![]() |
|
||||
|
||||
![]() Als je aandrijfas imbusjes door draait is dat meestal eigenschuld.
Maak ze goed schoon voor je de imbus 12kant xzn erin stopt. Sla met een hamer de 12kant er goed in. (met beleid) Draai dan pas de imbus los. Boutjes zitten af fabriek vast met 20nm. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
IDD! Bij mijn 1.1-tje waren het in ieder geval torx' |
|
||||
|
||||
![]() Hmm ja shit.. denk toch dat dat de fout is geweest dan!
|
|
||||
|
||||
![]() bij een polo is het ook torx, was al aan het twijfelen (snel even gaan kijken in de garage) dus dan zal daar je fout liggen
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Hehe jepp, ga morgen maar ff om andere assen en dan komt het weer goeddd
|
|
||||
|
||||
![]() xzn is het, geen torx.
![]()
|
||||
|
||||
![]() om ff in te haken in dit topic met een andere vraag
![]() de kop van de schroef waarmee de remschijf is bevestigd is afgebroken, hoe kan ik deze het beste eruit halen (het restant dus zonder kop)?? een platte schroevedraaier erin slaan en dan los proberen te draaien bijvoorbeeld??? sorry voor deze offtopic maarja, een nieuwe topic vond ik beetje overbodig ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Beide varianten zijn mogelijk. |
|
||||
|
||||
![]() ai ai ai.. ik ken het probleem... is idd een kutsituatie...
ik heb em los gekregen met een linkse tap... wel eerst helemaal schoon gemaakt met `n bussie remreiniger...
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Steekt er nog wat buiten? Misschien met een goede (!) griptang? Goed of slecht scheelt nog al: lambdasonde zat goed vast in de kat, met goedkope griptang zat overal beweging in, behalve de lambdasonde. Die had totaal geen grip en boog gewoon open. Goede griptang gehaald van Stahwille en meteen bij de eerste poging los.. ![]()
|
||||
|
||||
![]() 't Zijn toch geen imbussen, maar 12 kantig torx..? Heeft ook een aparte naam, kom er zo 123 niet op. Dit is iig bij m'n MK2, weet niet zeker op dat bij een 1 ook is
![]()
|
||||
|
||||
![]() Echo.
Het kan 6 kant imbus zijn EN 12 kant torx. Dat hangt af van de serie en of hij bij een beun al eens is vervangen ! Maar heb je hem al los gekregen met een beitel ? |
|
||||
|
||||
![]() We hebben de kopjes eraf geslepen, aandrijfassen eraf gehaald. En toen kon je zo met de hand de rest van de bout uit de flens draaien... Ben ff om andere boutjes bij de sloop geweest en nou ist weer goed.
|
|
||||
|
||||
![]() Kijk aan! Klaar alweer
![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
neej steekt HELAAS niks meer naar buiten ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Dan lijkt mij uitboren en links draad tappen de beste oplossing...
|
||||
|
||||
![]() volgens mij is het nu opgelost
![]() Maar waarom boutjes op de sloop ? Na zo'n ervaring koop je toch zeker nieuwe ! |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Juist ja, torx 7 is het. Zit echt nooit in een gereedschapset. Vorig jaar een complete kar gekocht van Teng Tools en zelfs daar zat ie niet bij ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() @golfzilla: ik heb dat ook al eens gehad bij mij...
heb hem toen uitgeboord en er een helicol ingezet... das een soort schroefdraad die je dan in het gat moet zetten wat je geboord heb en dan kan je daar de bout weer in draaien...
|
||||
|
||||
![]() Quote:
heb ooit eens bij de kijkshop een kissie gehaal met inbus - torx - en fijne torx daar zat 7 ook bij was volgens mij iets van 35 gulden en bij de automatrialen handel verkopen ze ook zulke setjes ik geloof iets van 60 delig of zo korte en langen zitten er dan in en ze hebben bij mij tot nu toe nog alles overleefd ![]()