Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Off Topic
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 17-08-2011, 17:20
Rutger's Avatar
Rutger Rutger is offline
Postwhore

Quote:
Originally Posted by Rick
Je kan enkel beboet worden door de Politie of de Marechaussee! (En de douane?)

Dit is pertinent onjuist. Buitengewoon Opsporingsambtenaren lopen er in vele soorten en maten. Van jachtopzichters tot milieucontroleurs, van conducteurs tot wijktoezichthouders.
Reply With Quote
Old 17-08-2011, 17:23
Rutger's Avatar
Rutger Rutger is offline
Postwhore

Quote:
Originally Posted by Ronin
IDD, iemand met boa bevoegdheden kan een boete uitschrijven.
Mijn collega heeft deze bevoegdheden ook. De bevoegdheden zijn meestal gerelateerd aan het werkvlak! Maar kunnen gelijk zijn aan die van de politie. Ook hoef je niet staande gehouden worden o.i.d. en iemand met boa bevoegdheden is 24/7 bevoegd. Iemand met boa bevoegdheden kan je niet arresteren, echter wel staande houden totdat de politie er is. Hierbij mag hij/zij je niet in de kraag grijpen.

Onjuist. Een boa kan je gewoon aanhouden. En ook vastgrijpen als je je wilt onttrekken aan bijvoorbeeld staandehouding of aanhouding.
Reply With Quote
Old 17-08-2011, 17:38
UsaGolfHenk's Avatar
UsaGolfHenk UsaGolfHenk is offline
VW Enthousiast

als het aan mij gelegen had, had deze speelgoedwout allang naast zn motor gelegen

En tegenwoordig krijg je niet altijd een geel bonnetje als bewijs van bekeuring
Old 17-08-2011, 17:51
pilsie pilsie is offline
Forum Regular

had hem bij de 2e x waarschijnlijk al een paar batsen verkocht. heb zoiets ook een keer meegemaakt met zon mannetje die denkt dat hij de man is. terwijl ze niks mogen maar er zijn altijd mensen die zich geintimideerd voelen. maar geen papieren showen dan ben je gewoon een kneus met waan iedeeen. de th#fus voor hun.
Reply With Quote
Old 17-08-2011, 18:05
vwmotorsport vwmotorsport is offline
VW Fanatic

lekkere bijdehandte actie zou dat dan zijn heren als je iemand een paar batsen geeft kom je gewoon in de bajes en wie zou de Rechter eerder geloven denk je. eerst even nadenken kinderen en even het topic goed lezen
Reply With Quote
Old 17-08-2011, 19:02
golfje_295.000's Avatar
golfje_295.000 golfje_295.000 is offline
No personal life

Je hebt idd wel de neiging om m te slaan, maar van de andere kant, heb tot me 24ste zonder strafblad gedaan dan is het me ook niet waard om voor zoiets onbenulligs dat dan wel te krijgen.

't is niet dat een Duitse import een misdadig oorlogsverleden heeft of een Franse import van binnen naar Paturain ruikt ofzo.
Reply With Quote
Old 17-08-2011, 20:27
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac

Send a message via MSN to jettaracing

Ik zou in zo'n geval iig eerst om een legitimatie hebben gevraagd ,doe ik wel vaker bij agenten ,zeker in burger of burgerauto.
En als het goed is laten ze die zonder gezeur duidelijk aan je tonen , zodat je iig weet waamee je hebt te doen .
Er zijn tegenwoordig veel mensen die denken meer te zijn dan dat ze zijn ,en je hoort tegenwoordig veel van die vreemde verhalen van nep agenten/beveiligers .......

Op zo'n moment rustig blijven is erg lastig , daarom ben ik ook niet bij de politie gegaan .
Tegenwoordig heb ik trouwens wel respect hoor voor die gasten ,vooral als je hoort wat ze soms meemaken ! Maar er zijn natuurlijk altijd weleen paar van die str#ntzoekers bij jammer genoeg ......

Je hebt het iig mooi opgelost door toch even te bellen ,dus eind goed algoed deze keer !

Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
Old 17-08-2011, 22:59
UsaGolfHenk's Avatar
VW Enthousiast

Het jammere aan die mannetjes is dat de helft van wat beveiliger is een afgekeurde wout is of een persoon wat de toelating nooit gehaald heeft.

Een agent mag meer dan een marechausist, dus laat staan dat iemand van een particulier bedrijf meer mag dan iemand van de koninklijke marechaussee.

De enige die boetes mogen uitschrijven zijn rijksambtenaren zoals politie, stadswacht, marechaussee, douane beambte, rijksinspecteurs en de ambtenaren van orde en veiligheid/handhaving in het openbaar vervoer omdat zij BOA's zijn in dienst van de vervoerder
Old 18-08-2011, 07:27
Ronin's Avatar
Ronin Ronin is offline
VW Guru

Send a message via MSN to Ronin

Quote:
Originally Posted by Rutger
Onjuist. Een boa kan je gewoon aanhouden. En ook vastgrijpen als je je wilt onttrekken aan bijvoorbeeld staandehouding of aanhouding.

Dan zou ik toch graag weten waar dat staat, want volgens mijn collega heeft geen enkele boa daar bevoegdheden voor
Reply With Quote
Old 18-08-2011, 07:30
Ronin's Avatar
Ronin Ronin is offline
VW Guru

Quote:
Originally Posted by UsaGolfHenk
De enige die boetes mogen uitschrijven zijn rijksambtenaren zoals politie, stadswacht, marechaussee, douane beambte, rijksinspecteurs en de ambtenaren van orde en veiligheid/handhaving in het openbaar vervoer omdat zij BOA's zijn in dienst van de vervoerder

Personen met boa bevoegdheden en aangesteld door de overheid mogen ook boetes uitschrijven, dit staat los van hun daagelijkse werkzaamheden!
Reply With Quote
Old 18-08-2011, 10:54
UsaGolfHenk's Avatar
VW Enthousiast

Quote:
Personen met boa bevoegdheden en aangesteld door de overheid mogen ook boetes uitschrijven, dit staat los van hun daagelijkse werkzaamheden!

Dat bedoelde ik ook maar een beetje onduidelijk verwoord
Alleen die mensen in de bus tram trein en metro werken bij de vervoerder maar hebben de bevoegdheid om op stations in bussen trams metro's en treinen het recht om jou te bekeuren indien je je misdraagd of geen plaatsbewijs heb

En alleen een agent mag je vastpakken maar dan wordt het een aanhouding en kan je mee. Een BOA mag je alleen tegenhouden tot de politie er is en evt een boete uitschrijven en naar je ID vragen mogen ze ook. Verder mogen ze geen boetes uitschrijven over dingen die hun niets aangaan zoals verkeersboetes want daar hebben we de polizei voor

Last edited by UsaGolfHenk : 18-08-2011 at 10:58.
Reply With Quote
Old 18-08-2011, 16:32
a.busser's Avatar
a.busser a.busser is offline
Volksforum Triple Action Donor - Paid my piece!

Last edited by a.busser : 18-08-2011 at 16:34.
Reply With Quote
Old 18-08-2011, 17:44
Rutger's Avatar
Rutger Rutger is offline
Postwhore

Quote:
Dan zou ik toch graag weten waar dat staat, want volgens mijn collega heeft geen enkele boa daar bevoegdheden voor

Artikel 53 Wetboek van Strafvordering.

Zelfs jij mag iemand aanhouden

Artikel 8 lid 7 van de Politiewet 1993 bepaald dat zelfs politiebevoegdheden toegekend worden aan BOA's. Er zijn ook BOA's met volledige bewapening (wapenstok, handboeien, pepperspray, pistool)

Als je collega BOA is mag hij zijn bevoegdheden wel iets beter leren

Last edited by Rutger : 18-08-2011 at 17:55.
Reply With Quote
Old 18-08-2011, 17:50
Rutger's Avatar
Rutger Rutger is offline
Postwhore

Quote:
Originally Posted by UsaGolfHenk
Dat bedoelde ik ook maar een beetje onduidelijk verwoord
Alleen die mensen in de bus tram trein en metro werken bij de vervoerder maar hebben de bevoegdheid om op stations in bussen trams metro's en treinen het recht om jou te bekeuren indien je je misdraagd of geen plaatsbewijs heb

En alleen een agent mag je vastpakken maar dan wordt het een aanhouding en kan je mee. Een BOA mag je alleen tegenhouden tot de politie er is en evt een boete uitschrijven en naar je ID vragen mogen ze ook. Verder mogen ze geen boetes uitschrijven over dingen die hun niets aangaan zoals verkeersboetes want daar hebben we de polizei voor

En als een buitengewoon opsporingsambtenaar je vasthoudt en je onttrekt je hieraan (lees: losrukken), maak je je schuldig aan wederspanningheid, dat is een misdrijf. Artikel 180 Wetboek van strafrecht.
Reply With Quote
Old 18-08-2011, 18:14
Ronin's Avatar
Ronin Ronin is offline
VW Guru

Quote:
Originally Posted by Rutger
Artikel 53 Wetboek van Strafvordering.

Zelfs jij mag iemand aanhouden

Artikel 8 lid 7 van de Politiewet 1993 bepaald dat zelfs politiebevoegdheden toegekend worden aan BOA's. Er zijn ook BOA's met volledige bewapening (wapenstok, handboeien, pepperspray, pistool)

Als je collega BOA is mag hij zijn bevoegdheden wel iets beter leren

Iemand aanhouden is heel anders wat dan iemand daartoe "dwingen" door heb ik de kraag te pakken o.i.d.!
Reply With Quote
Old 18-08-2011, 18:16
Ronin's Avatar
Ronin Ronin is offline
VW Guru

Quote:
Originally Posted by a.busser

Stel nou dat deze beveiliger boa bevoegdheden heeft
Gezien het feit dat deze een boete wilde uitdelen moet dat wel
Reply With Quote
Old 18-08-2011, 18:19
Ronin's Avatar
Ronin Ronin is offline
VW Guru

Maar al met al is de strekking wel duidelijk denk ik.
Iemand met boa bevoegdheden, blijkbaar circa 25000 mensen. Kunnen dus op bepaalde vlakken boetes uitdelen. Waar menig zich waarschijnlijk niet van bewust is.
Reply With Quote
Old 18-08-2011, 18:24
a.busser's Avatar
a.busser a.busser is offline
Volksforum Triple Action Donor - Paid my piece!

Een beveiliger met BOA bevoegdheden is er niet.
Je bent of beveiliger of BOA.
Zoals eerder vermeld in dit topic, is het tegenwoordig mogelijk in sommige delen van het land, als burger verkeers overtreders on line te melden.
Bij meerdere meldingen van dezelfde nummerplaat komt oom agent dan even een praatje maken, of er komt een bon op de mat.
Ik denk dat dit hier aan de hand is, en of de motorrijder dan beveiliger, boa of groenteman is maakt verder niet zo veel uit....
Old 18-08-2011, 18:43
Rutger's Avatar
Rutger Rutger is offline
Postwhore

Quote:
Iemand aanhouden is heel anders wat dan iemand daartoe "dwingen" door heb ik de kraag te pakken o.i.d.!

Zomaar mensen vastpakken mag uiteraard niet...

Aanhouden is niet meer dan een zin 'U bent aangehouden'. Als je je hier dan aan wilt onttrekken door weg te lopen mag de opsporingsambtenaar je tegenhouden, ook vastpakken. Als je tegenwerkt mag hij/zij je ook tegen de grond werken/in houdgreep nemen of in de boeien slaan. Mits dit maar proportioneel gebeurd. Dus in verhouding tot het geweld wat de verdachte toepast.
Reply With Quote
Old 18-08-2011, 18:47
Rutger's Avatar
Rutger Rutger is offline
Postwhore

Quote:
Originally Posted by a.busser
Een beveiliger met BOA bevoegdheden is er niet.
Je bent of beveiliger of BOA.
Zoals eerder vermeld in dit topic, is het tegenwoordig mogelijk in sommige delen van het land, als burger verkeers overtreders on line te melden.
Bij meerdere meldingen van dezelfde nummerplaat komt oom agent dan even een praatje maken, of er komt een bon op de mat.
Ik denk dat dit hier aan de hand is, en of de motorrijder dan beveiliger, boa of groenteman is maakt verder niet zo veel uit....

Onjuist, er zijn zat beveiligers die ook BOA zijn:

http://www.schaafbeveiliging.nl/beveiligen/18/BOA

http://www.ikwordbeveiliger.nl/vacature/64/BOA
Reply With Quote
Reply

Posting Rules