![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dit is pertinent onjuist. Buitengewoon Opsporingsambtenaren lopen er in vele soorten en maten. Van jachtopzichters tot milieucontroleurs, van conducteurs tot wijktoezichthouders. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Onjuist. Een boa kan je gewoon aanhouden. En ook vastgrijpen als je je wilt onttrekken aan bijvoorbeeld staandehouding of aanhouding. |
|
||||
|
||||
![]() als het aan mij gelegen had, had deze speelgoedwout allang naast zn motor gelegen
![]() En tegenwoordig krijg je niet altijd een geel bonnetje als bewijs van bekeuring ![]()
|
|||
|
|||
![]() had hem bij de 2e x waarschijnlijk al een paar batsen verkocht. heb zoiets ook een keer meegemaakt met zon mannetje die denkt dat hij de man is. terwijl ze niks mogen maar er zijn altijd mensen die zich geintimideerd voelen. maar geen papieren showen dan ben je gewoon een kneus met waan iedeeen. de th#fus voor hun.
|
|
|||
|
|||
![]() lekkere bijdehandte actie zou dat dan zijn heren als je iemand een paar batsen geeft kom je gewoon in de bajes en wie zou de Rechter eerder geloven denk je. eerst even nadenken kinderen en even het topic goed lezen
|
|
||||
|
||||
![]() Je hebt idd wel de neiging om m te slaan, maar van de andere kant, heb tot me 24ste zonder strafblad gedaan dan is het me ook niet waard om voor zoiets onbenulligs dat dan wel te krijgen.
|
||||
|
||||
![]() Ik zou in zo'n geval iig eerst om een legitimatie hebben gevraagd ,doe ik wel vaker bij agenten ,zeker in burger of burgerauto.
En als het goed is laten ze die zonder gezeur duidelijk aan je tonen , zodat je iig weet waamee je hebt te doen . Er zijn tegenwoordig veel mensen die denken meer te zijn dan dat ze zijn ,en je hoort tegenwoordig veel van die vreemde verhalen van nep agenten/beveiligers ....... Op zo'n moment rustig blijven is erg lastig , daarom ben ik ook niet bij de politie gegaan ![]() Tegenwoordig heb ik trouwens wel respect hoor voor die gasten ,vooral als je hoort wat ze soms meemaken ! Maar er zijn natuurlijk altijd weleen paar van die str#ntzoekers bij jammer genoeg ...... Je hebt het iig mooi opgelost door toch even te bellen ,dus eind goed algoed deze keer ! ![]()
|
||||
|
||||
![]() Het jammere aan die mannetjes is dat de helft van wat beveiliger is een afgekeurde wout is of een persoon wat de toelating nooit gehaald heeft.
Een agent mag meer dan een marechausist, dus laat staan dat iemand van een particulier bedrijf meer mag dan iemand van de koninklijke marechaussee. De enige die boetes mogen uitschrijven zijn rijksambtenaren zoals politie, stadswacht, marechaussee, douane beambte, rijksinspecteurs en de ambtenaren van orde en veiligheid/handhaving in het openbaar vervoer omdat zij BOA's zijn in dienst van de vervoerder ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dan zou ik toch graag weten waar dat staat, want volgens mijn collega heeft geen enkele boa daar bevoegdheden voor |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Personen met boa bevoegdheden en aangesteld door de overheid mogen ook boetes uitschrijven, dit staat los van hun daagelijkse werkzaamheden! |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat bedoelde ik ook maar een beetje onduidelijk verwoord ![]() Alleen die mensen in de bus tram trein en metro werken bij de vervoerder maar hebben de bevoegdheid om op stations in bussen trams metro's en treinen het recht om jou te bekeuren indien je je misdraagd of geen plaatsbewijs heb ![]() En alleen een agent mag je vastpakken maar dan wordt het een aanhouding en kan je mee. Een BOA mag je alleen tegenhouden tot de politie er is en evt een boete uitschrijven en naar je ID vragen mogen ze ook. Verder mogen ze geen boetes uitschrijven over dingen die hun niets aangaan zoals verkeersboetes want daar hebben we de polizei voor ![]()
Hooning with a jetta mk2 55bhp ![]() ![]() Last edited by UsaGolfHenk : 18-08-2011 at 10:58. |
|
||||
|
||||
![]()
Instagram/AndreBusser Last edited by a.busser : 18-08-2011 at 16:34. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Artikel 53 Wetboek van Strafvordering. Zelfs jij mag iemand aanhouden ![]() Artikel 8 lid 7 van de Politiewet 1993 bepaald dat zelfs politiebevoegdheden toegekend worden aan BOA's. Er zijn ook BOA's met volledige bewapening (wapenstok, handboeien, pepperspray, pistool) Als je collega BOA is mag hij zijn bevoegdheden wel iets beter leren ![]() Last edited by Rutger : 18-08-2011 at 17:55. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
En als een buitengewoon opsporingsambtenaar je vasthoudt en je onttrekt je hieraan (lees: losrukken), maak je je schuldig aan wederspanningheid, dat is een misdrijf. Artikel 180 Wetboek van strafrecht. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Iemand aanhouden is heel anders wat dan iemand daartoe "dwingen" door heb ik de kraag te pakken o.i.d.! |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Stel nou dat deze beveiliger boa bevoegdheden heeft ![]() Gezien het feit dat deze een boete wilde uitdelen moet dat wel ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Maar al met al is de strekking wel duidelijk denk ik.
![]() Iemand met boa bevoegdheden, blijkbaar circa 25000 mensen. Kunnen dus op bepaalde vlakken boetes uitdelen. Waar menig zich waarschijnlijk niet van bewust is. |
|
||||
|
||||
![]() Een beveiliger met BOA bevoegdheden is er niet.
Je bent of beveiliger of BOA. Zoals eerder vermeld in dit topic, is het tegenwoordig mogelijk in sommige delen van het land, als burger verkeers overtreders on line te melden. Bij meerdere meldingen van dezelfde nummerplaat komt oom agent dan even een praatje maken, of er komt een bon op de mat. Ik denk dat dit hier aan de hand is, en of de motorrijder dan beveiliger, boa of groenteman is maakt verder niet zo veel uit....
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Zomaar mensen vastpakken mag uiteraard niet... Aanhouden is niet meer dan een zin 'U bent aangehouden'. Als je je hier dan aan wilt onttrekken door weg te lopen mag de opsporingsambtenaar je tegenhouden, ook vastpakken. Als je tegenwerkt mag hij/zij je ook tegen de grond werken/in houdgreep nemen of in de boeien slaan. Mits dit maar proportioneel gebeurd. Dus in verhouding tot het geweld wat de verdachte toepast. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Onjuist, er zijn zat beveiligers die ook BOA zijn: http://www.schaafbeveiliging.nl/beveiligen/18/BOA http://www.ikwordbeveiliger.nl/vacature/64/BOA |