![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hij zal zeker eens naar DE peter gaan. Maar eerst zal ik een afspraak maken om een vermogentest te doen. Eigenlijk dacht ik in plaats van een lader-revisie om een m64 compressor te steken. Voor de pk's doe ik het niet alleen voor het f16-geluid. Maar wat zijn hier de voor en nadelen van?
|
||||
|
||||
![]() ik heb ook een corrado gehad, met een m64 compressor. En ik kan je alleen uit mijn eigen ervaring vertellen,dat dat erg tegenvalt. Mijn g-lader was destijds onherstelbaar beschadigd, en mede daardoor heb ik toen besloten, om voor een m64 compressor te gaan. Het geluid van zo'n apparaat, is inderdaad erg mooi.
![]() Heb toen weer een goede g-lader gekocht ( weer 700 euro ![]() ![]() Nogmaals, dit is mijn ( uitermate prijzige) ervaring! Ik ben van mening, dat je met een goede g-lader veel meer plezier hebt. Ook g-laders kun je aanpassen voor "veel" cq meer vermogen. En als je uit een standaard g60 wat meer en zwaarder motorgeluid wilt, gewoon even dat buisje onder je luchtfilter ( aan de binnenkant van het luchtfilterhuis) verwijderen ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Misschien kijk ik dan toch beter om mijn g-lader wat aan te passen. Scheelt dit dan zoveel in geluid om dat buisje er van tussen te halen?
En wat met de uitlaat. Ik heb gezien dat mijn middenpot behoorlijk roestig komt en dat de boutjes van mijn kat bijna weggeroest zijn. Wat denken jullie? Boutjes afslijpen, kat leeg en 63.5mm buis? Of is dit niet zo goed?
|
||||
|
||||
![]() door het verwijderen vh buisje, krijg je naar mijn mening, een zwaarder en mooier geluid. Maar je kunt het zo uitproberen, is een minuutje werk! En als het je niet bevalt, kun je het buisje zo weer terug monteren.
En die uitlaat, bedoel je de demper voor de achteras? Daar kun je bij bijv. NL-POWER in zwolle, wel van die vervangende pijpen voor krijgen. Scheelt aanzienlijk in vergelijking met de aanschaf ve nieuwe originele demper. imitatie kost al tussen de 179 en 379 euro. ( www. h-base.nl) En ik heb mijn kat destijds ook leeggehaald, ivm rammelen. Maar bij de APK moest ik dan wel weer "goochelen" om het CO-percentage, goed te krijgen. ( scheelt wel dat ik zelf keuren mag ,ben niet zo streng voor mezelf! ![]() Last edited by ronnie_v : 08-10-2007 at 18:18. |
|
||||
|
||||
![]() Het geluid wordt inderdaad een stuk zwaarder na het verwijderen van het buisje uit het luchtfilterhuis. Gewoon een mooi zwaar geluid, naar mijn mening niet te hard of vervelend. Ik zou zeggen gewoon ff uitproberen
![]()
|
||||
|
||||
![]() Mjah in België. Ik sta zelf dagelijks soms een handse dag op de keuring met motorhomes. Maar op CO blijven ze sowiezo streng. Als dit maar net buiten de waarden valt krijg ik geen afkeur maar als het teveel is, dan heb ik natuurlijk wel afkeur.
Dus katvervanger lijkt me dan wel beter als je de originele co-waarden behoud. Of stijgt de co dan ook terug de hoogte in? Ik bedoel inderdaad de demper net voor de achteras.
|
||||
|
||||
![]() in de katvervanger kun je volgens mij, je lambda-sonde terug in monteren. correct me, if i am wrong
|
|
||||
|
||||
![]() Wat het schokken betreft waarover ik al eens praatte. Dit is veel verminderd en doet ie nu alleen maar bij volgas vanaf 4000rpm ongeveer. Het toerental schommelt nu tussen de 800 en de 1000 toeren dus dit is al goed verbeterd. Nu heb ik wel gezien als de corrie in leeglooptoerental draait dat de 2de cilinder onregelmatig vonkt. Soms gebeurt het dat de vonken op de cilinderkop overspringen. Ik dacht eventueel de ontsteking die niet goed is.
Ik hoor jullie wel. groeten
|
||||
|
||||
![]() Ik heb nu alweer een probleempje gevonden. Niet echt een probleem, maar toch een niet werkend iets. Namelijk: de pasagiersstoel kan ik alleen vooruit en achteruit doen, de leuning vooruit en achteruit, maar naar omlaag gaat niet meer. Als ik het knopje induw naar boven hoor ik wel een klik maar naar beneden gebeurt er niets. Het gaat hier om een electrisch recaro interieur.
groetjes
|
||||
|
||||
![]() vonken die overspringen naar het blok, kan aan slechte bougie-kabels liggen.
|
|
||||
|
||||
![]() Gisteren even nieuwe bougiekabels gestoken. Het probleem bestaat dus nog steeds.
Nu ik nieuwe kabels heb dacht ik nu meer aan de bougies zelf die redelijk gaar komen. Misschien omdat de afstand tussen de diode en die 3 pinnen te groot wordt en dus ook de weerstand vergroot, dat daardoor soms vonken overspringen. Kan mijn remedie kloppen of zit ik er totaal naast?
|
||||
|
||||
![]() Sinds donderdag is de corrie weg. Hier mag dus een slotje op.
Het was blijkbaar alweer tijd voor iets nieuws.:-d