![]() |
|
|||
|
|||
![]() Tnt kan nog wel ff duren die zijn in treurnis nou ups ze niet gaat kopen...
Maar ff zonder gekheid met een track n trace moet je toch kunnen zien waar die nu is. |
|
|||
|
|||
![]() Track en trace heeft de verkoper helaas niet. Bonnetje weggegooit
![]()
|
|||
|
|||
![]() Gister het thermostaathuis vervangen, en koelwater erop. Alles weer lekvrij gelukkig
![]() Wat iets minder was, en tevens het getik van de bak verklaart, is dat ik maarlieft 1.3 liter olie bij kon vullen ![]() Ben nu opzoek naar een ontsteking, omdat ik degene die ik gekocht heb nog steeds niet heb ontvangen, en hem ook niet verwacht nog te krijgen ![]()
|
|||
|
|||
![]() Inmiddels weer wat dingen gedaan aan de golf.
Gisteren een nieuwe ontsteking gemonteerd ( thanks to DarkSupra ), hij loopt weer een stuk mooier! Tevens gister de rechter aandrijf as vervangen, omdat de auto nog steeds trilt bij insturen naar links. Dit helaas zonder resultaat, probleem is er zeker niet beter op geworden. Vorige week een katvervanger in elkaar gelast en gemonteerd. Weer 0.3 pk winst ![]() ![]() Vandaag is de auto bij de monteur om verder onderzoek te doen naar het trillen, ik kom er zelf niet meer uit. ![]() Ben benieuwd
|
||||
|
||||
![]() Kijk kijk, druk aan de weer. Lekker.
![]()
|
|||
|
|||
![]() Raar van dat trillen!
Misschien is er lood af van een velg? Of is er iets met de velgen soms? Het zou haast iets in die geest moeten zijn! ![]()
|
|||
|
|||
![]() HELAAS is het probleem van het trillen gevonden: de versnellingsbak is kapot.
Waarschijnlijk is het differentieel kapot, aangezien het probleem zich vooral voordoet bij het accelereren en erger wordt wanneer er naar links gestuurd wordt. De bak olie is afgetapt, en daar zat nogal wat metaal bij. Opzich niet vreemd, aangezien de bak zo goed als droog heeft gestaan. Ik ontdekte dit pas 2 weken geleden bij het controleren bij de grote beurt ( wat ik overigens altijd doe ). Er ging toen 1.3 liter olie bij, terwijl er maar 1.6 liter in het bakje zit. Gelukkig heb ik via een kennis een goede 8p 5 bak van een polo 86c over kunnen kopen, welke er morgen onder gebouwd wordt. Tevens ontdekte de monteur ook dat de remklauw linksvoor vast zat ( blok scheef afgesleten, schijf flinter dun ) dus de klauw wordt nagekeken, en er komen voor nieuwe schijven en blokken op. Kost al met al wat, maar dan is het ook goed ![]()
|
|||
|
|||
![]() mooi naadje kerel!
het zit je wel mee de laatste tijd!
|
|||
|
|||
![]() Dat kun je wel stellen inderdaad. Maarja. Ik heb dadelijk alles gehad wat maar kapot kan, dus ik hoop er voorlopig vanaf te zijn.
![]()
|
||||
|
||||
![]() Mits je geen andere auto koopt natuurlijk.
![]()
|
|||
|
|||
![]() Gaat niet meer gebeuren, heb al genoeg ellende van andere mensen gekregen, en met name bij deze ruil ben ik zwaar genaaid. Zo zie je maar, niemand is te vertrouwen.
![]()
|
|||
|
|||
![]() Ben inderdaad blij dat ik geen auto tegen deze geruild heb, auto zag er echt heel netjes uit, maar heeft dus aardig wat gebreken helaas.
|
|
|||
|
|||
![]() Met de nieuwe versnellingsbak , bleek het rare tikkende schurende geluid bij stationair draaien toch niet uit de bak te komen. Echter is het trillen met rijden wel weg gelukkig. 1 probleem getackeld.
Ik was er dan ook helemaal klaar mee, en besloten te rijden tot het kapot ging en het zaakje niet eerder open te maken. Dit duurde echter niet lang, want vorige week dinsdag ( 1.5 week na de bakwissel ) trapte ik de koppeling op de bodem. Dit was dus de reden om de bak er maar weer af te trekken en te kijken wat er loos was. Helaas was er weinig te zien aan druklager/drukgroep en koppelingsplaat. Enige wat opviel is dat het asje wat om de priesas val, waar de plaat op gecentreerd zit, nogal wat speling had t.o.v. van de plaat. Plaat en drukgroep waren verder zo goed als nieuw. Aangezien de koppeling van valeo is, en dit niet bekend staat om zijn kwaliteit, toch maar besloten om er een nieuwe SACHS koppelingsset in te zetten. Deze komt maandag binnen, en wordt dan ook gemonteerd. Zo blijven we bezig, van het ene mankement naar het andere, en bruintje loopt langzaam maar zeker ook leeg . ![]()
|
|||
|
|||
![]() Zo, morgen voor de zoveelste keer de bak eraf sleutelen. De bak wordt weer vervangen door de originele 4 bak, omdat de koppeling die ik heb alleen geschikt is voor een 4 bak. Ik kom toch zelden op de snelweg, dus maakt me niet zoveel uit
![]() De 5 bak gaat de verkoop in. De wielen voor 2013 zijn ook bekend, nu nog opzoek naar een leuk setje ( gebruikt ) rubber ![]() ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Toffe velgen Jorg! Maar waarom in vredesnaam gebruikt rubber? Wat voor bandenmaat zoek je?
|
|||
|
|||
![]() Om de kosten te drukken dennis. Ding heeft me al een kapitaal gekost afgelopen tijd. En ik rij hoogstens 5000km per jaar.
Ik zoek 155/55-14 voor de vooras, en 165/55-14 voor de achteras. ![]() De bak zit er inmiddels weer tegen. Morgen het zaakje verder afbouwen. Front er weer in, wielen eronder en antivries erop. Hopelijk werkt dan eindelijk alles naar behoren, en zonder bijgeluiden.
|
|||
|
|||
![]() Zo, alles werkt weer naar behoren. Bijgeluiden zijn eindelijk weg, en hij schakeld als een nieuwe. Hij staat nog binnen om wat roestplekjes aan te pakken.
Plannen komende tijd: - electrische brandstofpomp erop - 3f nokkenas erin - inlaat spruitstuk bewerken - zomerwielen eronder - omlaag schroeven
|
||||
|
||||
![]() Hey Jorg, toch maar geen andere plaat gekocht!
Bandjes zijn wel erg klein, dat wordt hooguit 90 op de rijksweg. Hou je daar rekening mee ![]()
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 20-03-2013 at 20:20. |
|
|||
|
|||
![]() Hey tim,
Ik heb de 4 bak er maar aan geschroeft die ik nog had, losse plaat was niet te koop, en een hele set koste weer 180 euro. Aangezien ik zelden snelweg rijdt, toch maar besloten om het zo te doen Met die bandjes komt wel goed, dan maar wat langzamer, als het maar laag kan ![]() ![]()
|
|||
|
|||
![]() Dat die monteur toen niet heeft gezien dat de koppeling bijna aan z'n einde was. Waar ik werkte als de bak er toch achter heen ging voor wat dan ook vervingen we ook meestal de koppeling bij 120.000 km of meer als deze al niet eerder vervangen was.
Verder mooie daily 👍 Jammer van al dat gekloot en gezeik. Bandjes kan ik je helaas niet aan helpen...