![]() |
|
||||
|
||||
![]() ok
|
||||
|
||||
![]() Vandaag toch maar weer wat geprobeerd...Een kennis had nog een VDO sensor liggen die ik wel mocht proberen...
Ik draai em erin en sluit de zooi aan, starten en er gebeurt niks....niet gelijk rechts in de hoek hangen, dus ik denk heeee??! ![]() Motor ff laten lopen en wat rommel naar binnen gebracht, kom ik terug, staat ie net iets boven de 60gr...lijkt er dus op.. Ik gooi de motorkap dicht, stap in en kijk op de meter...jahoor rechts in de hoek.... ZELDZAAM is dit!! |
|
||||
|
||||
![]() en als je tikt op de meter? misschien los contact in de meter?
|
||||
|
||||
![]() Denk eerder dat de signaal kabel ergens tegen massa aanzit. Waarschijnlijk bij de doorvoer in het schutbord.
|
|||
|
|||
![]() ik heb ongeveer hetzelfde, maar dan met mn voltmeter die staat dan ook rechts in de hoek. ook als hij van het contact af is. moet nog een keer uitzoeken wat dat is.
m |
|
||||
|
||||
![]() Ik had het zonet ff aan m'n vader (die automonteur is) gevraagd, en hij was er bijna zeker van dat óf je sensor massa maakte en dus kapot was óf dat de draad vanaf de sensor ergens kortsluiting maakt met de massa. Volgens mij had je je sensor al vervangen, dus dat zal het wel niet zijn dan... Maar je draad kan natuurlijk wel ergens doorgesleten zijn en/of ergens contact maken met de massa... Succes ermee in ieder geval!
![]()
|
||||
|
||||
![]() idd sensor en de sensordraad zijn nieuw....zal morgen (als ik tijd heb
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Zo,net eindelijk tijd gehad om er weer es naar te kijken!
HET WERKT!! ![]() Ik heb de meter en sensor aan gesloten om een schakelbordje wat ik ooit es op school gebruikt heb, voor elektro-proefjes. Sensor boven een vlam gehouden en de meter begon netjes te klimmen. Dus alles deed het gewoon. Toen de sensor-draad nagekeken en die was niet beschadigd, toen maar bedacht dat het de massa van de sensor moest zijn, extra massadraadje vanaf de sensor getrokken en de boel weer aangesloten. Bij het op het contact zetten sloeg de naald niet gelijk uit naar 150gr, dus dat zag er goed uit ![]() Motor even laten draaien en toen begon de naald te klimmen!! Nu de boel nog ff netjes dicht timmeren en ik ben weer helemaal blij!! Bedankt allemaal!! ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Mooi dat het weer werkt, Alex!
![]()