Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 01-06-2011, 08:28
Rickom89's Avatar
Rickom89 Rickom89 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 35
Default

Hoi Tha Golf,

Beetje de basic rules voor een oldtimer verzekering zijn:

- Bestuurder/eigenaar minstens 25 jaar.
- Voor dagelijks gebruik heb je een ander voertuig.
- Minder als 5.000 per jaar. (alleen Hobby gebruik)
- Auto moet bijvoorbeeld 25 jaar geleden voor het laatst geproduceerd zijn.
- Auto minstens 20 jaar oud.
- APK gekeurd.

Heel veel verzekeringen hanteren deze regeltjes,...

Kijk even hoe en wat. Unive is naar mij weten eentje die jouw wel verzekerd.

Groet
Reply With Quote
  #22  
Old 01-06-2011, 11:23
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

ZLM voor de Audi 80 en niet als oldtimer omdat ik geen km beperking of andere regels wil. Ongeveer 200 per jaar.


Kun je niet iets met de verzekering van je ouders regelen ? meestal zijn die wel coulant, is bij mij ook zo gegaan
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #23  
Old 01-06-2011, 22:34
golfr32's Avatar
golfr32 golfr32 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 832
Default

Ik zou niet bij de Unive gaan verzekeren als je een taxatierapport hebt.
Zij kunnen de taxatiewaarde niet garanderen, terwijl ik er al 4 jaar premie voor heb betaald.
Hier kwam ik achter na de taxatiedag in Deventer bij aircooled.nl, op de dag dat branko zijn swallow ook heeft laten taxeren (begin mei).
Zelf ben ik opzoek naar een andere verzekeringsmaatschappij voor mijn oldtimer.
Ik kom uit bij Europese of Unigarant.
Al heb ik een probleem: mijn dagelijkse staat op mn moeders naam en de oldtimer gewoon op mijn naam.
Ik kan dus niet aantonen dat ik nog een dagelijkse heb; een must om de oldtimer te kunnen verzekeren.
Unigarant is dan ook nog eens duur met de verzekering van een dagelijkse.

Kortom ik ben er nog niet uit.
__________________
Golf MK 1 - 1.1 CL juli '82
Reply With Quote
  #24  
Old 06-06-2011, 19:01
gerwin88 gerwin88 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 159
Default

Quote:
Originally Posted by rutgerz
Wat een crap... Ik heb nergens problemen mee. Eerst zat ik bij Diks.nl en nu bij ASR verzekeringen. Heb nu 2 oldtimerverzekeringen, beide als 1e auto geregistreerd voor meer dan 20.000 km per jaar. Totaal € 20 eurotjes voor alles... Loont zeker om hier eens te kijken


Bij ASR is het max 10.000 km volgens de site?

Verder zit ik bij Europeesche, max 7500, en kost meen ik €66 per jaar.
Ben zelf 22, die regels voor de leeftijd zijn afgelopen jaar volgens mij aangescherpt.
Had deze verzekering toen al lopen, maar toen ik een extra verzekering wou afsluiten voor nog een extra auto kon het opeens niet meer.

Verder vind ik london.nl ook wel voordelig, die zitten volgens mij niet met die leeftijdsgrens.

Je moet hem wel als 2e voertuig verzekeren.
Had hem destijds naast mn puch verzekerd (verzekering voor puch was ook iets van €30 per jaar).
Al met al niet echt duur dus.
Reply With Quote
  #25  
Old 27-01-2012, 09:24
Golf II D-TURBO Golf II D-TURBO is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 78
Default

Auto helemaal opgeknapt en apk keuring gehaald, alleen nu kan ik mijn auto niet verzekerd krijgen. Het gaat om een Golf 2 turbodiesel van 1985. Ik ben zelf 18 jaar en heb geen 1ste auto. Ik ga ongeveer 12.000 kilometer rijden i.v.m. stage. Zowat alle maatschappijen al opgebeld, maar ik kreeg bijna altijd te horen dat ik jong was (minimaal 24 jaar moet je zijn) of dat ik een 1ste auto moest hebben of dat ik teveel kilometers maakte. Ik kan de auto wel op mijn vader zijn naam zetten, alleen de mevrouw van diks.nl vertelde dat als ik in de auto rijd (met mijn 18) dat er dan niks gedekt of vergoed wordt omdat ik te jong ben. Weet iemand een verzekeringsmaatschappij waar ik te terecht kan?
Reply With Quote
  #26  
Old 27-01-2012, 11:05
mark89769's Avatar
mark89769 mark89769 is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 714
Default

Quote:
Originally Posted by Golf II D-TURBO
Auto helemaal opgeknapt en apk keuring gehaald, alleen nu kan ik mijn auto niet verzekerd krijgen. Het gaat om een Golf 2 turbodiesel van 1985. Ik ben zelf 18 jaar en heb geen 1ste auto. Ik ga ongeveer 12.000 kilometer rijden i.v.m. stage. Zowat alle maatschappijen al opgebeld, maar ik kreeg bijna altijd te horen dat ik jong was (minimaal 24 jaar moet je zijn) of dat ik een 1ste auto moest hebben of dat ik teveel kilometers maakte. Ik kan de auto wel op mijn vader zijn naam zetten, alleen de mevrouw van diks.nl vertelde dat als ik in de auto rijd (met mijn 18) dat er dan niks gedekt of vergoed wordt omdat ik te jong ben. Weet iemand een verzekeringsmaatschappij waar ik te terecht kan?


Gewoon je auto op je vaders naam zetten, is een lul verhaal dat je niks vergoed zou krijgen... omdat je 18 bent. En niet zeggen dat je 12.000km gaat rijden alleen vragen wat de max is. bij europeesche is dat 10.000km per jaar.
__________________
Reply With Quote
  #27  
Old 27-01-2012, 13:03
DUB's Avatar
DUB DUB is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,401
Default

bij de europeesche mag je alleen tourritjes rijden met je oldtimer
woon-werk enz zijn niet verzekerd!

(is mij er niet bij verteld toen ik de verzekering afsloot, maar staat wel in de kleine lettertjes)
__________________
www.facebook.com/basetheone
Reply With Quote
  #28  
Old 27-01-2012, 13:07
mark89769's Avatar
mark89769 mark89769 is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 714
Default

Quote:
Originally Posted by DUB
bij de europeesche mag je alleen tourritjes rijden met je oldtimer
woon-werk enz zijn niet verzekerd!

(is mij er niet bij verteld toen ik de verzekering afsloot, maar staat wel in de kleine lettertjes)


Er staat: "alleen recreatief gebruik", rijden in een Mk1 is voor mij altijd recreatief En er staat niet voor dagelijks gebruik. hoe willen ze dit aantonen?
__________________
Reply With Quote
  #29  
Old 27-01-2012, 15:24
dylan dylan is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 29
Default

beste,

Normaal gezien als je een oldtimer wil gaan verzekeren moet je ook bij die zelfde verzekering een dagelijks voertuig hebben ingeschreven. (of zo heeft mijn verzekering het toch altijd gezegd). Ikzelf heb mijn dagelijks voertuig op mijn naam staan en mijn oldtimer op mijn moeder haar naam, gewoon weg omdat dit een pak goedkoper was, en aangezien het maar voor die paar km op een jaar is maakt dit de kans op een ongeval ook al een pak kleiner.
Reply With Quote
  #30  
Old 27-01-2012, 15:34
Golf II D-TURBO Golf II D-TURBO is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 78
Default

Bij vader heeft al zijn eigen auto en zijn bedrijfsauto op zijn naam staan, en de verzekeringsagent vertelde hem dat nog een auto erbij financieel niet interresant was of het kon niet. En als mijn vader een oldtimerverzekering afsluit, terwijl ik er in rijdt wordt er niks vergoed. Vanwege stage zal ik ongeveer 12.000 kilometer per jaar maken. Ik heb zowat iedere maatschappij al gebeld, maar nog steeds geen passende oldtimer verzekering kunnen vinden
Reply With Quote
  #31  
Old 27-01-2012, 15:37
Christiaan's Avatar
Christiaan Christiaan is offline
Approaching the redline...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 9,219
Default

Quote:
Originally Posted by dylan
beste,

Normaal gezien als je een oldtimer wil gaan verzekeren moet je ook bij die zelfde verzekering een dagelijks voertuig hebben ingeschreven. (of zo heeft mijn verzekering het toch altijd gezegd). Ikzelf heb mijn dagelijks voertuig op mijn naam staan en mijn oldtimer op mijn moeder haar naam, gewoon weg omdat dit een pak goedkoper was, en aangezien het maar voor die paar km op een jaar is maakt dit de kans op een ongeval ook al een pak kleiner.


Dat zal ook wel per verzekering anders zijn. Mijn Bora is verzekerd via Generali, de cabrio met een semi klassierver verzekering (ivm bouwjaar 1989) bij Axa tegen taxatiewaarde. Wel via een tussenpersoon.
__________________
Cabby
Reply With Quote
  #32  
Old 27-01-2012, 21:38
swinz's Avatar
swinz swinz is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 412
Default

ik zit ook bij unive, ook al toen ik mn 1e mk1 had op mn 18e betaalde ik maar 12euro per maand ongeveer! (voor een 1.1) als enige auto! idd wel 5000km max per jaar..
__________________
- Golf Mk1 GTI Pirelli W65 Heliosblau (Project)

MyPolo.nl - Dé Polo website van Nederland.
Reply With Quote
  #33  
Old 27-01-2012, 22:34
NeoGeniX's Avatar
NeoGeniX NeoGeniX is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 167
Default

Tegenwoordig doe ik alles bij verzekeruzelf.nl (london verzekeringen)..gaat lekker snel en je kan elk moment online opzeggen.

Betaal nu 5 euro per maand voor mn mk1
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum