Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 23-02-2009, 17:28
Smelvin's Avatar
Smelvin Smelvin is offline
Forum Regular

Send a message via MSN to Smelvin

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Als ie in deze look plat op z'n bek gaat heb je echt een heel toffe Golf!

Plat op zijn bek gaat ie in de toekomst zeker, moet alleen ff een garagebox vinden in de buurt want ik kom nu nog maar amper de helling van de garage naar -1 in en uit bij mij thuis.

Quote:
Originally Posted by toth75
wordt langzaam een nette auto, veel plezier ermee!

Ja dank je wel

Quote:
Originally Posted by gti_power
Je bent goed bezig zo,ik heb precies de zelfde ook in die kleur en ben er nu een 1.8 16v in aan het leggen

Ohhh kan je die er bij mij ook inleggen hehe

Quote:
Originally Posted by Tjaap
heb wel 10x gedacht van "oh jezus nee" en vervolgens ging het er ook allemaal weer vanaf. Begint een erg leuke auto te worden zo. en die clipper kit in zwart stoort helemaal niet eigenlijk.

Ja dat had ik dus ook, zat het erop dacht ik van wahhhh wat een smakzooi , maar in gedachten zien veel dingen er anders uit dan in werkelijkheid hoor haha.

Quote:
Originally Posted by Domi
Leuk ding.
En waar zijn de G60 wielen nu dan ??

Thanks, en de G60 wielen liggen nu weer in de kelder.

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Precies, dacht ik ook.
Die luchthapper was helemaal geen porum, en die Sebrings stonden ook niet super. Die clipper kit in 'n andere kleur vond ik aanvankelijk ook helemaal niks.

Toen ging die happer er af, en door de verlaging zag dat clipper-plastic in zwart opeens super uit... beter dan wanneer het in kleur was geweest denk ik zelfs.

Die velgjes maken het uiteindelijk helemaal af. Zeker als ie dalijk nog wat verder zakt.

Ja de velgjes zijn nu ook mijn trots met dank aan MORREN van VW-forum.

Quote:
Originally Posted by martiepartie
Nu alleen nog weer gele platen

En verder nog een goed bedoelde tip;

Ik zag op je voorschermen wel wat roest zitten, wat nu precies achter de skirts valt. Heb je daar al wat aan gedaan? Zo niet, dan kun je nu beter de boel kaalmaken en behandelen, dan is het iig beschermd. Uiteindelijk zie je niets van die plek vanwege de skirts!

De blauwe platen blijven daar ben ik verliefd op en over de roest ja klopt je hebt helemaal gelijk, ik heb het op mijn lijstje staan en ga binnenkort zeker de roestplekken aanpakken, heb namelijk 3 plekjes waar roest zit en dat ga ik binnenkort aanpakken als ik de auto ga rollen in een matte kleur.

Opbouwende kritiek zoals ik dat noem en goedbedoelde tips zijn altijd welkom, Bedankt
Old 24-02-2009, 19:07
vinyard vinyard is offline
VW Enthousiast

hahahaha dat zijn hele bekende velgen:P:P

Die heb ik nog samen met me maatje zwart gespoten
Toen waren ze nog van hem:P:P hele dikke wielen!!!
vind nog steeds jammer dat die ze weg heeft gedaan!!

Vette bak zo!! gaat de goeie kant op(y)
Reply With Quote
Old 24-02-2009, 19:21
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle

Send a message via MSN to De Limburger

Mmmh ik weet het niet...eigenlijk te veel verschillende stijlen, moet misschien nog even wennen denk ik.
Velgen zijn vet.
Gr Ronnie
Old 25-02-2009, 11:57
stn1's Avatar
stn1 stn1 is offline
Postwhore

denk dat de clipper in t zwart juist wel dik staan. Maar die blauwe platen en heldere lampen aan voorkant maken t geheel niet echt mooier imho. Verder wel al een mooi plaatje aan het worden.
Old 26-02-2009, 01:23
Smelvin's Avatar
Forum Regular

Nou ik had eindelijk weer een vrij middagje / avondje.

De kleppendekselpakking zweette drupjes olie,

Dus het werd tijd om de kleppendekselpakking maar eens te vervangen.

Omdat het deksel er toch af ging en deze lelijk / roestig / besmeurd met olie was werd het tijd deze maar even op te schuren en mat zwart te spuiten met hittebestendige en roestwerende verf.

Toevallig hadden we nog een spuitbus Volvo Rood liggen, en daar zijn we ook maar even creatief mee geweest, ben benieuwd hoelang de rood erop blijft want is gewoon standaard autolak hehe.

Nu weet ik natuurlijk dat ik wel gelijk meer delen kan meenemen maar ja het niet heel veel tijd en ik wil aan dit blokje niet zoveel doen omdat er in de toekomst (binnen nu en 2 jaar) toch een ander blok in komt.

Morgenavond gaat de Mk1 Plat op zijn buik, ga hem dan nog lager zetten.
Update's hierover volgen zo snel mogelijk.
Old 26-02-2009, 10:02
desnelders's Avatar
desnelders desnelders is offline
VW Guru

ik ben benieuw hoe hij oogt plat op de grond

ik vind het ook wel een beetje een samenraapsel van verschillende stijlen.
ik vond de sebrings dan weer beter passen bij de clipper kit dan de nieuwe velgen. Maar smaken verschillen alle geluk
Reply With Quote
Old 04-03-2009, 04:04
Smelvin's Avatar
Forum Regular

Aangezien ik na goed kijken / passen en meten nog wat ruimte over had als ik de garage in reed, maar weer wat lager gezet.

Bij laagste punt van de auto past niet eens meer een pakje peuken die op zijn zij ligt eronder.

Nadat ik de krik eronder vandaag wilde halen, ging dit niet meer zo laag stond ie, dus toen maar ff snel geimproviseerd, gelijk deze latjes bewaard voor als de krik er weer eens onder moet.

Toen een afspraak maken bij de uitlijner want als ik mijn stuur los liet of moest remmen dan ging de auto direct scherp links of rechtsuit.
Heeeel erg onprettig dus en vooral als je bijna 5 uur moet rijden naar de VW midwintermeeting (Heen en terug).

Toen kwam het probleem, bij euromaster in zoetermeer wilden ze er niet aan beginnen omdat de auto verlaagd was en dat zou moeilijk zijn en daar hadden ze geen zin in. Deze zou de brug waarschijnlijk niet op kunnen en de uitlijnapperatuur zouden niet om de band passen(gebruiken ze oude shit daar ofzo). bla bla bla. En dat allemaal telefonisch zonder dat ze mijn auto gezien hadden maar ja.

Dus na wat rondbellen, kwam ik via een kennis bij een garage in Sliedrecht terecht die vakkundig en klantvriendelijk zijn en ik zou er korting krijgen als ik zij dat ik door hem gestuurd was.

Zodoende was ik voor het uitlijnen bij een goed en klantvriendelijk bedrijf ( Leen Post in Sliedrecht) een mooi bedrag kwijt van € 40,- in plaats van € 75,- bij een zeikbedrijf in zoetermeer (Euromaster)

Dus zo gezegd zo gedaan, gelijk een afspraak gemaakt:

Voor:

Deze platen hadden ze speciaal gemaakt voor verlaagde auto's.

Toen paste de pneumatische krik niet onder de auto.

Na wat fratsen en aanpassen is het uiteindelijk gelukt.

Toen kon de auto omhoog want de wielen moeten natuurlijk los van de brug staan.

De uitlijnapperatuur erop

Het uitlijnen was begonnen:

Aan het einde nog ff snel foto gemaakt voordat de brug weer naar beneden zou gaan

En toen reed ik weer naar buiten:

Onderweg naar huis merkte ik gelijk verschil, de auto trekt niet meer opzij en als ik mijn stuur los laat dan blijft mijn auto heel lang netjes rechtdoor rijden. :mrgreen: En met remmen gaat ie niet meer opeens van baan verwisselen hehe.

Een maal thuis gelijk het stuur recht zetten.
Op de foto kan je zien hoe schreef het stuur stond, de banden stonden recht.

Dit waren de updates weer, de rest komt misschien vanaaf nog als ik op tijd thuis ben.
Old 04-03-2009, 04:04
Smelvin's Avatar
Forum Regular

Motorkap eraf, en opgeschuurd

Daarna
Waterproof schuren voor een echt superglad resultaat

Daarna met de roller er lichtjes overheen, uiteraard eerst de motorkap goed ontvet.

Toen de kap gerold was 12 uur laten uitharden, daarna weer waterproof geschuurd, ontvet en voor de 2e keer gerold.

Hij is nu best strak, maar voor de netheid zou ik deze nog een keer waterproof moeten schuren met een nog fijnere korrel dan ik nu gebruik en dan voor de 3e keer aflakken, dan zal die echt SUPER strak zijn, maar ik heb helaas geen tijd meer dus dit gebeurd in de toekomst nog wel een keer.

Daarna gelijk verder met mijn ruitenwissers, deze waren flink gaan roesten, tja dan kun je wel nieuwe kopen, maar je kan ze net zogoed ff spuiten.

Dus hier eraf gehaald helemaal opgeschuurd en gespoten met zwarte hammerite (dit kan zo over de roest en is ook gelijk weer roestwerend)

Old 04-03-2009, 04:06
Smelvin's Avatar
Forum Regular

Toen ik daarmee klaar was, zag de auto er zo uit.

En eindelijk naar:
(De auto was dus op het nippertje weer rijdbaar.)

Twijfelde eerst, maar vind het echt beter zo met die kap.

[/img][/list]
Old 04-03-2009, 04:06
Smelvin's Avatar
Forum Regular

Vandaag nog ff snel de koplampen en knipperlichten overgezet van mijn cabrio naar mijn dichte en andersom natuurlijk.

Dus de Heldere kruiskoplampen met de heldere knippers zitten nu in de Dichte
En de Smoke Kruiskoplampen met de Smoke knippers zitten nu in de Cabrio

Dit vind ik voor alle 2 een vooruitgang want de cabrio is licht met donkere lampen en de dichte is nu donker met lichte lampen.

Oke genoeg gelult weer, nu de foto's:

Old 04-03-2009, 04:47
a.busser's Avatar
a.busser a.busser is offline
Volksforum Triple Action Donor - Paid my piece!

Leuke auto geworden.
Ook ik dacht in het begin welke kant gaat dit op, maar gelukkig kwam je steeds net op tijd tot bezinning!Wel jammer van de motorkap, die vond ik in het blauw mooier bij het geheel passen dan in het zwart.
Er lopen inderdaad een hoop stijlen door elkaar in jou auto, wat leuke resultaten op levert, maar pas op dat je hiermee niet te ver door draaf, anders eindig je met race wagen met imperial en olievat.
Leuk topic, veel foto's, blijf het zeker volgen!
Old 04-03-2009, 08:59
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC

1 van de weinige auto's waar een zwarte motorkap leuk staat! Komt ws. door de zwarte clipper-set.

Goede tip van die bandenboer; ik heb zelf ook al een nare smaak overgehouden aan Euromaster.. Te duur en slecht resultaat.
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
Old 04-03-2009, 11:17
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC

Ik moet mijn barrel ook eens uit laten lijnen, misschien dat ik daar ff langs ga
Alleen kom ik die brug echt niet op denk..
Reply With Quote
Old 14-03-2009, 01:47
Smelvin's Avatar
Forum Regular

Quote:
Originally Posted by Gertjan
Ik moet mijn barrel ook eens uit laten lijnen, misschien dat ik daar ff langs ga
Alleen kom ik die brug echt niet op denk..

Hmzz anders bel je ff van te voren en moet je zeggen dat er tijdje terug een lage blauwe golf 1 is geweest en zeggen dat de jouwe nog lager is en of ze dat aankunnen.

Maar misschien kunnen we samen want ga denk ook mijn cabrio uit laten lijnen, merk namelijk duidelijk verschil.

Posting Rules