![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hier in de buurt zie je regelmatig Polen rondrijden met een T4, ze komen hier altijd goedkope wagens ophalen.
Drie zware jongens in een XL uitvoering met daarachter een grote autoremorque...zoveel zorgen maak ik mijn niet over de sterkte van de bak ![]() Ik heb een geschat vermogen van rond de 150 pk, ik kan mij meten met ne kameraad van mij. Hij rijdt een golf 4 met 130 pk en een chip. Ik heb binnen enkele weken nog een labo vermogenmeting op school, hopelijk krijg ik tegen dan eindelijk eens alles op punt en kan ik hem eens op de rollen zetten. Ik moet nog steeds een deftige IC oplossing bedenken, khad er eentje steken van een mercedes sprinter. Deze was een aftermarket en naar mijn mening de flow niet echt dat wat het moest zijn. Ook de weg van en naar de turbo was te lang met als gevolg een veel te groot turbo gat. Dan moet ik nog een nieuwe koppeling steken en hopelijk eindigen we met een nieuwe 5de versnelling... Iemand enig idee als deze tandwielen ook ergens anders te verkrijgen zijn en onder welke code/benaming kan ik deze gaan bestellen?!
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Heb je mss de volledige overbrengingsverhoudingen van beide bakken. Dan kan ik alles eens in een grafiekje gooien en het eens visualiseren. Op het eerste zicht lijken de verschillen nog doenbaar...
|
||||
|
||||
![]() De tandwiel verhoudingen:
GTW/FJK 1e 34/9 =3.7 2e 29/14=2.0 3e 26/21=1.23 4e 24/29=0.82 5e 23/37=0.62 ASD 1e 33/10=3.3 2e 35/18=1.9 3e 34/26=1.3 4e 33/36=0.91 5e 33/46=0.71 Heb je wat te doen Thomas. succes. Last edited by Mtdi : 30-12-2010 at 19:06. |
|
||||
|
||||
![]() De ASD bak is op zich al verschrikkelijk lang. Als je de vijfde nog gaat verlengen vrees ik dat je teveel gaat inleveren op het gat tussen 4 en 5.
Ik zou het eens gewoon proberen met 195/50/15 banden. Dat is makkelijk gewisseld, en als het resultaat tegenvalt kan je nog altijd terug. ik rij zelf ook met een ASD met deze bandenmaat. Qua toeren rijdt hij heel goed, alleen heb ik veel te weinig vermogen. Ik wil op termijn een 02J plaatsen, en de kortere overbrenging compenseren met nog grotere banden. Maar eerst moet die AAZ weer eruit voor de M-tdi.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik rij reeds op 195/50/15 en het is juist vanwege het vermogen dat ik een langere 5de zou willen... Het blok kan makkelijk 200 halen maar dan ga je dik over de 4000 tr/min en dat is niet wat het moet zijn... Zelfs bij de snelheid van 160 (wat ik iedere dag rijdt) vindt ik de toerentallen al oncomfortabel hoog.
Audi S3 sportback, 310pk ![]() Past Cars: - Audi S3 sportback, 300pk, full black - Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm] - Golf 3 M-TDI Last edited by Thomas : 01-01-2011 at 21:48. |
|
||||
|
||||
![]() Iemand nog adresjes waar je terecht kan voor bak onderdelen, buiten de dealer dan?!
|
||||
|
||||
![]() wat ga je nu proberen, om een langer 5e te plaatsen?
ik zit een beetje met hetzelfde ik heb een asz motor ingebouwd met asd bak, ik heb er al 220 mee gereden maat dan had ik idd behoorlijk toeren en de motor heeft dan ook nog genoeg over.
|
||||
|
||||
![]() Ik neem aan dat je in de toerenbegrenzer zit als je 220 rijdt...?
Lijkt me ook niet dat er dan nog erg veel trekkracht over is. Mijne zal namelijk niet veel harder gaan met een langere bak denk ik, ondanks z'n 140pk en plusminus 300+ Nm. Als je langer wil zal je dus die 5e gang uit een T4 bus moeten hebben die eerder genoemd is. Voor de mensen met veel info over bak-onderdelen; is de DSG hetzelfde als de CYP? En zoja, zijn deze gelijk aan de ASD voor wat betreft as-overbrenging? (met andere woorden, is een DSG of CYP met een 0,717 5e gang even lang als een originele ASD)
http://www.vwclubparkstad.nl Last edited by Turbo-Variant : 14-01-2011 at 20:03. |
|
||||
|
||||
![]() yup dan hang ik bijna in de rode. Iemand dat al eens gedaan met die 5e van die t4?
|
||||
|
||||
![]() als het verschil tussen 4 en 5 te groot is kun je toch ook de 4 mee veranderen dat die ietsje langer is maar niet zo groot verschil als de 5?
dus simpel gezegt: het verschil uitspreiden. dan word het waarschijnlijk wel 2 keer zo duur ![]() zou een versnellingbak revisie bedrijfje zoiets niet goedkoper kunnen regelen? dacht dat er hier op het forum ook een aantal waren die revisies deden aan versnellingsbakken. dacht ook 1 die hier had gereageerd maar weet zo niet meer wie het was. heb hier zelf ook wel oren naar want mijn 02a bak zou ik graag ook wat langer hebben om hem op de autobahn fatsoenlijk door te kunnen trekken en om hem op de snelweg in Nederland gewoon zuiniger te laten rijden.
|
||||
|
||||
![]() maat van me trekt die bakken zo uit elkaar maar ik moet wel ff weten welke langere 5 ik hebben moet en of het gat dan niet te groot wordt. als ie dood valt in de 5 heb je nog niets.
|
||||
|
||||
![]() Even een bak uit elkaar trekken kan binnen 5 minuten,en even een paar andere tandwielen er in,als je niet weet welke of wat gaat die vlieger niet op.
CYP=02A DSG=02J Binnen werk is het zelfde bakhelften zijn anders. Om bus tand wielen te gebruiken heb je 3 paar tand wielen nodig. Last edited by Mtdi : 15-01-2011 at 00:59. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Minder toeren staat niet automatisch gelijk aan minder verbruik. ![]() Zag inderdaad dat de DSG een 02J is. Als de eindoverbrenging gelijk is aan die van de ASD zou ik hier graag een ASD5 in hebben.
|
||||
|
||||
![]() bij een constante snelheid kun je toch het beste in de ideale toeren zitten (zal per motor verschillen) en dus niet 2000toeren daarboven?
|
||||
|
||||
![]() Inderdaad, idealerwijze zit je ergens tussen maximum koppel en maximum vermogen in. Dat is dan uit het hoofd ergens tussen 2750 en 3250 toeren. En laat dat nu net ergens rond de 130km/u zijn.
![]() Het zal ook niet voor niks zijn dat de AFN (110pk) een kortere versnellingsbak heeft dan een 1Z (90pk).
|
||||
|
||||
![]() Ik zal jullie niet teveel storen in de discussie.
Voor de 02S heb je geen andere steunen of assen nodig. 02M is wel anders en binnenkort heb ik hier ook steunen voor om te monteren in een mk1 golf. Bij deze mijn versnellingsbak calculator. Het wijst zichzelf. Speciaal voor de 02M die twee eind overbrengingen heeft heb ik er een dubbele eind overbrenging in gemaakt. Mocht je nog opmerkingen hebben dan even laten weten, dan pas ik hem weer aan.
|
||||
|
||||
![]() Zo, dat is een nette calculator!
![]()
|
||||
|
||||
![]() Dank je, er zit ook heel wat tijd in en de optie voor de dubbele eind overbrenging heb ik al vaak gebruikt.