![]() |
|
||||
|
||||
![]() Het bakje om de pook zit gewoon uit het midden. Kijk maar eens ten op zichte van de handrem.
|
||||
|
||||
![]() Op je vraag omtrent roest verwijdering.
Ik heb onderdelen electrolytisch ontroest en dat werkt super en kost bijna geen drol. ![]() Men neemt een bak. Deze vult men met warm water. Vervolgens gooi je er een kwart zak soda in (gewone supermarkt soda). Je plaatst een stuk blank metaal in de bak met water. Hieraan bevestig je de plus pool van een acculader. Je plaats nu het te onroesten product in de bak met water. Zorg ervoor dat je product schoongeborsteld is. Bevestig de min pool aan het te ontroesten product. Doe bovenstaande in een goed geventileerde ruimte. Zet de acculader aan en wacht +- 12 of 24 uur. De roest is dan van je roestig product naar het blank metaal verhuisd. Veel succes.
|
||||
|
||||
![]() Hey bedankt voor de tip, zal kijken of ik er nog wat mee kan. Ik heb alleen geen acculader maar misschien kan ik die nog wel regelen.
Het project ligt nu een beetje stil maar ik denk dat ik donderdag of vrijdag weer een goeie slag kan maken. Dan komen de velgen terug en dan wil ik dus ook de ophanging klaar hebben. Quote:
Hij gaat er maar op 1 manier in dus ja das normaal. En zoals audilimburg al zegt lijkt dat maar zo. De electra zal ik nog wel herzien denk ik na jullie adviezen gelezen te hebben. Zijn van die ronde verloopstekkertjes ook goed te gebruiken? ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Gewoon solderen is het beste, die stekkertjes is ook niet alles.
Succes. Groetjes ron |
|
||||
|
||||
![]() Idd solderen en daarna een krimkous eromheen.
Die stekkertjes zijn bagger en het is bovendien erg amateuristisch.
|
||||
|
||||
![]() Ik kon bij mijn automaterialenwinkel alleen te grote krimpkous krijgen, te wijd voor 1 draadje. Ik moet ook nog een en ander netjes maken, waar koop je de juiste krimpkous? en met tin erin zou helemaal mooi zijn.
is er een webwinkel ofzo waar dat te krijgen is (den helder is niet de ideale locatie om zoiets te zoeken volgens mij...)
|
||||
|
||||
![]()
|
|||
|
|||
![]() solderen en krimkous
|
|
||||
|
||||
![]() Je dient eerst de krimpkous om een draad te schuiven.
Vervolgens de draadjes aan elkaar solderen. Dan de krimpkous over het gesoldeerde schuiven en verwarmen zodat het krimpt.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Heb je ook een pic van de ontroeste delen. In ben zeer benieuwd naar het resultaat!
|
|||
|
|||
![]() zou mooi zijn als je foto plaast van voor en na de ontroesting
knap stukje werk Oeps was weer te vlot met me vraag ![]() een vrij land zeggen ze |
|
||||
|
||||
![]() Ik heb ze ondertussen weer onder de auto zitten maar de roest is er helemaal van af.
Ik heb geen foto gemaakt....... Zal kijken of ik er een kan maken van onder de auto.
|
||||
|
||||
![]() Vandaag eindelijk de veerpoten weer in elkaar weten te zetten. Ik vroeg me alleen af hoe je weet hoe strak ie moet. Je kan er wel een momentsleutel op zetten maar dan kan je de schokbreker niet meer tegenhouden met een inbus. Ik heb de moeren er nu zover opzitten (met inbus en ringsleutel) en ze zitten best strak maar op een gegeven moment denk ik dat je het rubber van de bumpstop aan het indrukken bent. Volgens de handleidingen moeten ze op 60Nm staan.
Iemand een idee? ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik doe het altijd met de luchthamer vastzetten. Is misschien niet de beste oplossing maar als je met een moment sleutel gaat werken draait de schokbreker zelf mee en krijg je hem dus niet vast.
|
|
|||
|
|||
![]() Vast is vast, meestal inderdaad met een lucht sleutel is het makkelijkst. Als ze dan onder de auto zitten, krik laten zakken en nog een keer aandraaien dan moet het goed komen.
Groetjes ron |
|
|||
|
|||
![]() het lijk mij al in de goede richting te komen zo net wat hier boven gezegt wordt er onder bouwen en dan ff met de lucht sleutel er op
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
volgens mij staat het pookje in zijn twee |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Schiet mooi op ![]() Heb je geen andere moeren voor je schokbrekers, of zet er anders effe een geschikt dopje op of zo. Zijn net van die kleine dingetjes die het geheel afmaken. Verder veel plezier en succes met de afbouw. |
|
||||
|
||||
![]() Op die schokbrekers komt toch een kapje dat alles bedekt, dus van die bouten zie je niets meer.
|
|||
|
|||
![]() beetje vet er op lichtje`s en dan kapje er over en klaar
|