Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Car Café
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 02-05-2008, 11:44
Zeend's Avatar
Zeend Zeend is offline
Postwhore

Tsja, de weinige dingen die zeker zijn in het leven:
1) je gaat dood
2) je moet belasting betalen

Ik vind belasting op benzine niet zo raar. Je hebt het niet echt nodig, en hebt zelf invloed op de hoeveelheid die je verstookt. Gezien het grote aantal 'MPV's' en 'SUV's' lijkt de benzine nog steeds zeer goedkoop te zijn voor een groot deel van de bevolking.

En Femme, miskien moatsto ris in skofte earne oars wenjen gean, ik tink dat it dy fenuverje sil hoe goed alles yn ús lân is!

Jens
Reply With Quote
Old 02-05-2008, 11:53
sdi-tje's Avatar
sdi-tje sdi-tje is offline
Volksforum Aandeelhouder

het is gewoon verschrikkelijk met de prijzen
en dan te bedenken dat we het nog niet hebben gehad
zolang bush en bak-ellende in irak zitten word het er voor ons niet beter op
en de regering deze maar dan op z,n kop

Last edited by sdi-tje : 02-05-2008 at 11:58.
Reply With Quote
Old 02-05-2008, 12:25
Tiefleger's Avatar
Tiefleger Tiefleger is offline
No personal life

Ik wou wegens gezinsuitbreiding een golf 4 of een passat station tdi kopen, maar als ik dan de diesel prijzen richting de benzine prijzen zie gaan weet ik het nog niet.
Misschien dan toch maar een benzine met lpg installatie, ik moet er nog even goed over nadenken wat ik neem.

René (Tiefleger)
Reply With Quote
Old 02-05-2008, 16:47
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer

Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83

Leuk dat de inkoopprijs van een liter op 30 eurocent staat he...

Bovendien is 't vrij apart te zien dat de prijs van benzine hier omhoog gaat, terwijl de dollar (de munt waarmee de olie betaald wordt) blijft zakken en de grootste afnemer een Nederlands bedrijf is, Shell.

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk

Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Old 02-05-2008, 19:29
Tiki Madness's Avatar
Tiki Madness Tiki Madness is offline
Volksforum Triple Action Donor - Half a brain dragracer

Quote:
Originally Posted by Zeend
Tsja, de weinige dingen die zeker zijn in het leven:
1) je gaat dood
2) je moet belasting betalen

Ik vind belasting op benzine niet zo raar. Je hebt het niet echt nodig, en hebt zelf invloed op de hoeveelheid die je verstookt.

Jens

Ik weet niet wat jij voor werk doet maar zonder mijn bus kan ik niet werken en aangezien ik gemiddeld 50.000 km per jaar rij maakt het mij heel veel uit of de brandstof prijzen omhoog gaan of niet.Als ik dan terug reken dat ik daarvoor 6250 liter diesel nodig heb dan maakt iedere 10 cent per liter veel uit.

michael
Old 02-05-2008, 19:42
G-eert-40's Avatar
G-eert-40 G-eert-40 is offline
Forum junkie

Quote:
Originally Posted by Tiefleger
Ik wou wegens gezinsuitbreiding een golf 4 of een passat station tdi kopen, maar als ik dan de diesel prijzen richting de benzine prijzen zie gaan weet ik het nog niet.
Misschien dan toch maar een benzine met lpg installatie, ik moet er nog even goed over nadenken wat ik neem.

René (Tiefleger)

hier hetzelfde, wil graag volgend jaar voor een golf IV tdi'tje gaan kijken, maar als je de prijzen ziet zit nog maar 20 eurocent verschil tussen met benzine. en dan de wegenbelasting is vrij hoog.

begon ook al te twijfelen.
volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip)
Reply With Quote
Old 24-05-2008, 14:36
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle

Send a message via MSN to De Limburger

En als je gaat kijken dat Shell in het eerste en tweede kwartaal bijna 5.000.000 euro winst maken, dan snap ik nog niet waarom dat de prijs zo hoog moet blijven..
Heb ik eindelijk mijn auto klaar loopt hij weer wat beter en oke hij verbruikt wat meer, kan ik nu de benzine niet meer betalen hahahaha.. maar ik verek het om te gaan dieselen,...
gr ron
Old 24-05-2008, 15:40
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC

Vergeet niet dat een heel groot deel van het nederlandse wagenpark bestaat uit leasebakken.. met tankpas en al.

Waarom zou je dan nog nadenken over de brandstofprijzen, of 'ff omrijden' voor een paar centen goedkoper: Bij de Shell langs de snelweg krijg je dezelfde zegeltjes, en heb je net zo snel je set gratis handdoeken bij elkaar gespaard..

Wat lease-bak-lozen bij een snelwegtankstation doen? Geen idee!

Maar goed: vingerwijzen jullie nou maar lekker naar de overheid: 'wij' met z'n allen hebben voor deze regering gekozen: Onthoud dan, tegen verkiezingstijd ook even wat welke partij nu roept en waar maakt.

Maar goed: maak je nu maar niet druk om die paar euro's per tank extra; de echte pijn komt nog wel: aardgas is gekoppeld aan de olieprijs,. wacht maar tot t weer winter is!

Raampjes dicht, airco uit, roofrack van het dak, goed laag op de grond en defensief rijden: Daar bespaar je mee!
Ochja: gooi de kofferbak ook eens leeg; onnodige zooi die je elke dag weer mee sleept kost ook alleen maar brandstof. Audio? moehaha!

Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Reply With Quote
Old 24-05-2008, 20:18
Christiaan's Avatar
Christiaan Christiaan is offline
Approaching the redline...

En wees blij dat je niet in duitland of oostenrijk aan het dieselen bent... heb vanmiddag langs de autobahn (ja ik weet het, daar is het zo ie zo al duur) €1,56 voor een liter diesel betaald. Daar is de diesel een stuk duurder zelfs dan de benzine....
Old 24-05-2008, 20:59
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.

Send a message via MSN to Alberto

Reply With Quote
Old 24-05-2008, 23:06
Mitta's Avatar
Mitta Mitta is offline
No personal life

Send a message via MSN to Mitta

Quote:
Originally Posted by Alberto

ik heb me meteen ingeschreven!!! moet iedereen hier doen
Old 24-05-2008, 23:43
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne

Send a message via MSN to Pedaalemmer

Quote:
Originally Posted by sjampoo
Vergeet niet dat een heel groot deel van het nederlandse wagenpark bestaat uit leasebakken.. met tankpas en al.

Waarom zou je dan nog nadenken over de brandstofprijzen, of 'ff omrijden' voor een paar centen goedkoper: Bij de Shell langs de snelweg krijg je dezelfde zegeltjes, en heb je net zo snel je set gratis handdoeken bij elkaar gespaard..

Wat lease-bak-lozen bij een snelwegtankstation doen? Geen idee!

Maar goed: vingerwijzen jullie nou maar lekker naar de overheid: 'wij' met z'n allen hebben voor deze regering gekozen: Onthoud dan, tegen verkiezingstijd ook even wat welke partij nu roept en waar maakt.

Maar goed: maak je nu maar niet druk om die paar euro's per tank extra; de echte pijn komt nog wel: aardgas is gekoppeld aan de olieprijs,. wacht maar tot t weer winter is!

Raampjes dicht, airco uit, roofrack van het dak, goed laag op de grond en defensief rijden: Daar bespaar je mee!
Ochja: gooi de kofferbak ook eens leeg; onnodige zooi die je elke dag weer mee sleept kost ook alleen maar brandstof. Audio? moehaha!

Deze regering gekozen? laat me niet lachen er is een coaltie gevormd zonder de grote winnaar van de verkiezingen de SP. Dus dmocratisch is het allerminst.

Daarbij beloven alle partijen veel maar maken uit eindelijk niks waar.

Er zou een wet moeten bestaan dat er op alles maar 1 keer belasting mocht worden geheven.
Reply With Quote
Old 31-05-2008, 00:08
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!

Old 31-05-2008, 07:18
polopower polopower is offline
Postwhore

Wishful thinking: ik wou dat mijn portemonnee meer inhoud kreeg naar mate mijn tank leger raakt
Old 02-06-2008, 13:05
Siem's Avatar
Siem Siem is offline
Postwhore

Send a message via AIM to Siem

Heb mij van de week ook even gestemt op http://www.kwartjevankokterug.nu

Had het gisteren er ook nog van dat de prijzen zo allemachtig hoog zijn, ze vertelde mij toen dat het nog wel mee viel met wat er nog zou komen. De euro 95 gaat richting de 2 euro (verwachting). En weet niet of wij het mee maken maar las ergens op een site dat in deze eeuw de benzine nog 5 euro gaat kosten!!!!!(zal wel achterin de eeuw zijn

Weet niet of jullie het ook hebben gezien, Geert Wilders was laatst op tv. Hij was bij een bepaald praatprogramma op ned 1 volgens mij. Hij vertelde ook dat de prijzen van benzine maar zobiezo alle btw die wij burgers of iedereen moesten betalen veel te hoog zijn geworden. En dat het geld naar verkeerde dingen uitgaat, hij was ervoor om het kwartje van kok eraf te halen en nog wel wat. Zulke uitspraken mag ik graag horen, nu nog waar maken dan he.
Zo zei hij ook dat nederland veel te graag derde wereld landen helpt, niks mis mee vindt ik maar een stapje minder mag ook wel. Eerst hier maar eens op orde, en wat de regering dan aan geld overhoud kun je altijd nog andere landen helpen. Ben niet altijd een voor stander van Wilders geweest, maar die avond op tv bracht hij ook goede ideen en feiten naar boven.

Een voorbeeld waar ons geld heen gaat:
Er is een vrouw (werkende bij de overheid) die in Afrika hulp ging verlenen bij arme mensen. Hiervoor kreeg zei natuurlijk een zakcentje mee zodat ze droog kon slapen en eten. Hiervoor moest zei of de regering een aantal papieren invullen zoals wij dat moeten doen bij de jaarlijkse belanstingteruggave, dit hebben ze gedaan alleen een nulletje te veel, het bedrag is dus wel daadwerkelijk overgemaakt en het is bekend dat het een veel te hoog bedrag is: Wat zegt de regering nou heel simpel, ja wij zullen kijken wat we er aan kunnen doen. Nou als wij eens de belanstingsformulieren niet goed invullen en krijgen te veel, staan ze met een dag al op de stoep om het geld wat te veel is teruggestort op te halen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (die vrouw wordt betaalt van ons belastingsgeld)
(Geert Wilders is hier in voor in opstand gekomen)

Of als laatste een uitspraak van Balk-ellende: De mensen (burgers) moeten maar wennen aan de hoge brandstofprijzen

Beetje jammer dat het zo moet gaan..........

Groetjes

Audi a4 Avant 1.8T '03
?
Reply With Quote
Old 02-06-2008, 13:59
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC

Quote:
Originally Posted by vwpolo_siem
Weet niet of jullie het ook hebben gezien, Geert Wilders was laatst op tv. Hij was bij een bepaald praatprogramma op ned 1 volgens mij. Hij vertelde ook dat de prijzen van benzine maar zobiezo alle btw die wij burgers of iedereen moesten betalen veel te hoog zijn geworden. En dat het geld naar verkeerde dingen uitgaat, hij was ervoor om het kwartje van kok eraf te halen en nog wel wat. Zulke uitspraken mag ik graag horen, nu nog waar maken dan he.
Zo zei hij ook dat nederland veel te graag derde wereld landen helpt, niks mis mee vindt ik maar een stapje minder mag ook wel. Eerst hier maar eens op orde, en wat de regering dan aan geld overhoud kun je altijd nog andere landen helpen. Ben niet altijd een voor stander van Wilders geweest, maar die avond op tv bracht hij ook goede ideen en feiten naar boven.

Zoiets noemt men populisme, veel one-liners roepen, die t plebs begrijpt en denkt, sow op hem ga ik stemmen, maar die mensen volgen de echte debatten niet. Zien/snappen niet dat als ze Ome Geert verder vragen naar hoe HIJ t dan zou oplossen, dat hij totaal geen plan van aanpak noch kennis genoeg heeft om de Nederlandse problemen daadwerkelijk op te lossen, en dat je dus eigenlijk beter niet op hem kunt stemmen.
Jammer dat toch veel mensen vatbaar zijn voor deze (uit Amerika overgewaaide) populistische politieke praktijken, ik noem TON en Geert, maar in mijn ogen ook zeker de SP...

Achja t enige wat zeker is dat je niet meer PvdA moet stemmen...

Veel geschreeuw weinig wol...
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
Old 02-06-2008, 14:33
Siem's Avatar
Siem Siem is offline
Postwhore

Daar zei ik ook dat ik eigenlijk nooit echt een fan van Geert Wilders ben geweest omdat hij wel veel dingen schreeuwt maar nooit echt een plan of dergelijke heeft. En als je goed leest zeg ik: nu nog waar maken dan he

Ben het voor de rest volkomen met je eens dat veel mensen snel naar iemand toe trekken die een mooi woordje houd, je moet je er wel in verdiepen voordat je een keuze maakt.

Audi a4 Avant 1.8T '03
?
Reply With Quote
Old 02-06-2008, 15:02
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC

Ik zeg ook niet dat jij dat doet, maar hoor in de wandelgangen (gelukkig niet op mijn werk) wel vaker dit soort uitspraken dat Geert t maar goed voor heeft met ons land, en hij zou zorgen dat de belastingen zouden worden afgeschaft en jippie iedereen juichen, niet nadenkende waar we t geld dan vandaan zouden moeten halen..

Ivm de hoge ontwikkelingshulp geef ik je gelijk, EU geeft als richtlijn 7% van je BNP, wij als Nederland geven 8%, terwijl de rest van eurpa niet eens 5% geeft...

Niks mis mee dat we zoveel geven, maar het zou dan wel strakker gepland en meer resultaat gericht moeten zijn. Strakke doelstellingen en richtlijnen stellen, deze niet halen, dan hopakee budget afpakken..

Waarom kan het in het bedrijfsleven wel en in de politiek niet... ?
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
Old 02-06-2008, 23:19
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!

Quote:
Originally Posted by Berserker
Waarom kan het in het bedrijfsleven wel en in de politiek niet... ?

helemaal gelijk, ik denk dat we daar maar een commissie op moeten zetten, die een 1200 pag rapport kan schrijven waar dan weer een debat over gehouden kan worden en vervolgens onder in een la kan verdwijnen.
Old 03-06-2008, 07:47
Siem's Avatar
Siem Siem is offline
Postwhore

Ben het er mee eens, je hebt een goed punt 'berserker'

Audi a4 Avant 1.8T '03
?
Reply With Quote
Reply

Posting Rules