![]() |
|
||||
|
||||
![]() Op 1 bar zit je nog in de safe zone,maar stel de druk af met een turbodruk meter aangesloten want het hangt ook af van hoe hoog je de brandstofinspuitng hebt staan.
Je kan niet zeggen van ik draai er 1halve slag aan en heb zoveel druk meer. |
|
||||
|
||||
![]() Zo, toch redelijk dorstige dingen zo te zien, die AAZjes. Neem aan dat dit toch nog wel iets zuiniger te krijgen moet zijn?
Mijn JR destijds bleef gewoon heel erg zuinig ondanks flink opschroeven en een zware voet. Turbodrukregeling heb ik destijds buiten werking gezet en de overdrukklep ook afgedopt. Turbodruk regelde ik min of meer door combinatie van roetstop en LDA afstelling. Dit resulteerde in 1,4 á 1,5 bar turbodruk. (Garrett T3) Ondanks dit toch nog 1:18 gemiddeld, en op lange stukken zelfs boven de 1:20. Toch veel fun mee gehad. Al is de gechipte AFN in de mk2 ook wel leuk nu. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Dat soort verbruiken spreken mij ook wel aan
![]() Ik besef best dat ik in een wat zwaardere stationwagen rijd, maar toch vind ik 1:15 overdreven. Maar misschien binnenkort 2 CY blokjes ophalen in DLD. Kan ik 1 pomp proberen en van de rest een CY klussen voor in een andere wagen, of de spullen gebruiken om ooit alles op een KY te klussen, 1700 turbodiesel ![]()
|
||||
|
||||
![]() Het is idd wel zelf te doen om de LDA-deksel op een gewone pomp te zetten. Voor de rest is alles hetzelfde, dacht ik. Het werkt bij mij tenminste.
Wat Turbo-Variant ook al zegt, zelfs met stevige rijstijl blijft ie tegen de 1:20 verbruiken, dat is ook mijn ervaring. En dat AAZ-jes niet zuinig zijn klopt ook. Ik kocht een Vento TD met AAZ en dacht ook wel 1:18 a 19 ofzo te halen. Nou, mooi niet, krap 1:16.. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Hmm, heb nog wel ergens een dieselpomp liggen, maar ik wacht even op de reserve spullen, want straks doet niets het meer
![]() Ga wel eens het deksel eraf halen van mn oude pomp om te zien of t te doen lijkt ![]() bedankt voor alle reacties in elk geval alvast, ben er nu wel van overtuigd dat de pomp er eens aan moet geloven, dus daarover later meer ![]()
|
||||
|
||||
![]() sjonge, met veel snelwegkilometers (bijna alleen maar), niet boven de 125 rijden en bescheiden acceleratie nog niet beter dan 1:15,5
Binnenkort heb ik 2 TD pompen erbij, en ik heb nog een D pomp waar de LDA op kan, heb dus genoeg te doen komende tijd! ![]()
|
||||
|
||||
![]() zelf mijn 1.6SB laatst btje gekieteld door de LDA aan te passen (kwartslag draaien). en haalde gewoon 1 op 21 :| ...
rij nu nog met een garret t3, wil eigenlijk naar een kkk14, die spoelt wat sneller op hoop ik. rij met 1.1 bar. iig leuk speelgoed die dieseltjes
|
||||
|
||||
![]() Zo, turbomotortje opgehaald en nog een doos met turbo, pomp, spruitstukken etc etc. Kan er weer even tegenaan!
Denk dat ik vrijdag de pomp kan vervangen. Heb inmiddels wel een flesje dieselcleanert erdoorheen gehad, ga ik nu het nut van zien... hopelijk ![]() Mijn verbruik is echt een jojo... soms 1:16, dan weer 1:13,5. Die 1:13,5 was bij normaal gebruik. Heb ik zondag even 500km door Duitsland gereden, goed volgas en de temperatuur goed omhoog, tank ik bij terugkomst 1:13,8... bizar toch? Met opgedraaide LDA, dat wel... Ik snap er geen hol meer van en hoop dat ik binnenkort met een nieuwe pomp erop hier goed nieuws kan brengen! ![]() Pul, ik zal dan ook eens een plaat schieten van die kruk, ik heb het ook nog niet gezien...