![]() |
|
|||
|
|||
![]() Dit weekend weer een beetje bezig geweest met de Polo.
De voorveren van de golf 3 GT zitten gemonteerd. Voor is die een stuk beter afgeveerd. Helaas geen foto's van gemaakt. Ook is de electra en de verlichting voor een groot deel aangesloten. De achterlichten moeten degelijk bevestigd worden en moet in de auto geplaatst worden zo hoog mogelijk. Ik heb ze gemoneerd net onder de achterklep. Links en rechts is remlicht en de middelste lamp is continu aan. ![]() Gaten boren voor de bevestiging van het startnummer. Deed best pijn om daar zo een paar gaten in te boren. ![]() ![]() Zie het restultaat. Een jerrycan verbouwd tot startnummerverlichtingsding ![]() ![]() Zwaailampen gemonteerd en aangesloten. ![]() ![]() Mooi he zo'n motorblok ![]() ![]() Volgende week gaan we bezig met de kooi. Ook hier komen uiteraard weer foto's van. Last edited by steven16v : 11-05-2021 at 12:51. |
|
|||
|
|||
![]() Stephen had nog een mooie Recaro stoel liggen van een Gti. Deze geeft wat meer zijsteun dan de originel stoeltjes. We hebben het onderstel er af gehaald zodat de stoel iets lager kwam te liggen.
De Recaro stoel ![]() Plaatjes gemaakt met gaten er in waar de stoel op bevestigd wordt. ![]() Stoel gemonteerd. ![]() Verder hebben we een buigapparaat gehuurd voor dit weekend zodat we een begin konden maken aan de kooi. Het buigapparaat in actie ![]() ![]() Stephen in actie. ![]() Dit is de beugel die achter de stoelen loopt. ![]() Kijken of die goed is qua maat. ![]() Daarna kruis er in maken. ![]() Inmiddels zijn de rest van de buizen ook gebogen en pas gemaakt. Dit is het totaal plaatje. Achteraanzicht. ![]() Vooraanzicht. ![]() Ook hebben we de kat er tussen heen gehaald. Tevens is de middendemper ook weg. Morgen staat op de planning om de gehele kooi af te lassen. Volgens de KNAF regelementen moet je de kooi compleet aflassen. Dus ook boven in. Wordt nog wel lastig aangezien je met het dak in de weg zit. Morgen maar even kijken hoe dat opgelost wordt.
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail Last edited by steven16v : 21-04-2007 at 19:18. |
|
||||
|
||||
![]() gat in het dak maken, enigste oplossing. Daarna ducktape erop en de auto rollen.
Volgens de regels moet je ook de voetplaat vast bouten met 3 bouten.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
je vergeet de belangrijkste tip broertje.. als je de radiator achter legt alle aansluitingen op de buizen (geen tuinslang gebruiken ofzo!) goed afschermen. en als je toch tuinslang gebruikt.. hang er dan vrachtwagenzeil voor ofzo, de reden lijkt me duidelijk, heb een keer iemand zo in paniek gezien dat hij zijn eigen gordel kapot trok. wij hebben trouwens ook een keer een golfje gebouwd in politie kleuren.. eerst met de carnavals optocht meegedaan. jammer dat er een vloek op dat ding ruste ofzo. iig veel plezier.. tis een leuke hobby ![]() edit: slecht fototje ![]()
Last edited by Matheo : 22-04-2007 at 03:16. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Klopt. Dat staat ook nog op de planning.
|
||||
|
||||
![]() Goed bezig steven... ga zo door.
Kom zeker weten kijken __________________ MK1 VW haaksbergen |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Wordt een mooi feestje ook. Heb de baan al gezien. Is weer wat groter als vorig jaar lijkt het wel. ![]() Maar het wordt nog wel krap werk. We moeten nog best veel doen. En het is al over een paar dagen. ![]() Maar komt vast goed. Hopelijk. ![]()
|
|||
|
|||
![]() Haha ziet er prachtig uit hoor...
Alleen de achterlichten zit dat vast met alu beugels? mijn ervaring met zulke beugels is dat ze bij wat trillingen nog wel eens willen afbreken.
1991 Jetta MK2 1.3 (sold) ![]() 1999 MX5 NB 1.6 (sold) ![]() 1990 Golf MK2 1.3 Low&Slow Daily ![]() 1998 Kawasaki Ninja ZX7-R ![]() 2003 Jaguar X-type (for the lady ![]() 1989 Golf MK2 GTI 16v (waiting to be fixed ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Wegens omstandigheden de hele week niet kunnen werken aan de polo. Dus vandaag met moeite een dagje vrij kunnen krijgen en hard aan het werk gegaan.
Morgen is de cross al. Gaas voor de ruiten gemaakt en afgelast. Zie ook de coole luchthappers. ![]() ![]() Koplampen op het dak gemaakt. Tevens kunnen ze nog versteld worden om goed licht te krijgen op de baan. ![]() Dak ingeslepen om de kooi rondom af te lassen. ![]() ![]() Meerdere foto's volgen....
|
|||
|
|||
![]() Deze coole t3 kwam nog een paar onderdelen brengen.
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Dit weekend is het zover !!
Volle Polle..succes he ! ![]() |
|
|||
|
|||
![]() En toen was de auto wit...
![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Succes morgen !
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Want omdat er G40 opstaat gaat ie extra hard?? Beetje laat commentaar misschien, maar ook voor toekomstige lezers: een waterpomp uit een G40 is gelijk aan elke andere waterpomp van welke andere benzinemotor met high-torque riem (NZ, MH, AAV, AAU, noem ze maar op). Alleen de pomp van een Diesel (motorcode 1W en MN) hebben een veel kleinere poelie, waardoor deze dus wel daadwerkelijk 'harder pompt'.. (maar dat alles heeft behalve bij de cross, echt geen nut) dan weet u dat ![]()
|
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dankje!
|
||||
|
||||
![]() SUc7
|
|
|||
|
|||
![]() De polo aan het schilderen.
![]() ![]() ![]() ![]() En zo is die geworden. ![]() ![]() ![]() ![]() Auto op de startlijn. Helaas beetje slechte foto's. ![]() ![]() De cross op zich ging wel goed. Maar helaas was de koeler lek door een botsing. Dus we moesten wat vaker een pitstop maken dan gepland. Elke keer weer een beetje water bijvullen. Dus we konden helaas ook niet tot het maximale rijden. De auto werd dan te warm. Maar het goede nieuws is dat we de race wel uitgereden hebben. ![]() Er zijn ongeveer 20 auto's uitgevallen. Eentje is er zelfs in de brand gevlogen. Dus sensatie genoeg. Ik gok dat we ongeveer op de 10e plaats zijn geeindigd van de 35 auto's. En dat met een 1.3 blokje. ![]() Al met al was het een geslaagde race. Op naar volgend jaar. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Topic heet Volle Polle, en de auto: Volle Polo
![]()
|
||||
|
||||
![]() lezen berserker...
![]()
|
||||
|
||||
![]() Heb je gezien
![]() ![]() ![]() Het was het waard om te gaan kijken ![]() 1 ding was zeker, je viel wel op met je politie krot ![]() __________________ Golf 1 '83 VW haaksbergen |