Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 04-12-2014, 12:39
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Je praat er over alsof t Lego is
( is t voor jou ook bijna denk ik zo )
Reply With Quote
  #22  
Old 04-12-2014, 14:31
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Is zeker Lego, maar dan wat bouwpakketten door elkaar gegooid en Elsawin als handleiding

Kreeg net het stuur binnen met de schakelflippers voor DSG. Verder is hij helemaal het zelfde als die van de Cupra R op het zilvergrijze kapje na waar Cupra in hoort te staan. Deze kan ik los bestellen en overzetten zodat hij helemaal Cupra R is, maar toch de schakelflippers heeft wat er niet in hoort











Reply With Quote
  #23  
Old 04-12-2014, 17:54
KennyH's Avatar
KennyH KennyH is offline
Donateur & VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 1,434
Default

Dat zal wel lekker schakelen worden.
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily
[1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily
[1988] Volvo 480 ES - Hobby
Reply With Quote
  #24  
Old 05-12-2014, 11:45
kroeps's Avatar
kroeps kroeps is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2007
Posts: 617
Default

Gaat lekker!!
__________________
Golf MK2 GTI G60 Edition One
Reply With Quote
  #25  
Old 05-12-2014, 20:01
bobbob's Avatar
bobbob bobbob is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 608
Default

Lekker bezig man! Ik ben heel erg benieuwd wat je ervan gaat maken. Dit is niet iets wat je vaak langs ziet komen
__________________
'86 Golf 2 ABF Open-Air
'92 Golf 2 wit, 1.3i

It's all about the red... BWAAAAAHH
Aaand it's gone
Oh w8, een drempel
Reply With Quote
  #26  
Old 05-12-2014, 20:55
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by bobbob
Lekker bezig man! Ik ben heel erg benieuwd wat je ervan gaat maken. Dit is niet iets wat je vaak langs ziet komen



Dank je wel

Het is eigenlijk ook een project die zo gelopen is ipv bedacht

Ik had een koets die onverkoopbaar was en een motor die ik niet kan gebruiken voor in een berg cup auto omdat hij te veel cilinderinhoud heeft om mee te mogen doen. Deze TT-RS motor is zo'n beetje het laatste wat ik zou verkopen en moest toch ergen in komen.

Ook de schade Cupra R was een toeval. Ik zat op een ochtend achter de computer met las-ogen en kon hier door de gang niet krijgen. Een kameraad kwam binnen die ik de advertentie liet zien en voorstelde om er even te gaan kijken. 2 uur later waren we op weg met een autoambulance

Een mooie 2.0 TFSI met origineel al 265pk en compleet met alles wat ik nodig heb om in de Golf mk2 te zetten. De rest kan ik gebruiken om mijn Gele Leon weer mee op te bouwen voor wat er miste zoals het interieur

Ik zou de originele 6-bak ombouwen naar 4Motion omdat ik alle achteras-delen nieuw heb liggen van een TT-RS en niks tot weinig opbrengt als ik deze zou willen verkopen.
Een paar weken later stond er een RS3 DSG-bak op Ebay die helemaal nieuw is en compleet met vliegwiel. Omdat het veel geld bespaart tov het ombouwen van de originele bak en Koppeling, vliegwiel etc die ik anders nodig zou hebben, heb ik geboden tot het bedrag voor wat ik ander kwijt zou zijn geweest voor het klaar maken van de 6-bak. Deze bieding eindigde tot 11 Euro onder het bedrag wat ik had ingesteld als maximum waardoor ik hem nu heb staan voor het zelfde bedrag als wat ik anders ook kwijt zo zijn geweest.

Het moest gewoon zo zijn denk ik
Reply With Quote
  #27  
Old 05-12-2014, 21:18
PvdP's Avatar
PvdP PvdP is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 405
Default

Op zich zijn er toch heel wat heftige projectjes in NL te vinden ( b.v. Ruuds Fridolin ) maar op de 1 of andere manier trekt de naam Dutchbuild altijd direct mijn aandacht, als er een topic hier staat.
Man man, wat worden hier toch enorm gave projecten gedaan, op elk vlak, van motor tot afwerking.

Dit is er weer 1 Wilco, echt heel gaaf weer dit.
__________________
Polo 1.3i G60
"Soon" on the road (i hope)
Reply With Quote
  #28  
Old 06-12-2014, 17:47
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Na een hele dag kit krabben, maar weinig opgeschoten helaas

Mocht er ooit iemand een auto als deze willen opknappen, houd er dan rekening mee dat alles 3x zo veel werk is als bij een Golfje mk2

Er zitten heel veel naden en het rubber is door de jaren ook wel wat verbeterd heb ik zo'n vermoeden van

Het valt mij op dat er maar heel weinig verf op zit en vooral op de puntlassen is de verf er al vanaf met een beginnende roest

Ik denk er nu over om de hele onderkant ook opnieuw in de verf te laten zetten zodat alles weer lekker in de verf zit. Onder de bodem is er geen enkele naad afgekit waardoor ik snel klaar ben met het spuitklaar maken.

Foto's zijn niet super omdat het donker was:















Last edited by DutchBuild : 06-12-2014 at 18:03.
Reply With Quote
  #29  
Old 06-12-2014, 18:56
roka roka is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 259
Default

Het lijkt me best zwaar om perfectionist te zijn...
Reply With Quote
  #30  
Old 06-12-2014, 19:01
Herm Schreurs's Avatar
Herm Schreurs Herm Schreurs is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,044
Default

Quote:
Originally Posted by roka
Het lijkt me best zwaar om perfectionist te zijn...

Nou mister Koenen, u hebt er volgens mij ook nogal last van hoor, jou werk en projecten zijn ook altijd tot in de puntjes af en zien er gelikt uit!
Reply With Quote
  #31  
Old 06-12-2014, 19:18
roka roka is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 259
Default

Quote:
Originally Posted by Herm Schreurs
Nou mister Koenen, u hebt er volgens mij ook nogal last van hoor, jou werk en projecten zijn ook altijd tot in de puntjes af en zien er gelikt uit!



Haha en daar is nr3
Reply With Quote
  #32  
Old 06-12-2014, 19:22
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Stelletje perfectionisten!
Reply With Quote
  #33  
Old 07-12-2014, 23:50
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Het doet mij deugt hier bij te mogen horen
Reply With Quote
  #34  
Old 08-12-2014, 17:39
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,530
Default

Je zou ze eens in 1 hokje moeten stoppen met 1 projectauto en er dan gezamenlijk aan laten werken.......dat wordt ooorlooogg


Wacht ik bel John de Mol even
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
  #35  
Old 08-12-2014, 18:44
kwaroks's Avatar
kwaroks kwaroks is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 905
Default

Er zal dan wel een machine naar buiten rijden waar je U tegen zegt!

Ontopic; Keep up the good work, Wilco (?)! Blijft tof om je projecten te volgen en de projecten van je klanten.
__________________
My EX-project: Golf MK1 G60
Reply With Quote
  #36  
Old 10-12-2014, 19:11
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Ik weet dat ik de intercooler nog niet meteen nodig heb, maar ik was hier al een poosje mee aan het uitzoeken. Afgelopen week zag hem in Essen staan wat doorslaggevend was waardoor ik hem toch alvast heb gekocht

Ik kan nu het front al helemaal af maken zodat ik straks wat tijdwinst heb met het opbouwen.


























Morgen aan het einde van de dag ga ik even overleggen met de spuiter waar de mk2 van Skywalker ook staat, ik ben benieuwd
Reply With Quote
  #37  
Old 10-12-2014, 19:15
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Lees steeds meer dat mensen intercoolers van Wagner gebruiken. Wat is de reden daarvan? Bestaat het nog niet zo lang? En wat maakt deze zo goed? Of is het een intercoolerset die zonder aanpassingen op de plek van de originele past, maar dan betere flow en koelend vermogen heeft?
Reply With Quote
  #38  
Old 10-12-2014, 19:31
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by René
Lees steeds meer dat mensen intercoolers van Wagner gebruiken. Wat is de reden daarvan? Bestaat het nog niet zo lang? En wat maakt deze zo goed? Of is het een intercoolerset die zonder aanpassingen op de plek van de originele past, maar dan betere flow en koelend vermogen heeft?


Eigenlijk zeg je het zelf al

Ik ben sinds kort zelf dealer van Wagner Tuning en het is vooral iets van de laatste paar jaar dat zij erg gegroeid zijn als bedrijf. Zij maken hoogwaardige producten die een grote verbetering zijn tov het origineel en zo is ontwikkeld dat deze het origineel vervangt zonder rare aanpassingen enz.

Ik ben met dit merk begonnen omdat zij nieuwe/betere G60 intercoolers leveren met de originele pasvorm. Ik heb deze gebruikt op de rode Golf mk2 met de 1.8T motor die hier ook op het forum staat.

Je kan op de foto's al het grote verschil zien van het volume van de intercooler waardoor hij beter koelt. Ook de doorstroming is beter dan die van het origineel.

Op de onderste afbeelding is te zien hoe veel hij beter koelt tov de originele intercooler.

Hier nog even een test van verschillende intercoolers:
http://www.golfmkv.com/forums/showthread.php?t=180325

Last edited by DutchBuild : 10-12-2014 at 19:41.
Reply With Quote
  #39  
Old 10-12-2014, 19:36
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Mooi spul dus! Zag vaak al dat de intercooler die jij vergelijkt met de Wagner al als upgrade wordt gebruikt (volledig alu S3 toch?), maar de Wagner is daar dus weer de upgrade van. Flowt/koelt zo`n Wagner nou ook beter dan een universele? Zoiets als jij in je blauwe Golf MKII had.
Reply With Quote
  #40  
Old 10-12-2014, 19:37
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Wagner is er al een behoorlijke tijd hoor. Voor de mensen uit de s2 s6 2.2 hoek is t een oude bekende. Ik had destijds ook Wagner spullen op de s6. Gewoon prima upgrade spul
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum