending niet zag zitten, zeker gelet op de levertijd.
__________________
Polo 9N Highline 1.4 16V
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum