![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
wel mijn nok heeft niet precies dezelfde vorm als die op de tekening ? dus ik dacht dat het zo maar moest .. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Tekening wijkt af, is slechts een schematische weergave. Het wordt ook wel eens het visje genoemt. Verschilt per motorcode soms zelfs. Houd de tekening nou maar aan, niet zelf wat gaan bedenken, want dan verkloot je je blok. Neem aan dat je dat niet wilt?
|
|||
|
|||
![]() sowieso niet
![]() dan zet ik het streepje op de krukaspoelie gelijk met de rechterkant van de uitsparing in 'het visje' ? |
|
||||
|
||||
![]() zoals op de tekening staat rechterkant van de uitsparing inderdaad.
Als je het op tijd hebt staan, riem erop en gespannen, dus wel even 2x of 4x de krukas 360graden draaien om te kijken of het ook goed loopt (wel boegies eruit dus). Controleer vervolgens voor de zekerheid de spanning nogmaals, Riem zet zich ook een beetje. Bij weerstand stoppen en terugdraaien, controleren of je echt wel het juiste markeerpunt hebt aangehouden.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Goed kga der vant weekend keer in vliegen ![]() merci in elk geval!! |
|
|||
|
|||
![]() riem zit erop, eens 3 toeren met de kukas gedaan en dat gaat goed
![]() dus ik denk dat het nu wel zal goekomen, zot bedankt voor jullie hulp eh kerels! ![]() |
|
||||
|
||||
![]() hopelijk heb je m ook goed gespannen, want dat is net zo belangrijk als het op tijd staan
![]()
|
|||
|
|||
![]() Quote:
staat net zo hard dat je hem een kwartslagje kan draaien tussen nokkenas en waterpomp ![]() |
|
||||
|
||||
![]() mag alleen met moeite kunnen, als je het heel makkelijk kan staat ie te slap.
Ik wist dat ik ergens gelezen had dat het juist aan de andere kant moet: dit topic, stap 20: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=91748 Doorloop sowieso even het hele topic, want het is een nuttige how to!
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat dacht ik ook meteen al, maar wist het niet zeker - en dan kun je beter je mond houden, vind ik. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Niet te strak, dan gaan de waterpomp lagers fluiten.
Het blok zet ook uit wanneer deze warm is.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Vind het zelf ook verwarrend ![]()
|
|||
|
|||
![]() idd zeer mooie how to
![]() wel in een boek van Haynes staat dat je het daar moet meten.. kan natuurlijk dat ze ook eens fout zijn ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
distributiespanning checken moet op het stuk tussen waterpomp en nokkenaspoelie. Het deel tussen nokkenaspoelie en krukaspoelie spant zichzelf doordat de krukaspoelie "trekkend" is.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Klopt ![]()
|
|||
|
|||
![]() dus toch
![]() nu heb ik hem even laten draaien, maakt hij wel een hard tikkend geluid welke komt van erges links aan de kleppen.. ik hoop dat ik geen klep beschadigd heb. er zit wel nog geen koelvloeistof op |
|
||||
|
||||
![]() kan ook een klepstoter zijn. Zijn ook vrij lawaaiig en schrikken flink af.
Kan met een oil treatment soms worden opgelost (let wel: tijdelijk) Kan ook een gebrek aan olie zijn. Controleer de timing nogmaals om zeker te weten dat het niet daar aan ligt! Als je er niet zeker van bent ga er in elk geval niet mee rijden maar vraag of er iemand voor naar je wilt kijken. Als de timing nog steeds klopt en als je de riem kan draaien zonder dat er iets geraakt wordt, is het waarschijnlijk een klepstoter. Zonder koelvloeistof is trouwens ook waanzin, want je motor raakt dan zeer snel oververhit, wat voor nog meer problemen kan zorgen.
Vergeet dat ene boutje niet! Last edited by The_Maxx : 01-07-2012 at 19:39. |
|
||||
|
||||
![]() eerst ffe olie etc checken, tikken kan max 10 min duren.
Echt stevig tikken lijkt me eerder dat de riem 1 tand verkeerd staat. (verhaal links en rechts van het visje)
|
|||
|
|||
![]() kzal morgen eens een foto posten van hoe mijn merkpunten nu staan, en ik kan met een dopsleutel op de kruk blijven draaien zonder dat er iets in de weg komt.
kheb hem tot nu toe enkel stationair laten draaien, morgen koeling in doen en nog even laten draaien maar niet rijden ( kvertrouw het toch niet ) ![]() het fenomeen van de klepstoter heb ik ook al vaker gehoord, maa rhoe kan dat dan ineens ? had er voordien geen last van en de olie is er niet uit geweest ofzo ... |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
wat zou er dan dan tikken veroorzaken ? |