![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik wist dat mijn carbs van een yamaha R6 kwamen van 1999.
Heb opgezocht wat de orginele pomp aan druk gaf en dan een klikkerpomp gekocht die dezelfde druk geeft. Nog geen problemen mee gehad. Quote:
Ik gebruik een klikker pomp. (+/-50€) Gekocht bij R-power 1 tje tot 0.6 Bar ![]() Grtz Jel
|
|||
|
|||
![]() .
Caddyke...... Last edited by Sjon : 27-10-2015 at 21:32. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
daar heb ik ook aan zitten denken. gewoon een injectie pomp alleen dan met een overdruk vaatje er tussen. voor als de carbs de druk niet meer aan kunnen alleen heb ik daar niet zoon vertrouwen in. dus dacht vraag ik ff wat er allemaal mogelijk is. |
|
|||
|
|||
![]() .
Caddyke...... Last edited by Sjon : 27-10-2015 at 21:33. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
nou ga ik dat eens proberen. want ik reed namelijk met de orginaale klop pomp op de kop alleen kwam ik er achter dat die de vlotterkamers niet vol kun drukken. warschijnlijk was de pomp lek dus geen goeie druk opbouw. en wou ik gelijk een electrice pomp er op. |
|
||||
|
||||
![]() Naast de facet pompen heb je ook die van Hardi, werken ook erg goed
![]()
|
|
||||
|
||||
![]() Heb mijne weer aan het lopen.
Het spruitstuk lichtelijk verbouwd ivbm de inlaatrubbers. Het is er al met al niet mooier op geworden maar technisch wel wat beter als de slangen. ![]() ![]() Begon met sproeier 100 en de remluchtsproeier dicht - te rijk. Remluchtsproeiers terug geplaatst, liep al beter. Maar met inhouden bij deellast/volgas. Sproeiers 117 er in, pruttelen/inhouden is over, maar bougies blijven grijzig/wit. Dat wordt dus nog groter er in. Mischien dan toch gelijk die 150 er in??? Denk zelf dat dat teveel gaat worden. Ben iig weer blij dat ie loopt en start zoals het hoort. Volgende week grotere sproeiers halen en dan hoop ik dat ie het voorlopig probleemloos doet, want heb zelf al over een andere motor lopen denken met al die ellende :P Had zelfs problemen met de pomp!!! Deze moet 0.15bar leveren???? Mooi dat ie overstroomde en door bleef tikken..... als ik zelf in de inlaatslang ging blazen kon ik NIET doorblazen. Dus de vlotters sluiten goed af. Die pomp levert volgens mij wel wat meer druk dan aangegeven, zullen ze de verkeerde pomp in de doos gestopt hebben? ![]() Last edited by fearless : 16-08-2012 at 21:28. |
|
|||
|
|||
![]() .
|
|||
|
|||
![]() Quote:
ja daar zat ik ook aan tedenken de Hardi alleen waar kun je die het beste van daan halen heb al wat sites af ge gocht en nou had ik deze gevonden http://www.hap-automaterialen.nl/.....ofpomp_2089.php alleen staat er verder gaan info bij van hoeveel bar druk hij levert. |
|
|||
|
|||
![]() [QUOTE=hansiebaba]ja daar zat ik ook aan tedenken de Hardi alleen waar kun je die het beste van daan halen heb al wat sites af ge zocht en nou had ik deze gevonden http://www.hap-automaterialen.nl/.....ofpomp_2089.php alleen staat er verder geen info bij van hoeveel bar druk hij levert.
|
|
|||
|
|||
![]() .
|
|||
|
|||
![]() Quote:
ja daar was op wezen kijken. maar had ff een mail naar hap-automaterialen gestuurt en nou blijkt dat de hardi pomp van 60 euro 0.80 bar aan zuigt en 0.15 bar drukt. dus dat gaat hem worden |
|
||||
|
||||
![]() http://www.hap-automaterialen.nl/Pr...cb2980_2089.php
Die dus? bestel ik hem ook even, Ik geloof dat mijn QH pompje meer drukt als de aangegeven 0.15. Hij tikt gewoon door, en ga ik zelf blazen met de vlotters dicht krijg ik er geen extra lucht ingeblazen.. Dus die pomp doet veel meer als 0.15 bar van mij. Verder is die hardi pomp het zelfde apparaat van buiten. |
|
||||
|
||||
![]() Klein updatje van mijn kant.
Reedt met sproeiers 117 (ik dacht in het begin dat het 177 was :$ ) Hiermee te arm aan de bougies te zien. Sproeiers besteld in 135 en 150, alleen passen ze niet. Heb 4 100sproeiers doorboord met 1.5. Dus zou het nu een 150 sproeier moeten zijn (?) Hiermee loopt ie ook mooi, maar boven in toeren pruttelen, net alsof je in de begrenzer trapt. Moet dus iets kleiner Ga een boor 1.4mm kopen en boor daarmee de 117 sproeiers uit. Naalden pas mee gaan klooien als ie stottervrij rijdt en de bougies netjes van kleur zijn toch??? Ik moet hier een hele lange smalle segeringtang voor halen omdat de segeringveertjes heel diep in de gasschuif zitten, heb hier dus ook nog niet mee geéxperimenteerd. het 1100 is er iig een stuk van opgeknapt nu met de inlaat verder aangepast met flenzen. Rijdt veel beter, en mooier als met de std carb. |
|
||||
|
||||
![]() Vanavond nog even gereden zonder filters!
Resultaat: geen stotteren boven in toeren meer en net zo mooi lopen. bougies begonnen bruin te kleuren. Dus weg met die el-cheapo filters. Ga zelf iets van zeef-gaas bouwen. Dan maar wat meer vuiligheid aanzuigen. of weet iemand of dit te krijgen is in 54mm???? Last edited by fearless : 22-08-2012 at 22:49. |
|
|||
|
|||
![]() zo heb een hardi brandstofpomp besteld zou volgende week wel binnen zijn een T splitsing voor de zeker heid je weet maar nooit wat ie doet. en dan maar hopen dat het eindelijk goed is en ie nenoeg brandstof krijgt.
|
|
||||
|
||||
![]() Xenos FTW......4 eurotjes kwijt :P
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hahaha, de kleine zeefjes met steel, dus steeltje eraf zagen en klaar?
|
|
||||
|
||||
![]() Juistem! en rubbertjes er tussen om de boel wat op te vullen zodat het stevig zitten blijft.
Als ik kelkjes in de juiste maat vind komt dat er ooit eens op, voorlopig laat ik het hierbij. Ik zit met de afstelling nu goed, hij rijdt nu ook probleemloos. Niets meer aan doen dus ![]() |
|
|||
|
|||
![]() nou hardi pomp binnen maar nou overstromen men vloterbakkenb steeds. vlotters zijn los maar nog steeds benziene uit men vacumme pijpjes zou je zeggen benziene druk te hoog. druk meter er tussen doen. en wat is een goeie druk meter?
|