![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
haha neuhj die is het zeker niet ![]() Maar je heb wel gelijk, zit echt geen electronica op, alleen heel simpel ! Ahhum hahaha |
|
|||
|
|||
![]() Ik heb ook nog een k-jetronic fotow in de galery gezet bij de golfjes
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Die wordt er ook door aangestuurd
|
|
|||
|
|||
![]() Ik geloof dat ik nu zo'n beetje alle info over k-jetronic heb verzameld, ik blijf toch bij die thermotijdschakelaar.
Nu nog ff tijd vinden om het te vervangen :P |
|
|||
|
|||
![]() Iedereen bedankt, de problemen zijn opgelost
![]() Zowel de K-Jetronic als de kachel ! |
|
|||
|
|||
![]() EN wat wat was het ?????
Is leuk om te weten |
|
|||
|
|||
![]() Het kachel probleem dat waren de klepjes in de aan en afvoer buizen van de kachel, modificatie die er later is ingezet zodat de kachel eerder warm word.
Kan er zo tussenuit, en je kachel is warmer dan ooit ! K-jetronic, de thermotijdschakkelaar die aangesloten zit op mijn koudestart verstuiver is overleden, bij koudestart geeft hij elke keer een pufje waardoor de wagen steeds verzuipt en daarom dus ook zo in toeren schommeld, nu nog ff een nieuwe scoren bij A.O.C. ![]() Quote:
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
thermotijdschakelaar kost je 86 euro bij de dealer tenminste dat koste hij mij ongeveer 5 maand geleden ik heb hem ook vervangen maar of die van mij kapot was weet ik dus nog steeds niet omdat er bij mij na die tijd nog meer dingen geconstateerd zijn alles is bij mij nu verholen (hoop ik ) en hij loopt prefect schomelen in toeren kan ook komen door een stappen motor wie smerig is |
|
|||
|
|||
![]() Een EV met K-jetronic heeft geen noodloop
Een EV met K-jetronic heeft geen stappenmotor Een EV met K-jetronic heeft geen geheugen waar je foutcodes uit kan lezen Als een EV slecht (schommelend) stationair loopt ligt dat niet aan de extraluchtschuif, daar reageert dat ding te traag voor om invloed te hebben op het stationair draaien... De thermotijdschakelaar is één van de dingen die de koudestart injector aanstuurt...hij word tevens aangestuurd door de membraanschakelaar die vlakbij de spinnekop zit, en wel tijdens het gasgeven, dan verrijkt ie heel eventjes het mengsel om de vertraging die in de spinnekop zit te compenseren.. Dus niet alleen de blauwe switch is een verdacht punt bij dit soort problemen... Wat ook een een oorzaak kan zijn voor schommelend stationair draaien is de switch die acher de spinnenkop zit (op het scherm), als het stationair toerental te ver weg zakt, om welke reden dan ook. opent die een omloop ventiel die extra lucht geeft (niet te verwarren met de extraluchtschuif). Als het stationair te krap staat afgesteld (bijv om het CO lekker laag te krijgen) gaat deze extraluchtklep wel eens staan pendelen,,, Tot zover wat extra info over de EV |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Klopt als een bus ![]() |
|
|||
|
|||
![]() B.T.W. Mocht je vragen hebben over de echte K-Jetronic (mechanische brandstof inspuitsysteem), dan kan je die aan mij stellen (weet er ondertussen heel wat van af).
MvG, Ramon |
|
||||
|
||||
![]() Die "switch" wordt ook wel verschildruk schakelaar genoemd
![]()
|
||||
|
||||
![]() Kan die "verschildrukschakelaar" er ook voor zorgen dat een 16v PL die in mijn auto 850-900 toeren loopt eens in de zoveel seconden een kleine toerenval maakt van rond de 850 naar 600? Hij blijft ongeveer 10 seconden stabiel en dan doet het zich weer voor. Stationair regelklep is reeds vervangen, maar dit blijft zich voordoen.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Nu meen ik dat bij een PL de K-Jetronic electrisch word geregeld ! Dus KE-Jetronic, als de fout in de electronica zit dan kan het nog heel wat uitzoek werk worden. |
|
|||
|
|||
![]() Kennbuchstabe PL
eingebaut 02.86-10.91 Zyl./Ven. 4/16 Hubraum ccm 1.781 Leistung kW/PS 95/129 bei 1/min 5800 Drehmoment bei 1/min 168/4250 Bohrung mm 81 Hub mm 86,4 Verdichtung 10,0 EV-Öffnung OT 1° nach EV-Schliessung UT 21° nach AV-Öffnung UT 43° vor AV-Schliessung OT 3° vor Einspritzung KE-Jetronic ROZ mind. 95 Zündfolge 1 - 3 - 4 - 2 Zündanlage VEZ Katalysator x Lambdaregelung x Kennbuchstabe PL Dynamischer Zündzeitpunkt (v.OT) °/min-1 6 ±1 / 800-900 Leerlaufdrehzahl min-1 800-900 CO-Gehalt im Leerlauf Vol.% 0.5 max. CO2/O2 - Gehalt bei Leerlauf Vol.% 14.5-16 / 0.1-0.5 HC-Gehalt im Leerlauf ppm 100 Erhöhte Leerlaufdrehzahl min-1 2500-2800 CO-Gehalt bei erhöhtem Leerlauf max. Vol.% 0.3 Lambdawert bei erhöhtem Leerlauf 0.97-1.03 ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Verschildruk schakelaar?? Nee hoor het is gewoon een membraan gestuurd schakelaartje die reageert op het vacuum in het inlaatspruitstuk...heeft dus niks met drukveschil te maken.. Het enige drukverschil wat in de K-Jetronic word gecompenseerd id het wegwerken van het drukverschil over de brandstofsleuvel bij de regelplunjer |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Blijkbaar niet want anders had je bepaalde dingen zelf al kunnen elimineren ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
hahaha, mja ik weet het ondertussen k'heb veel van die schema's en troep moetten opzoekken maar dan word het wel wat duidelijker. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
PL blokken hebben origineel allemaal KE-Jetronic eehj ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Hehe...zoveel electronica zit er niet in de KE-Jetronic hoor....Het grote verschil met de K-Jetronic zit in het ontbreken van een mechanische warmdraairegelaar, de verrijking (bij o.a koudestart en acceleratie) vind plaats via een electrische regeling op de drukverschilcompensatie in de spinnekop. Verder zit er qua injectie amper verschil in In de PL zit verder een katalisator.. Probleem met de KE-Jetronic is dat het stationair lopen erg lastig is af stellen bij het ontbrekenvan de juiste apparatuur, daardoor zie je vaak een beetje onregelmatig lopen omdat men slechts ten dele afstelt... Kortom welkom in de wereld van de echte K-Jetronic kenners ![]() ![]() |