![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() Staat trouwens wel in de handleiding dat wanneer ik op E85 wil rijden is het er consequent in moet gooien, maar na een paar maanden voor een korte periode terug moet schakelen en een paar weken weer op reguliere brandstof moet rijden om eventuele motorschade tegen te gaan.
|
||||
|
||||
![]() Kan bij sommige tamoil's getankt worden.
Verder heb ik nu wel een lijstje wat je zou moeten aanpassen bij een 'standaard auto'. Eigenlijk alles waar de brandstof komt; -brandstoftank -brandstofleidingen -brandstofpomp -eventueel je brandstofdrukregelaar OF de o-ringen waarmee die afdicht wanneer die in je brandstofrail zit. -pakkingen (inlaat) -grotere injectoren + oringen (e85 bestand) er moet namelijk meer brandstof ingespoten worden. -eventueel andere bougies -eventueel inlaatspruitstuk (ander materiaal) Dit is wel iets wat ik in de toekomst wil gaan doen. Voordelen; -goedkoper -meer vermogen -minder uitstaat van schadelijke uitlaatgassen -veel klopvaster, dus er kan veel meer uit motoren worden gehaald (kunt dus met hogere compressie rijden etc.) Nadelen; -je moet je auto ervoor ombouwen -niet alle tankstations verkopen het -je auto gaat iets meer verbruiken (er moet meer ingespoten worden) -magnesium, aluminium en rubber zijn niet goed bestand tegen e85. Nu hoorde ik al van een tuner dat je bijv. een rvs of kunststof inlaatspuitstuk kunt gebruiken en dan de inlaatkanalen van je cilinderkop polijsten zodat de e85 daar niet op blijft 'zitten' Maar als je auto dus eenmaal aangepast is en dus e85 proof zie ik eigenlijk alleen maar voordelen ![]()
|
|||
|
|||
![]() Ik zou in dat geval voor kunststof inlaten gaan.
Is vele malen lichter en materiaal technisch gezien zijn RVS en ALU ook niet echt goede vrienden. Gr, Pim |