![]() |
|
||||
|
||||
![]() hee LRR ik ben ook wel benieuwd...
|
|
||||
|
||||
![]() Als je een auto echt goed wil laten spuiten ben je met pak m beet 1300 euro nog lang niet klaar zoals zovelen beweren dat het wel kan.
Golf van mn vriendin zijn ze zeer druk mee aan de gang, maar wat een tijd en aandacht er in het voorbewerken zit kun je je als 'leek' niet voorstellen, als ze het natuurlijk goed doen. Het lassen en behandelen van het roest tot en met het helemaal strakmaken van de carrosserie is echt een vak apart, ik kom bijna dagelijks bij de spuiterij omdat ik er zelf ook aan meewerk maar het is toch echt veel werk succes met je project!!
|
||||
|
||||
![]() Voor strakmaken moet je gevoel hebben idd. Aangezien je met de lijnen van de auto moet meegaan. Gelukkig is een Golf niet zo erg ingewikkeld in de lijnen maarja.
Goedkoop spuiten is er tegenwoordig niet meer bij. Beetje auto spuiten zit op 1500-2000 euro, maar dan zal deze ook perfect zijn gespoten. Althans, dat verwacht je. En toch kan het altijd nog mooier, je zal de auto grof laten moeten spuiten. Paar weken laten drogen. Helemaal fijn weer gladschuren. En dan nog een keer laten spuiten. En een goede ondergrond is bij jouw wel nodig Fred ![]() |
|
||||
|
||||
![]() idd jij begrijpt wat ik bedoel, en de boel goed laten uitharden enzo.
Ik ken kerels die in een weekend 2 dagen dus 1 auto strippen strakmaken en dan spuiten..... tja kijk er eens naar over pak m beet 1 jaar ![]()
|
||||
|
||||
![]() Tja :P. Ik ken et. Mja loop momenteel zelf in de schade stage. Dus ik zie de rekeningen wel eens voorbij komen
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Luitjes,
Ik ben blij dat jullie allemaal zo meeleven (nou ja, het zal wel echte nieuwsgierigheid zijn ![]() ![]() De spuiter is geweest, en was tevreden over mijn laswerk ![]() De planning is nu zo, dat hij hem over een week of 2 a 3 bij mij komt halen (service he !! ![]() Dan laat ik hem weer thuis bezorgen (ook service ![]() ![]() Ik zal jullie ondertussen op de hoogte gaan houden van de opknapwerkzaamheden aan m'n DX !!! En inderdaad Zwarte Duivel: met 1300 euro kom je niet ver !!! Het gaat meer in de richting van Moroder z'n prognose. ![]() Grtz........... LRR Ps: Ik zal me af en toe bij de spuiter melden om te zien hoe het vordert. En zal de digi meenemen (speciaal voor jullie ![]()
|
||||
|
||||
![]() klink goed fred!! mooi werk!
|
||||
|
||||
![]() Gelukkig ben je er met de spuiter uitgekomen.En zeker weten dat ie er daarna super strak en goed in het lak uit ziet.Want die van mij was ook goed gebeurt en de service was perfect.GEFELICITEERD
![]()
|
||||
|
||||
![]() Dat word flink bedelen Fred
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hey Fred...voel ik nou een inzamelactie aan komen?
Help de rode haan aan een nieuwe jas, giro 666 ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ik ben blij dat jullie het spontaan aanbieden !!! Uit mezelf had ik nooit durven vragen !!
![]() ![]() Het kan ook nog anders: Jullie mogen ook onderdelen doneren !!! (bv. een complete pakkingset voor de DX, of een verlagingsset van minimaal 75 mm, of 2 goeie schadevrije bumpers). Goed idee ?????? Nee mensen, zo erg is het hier nog niet gesteld hoor !!! Ik en m'n vrouw werken hard voor de cash, en ik heb m'n Caddy centjes nog keurig op de bank staan !!!! ![]() ![]() ![]() ![]() Ik sta al te kwijlen bij de gedachte hoe die er straks uit gaat zien !!!!! En dan plat op z'n bek, en eerst een setje P's eronder............tenminste als Marcus BBS de deksels kan vinden !!!! Grtz............... LRR
|
||||
|
||||
![]() kost wat, maar dan heb je ook wat. ben benieuwd naar het eindresultaat.
altijd een kicke gezicht om een nieuw gespoten carrosserie te zien.
|
||||
|
||||
![]() Stiekum heeft Fred een geldboom achterthuis staan en groeid er geld op zijn rug. Je weet maar nooit wat er in 'Knoal beurt'
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja, maar zoals jij en velen wel zullen weten groeit een boompie 's winters niet zo hard. ![]() ![]() ![]() Grtz............... LRR
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Kacheltje er naast zetten Fred ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Nou,
Gisteren naar Kosmeier geweest om m'n dakkie uit de Passat te halen..................... We moesten bijna met een tang het slingertje ronddraaien, dus leek het me toch maar niet zo verstandig om dit systeem te kopen. Er stond ook nog een Scirocco 2, maar daar mankeerde ook nogal het één en ander aan het schuifkantelsysteem. Met als gevolg dus, dat ik nogsteeds geen schuifkanteldak heb !! Toevallig sprak ik gister ons allen Sponsje ff op MSN, en die heeft even navraag gedaan, en nou schijnt er nog ergens zoiets rond te dwalen in WörtherSell'n !!! Er wordt binnenkort naar gezocht, dus ik zit nog even vol spanning te wachten !!! Heb de motorruimte even ontdaan van alle oude ML. De tips die ik gevraagd had hier hebben goed geholpen. Ik had nog een restantje euro95 in de klip zitten, en dan verdwijnt de ML als sneeuw voor de zon hoor !!!!! Dus nu nog even de kitresten (van de rubbers) uit de deuren halen en een paar andere kleinigheidjes doen, en dan is hij in principe klaar om naar de spuiter te gaan. Tot de volgende update maar weer !!! Grtz................ LRR
|
||||
|
||||
![]() Vandaag even tussen alle drukte door, het dashboard nog maar even gedemonteerd voor de spuiter !!
Heb de hele motorruimte ontdaan van z'n oude ML-sjit (met benzine ![]() ![]() ![]() Ff weer een paar pica'tjes ![]() ![]() Grtz.............. LRR
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Wat gaat hier nu mee gebeuren?
|
||||
|
||||
![]() blijft lekker he, zo`n kaal golfje
![]() ben ook benieuwd wat je met dat plekje hebt gedaan fred!
|
||||
|
||||
![]() Nou, tot op heden nog niet veel. Ik heb even met de spuiter overlegd, en die zei: zoveel mogelijk blank maken aan de onderkant (zeg maar binnen in de auto) met de staalborstel. En dan even kijken wat er aan materiaal blijft zitten. Anders met de dremel er een stukje uitsnijden, en een klein deeltje inlassen.
Ik zal me er deze week eens over buigen !!! Ik hou jullie op de hoogte !! Grtz............. LRR