![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hey, dat is een mooie oplossing, bedankt alvast voor de tip... ene foto's wegzetten van het resultaat ej.
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Hee Ruben. Ziet er mooi uit wat je er allemaal van maakt en wil maken ![]() Maar waarom niet een flexibele buis opscharrelen zodat je je vaatje toch normaal kan vullen? Tis met een stuk waterslang al opgelost, mits je een beetje creatief bent ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Zoiets wil ik ook zeker gaan maken, word me anders teveel werk. Maar ik heb straks wel weer een binnenscherm erin. Dus kan alsnog moeilijk worden.
Maar kan me er nu wel helemaal kapot op denken maar eerst zal het binnenscherm er weer netjes in moeten. Dan weet ik pas echt hoe ik wegkom met de ruimte en wat dan de mooiste oplossing is! |
|
||||
|
||||
![]() Zo, afgelopen donderdag mijn laskap binnen gekregen. De buurman kwam hem brengen
![]() ![]() Hij zou automatisch moeten omschakelen als ik begin te lassen. Verder woensdag en vandaag na het werk bezig geweest met de luchtfilterbox, het einde is in zicht. ![]() Even een "uitgeklapt overzicht" helemaal links is de bodemplaat, met de bodem naar boven (voor de foto). In die 2 gaatjes komen dus draadeinden voor de bevestiging aan het binnenscherm van de auto. De 2 aansluiting zijn eraan gelast. De aanzuigbuis is ook dicht gelast (diameter was eerst te groot, stuk er tussenuit geslepen en dicht gelast). Deze is ook op lengte gesneden. ![]() De bovenkant is nu ook passend gemaakt, zodat ik strak in een keer de luchtweger kan monteren. De bovenplaat zit nu op de originele bovenplaat bevestigd, zodat de moertjes op de juist plaats vast gelast kunnen worden. Ik kan straks namelijk de moertjes niet meer vasthouden. ![]() Het enige wat nog moet gebeuren is het vastlassen van de moertjes en de 2 draadeindjes in de bodem. Ook moet ik nog even kijken of er nu wel of niet een vacuum leiding op de luchtfilterbox aangesloten moet worden. Er zit namelijk wel zo'n aansluiting op de luchtfilterbox boven plaat. Dit is ook wel te zien op deze foto (tussen het onderste en middelste boutje zit de aansluiting): ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Goed bezig! En zo'n automatische kap is ideaal, heb ik ook en bevalt goed.
|
|
||||
|
||||
![]() Zo, vandaag 2 pakjes uitgepakt.
D'r zat een wielkastlijst en 2 achterschermlijstjes in het ene pakje. In het andere pakje zat een zekeringkast. Hopelijk zijn alle elektrische storingen hiermee opgelost. Dit kan ik nog even niet testen. Eerst moet het laswerk af zijn. ![]() Toenstraks ook nog even bij het werk langs gegaan en even wat laten lassen voor de luchtfilterbox. Weer een stapje verder! ![]() ![]() Het gat moet nog verder uitgeslepen worden, als dat gebeurd is kan de las nog even netjes afgevloeid worden aan de binnenkant. Ook moet ik er nog even wat zuur opsmeren... |
|
||||
|
||||
![]() Gaat helemaal goed komen. Ik zal proberen vanvond nog wat foto's te maken van het chassis waar de zekeringskast zit, of er ergens gaten zitten voor je kabeldoorvoer, maar ben bang van niet.
|
|
||||
|
||||
![]() Zou mooi zijn, zag ergens op het internet wel foto's maar waren allemaal van die afdekdoppen. Anders is het heel simpe en zal ik een gaatje moeten maken...
|
|
||||
|
||||
![]() nu je het zegt, denk dat er idd wel gaten zitten. Hoop vanavond nog te kunnen kijken, maar denk dat het zaterdag gaat worden.
|
|
||||
|
||||
![]() Na het wegslijpen van de accubak bleef er een behoorlijk gat over. Dit kan al bijna dichtgelast worden. De eerste stap was het opmaat maken van de onderste plaat. Dit is zo goed als klaar.
![]() De kokerbalk was aan de bakzijde helaas niet kaarsrecht. Er zat een beetje een holling in. Dit moet dus recht gemaakt worden. Klein strookje metaal gepakt. Ruw afgetekend, uitgeslepen en vervolgens bijvijlen maar! ![]() Vervolgens lassen maar, eerst op een punt vastgehecht en daarna rustig verder. Op het eind alle punten "verbinden" zodat er 1 las ontstaat. Ik denk alleen dat het de amperé knop 1 stand omhoog moet. Maar het gaat me redelijk af. Heb hiervoor eigenlijk nooit gelast... ![]() Het is alleen wel vervelend dat door de licht golf die er in de dorpel zit (stevigheid) dat ik niet zo even met de slijptol de las kan gladslijpen. Dit moet dus met de vijl denk ik. |
|
||||
|
||||
![]() Vrijdag en vandaag nog weer bezig geweest met de auto.
De plaat helemaal op maat gemaakt en rondom vast gehecht. Volgende stap was het aflassen boven en onderaan. Dan kan de plaat niet meer zoveel "werken". Vervolgens aan de binnenzijde van de kokerbalk de plat afgeslepenen vast gelast. Foto's: ![]() Lassen maar! ![]() Vervolgens de las glad slijpen en controleren of de las echt goed is. Oefening baad kunst: ![]() Zo staat de auto er nu bij: ![]() Dat is het grootste stuk wat er nog in moet, paar kleine stukjes hier en daar en dan is het af ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Dat je zoveel moeite in zo'n oud kreng stopt.....
Nee, ff serieus: JIJ BENT ÈCHT GOED BEZIG!!! Complimenten voor je skills! Greetz Vento Vice ![]()
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
|
||||
|
||||
![]() oefening baart kunst, en je bent goed bezig met oefenen
![]()
|
||||
|
||||
![]() Vrijdag en zondag weer lekker bezig geweest met de auto,
Het kartonnen malletje overgezet op een stuk staal. ![]() ![]() En dan begint het bijvijl, slijp werk. Steeds en beetje aanpassen en dan weer controleren. De naden zo strak mogelijk houden is belangrijk. Als het helemaal past krijg je uiteindelijk dit, helaas was het materiaal niet overal even goed schoon dus ging het lassen niet altijd even lekker. En ja de ervaring moet ook nog steeds opgedaan worden. ![]() ![]() Het binnenscherm moet er ook weer in dus ik het maar een boutje ingelast in de wielkas. Normaal zit daar een kunststof busje (onder het ruitenvloeistof reservoir). Dit is nu dus ook strak. Aangezien het reservoir dus weg is moet er ergens anders wel weer eentje terug komen. Die komt dus op de kokerbalk! ![]() Hier zie je de linkse bevestiging. Voor het vullen ga ik op iets doen met een vulspuit of ik zal wat anders moeten bedenken. Ik maak echter wel gebruik van een binnenscherm. Ik zit er over te denken om daar een luikje in te maken. En dan aan de rechterzijde het moertje los te halen zodat ik de boel kan de monteren en dan met een trechter in de weer. Zo vaak zal ik het toch niet gebruiken. En het moet voor de APK werken. De aangepaste steun, ik kan het tankje immers niet optillen en zo eruit schuiven. Vandaar dat ik dit plaatje erop gelast heb: ![]() En dan krijg je dus iets zoals dit: ![]() De auto kan ik dus al bijna weer in elkaar zetten. Testen of alles werkt, zekeringkast/contactblokje vervangen. Daarna kan de accu definitief verplaatst worden! Daarna verder met de andere plannen. Last edited by RubenD : 12-06-2007 at 18:02. |
|
|||
|
|||
![]() goed bezig, maar niet als commentaar ofzo hoor, maar als je die las op de laatste foto afslijpt hou je toch niks meer over of wel? Met andere woorden, heeft het wel door en door gehecht of ligt de las er op?
|
|
||||
|
||||
![]() Gaat helemaal goedkomen zie ik wel!
|
|
||||
|
||||
![]() Die las op de laatste foto lijkt inderdaad nergens naar. Ik hield de toorst vrij schuin, dit geeft al probleem voor de "poel". En het metaal was toch niet helemaal schoon. Aan de binnenzijde is de las al helemaal volledig dicht. Maar deze zijde wilde ik ook netjes aflassen. Van het weekend probeer ik het nog een keer!
|
|
||||
|
||||
![]() Alles kan niet in 1x goed gaan, weet er alles van, anders rest de optie vertinnen nog ej.
|
|
||||
|
||||
![]() Netje hoor, ben benieuwd hoe het tankje erbij komt te hangen.
|
|
||||
|
||||
![]() Zo, perongelijk een foto 2 keer gepost ipv een andere foto, namelijk die van de tankhouder!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RZZUQFBC.jpg Heb de update al aangepast. |