![]() |
|
||||
|
||||
![]() Haal anders de hoezen er even af, dan kun je er met de hogedrukreiniger overheen.
Daarmee krijg je ze denk ik wel schoon.
|
||||
|
||||
![]() Hele kleine teaser van afgelopen werken:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() mjamm mjamm
|
||||
|
||||
![]() Mooi setje Ruben!
Binnenkort weer met de auto naar Arnhem? ![]()
|
|||
|
|||
![]() Leuk setje, zal vast goed staan !
|
||||
|
||||
![]() Ben benieuwd hoe dat staat! Waar heb je die 'gekauft'?
Greetz Vento Vice ![]()
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
|
||||
|
||||
![]() Zo, dan eindelijk de update. Wat heb ik zaterdag aan de wagen gedaan? Het was lekker weer, dus eerst maar eens de stoelen van zolder gehaald.
Testen, ik wist nog niet eens of het motortje wel werkte, gelukkig wel: De stoel word aan de achterzijde dus in zijn geheel opgetild als ik de hoogte verstel. ![]() Van 3 stoelen wil ik er dus 2 maken. De onderstellen zijn bijna identiek, alles losgehaald. Toen had ik een tegenvaller. De montage van de rugleuning is toch verschillend. Ik weet nog niet precies wat ik ga doen. Maar ik denk dat ik het stoelframe moet hoogteverstelling maar ga omlassen, zodat de "extra" verstelbare rugleuning wel past. Die past namelijk nu niet ![]() ![]() Dus de ene stoel, die nog moest, maar gestoomd en zover mogelijk schoongemaakt. Spul zit wel lekker simpel in elkaar! ![]() Toen kon ik dus even niet meer verder met de stoelen en heb ik de hele handel maar weer opgeruimd. Maar de dag was nog niet om! De auto voor het eerst sinds maanden op zijn 4 wielen gezet en eens naar buiten gerold, lekker werken in het zonnetje! ![]() 1 wielkastrand was nog niet gespoten: ![]() Achterbumper eraf en schuren maar. ![]() Even naar de kast lopen en grondverf pakken, helaas die was er niet. Dus alles maar even in de spuitplamuur gezet en binnenkort maar netjes in de lak zetten. Het achterschort had bij mijn auto een tijd terug was roest. Dat had ik verwijderd en een vriend van me heeft hier en daar wat plaatjes ingelast. Ik denk dat ik dat in de toekomst maar weer echt origineel ga maken. En dus wat plaatwerk ga bestellen. Maar dat komt ooit nog wel. Het roest nu in ieder geval niet meer! Toen maar verder de motorruimte. Om de kabelboom goed te kunnen verleggen/verlengen moet alles netjes aangesloten zijn. Dus ik heb de steun voor de gasdemper maar weer gemonteerd. ![]() Nog even wat foto's van de motorruimte tegen de zon in (dat wil helaas niet echt lekker): ![]() ![]() Beetje hobbels en bobbels, maar het roest in ieder geval niet! Verder met het inlaatcircuit, de pakking van de luchtweger gemonteerd. Vacuumpotjes aansluiten, de opgeknapte powerrohr weer monteren en dan krijg je uiteindelijk dit: ![]() ![]() ![]() Met dank aan mijn "lieftallige assistent" en super broer Kevin die de kap omhoog hield ![]() ![]() ![]() Tot slot, de schroefset: ![]() Die komt van Ebay.de, helaas heb ik niet alles ontvangen. Het was namelijk een schroefset voor een Golf Mk2 VR6. Vanwege het wagen gewicht had hij Mk3 VR6 voor veren gemonteerd (FK voorveren voor de Mk3 VR6). Nu heb ik maar een set voorveren en de losse er niet bij. Wel heb ik voor die extra veren betaald. En ik heb geen verstelsleutel. Eerst even veernummers achterhalen en dan kijken hoe het opgelost word. Heb nu dus ook de dempers nog niet kunnen testen... |
|
||||
|
||||
![]() Jammer van de (kleine) tegenvaller met de schroefset.
Maar verder begint het al goed op te schieten he. Beetje lekker weer doet wonderen. Ben benieuwd hoe de stoeltjes worden.
|
||||
|
||||
![]() Anders ik wel! Die stoeltjes worden super, dat weet ik zeker.
|
|
||||
|
||||
![]() Begint iets te worden...maar waarom de moter er niet uithalen en de moterruimte gelijk ineenkeer spuiten in de kleur? Desnoods een andere kleur dan de carroserie wat ook vaak leuk staat
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Dat gebeurd ook ooit nog. Maar het doel is nu, de auto roestvrij en rijdend maken. Als dat allemaal in orde is alle losse delen nog inbouwen en dan zie ik vanaf dat punt wel weer verder.
|
|
||||
|
||||
![]() ikke niet helemaal snappe...
Heb je nu Mk3 VR6 (oftewel voor het 'plus'-onderstel) FK-vóórveren over? (Mag ik daar dan een optie op ![]() Verder weer veel waardering voor je zorgvuldige werk! Greetz Vento Vice ![]() (ik heb je reactie hieronder gelezen en om niet te veel off-topic posts te creëren hier de reactie : Helaas voor mij, maar nu is het duidelijk i.i.g. !!)
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 Last edited by Vento Vice : 18-10-2007 at 11:52. Reason: reactie! |
|
||||
|
||||
![]() Hehe, vroeg me al af hoe duidelijk is was geweest. FK heeft meerdere schroefsets. De verkoper had een Golf Mk2 met VR6 ombouw op kenteken. Omdat de auto dus zwaarder was aan de voorkant zijn de voorveren van een Mk3 VR6 FK schroefset gebruikt. Misschien zijn alleen de nummers anders (voor de TüV gutachten) of zijn het daadwerkelijk andere veren. En dan is mijn auto straks te stug aan de voorzijde. Dat wil ik niet.
Dus helaas. Daar kan ik je niet mee helpen. |
|
||||
|
||||
![]() hey ruben, goed bezig ziet er goed uit allemaal wat je doet,
succes verder ![]() |
|
||||
|
||||
![]() te stug? bestaat dat?
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ja, dat bestaat. Als de veren eigenlijk niet bij de dempers horen. En de veren stugger zijn als de standaard gemonteerde veren. Dan kunnen de dempers soms niet genoeg wegdempen in een slag. En dan blijf je schommelen.
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat heb ik dus bij mijn Golf 4. Daar zitten alleen andere veren gemonteerd, met de orginele dempers en dus bij bobbels voel je het blok na hobbelen. Zo gekocht overigens ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Zo even een paar kleine updates. Ik had niet meer de moeite genomen foto's te uploaden. Maar leek me toch wel leuk om dat als nog even te doen.
De + kabel van de accu naar de startmotor weer in de auto gelegd: ![]() Omdat ik een storing had in de elektra heb ik op advies van Ron21 maar het contactblokje vervangen: ![]() ![]() ![]() Daarnaast heb ik ook nog de zekeringkast vervangen. De grote stekkers zitten allemaal weer op de juiste plek, maar die twee dikkere rode draden met witte stekkers. Zitten die daar zo goed? Volgens mij wel maar ik ben er niet helemaal zeker van... ![]() En de komende tijd is het veel van dittum: ![]() Knip, strip strip, draai draai, soldeer soldeer, brand brand. Dan zit er weer netjes een krimpkous en al omheen! Tot slot nog een mooie upgrade! Mk2-Stoo had stalen mantel remslangen te koop staan. Dit zag ik en gelijk contact opgenomen. Ik was zondag in Nijmegen en hij ook. Echt super service. Hij is ze komen brengen en heeft me daarna ook nog naar het station gebracht! Dit zijn ze dan: ![]() Helaas staat de 16V te koop, een zeer snelle auto is dit overigens! |
|
||||
|
||||
![]() Even een kleine update, van de week een helemaal gave hoedenplank op gehaald. Met behulp van Breadfan voor het rijwerk en ik voor het niet goed lezen van de route
![]() De hoedenplank: ![]() Verder zijn mijn onderstellen dan ook eindelijk in Raalte: ![]() En de spinnenkop maar weer vast gezet op de luchtweger, ik wilde kijken of ik hem kon starten, dat moet opzich lukken maar de accu was zo goed als helemaal plat. Er stond nog 12,6V op maar geen Ampere te vinden... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Recaro onderstellen zonder moter...ga je er draai knoppen op maken?
|