![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Wat was het probleem met de kelken die erop stonden? Ik gebruik namelijk dezelfde en heb eigenlijk nergens last van. deze dus ![]()
|
||||
|
||||
![]() Nou het probleem is het volgende:
Heb dus de sproeiers uitgeboord met 1.5mm (zeg maar sproeier 150) En met de filters er op hield ie volgas in, en begon ie iets te pruttelen. Met de filters er af heb ik dat niet. Dus dan kon ik 2 dingen doen. De sproeiers kleiner, of zonder luchtfilters gaan rijden. Ik heb die boortjes niet zo liggen en vond het wel mooi geweest met telkens proberen. Dus vandaar nu die theefilters er op ![]() Ook hebben de rubbers van het filter een rand binnenin wat de carb al een heel eind afsluit, sloot bij mij zelf al het poortje voor 3/4 af voor de gasschuif. Jij hebt hem gewoon prima afgesteld op de luchtfilters die je gebruikt. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Als je zelf je carbs volblaast met lucht? Carbs dan wel op de kop houden en blazen in de toevoer. Dan moet ie afsluiten. Ik had dit probleem ook met mijn pomp en heb een klein pijpje in de toevoer gedrukt zodat ie sneller stopt met pompen. 0.15 bar zou die moeten doen, volgens mij doet ie meer want hij drukte zo de vlotternaalden terug. Jij wil nu een brandstofdrukregelaar monteren? |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
misschien maar ga eerst jou tip ff proberen en als het dan nog niet is zo als het hoor dan ga ik een brandstofdrukregelaar monteren |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
nou met het buisje in de toevoer van de leiding helpt niet dus ik ga een druk regelaar plaatsen alleen zoek ik nog een goeie druk regelaar weet een van jullie een goeie hoeft geen duur ding te zijn of een met een meter er op als ie maar zen werk doet en vanaf 0.1 bar kan leveren. |
|
|||
|
|||
![]() vlotters in de vlotterkamer zijn gewoon af te stellen hoor. Die van jou zijn of versleten of ze sluiten te laat de brandstoftoevoer af.
Controleer eens de vlotternaald of daar het rubberen dopje nog opzit, of dat de vlotternaald er uberhaubt wel in zit. |
|
||||
|
||||
![]() Hmmm...dat ga ik ook is checken op de mijne. Ik dacht dat het enkel koperen puntjes waren die de toevoer afsloot.
Als ik ze op de kop had liggen en ik ging blazen, kreeg ik er met geen mogelijkheid lucht door heen geblazen. Dus het lijkt me wel dat ie afsluit. Afstellen? door ze bij te buigen mischien? |
|
|||
|
|||
![]() yep de vlotters moet je dan iets verbuigen. Als je koperen kopjes heb kan heel goed hoor, moet je des te voorzichtiger zijn. Die zijn namelijk heel gevoelig voor kleine putjes waardoor die dus niet goed afsluit.
Vlotters niet te laag afstellen want dan kan het zijn dat je pomp de kamers niet optijd vol kan pompen als je een lang stuk volgas rijdt. Ik heb de mijne destijds gecontroleerd om ze in dezelfde hoek in de bankschroef te zetten als ze op mijn blok zitten en dan via de brandstoftoevoer lucht ingeblazen totdat ik de goede hoogte had. |
|
||||
|
||||
![]() Dacht eindelijk een probleemloos motortje te hebben. Scheurt er een inlaatrubbert...
Wordt dus zoeken naar nieuw spul. Ben het een beeetje zat aan het worden, maar ga niet opgeven want had hem net fijn voorelkaar dat ie niet meer stotterde enz. Haal de boel er dus weer achterweg en leg het even aan de kant. Ik ga een nieuw inlaatje maken. Met nieuwe flenzen en inlaatrubbers. Ik ga dus de originele pict 7 er tijdelijk op gooien, deze heeft het bij mij nooit goed gedaan. Altijd stilvallen enz. Ik vermoed een slechte mechanische pomp. Die elecktrische pomp tegen het schutbord zal het toch wel gaan doen op de originele carb? Dan kan ik iig met die wagen naar Dumpd....al ging ik daar liever met motorcarbjes heen ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
jammer van je inlaat rubbers ik heb zelf een inlaat gemaakt en daar op de carbs bevestigt met 34mm raditeur slang nog geen scheurtje er in en de slang zo kort mogelijk op het spruitstuk bevestigt. die van mij loopt nou persies zo als ik het graag wou geen gestotter meer bleek dat de vlotter nalden vats zaten ff schoon gemaakt klaar is het geen lekkerij meer. ik wens je succes met je carbs en hopen dat het goed komt |
|
|||
|
|||
![]() Ik heb nu een afh met cbr600 36mm op testbank gehad en 125,7pk. Niet slecht voor een 1.4.
PROBLEEM Zowel met de Facet pomp als met een yamaha r6 pomp lijkt het er op dat ie geen brandstof meer krijgt na 5 a 10 min. Als ik de snelweg op rij en gas geef dan begint ie te stotteren en uiteindelijk valt ie zelfs uit. Iemand een idee? |
|
|||
|
|||
![]() Als je voertuig dan even stilstaat, kun je m dan weer normaal starten als je de wagen op contact laat staan?
Zo ja, vlottersafstellen, vermoedelijk is de vraag naar brandstof groter dan de aanvoer. Als je vlotterbakken te vroeg afsluiten zul je een brandstof tekort hebben. Zo nee, aansturing controle van je brandstofpomp, of zelfs je montage van de carbs. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ja klopt als ik hem dan stil laat staan dan doet ie het weer (even). Hoe stel ik de vlotter af? |
|
|||
|
|||
![]() De Vlotter iets verbuigen zodat er meer brandstof in het huis kan zodat je sproeiers in het brandstof blijven i.p.v. er net boven zweven. Nooit te ver anders blijven ze lekken en stroomt je vlotterbak over.
|
|
|||
|
|||
![]() Quote:
hej heb jij nog een inlaat pasplaat liggen voor een polo gt 1300 van bouwjaar ''86?? zou je me even iets wille laten weten? mvg Timomk1 |
|
||||
|
||||
![]() heeft iemand ook ervaring met motorcarbs op een 1.6 8v 53kw motorcode RF. ik wil het namelijk gaan proberen op die van mij groeten kevin
Last edited by mk2kevin : 06-09-2012 at 11:57. |
|
|||
|
|||
![]() ![]() ![]() ![]() 125,7 PK af laten stellen op rollenbank. Sproeiers naar 1,5 geboord 085 8P bak Maar zoals ik al eerder omschreef een brandstofprobleem. Zowel met een facet pomp als met de R6 pomp die ik er nu op heb zitten. Na een tijdje rijden (snelweg paar km) valt ie stil. Na even stilstaan en pompen loopt ie weer...wel vaak op 3 poten. Kreeg eerder de tip om de vlotters te verbuigen. Doe ik liever nog niet. Zijn er andere mogelijkheden? Slangen zijn allemaal 6mm en 8mm, volgens mij is dat goed. |
|
||||
|
||||
![]() Daar zit volgens mij niets anders op dan je vlotters naar beneden te buigen, zo komt er net wat meer brandstof in de kamers.
Zou dat wel even op de werkbank doen met de pomp er naast zodat je kunt controleren dat ie niet overstroomt. Ze moeten natuurlijk wel afsluiten als de vlotterbakjes vol staan. |
|
|||
|
|||
![]() Logisch denkende: vlotter verbuigen is geen optie om dat er wel meer brandstof in de kamers komt maar er wordt niet snel genoeg aangeleverd. Het enige dat dan gebeurd is het uitstellen van je motoruitval.
Ik zou eerst de brandstofopbrengst controleren.
|
||||
|
||||
![]() heb je die r6 pomp nu aan gesloten met retour op het t- stuk ?
als dat een pomp is van een motor met carbs is dat niet nodig die stoppen vanzelf met pompen |