![]() |
|
||||
|
||||
![]() Er bestaat een 308 en een 208 GT4 idd. De 308 is een 3L V8 met 255pk in Europa en 240pk in de US. De 208 is alleen in Europa geleverd en heeft een 2L V8 met 170pk.
In totaal zijn er 2800 auto's gemaakt van deze Dino waarvan er maar 820 zijn geleverd met de 2L V8 motor. (Aantallen zijn wat afgerond ![]() Deze 2L V8 is de kleinste ooit in een productieauto geleverd. De zuigers zijn 66.8 met een slag van 71 mm ![]() 170pk lijkt niet veel te zijn, maar deze auto was in 1975 (40jaar geleden) toch wel bijzonder. De VW Golf 3 GTI 16V komt hier nog niet eens aan om maar een voorbeeld te noemen ![]() De 2L is speciaal ontwikkeld voor de Italiaanse markt om milieutechnische redenen. Oftewel het scheelde heel veel geld om onder de 2L cilinderinhoud te blijven. Effe uit het Wikipedia gekopieerd: Introduced at the Geneva Motor Show in 1975, the 208 GT4 2+2 was a low-displacement version of the V8 produced for the Italian market, where cars with engines larger than two litres were subjected to a doubled VAT (38%). The engine was de-bored to (66.8x71 mm) 2.0 L (1991 cc) V8, resulting in the smallest production V8 in history for a road car. Power output was 170 hp (127 kW) at 7,700 rpm for a top speed of 137 mph (220 km/h). Smaller Weber 34 DCNF carburetors, a lower final drive ratio and skinnier tires completed the technical changes for the 208. Chrome (rather than black) accents outside and the lack of fog lights were external visual indicators of the smaller-engined GT4. Inside the 208 GT4 featured a black rather than silver dash facing. The 208 GTB replaced the 208 GT4 in 1980. Last edited by DutchBuild : 24-02-2015 at 18:33. |
|
||||
|
||||
![]() Inderdaad, ineens ging me weer een lampje branden
![]() Quote:
Volgens mij om verzekerings- en belastingtechnische redenen... ik weet namelijk dat de Lancia Gamma er in 2.5 en in 2L boxer motor geweest is. Niet te vergeten natuurlijk ook de Italiaanse BMW 320iS wat technisch natuurlijk gewoon een E30 M3 was, maar dan met een 1992cc M3 motor..
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat van de M3 wist ik niet, altijd leuk om te weten ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Hop, nog ééntje om als pensioen weg te gaan zetten !! Staat er nu eentje op 2dehands.be ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ik heb de Golf eindelijk aan het spit hangen
![]() Ik heb diversen dingen aangepast, de boel laten coaten en verzinken, wat andere bouten er in enz, maar hij hangt er nu wel in wat toch wel veel beter en makkelijker werken is. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Last edited by DutchBuild : 08-02-2016 at 16:52. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Jammer dat hij de bredere schermen niet heeft meegekregen omdat dit juist zo herkenbaar M3 is, maar zo is hij ook wel erg mooi, en zeker weten bijzonder ![]() Ik zou deze echter wel laten staan en met geduld verder zoeken naar 1 zonder schade en origineel interieur enz indien mogelijk ![]() Last edited by DutchBuild : 24-02-2015 at 21:58. |
|
|||
|
|||
![]() Zo had mijn vader een Volvo v70 XC uit Italië met een 2.0 T5r motor ipv de 2.3 of 2.5 die we hier hebben. Deze zat geschopt (wat men in Italië veel doet) rond de 280 PK. Reed best geinig
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Het is dus gebleken dat de Italianen de tijd al ver vooruit waren met het downsize ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Is idd een belastingmaatregel van vroeger.
Ik kwam met mijn alfa 164 3.0 24v bij een dealer in een dorpje in Italië en die waren er helemaal enthousiast van.bleek dat zo'n uitvoering daar nauwelijks verkocht was. Terwijl men daar wel heel veel 2.0 V6 turbo's had rondrijden. Verschil in kosten was echt aanzienlijk. Overigens had alfa ook een tipo 33 stradale met een 2.0 v8. Die had nog wel iets meer vermogen... Een van de mooiste auto's ooit gebouwd in mijn ogen. En onbetaalbaar. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik moest even zoeken om te kijken, maar jemig, wat een verschrikkelijk mooie auto die tipo 33 stradale ![]() ![]() Waar is het toch mis gegaan met de auto's van tegenwoordig ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Wauw dik zon tipo 33 stradale
|
|
||||
|
||||
![]() Ziet er erg goed uit!
|
|
|||
|
|||
![]() Mooi hoor
|
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Idd is dit haast één van de mooiste auto's ooit gemaakt. En super zeldzaam ook, zijn er minder dan 10 van over. Hier staat nog wat leuke info, oa over de geschatte waarde.... ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Die tipo past wel in het "dikke spaghetti" topic😄
Knap spit gemaakt/aangepast trouwens👍
|
||||
|
||||
![]() Het regelement voor de Bergcup 2015 is bekend en dat brengt helaas wijnig goeds met zich mee.
Het is nu zo veranderd dat het onderblok afkomstig moet zijn van VW en dat de cilinderkop is vrij gegeven. Een onderblok van bv Audi of Skoda is dan ook niet toegestaan helaas. Verder is er een punt waar ik het meest van baal, en dat is dat als er geen productie-auto is geweest met turbo, deze dan ook niet gebruikt mag worden. De Diesels dan los gezien van de Benzine-motoren helaas. In een mk2 mag er dan alleen met een G-Lader gereden worden en niet met een turbo waardoor ik even niet weet wat ik moet doen. Ik ga lekker door met deze auto, maar motorisch weet ik niet wat ik er nu mee aan moet ![]() De Regels voor de Bergcup E1 klasse: 5. Motor Die Anzahl der Motoren und deren Einbauraum muss beibehalten werden. Der Motorblock darf durch einen beliebigen Automobil-Motorblock der gleichen Automobilmarke (nicht Konzern) ersetzt werden, wobei die Anzahl der Zylinder des ursprünglichen Fahrzeugmodells (Grundmodell) beibehalten werden muss. Eine Otto-Motorblockvariante darf durch eine Diesel- Motorblockvariante oder umgekehrt ersetzt werden. Der Motorblock darf bearbeitet werden. Eine Aufladung ist nur dann zulässig wenn das Grundmodell, von dem das verwendete Wettbewerbsfahrzeug abgeleitet wurde, serienmäßig über eine Aufladung in Verbindung mit der verwendeten Antriebsart (z.B. Otto-Motor oder Dieselmotor) verfügt hat. Das serienmäßige Ladesystem, z.B. Abgasturbolader oder mechanischer Lader (z.B. Comprex-Lader oder G-Lader), muss beibehalten werden. Die serienmäßigen Lader dürfen modifiziert und/oder durch andere ersetzt werden wobei auch die Anzahl freigestellt ist. Das Hinzufügen eines systemfremden Laders ist unzulässig. |
|
||||
|
||||
![]() hehe, das ook geen goed nieuws. Die regeltjes veranderen jaarlijks of hoe moet ik dat zien? + waar haal je deze info vandaan?
|
|
||||
|
||||
![]() Ik kan me voorstellen dat je baalt. Het is nogal wat, juist de type 1 en 2 zijn zo mooi. Is dit niet een doodsteek voor de type 1? Die heeft nooit turbo's of gladers gekent.
Wat ik me afvraag Wilco. Als zo ingrijpend elk jaar de regels worden veranderd wie lukt het dan nog om op tijd te zijn met de vereiste aanpassingen? Er komen dan toch heel veel teams in de problemen. Hopelijk wel een revival voor de G-Lader techniek. Ik hoop op een betrouwbare en door ontwikkelde G-75 door en door getest.
|
|||
|
|||
![]() Dat is wel balen ja maar waarom niet gewoon bouwen wat je zelf mooi vind en lekker een paar keer per jaar circuitdagje pakken en bv de Nordscheife.
Nu bouw je iets voor volgend jaar en dan zijn de regels weer anders + je doet zo ook heel weinig ervaring op natuurlijk, je maakt dan relative weinig kilometers. |
|
||||
|
||||
![]() Het is een beetje een doodsteek voor deze sport denk ik. Al veel mensen/teams wijken uit naar andere evenementen hier door.
De verandering van deze regels komt voornamelijk door dat ze alle Europeese bergcup/hillclimb evenementen op 1 lijn willen krijgen volgens de FIA regelementen. Voor mij absoluut geen G-Lader in elk geval. Ik zal waarschijnlijk ook uitwijken naar alleen de Time Attack series etc. Ik heb geen zin om met deze regels mee te gaan aangezien ik al ben overgestapt naar een 4-cilinder om ook aan de Bergcup mee te mogen doen. Ik baal hier flink van, maar ik ga verder met de 2L Turbo in elk geval. |