Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 25-08-2012, 16:41
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur

Quote:
Originally Posted by fearless
Juistem! en rubbertjes er tussen om de boel wat op te vullen zodat het stevig zitten blijft.

Als ik kelkjes in de juiste maat vind komt dat er ooit eens op, voorlopig laat ik het hierbij. Ik zit met de afstelling nu goed, hij rijdt nu ook probleemloos. Niets meer aan doen dus

Wat was het probleem met de kelken die erop stonden?
Ik gebruik namelijk dezelfde en heb eigenlijk nergens last van.

deze dus

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
Old 25-08-2012, 16:45
fearless's Avatar
fearless fearless is offline
VW Fanatic

Nou het probleem is het volgende:

Heb dus de sproeiers uitgeboord met 1.5mm (zeg maar sproeier 150)
En met de filters er op hield ie volgas in, en begon ie iets te pruttelen.
Met de filters er af heb ik dat niet. Dus dan kon ik 2 dingen doen.
De sproeiers kleiner, of zonder luchtfilters gaan rijden.

Ik heb die boortjes niet zo liggen en vond het wel mooi geweest met telkens proberen. Dus vandaar nu die theefilters er op krijg ik iig geen blad in de motor. Het fijne stof zal die wel aanzuigen wat mischien niet zo best is voor de motor....maar daar heb ik niet zo veel moeite mee. Het is meer een 1.1 en wil ooit weer eens een dikke motor opbouwen voor het circuitracen. Dus het mag kapot :P

Ook hebben de rubbers van het filter een rand binnenin wat de carb al een heel eind afsluit, sloot bij mij zelf al het poortje voor 3/4 af voor de gasschuif.

Jij hebt hem gewoon prima afgesteld op de luchtfilters die je gebruikt.
Reply With Quote
Old 25-08-2012, 16:50
fearless's Avatar
VW Fanatic

Quote:
Originally Posted by hansiebaba
nou hardi pomp binnen maar nou overstromen men vloterbakkenb steeds. vlotters zijn los maar nog steeds benziene uit men vacumme pijpjes zou je zeggen benziene druk te hoog. druk meter er tussen doen. en wat is een goeie druk meter?

Als je zelf je carbs volblaast met lucht? Carbs dan wel op de kop houden en blazen in de toevoer. Dan moet ie afsluiten.
Ik had dit probleem ook met mijn pomp en heb een klein pijpje in de toevoer gedrukt zodat ie sneller stopt met pompen.
0.15 bar zou die moeten doen, volgens mij doet ie meer want hij drukte zo de vlotternaalden terug.

Jij wil nu een brandstofdrukregelaar monteren?
Reply With Quote
Old 25-08-2012, 19:14
hansiebaba hansiebaba is offline
Forum Newbee

Quote:
Als je zelf je carbs volblaast met lucht? Carbs dan wel op de kop houden en blazen in de toevoer. Dan moet ie afsluiten.
Ik had dit probleem ook met mijn pomp en heb een klein pijpje in de toevoer gedrukt zodat ie sneller stopt met pompen.
0.15 bar zou die moeten doen, volgens mij doet ie meer want hij drukte zo de vlotternaalden terug.

misschien maar ga eerst jou tip ff proberen en als het dan nog niet is zo als het hoor dan ga ik een brandstofdrukregelaar monteren
Reply With Quote
Old 27-08-2012, 13:22
Forum Newbee

Quote:

nou met het buisje in de toevoer van de leiding helpt niet dus ik ga een druk regelaar plaatsen alleen zoek ik nog een goeie druk regelaar weet een van jullie een goeie hoeft geen duur ding te zijn of een met een meter er op als ie maar zen werk doet en vanaf 0.1 bar kan leveren.
Reply With Quote
Old 27-08-2012, 16:10
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder

vlotters in de vlotterkamer zijn gewoon af te stellen hoor. Die van jou zijn of versleten of ze sluiten te laat de brandstoftoevoer af.

Controleer eens de vlotternaald of daar het rubberen dopje nog opzit, of dat de vlotternaald er uberhaubt wel in zit.
Reply With Quote
Old 27-08-2012, 16:35
fearless's Avatar
VW Fanatic

Hmmm...dat ga ik ook is checken op de mijne. Ik dacht dat het enkel koperen puntjes waren die de toevoer afsloot.

Als ik ze op de kop had liggen en ik ging blazen, kreeg ik er met geen mogelijkheid lucht door heen geblazen. Dus het lijkt me wel dat ie afsluit.

Afstellen? door ze bij te buigen mischien?
Reply With Quote
Old 27-08-2012, 17:18
Volksforum Aandeelhouder

yep de vlotters moet je dan iets verbuigen. Als je koperen kopjes heb kan heel goed hoor, moet je des te voorzichtiger zijn. Die zijn namelijk heel gevoelig voor kleine putjes waardoor die dus niet goed afsluit.

Vlotters niet te laag afstellen want dan kan het zijn dat je pomp de kamers niet optijd vol kan pompen als je een lang stuk volgas rijdt.

Ik heb de mijne destijds gecontroleerd om ze in dezelfde hoek in de bankschroef te zetten als ze op mijn blok zitten en dan via de brandstoftoevoer lucht ingeblazen totdat ik de goede hoogte had.
Reply With Quote
Old 29-08-2012, 20:44
fearless's Avatar
VW Fanatic

Dacht eindelijk een probleemloos motortje te hebben. Scheurt er een inlaatrubbert...
Wordt dus zoeken naar nieuw spul.
Ben het een beeetje zat aan het worden, maar ga niet opgeven want had hem net fijn voorelkaar dat ie niet meer stotterde enz.

Haal de boel er dus weer achterweg en leg het even aan de kant. Ik ga een nieuw inlaatje maken. Met nieuwe flenzen en inlaatrubbers.

Ik ga dus de originele pict 7 er tijdelijk op gooien, deze heeft het bij mij nooit goed gedaan. Altijd stilvallen enz. Ik vermoed een slechte mechanische pomp.
Die elecktrische pomp tegen het schutbord zal het toch wel gaan doen op de originele carb?

Dan kan ik iig met die wagen naar Dumpd....al ging ik daar liever met motorcarbjes heen
Reply With Quote
Old 01-09-2012, 12:36
Forum Newbee

Quote:
Dacht eindelijk een probleemloos motortje te hebben. Scheurt er een inlaatrubbert...
Wordt dus zoeken naar nieuw spul.
Ben het een beeetje zat aan het worden, maar ga niet opgeven want had hem net fijn voorelkaar dat ie niet meer stotterde enz.

Haal de boel er dus weer achterweg en leg het even aan de kant. Ik ga een nieuw inlaatje maken. Met nieuwe flenzen en inlaatrubbers.

Ik ga dus de originele pict 7 er tijdelijk op gooien, deze heeft het bij mij nooit goed gedaan. Altijd stilvallen enz. Ik vermoed een slechte mechanische pomp.
Die elecktrische pomp tegen het schutbord zal het toch wel gaan doen op de originele carb?

Dan kan ik iig met die wagen naar Dumpd....al ging ik daar liever met motorcarbjes heen

jammer van je inlaat rubbers ik heb zelf een inlaat gemaakt en daar op de carbs bevestigt met 34mm raditeur slang nog geen scheurtje er in en de slang zo kort mogelijk op het spruitstuk bevestigt. die van mij loopt nou persies zo als ik het graag wou geen gestotter meer bleek dat de vlotter nalden vats zaten ff schoon gemaakt klaar is het geen lekkerij meer.
ik wens je succes met je carbs en hopen dat het goed komt
Reply With Quote
Old 01-09-2012, 14:09
4Prez 4Prez is offline
VW Enthousiast

Ik heb nu een afh met cbr600 36mm op testbank gehad en 125,7pk. Niet slecht voor een 1.4.

PROBLEEM

Zowel met de Facet pomp als met een yamaha r6 pomp lijkt het er op dat ie geen brandstof meer krijgt na 5 a 10 min. Als ik de snelweg op rij en gas geef dan begint ie te stotteren en uiteindelijk valt ie zelfs uit.

Iemand een idee?
Reply With Quote
Old 01-09-2012, 14:17
Volksforum Aandeelhouder

Als je voertuig dan even stilstaat, kun je m dan weer normaal starten als je de wagen op contact laat staan?

Zo ja,

vlottersafstellen, vermoedelijk is de vraag naar brandstof groter dan de aanvoer. Als je vlotterbakken te vroeg afsluiten zul je een brandstof tekort hebben.

Zo nee,

aansturing controle van je brandstofpomp, of zelfs je montage van de carbs.
Reply With Quote
Old 01-09-2012, 14:37
4Prez 4Prez is offline
VW Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Sjeesbeest
Als je voertuig dan even stilstaat, kun je m dan weer normaal starten als je de wagen op contact laat staan?

Zo ja,

vlottersafstellen, vermoedelijk is de vraag naar brandstof groter dan de aanvoer. Als je vlotterbakken te vroeg afsluiten zul je een brandstof tekort hebben.

Zo nee,

aansturing controle van je brandstofpomp, of zelfs je montage van de carbs.

Ja klopt als ik hem dan stil laat staan dan doet ie het weer (even). Hoe stel ik de vlotter af?
Reply With Quote
Old 01-09-2012, 14:46
Volksforum Aandeelhouder

De Vlotter iets verbuigen zodat er meer brandstof in het huis kan zodat je sproeiers in het brandstof blijven i.p.v. er net boven zweven. Nooit te ver anders blijven ze lekken en stroomt je vlotterbak over.
Reply With Quote
Old 03-09-2012, 18:39
timomk1 timomk1 is offline
Forum Newbee

Quote:
Originally Posted by Dub-Detail
Ter aanvulling,

Het afstellen
Als je de hele zaak hebt ingebouwd kan worden begonnen met het afstellen van de carburateurs.
De stationair sproeier hoeft niks aan te worden veranderd. Alleen de hoofdsproeier moet worden aangepast. Dit varieert per setup.
Voor 38mm op een 1.3 is dit 140 tot 150.
Voor 36mm op een 1.3 135 tot 140.

Dit zijn idicaties de sproeiermaat verschilt per carb en per carb motor combie, het kan zelf zijn dat een 36mm keihin een andere sproeier nodig heeft als een 36mm mikuni.

(Tip. Boor de sproeier met kwalitatief goede boortjes uit in een machineklem en zorg dat je recht boord. Smeer de boor tijdens het boren. Hoe mooier je boort, hoe mooier het gat, hoe beter de versproeing van brandstof.)

Als je de zaak aan het lopen hebt moeten de carbs synchroon gesteld worden. Dit kan je laten doen bij een motorfietsenzaak. Je kan het ook zelf doen.
Je kan het zelf op twee manieren doen.

-Je kan een trechter een een slang pakken, de trechter steek je in de slang en je houdt de trechter tegen de carb. Vergelijk nu met lopende motor het aanzuiggeluid van iedere carb met elkaar. Het verschil is duidelijk hoorbaar. Als er verschil in geluid is dan kan je dit bijstellen met de COschroefjes die naast je vlotterdeksel zitten.

-Je kan ook een kleine computerfan een multimeter en een condoom gebruiken. Sluit hierbij het fannetje met het condoom luchtdicht aan op de inlaatzijde van je carb. Sluit daarna je multimeter aan op het fannetje. Als de motor loopt zal het fannetje gaan draaien en een voltage afgeven. Om de carbs synchroon te krijgen moet het voltage bij iedere carb evenhoog zijn.

(Tip. Laat bij optie twee de motor iets hoger stationair draaien zodat de fan meer snelheid maakt. Hierdoor kun je nauwkeuriger afstellen. Zorg er wel voor dat het motortoerental bij iedere carbs even hoog is. Anders krijg je foute waardes.)

(Tip. Probeer of je je polo met cv carbs bij een garage aan een viergasmeter kan hangen. Hierop kun je precies zien hoe je ze op dat moment heb afgesteld. Ook kun je er eventueel op aflezen of je te arm of te rijk hebt afgesteld en hoe je uitstoot is.)

Heb je niet de beschikking over een viergasmeter, dan zal je het moeten doen met je brommerkennis. Laat de vw een tijdje lopen, rij er desnoods een stukje mee en draai daarna de bougies eruit. De kleur van de bougies verteld ook al een hoop over het mengsel. De kleur zou koffiebruin moeten zijn bij een ideale afstelling. Is de kleur veel lichter of zelfs wit, dan staat de motor veels te arm. Is de kleur veel donkerder of zwart, dan staat de motor veels te rijk. Ook dit is weer een beetje spelen maar opzich goed zelf te doen.
Als het mengsel nu goed is kun je kijken hoe de motor loopt over het hele toerengebeid.
Houdt de motor onderin in. Dan kan je dit compenseren met de Co-schroeven. (Let wel op dat je in dat geval de zaak weer synchroon moet stellen)
Houdt de motor bovenin in, dan kan je de naalden ophogen. Haal hiervoor de zwarte kappen van de carbs af. Haal voorzichtig het membraan eruit en draai een schroefje waarmee de deksel vastzit in het pikkie van de schuif. Nu kun je het pikkie eruit trekken. De naalden komen dan ook los. Pak nu m3 ringetjes en hoog hiermee de naalden op (een ringetje per naald per keer). Monteer de zaak nu weer.
(Tip. Zorg ervoor dat de membranen goed in de carb vallen als je ze weer terug monteerd. Als ze namelijk scheef of niet in goed in de rand vallen en je draait de zaak aan kan het membraan scheuren en werken de carbs niet meer. Reserve onderdelen zijn niet/nauwelijks te krijgen of heel duur.)
Als het de motor over het hele toerengebied goed loopt ben je klaar.

(Tip. Probeer de auto tot slot nog aan een viergas meter te hangen om te controleren of je alles goed hebt gedaan. Geef hierbij ook gas tot zo’n 4000 toeren en controleer de waardes. Bij 2500 toeren gaat de carb namelijk over van de stationiar sproeier naar de hoofdsproeier. Zo kun je kijken of de hoofdsproeier goed staat.)

De ontsteking
Omdat je geen goed vacuum meer van je spruitstuk hebt kun je de vacuum vervroeging niet aansluiten. Zorg ervoor dat je de ontsteking op een vaste 14 graden voorontsteking zet en laat de onderdrukdoos afgekoppeld. Dit is voldoende om de motor goed te laten lopen. De centrifugaal vervroeging doet de rest.

Ik heb zelf onderstaande onderdelen te koop:

-Spruitstukken Staal,RVS of Alu (costummade of serie productie).
-Smallblock 8v & 16v
-Bigblock 8v & 16v
-Binnenkort ook voor weber carbs en 20v motoren

-Carbs. (ultrasoon gereinigd en nagekeken)
-Complete sets. ( monteren afstellen en gaan)

PM voor meer info.

MVG, Pim Bonne

hej heb jij nog een inlaat pasplaat liggen voor een polo gt 1300 van bouwjaar ''86??

zou je me even iets wille laten weten?

mvg Timomk1
Reply With Quote
Old 03-09-2012, 19:22
mk2kevin's Avatar
mk2kevin mk2kevin is offline
Forum Regular

heeft iemand ook ervaring met motorcarbs op een 1.6 8v 53kw motorcode RF. ik wil het namelijk gaan proberen op die van mij groeten kevin

Last edited by mk2kevin : 06-09-2012 at 11:57.
Reply With Quote
Old 10-09-2012, 19:41
4Prez 4Prez is offline
VW Enthousiast

125,7 PK af laten stellen op rollenbank. Sproeiers naar 1,5 geboord

085 8P bak

Maar zoals ik al eerder omschreef een brandstofprobleem.

Zowel met een facet pomp als met de R6 pomp die ik er nu op heb zitten. Na een tijdje rijden (snelweg paar km) valt ie stil. Na even stilstaan en pompen loopt ie weer...wel vaak op 3 poten.

Kreeg eerder de tip om de vlotters te verbuigen. Doe ik liever nog niet. Zijn er andere mogelijkheden? Slangen zijn allemaal 6mm en 8mm, volgens mij is dat goed.
Reply With Quote
Old 10-09-2012, 20:52
fearless's Avatar
VW Fanatic

Daar zit volgens mij niets anders op dan je vlotters naar beneden te buigen, zo komt er net wat meer brandstof in de kamers.
Zou dat wel even op de werkbank doen met de pomp er naast zodat je kunt controleren dat ie niet overstroomt.
Ze moeten natuurlijk wel afsluiten als de vlotterbakjes vol staan.
Reply With Quote
Old 11-09-2012, 09:12
Steilheck Steilheck is offline
VW Addict

Logisch denkende: vlotter verbuigen is geen optie om dat er wel meer brandstof in de kamers komt maar er wordt niet snel genoeg aangeleverd. Het enige dat dan gebeurd is het uitstellen van je motoruitval.

Ik zou eerst de brandstofopbrengst controleren.
Old 11-09-2012, 13:02
sander_beer's Avatar
sander_beer sander_beer is offline
VW Addict

heb je die r6 pomp nu aan gesloten met retour op het t- stuk ?
als dat een pomp is van een motor met carbs is dat niet nodig die stoppen vanzelf met pompen
Reply With Quote
Reply

Posting Rules