![]() |
|
||||
|
||||
![]() kan al eens zijn vervangen en dat ze toen ook al el cheapo geen kat hebben gedaan..
![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Kan. En hij is er zo meer door de APK gekomen, en hij reed prima, dus we gaan gewoon weer El Cheapo door. Kan ik tenminste het geld aan deurpanelen, ruiten en achterlichten uitgeven. ![]()
|
||||
|
||||
![]() In de categorie "Etka en aanverwanten", wie kan mij even opzoeken hoeveel ophangpunten er voor mijn uitlaat zijn, en waar die moeten zitten.
Een plaatje zou handig zijn. Heb zojuist namelijk even de nieuwe uitlaat er onder gehangen, of in ieder geval het deel dat, hoe heet dat... doormidden was... en nou ratelt die pijpp de hele tijd tegen mijn stuurhuus aan. "Iesj niet goet!" Danku.
|
|||
|
|||
![]() Heb je een NZ motortje???
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Heb ik een NZ motortje? Weet ik eigenlijk niet... ![]() 't Is een 40kW 1.3i met 5-bak, uit 1992, dat is eigenlijk alles dat ik d'r van af weet. Zonder kat. Schijnt nogal een vreemde combi te zijn volgens de garagisten hier in de buurt, en volgens de slopers is het een Golf 3... Naja. Maar nee, ik weet 't dus niet zeker wat het voor iets is. Er komt in ieder geval maar één pijp uit het spruitstuk, er schijnen er namelijk ook te zijn waar twee pijpen uit het spruitstuk komen die dan overgaan naar één enkele pijp ter hoogte van het subframe.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dat klopt idd, da geeft de etka bij mij ook aan. Je uitlaat zit met 4 rubbers en een flensklem vast. Einddemper 3 stuks. middendemper 1 rubber. Voorpijp met flens klem en volgens mij ook een klem van uitlaat naar blok toe. Last edited by Domi : 22-09-2007 at 21:04. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Bij mij zit de eerste pijp met zo'n flensklem vast aan het spruitstuk, en daarna zit er eigenlijk niet veel meer. D'r komt een pijp met flexibel deel na die eerste pijp en die gaat direct door naar achteren. Daar beginnen de rubbers ook pas. Er zit geen klem of iets dergelijks naar het blok toe. Heb je er misschien een printscreen (of onderdeelnummer) van?
|
||||
|
||||
![]() Je bedoeld zoiets? Eerste pijp zit rond de €35,- tweede pijp met spruitstuk-stuk zit rond de € 75,-
Of zoiets ![]()
i refuse to tiptoe thru life just to arrive safely at my death ![]() Last edited by Dasher : 23-09-2007 at 08:01. |
|
|||
|
|||
![]() deze.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Duitsers gaan wel t/m 1992
![]() Even op Ebay.de kieken. http://cgi.ebay.de/HOSENROHR-ROHR-A...1QQcmdZViewItem
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Precies, die moet ik hebben / heb ik. Dus nu moet ik in ieder geval nog nummers 21 en 22 bestellen, en daar zit die klem denk ik bij inbegrepen. En misschien dat ik dan die rits onderdelen die daarboven staat ook nog d'r bij moet hebben... Nummers 15, 11, 9, 12, 7, 11 (nog 'n keer dus), 26, 14 en 13. Weet je hier toevallig ook de onderdeelnummers van? En de prijzen? Anders ga ik gewoon even met een uitdraai van 't plaatje naar de dealer. In ieder geval al bedankt voor de hulp tot zo ver. ![]()
|
|||
|
|||
![]() 21 en 22 zijn gewoon een m8 55mm bout met moer.
Als naar de dealer gaat dan kunnen ze je het gewoon vertellen hoor. je moet dus alleen het klein materiaal dus nog hebben. Ik denk dat je met een kleine €25 euries alles wel hebt. Als je onderdelen staan in hoofdgroep 071-00. (dealer weet dat wel) Motorkeuze HZ en/of 2G |
|
||||
|
||||
![]() Chris, ik paas je wel eens ETKA 7
![]() altijd handig in dergelijke situaties.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Als je Erik voorlopig niet ziet, ik kan het ook wel branden.
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik kom van de week wel even bij je langs daarvoor dan, kun je gelijk even zien hoe de boutjes geworden zijn. Danku. ![]() Domi, bedankt voor 't opzoeken, en Ruben bedankt voor 't aanbod. Maar ik kom binnenkort toch bij je in de buurt te wonen, dus ik hou me deze gunst nog wel effe van je te goed voor wat anders. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Heb de hele zooi aan klemmetjes en ringetjes en weet ik wat nog meer net besteld. Totale kosten: bijna 4 tientjes!
![]() Zitten dan wel ook de ophangrubbers voor de rest van de uitlaat bij. En ik heb een nieuwe "co-piloot". Hij heet Ricardo.
|
||||
|
||||
![]() Toch maar liever NIET naar de echte dealer.
Hoe moeilijk kan het zijn? Nog geen 10 onderdelen goed bestellen. Ik heb nu iets meer dan €40,- betaald voor een beugel, twee boutjes, vier moertjes, een slangenklem en zes onderlegschijfjes. Op zich geen probleem, als ik hier nou het probleem mee gefixed kreeg. Bij het monteren blijkt dat er wat verkeerde onderdelen besteld zijn, en de hele zooi onbruikbaar is. Gevolg, de uitlaat blijft nog tot minimaal dit weekend tegen het stuurhuis aan rammelen. ![]() Nog maar te zwijgen over de discussie over of het nou wel of geen Golf 2 is, en of ik de motor wel juist aangeef, en of de pijp inderdaad wel echt zo is als ik hem beschrijf. ALWEER die discussie. Golfje kopen, iemand?
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Domi, of iemand anders... zou je eens na kunnen kijken wat er over die klem in ETKA staat? De klem waar nummer 21 en 22 in gaan / aan vast zitten. Die zit namelijk niet bij de nieuwe uitlaat die ik vorige week gekocht heb, en hij zit ook niet bij de hele lijst met onderdelen die ik vandaag heb opgehaald. Zonder dat ding krijg ik de uitlaat NOG niet vast gemaakt. Niet zoals het moet tenminste. Zelf wat in elkaar knutsellen kan altijd nog.
|
||||
|
||||
![]() De kleren van Ricardo hebben dit motief:
![]() Kan iemand me vertellen in welke modellen dit geleverd is?