![]() |
|
||||
|
||||
![]() Paar dagen niets gedaan, maar vandaag de hele dag (!) bezig geweest om de slotplaat te stralen, schuren, spuiten en lassen. Op wat afwerkpunten na is het front nu klaar.
Op het moment ziet het er zo uit: ![]()
|
||||
|
||||
![]() jij begint verdomd handig te worden met die spuitbussen.. Maar er zitten er volgens mij inmiddels ook al heel wat in..
|
||||
|
||||
![]() Thanks. Het gaat me inderdaad vrij goed af, maar zo moeilijk is het eigenlijk niet met die spuitbussen. Ondertussen heb ik zo'n 7 spuitbussen gebruikt voor de binnenkant van de kofferbak en de motorruimte, inclusief de binnenkant van het front.
Ze zijn wel sneller leeg als dat je denkt ![]()
|
||||
|
||||
![]() Zo even een paar weekjes druk met andere dingen geweest en 2 weken op vakantie geweest. Maar vandaag maar weer eens de garage ingedoken om de linkerhoek van de raamstijl te vervangen. Het heeft uiteraard weer aardig wat tijd gekost om alles pas te maken, maar hij zit er in. Is nu alleen op een aantal plaatsen gehecht, maar kan nu dus afgelast worden en strak gemaakt worden.
Het begint op te schieten... ![]() ![]() To be continued...
|
||||
|
||||
![]() Heel mooi project dit, hou het zeker in de gaten.
Ook een goede aanpak ga zo door zou ik zeggen ![]()
|
||||
|
||||
![]() Thanks, ik volg jouw indrukwekkende project ook, al is dat heel wat anders als waar ik mee bezig ben.
Soms kijk ik wel eens terug naar de foto's van toen ik de Golf kreeg en als ik dan zie hoe hij er nu bij staat denk ik wel eens 'waar ben ik eigenlijk mee bezig'. Als je dan echter dit soort (gedeeltelijk verborgen) rotte stukken ziet, dan weet je weer waarom het nodig is om het zo grondig aan te pakken.
|
||||
|
||||
![]() Waar heb je die inlasstukken van de A-stijl hoeken van?
Want pasvorm ziet er aardig goed uit. En ik moet ze ook nog vervangen. En weet je al wat je met de schermen gaat doen? Verder goed bezig. |
|
||||
|
||||
![]() Hey Erik,
Die hoekjes zijn origineel en heb ik via iemand van het forum hier gekocht al een hele tijd geleden. Hij had ze uit een donor gezaagd. Wat de pasvorm betreft; ze zijn origineel maar er heeft nog aardig wat werk aan gezeten omdat de vorm van de stijlen bij het latere type Golf (op diverse punten) anders zijn als bij mijn vroege Golf. Kwam ik ook pas achter toen we er aan waren begonnen. ![]() Ik zou er ook niet zomaar aan beginnen. Ik zou het zelf nooit gedaan hebben als ik niet hulp had gehad van iemand die dit al zijn hele leven doet. Alleen de buitenste huid gaat nog wel, maar van binnen zijn ze ook vak rot en dan wordt het een stuk moeilijker. Wat de spatborden betreft denk ik dat ik de nieuwe toch ga gebruiken en de oude als reserve houdt en die ook nog een keer strak maak. Er zitten toch wel diverse rotte plekken in namelijk. Mocht ik ze toch niet gaan gebruiken dan hoor je het wel.
|
||||
|
||||
![]() Afgelopen week eindelijk de schroefset van Rokkor gekregen. Voor dat deze onder de auto kan moest eerst de linker wielkas netjes gemaakt worden.
Dus gisteren de wielkas schoongestoken en vervolgens behandeld en in de steenslag gespoten. De rechter wielkas had ik een tijdje geleden al eens gedaan, dus nu zijn ze allebei netjes. Dadelijk even de voorste schokbrekers monteren en kijken hoe dat uit ziet. Vervolgens even de a-stijl aflassen zodat ik verder kan met de dorpel. ![]() ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Goed bezig, nog veel laswerk of valt het mee?
|
|
||||
|
||||
![]() Thanks.
Het valt mee met het laswerk dat nog gedaan moet worden. Ik moet de a-stijl nog aflassen. Daar ben ik vandaag mee begonnen en grotendeels klaar. Verder moet er een nieuw stuk dorpel in omdat er een lelijke deuk in zit. Dan moeten achter nog een paar stukjes in de wielkasranden en achter op de beide hoeken stukjes ingezet worden. Dan is het laswerk klaar. Dat staat dus voor de volgende keer op het programma. Vandaag even de beide voorste schroefpoten gemonteerd, de a-stijl grotendeels afgelast en glad geslepen en de spanten uit het voorraam verwijderd die erin zaten ter versteviging. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Nice.
Gaat de goede kant op!
|
||||
|
||||
![]() Vandaag weer wat kleine dingen gedaan qua laswerk en afwerking van lasnaden. Tevens begonnen aan de rechterdorpel. Deze heeft ooit schade gehad en was volgeplamuurd. Dit is ooit door Stijn, de vorige eigenaar weggestoken, waardoor roest tevoorschijn kwam.
Daarom besloten om dit stuk dorpel er tussen uit te halen en een nieuw stuk ertussen te zetten. Dat had vandaag af moeten zijn, maar het imitatieplaatwerk dat ik nog had liggen is echt ruk. Dus nu op zoek naar een donorstuk. ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Gezien ik met de dorpel niet verder kan, maar even wat andere dingen gedaan.
Spatbordjes voor gemonteerd om de verlaging te bekijken: ![]() Achter ook de schokbrekers gemonteerd. Before: ![]() After (kan nog lager): ![]() Ook van de week nieuw isolatiemateriaal besteld en gekregen om het schutbord van de binnenkant mee te bekleden. Het oude schuim was volledig uit elkaar gevallen en de bitumen was hard geworden en gebrokkeld. Er komen nieuwe anti-dreun bitumen matten en daaroverheen 'acusticab' schuim ter vervanging van het oude schuim. Voor: ![]() Na, met alle zooi nog op de vloer: ![]() Morgen het schutbord in de epoxy spuiten en alvast bekleden met de antidreunmatten.
|
||||
|
||||
![]() Goed bezig,
Als het goed is ga ik binnen korte termijn een donor halen, Dan heb ik dat stuk dorpel niet nodig en kun je het erwel uitslijpen. |
|
||||
|
||||
![]() Thanks Erik, dat zou ik bijzonder waarderen!
Laat maar even iets weten als je de donor hebt staan, kom ik eens even langs met de slijper. Kan ik ook even naar jouw project kijken.
|
||||
|
||||
![]() Ik hoop hem einde van de week begin volgende week hier te hebben,
Laat wel weten wanneer hij hier is. De slijper hoef je niet mee te nemen, die heb ik hier ook nog wel liggen. |
|
||||
|
||||
![]() Vandaag het schutbord aan de binnenkant in de epoxy gespoten en daarna de anti-dreunmatten geplakt. Het is een leuke puzzel geworden, maar het ziet er nu netjes uit.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Tof project !
goed en grondig bezig zeg. Kun je mij iets meer vertellen over die antidreunmatten ? Hoeveel vierkante meter heb je bv nodig om de hele bodem te bedekken van binnen? En er zijn verschillende diktes te verkrijgen heb ik op de site gezien. Welke gebruik jij ? En wat kosten de matten je nou zo in totaal ? Plakken ze goed ? En heb je ook moeten ontvetten ? Ook ben ik heel benieuwd naar de volgende laag omdat je het ook hebt over een viltlaag. Kosten, hoeveelheid, verwerkbaarheid etc ![]() Alvast dank voor je info en succes met de golf ! |
|
||||
|
||||
![]() Tuurlijk kan ik je daar wat meer over vertellen.
Ten eerste heb ik alles gekocht bij Akoestiekwinkel.nl, dus hier kun je zelf even de prijzen nakijken, hoef ik dat niet te gaan doen. Is in ieder geval niet heel duur. We hebben het over 7 tientjes in totaal denk ik voor de bitumen en de schuimlaag inclusief verzenden. Ik heb 2 dozen vibraflex gebruikt, er bestaat ook Vibraflex extreme maar die zijn meer voor als je met dikke audio aan de slag gaat. In iedere doos zitten acht van die zelfklevende matjes bitumen en daar heb ik er nu nog een aantal van over die ik ga gebruiken om de deuren en de zijkant achter mee te ontdreunen. Het is heel makkelijk te gebruiken. Uiteraard eerst een beetje schoonmaken, dan op maat snijden en ertegen plakken en vervolgens met een heteluchtpistool verwarmen zodat het flexibel wordt en nog beter gaat kleven. Dan druk je het gewoon overal goed aan zodat het de achterliggende vormen aanneemt en is de antidreunlaag klaar. 1 doosje met 8 matten weegt 5 kilo, dus als je voor lichtgewicht gaat moet je deze matten niet gebruiken of gewoon niet zo veel als mij gebruiken. Tegen het schutbord bij het voeteneinde komt er nog een laagje isolatieschuim (Acusticab) overheen, net als origineel. Ik heb gekozen voor 25mm dikte met een waterdicht laagje ivm natte schoenen. De dikte komt ongeveer overeen met het originele schuim dat tegen het schutbord zat. Op de vloer komen isolatiematten die ik in een set gekocht heb bij Newton Commercial in Groot Brittanië. Over dat geheel komt dan uiteindelijk de vloerbedekking. Op deze manier zou de auto goed ontdreund en geïsoleerd moeten zijn om resonantie en overdreven hard motorgeluid te voorkomen. Hopelijk heb je hier genoeg info aan.