![]() |
|
|||
|
|||
![]() Niet, een auto heeft altijd ongeveer 10 km afwijking, bij de meeste auto's rijd je op gps 60 en in het echt ongeveer 70.
Dat is speciaal voor de flitskasten anders zou je veel vaker geflitst worden, elke auto heeft een afwijking. Ik heb de afwijking alleen bij mijn auto terug gebracht tot 5 km per uur, gewoon teller helemaal er uit halen en de wijzer ietsje verzetten op de as. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
10km/u is een beetje overdreven denk ik, heb dezelfde test ook eens op onze T5 gedaan en die zat er maar 3km/h naast. Vergeet ook niet dat flitsers ook nog een correctie van X km/h hebben he, en idem voor mobiele flitsers en videosurveillance. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Gewoon de naald van de klok afpakken en verzetten, heb dit ook bij mijn eigen gedaan. Heb hem gelijk gezet bij 80 km/h op de tomtom (het verzetten natuurlijk bij stilstand gedaan, dan weer rijden en kijken of het overeenkomt). |
|
|||
|
|||
![]() Al mijn golfjes en jetta's hadden een afwijking van omgeveer 15 km/h. Is dus heel normaal. Het is tenslotte een oude auto...
![]()
|
|||
|
|||
![]() Dat is ook je minste zorg neem ik aan of je een tellerafwijking hebt of niet! Eerst het motortje en carrosserie toch?
|
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dat kan maar op 1 manier! Teller unit uit je auto sleutelen, teller bak openen, en dan de km teller uitbouwen en dan de wijzer van de km teller af halen, die zit er op gedrukt, zit niet vast! En die dan 1 mm verplaatsen naar boven ![]() Dat should do the trick! |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Teller afwijking zit hem ook wel eens in de km teller kabel. Dit is natuurlijk een grote veer, en hoe ouder de kabel, hoe meer rek er op die veer staat. Dus dan krijg je een afwijking! |
|
||||
|
||||
![]() hmmm
das een veer. stel: u wiel draait 1 toer, de kabel draait 1 toer, de teller draait 1 toer en de km teller loopt gelijk. we hebben nu een oude kabel die iets rek heeft. dan draait wiel 1 toer, kabel doet niks want rekt beete, teller doet niks volgende toer van wiel, kabel draait ook 1 toer, teller ook 1 toer. na 1000toeren van het wiel, deed de kabel er 999 en de teller 999. stopt het wiel, dan draait de kabel ff door tot zijn rek weer weg is. het is dus onmogelijk dat je wiel 1000toeren doet, en de kabel er 900 want dan breekt die zo door ... door ouderdom kan je teller wat meer schommelen, of een vertraging oplopen (en dan nog is dat amper merkbaar). het schommelen wel omdat de kabel droog loopt en soms blijft hangen en dan ineens weer doorschiet. maar zowieso heeft de kabel altijd evenveel toeren gelopen als dat die moest doen om het wiel te volgen. zoniet tors je die binnen no time over