![]() |
|
|||
|
|||
![]() Mooi project maar jammer dat het tegenzit. Dat gebeurd echter bij elk 'project' wel een keer. 1 van mijn vorige projecten heeft eens 4 maand stil gelegen door een tegenslag.
![]() Ik denk dat het probleem bij jou project in jezelf schuilt. Naar mijn idee wil je wat teveel, iets wat een ander niet heeft. Niks mis mee natuurlijk maar dan kunnen dergelijke tegenslagen je wel de kop kosten, zeker als je de kosten ook gaat rekenen. Geld kosten doet het toch maar dat doet elke hobby. ![]() Waarom niet 'gewoon' een 1.8 20vt erin? Is al veel vaker gedaan, is geen gigaklus en geeft je meer dan genoeg power voor een Caddy. Vergeet niet dat de Caddy mk1 er niet op berekend is gigantisch veel power te verwerken. Daarmee bedoel ik niet te zeggen dat het kan! Ik denk dat het voor jou verstandig zou zijn gewoon ff terug te gaan naar de basis: Leuke caddy opknappen, mooi kleurtje erop, uiterlijke details uitwerken en een knappe motor erin. Een 1.8 20vt erin en deze zomer lekker toeren. Deze motor kun je dan later altijd nog eens verder modificeren met een andere turbo enz enz. Deze caddy nu weg doen zou de grootste zonde zijn en daar ga je echt spijt van krijgen! Succes in elk geval ![]()
|
||||
|
||||
![]() een 20vt
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Lach je de 20vt's nou uit Evert of moedig je het aan met je ' ![]()
|
||||
|
||||
![]() Denk dat jan-turbo het perfect verwoord heeft
![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
bitter weinig :p 0.12cent/kg ( schroot ) 0.80cent/kg Alu en 0.24cent/kg voor vuil alu ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
het is toch leuk mo iets te hebben wat niet iedereen heeft ? 20vt caddy lijkt leuk maar daar zijn er weer 13 in een dozijn van . mijn voorkeur gaat wel uit naar een Tsfi daar zijn er bitter weinig van in gebouwd in caddy's ![]() zowiezo is mijn doelstelling minimum 200pk en geen joekel van een blok ( zoals een VR6 of R32 ) want dat komt niet ten goede voor het bochtenwerk voorlopig ben ik er nog niet uit ... inbouw van 20vt is natuurlijk al vaker gedaan en is al bij al vlug geklaard , maar dan zou ik eens met een 20vt moeten rijden om te kijken hoe die rijdt ( nu ik al een paar keer met een tsfi gereden heb ) zou het mij keuze misschien makkelijker maken
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Achja. Toch weer een 275 euro, hebben of niet he! ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Klopt, zeker leuk iets te hebben wat een ander niet heeft maar als je m verkoopt heeft een ander wat jij niet hebt: een rijdende caddy.
Tfsi klinkt leuk maar is het haalbaar? Krijg je het legaal op de weg? Kom je ermee door elke benodigde keuring? In België ligt dat iets anders als in nederland heb ik begrepen... En de vraag: waarom? Omdat het leuk is. Omdat het snel is. "Zeker 200 pk" willen. Voor een kenner leuk om te weten maar de meeste bewonderaars zullen toch naar het uiterlijk kijken en daar op beoordelen. 150 pk voor een kleine 1000 kg uit een 20 vt, dat zijn 15 paarden per 100 kg. Denk dat die laatste 5 paarden per 100 kg weinig tot geen verschil gaan maken. Nogmaaks, iets hebben wat een ander niet heeft is leuk maar dan loop je dus het risico dat dergelijke tegenslagen je de das omdoen. En dan hebben die anderen wel wat jij niet hebt en wie is dan de winnaar. Zoals gezegd, super project en niet van de hand doen. Gewoon ff stijf nadenken en iets minder 'willen' dan komt t best goed
|
||||
|
||||
![]() Quote:
klopt ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
er is toch nog iemand bij de pinken :p
|
||||
|
||||
![]() Quote:
das het probleem hier in belgië ... motorswaps kun je niet legaal doen de grootste reden waarom ik meer neig naar tfsi dan 20vt omdat de tsfi weer wat jonger is ![]() ik wil graag een jonge frisse motor die gerust nog 10 jaar zonder grote kosten , veel 20vt hebben al 2ton gelopen , haalbaar zal het wel worden maar sowiezo wordt het duur , 20vt is daarin wat goedkoper (denk ik ) eigenlijk wil ik een caddy 1 4motion met een 2.0 16v Turbo (zoals Vampir16v ) maar dat is dan weer niet haalbaar :p dus hou ik het maar op een turbo met +- 200pk dus over het willen gedeelte ben ik al serieus ingekrompen ![]()
|
||||
|
||||
![]() het is hier een tijdje stil geweest op mijn project pagina maar nu zijn er weer wat vorderingen .
ik heb een tijdje in zak en as gezeten toen de 2.1 niet wilde starten en natuurlijk lang getwijfeld hoe of wat ( en nog steeds ben ik niet 100% uit ) daarom heb ik de originele 1.5 (jb ) die in de wagen zat toen ik hem kocht er terug ingebouwd met een ACD bak zodanig dat ik wat kan rond tuffen ( 1 nadeel de motor spuwt zo'n grijs/grauwe rook uit de uitlaat maar verder loopt hij wel lekker en zonder gekke geluiden ) verder is de wagen sinds maandag gekeurd & gelijk de nrplaten aangevraagd ( woensdag komen die binnen ) ook heb ik besloten om de ATS Classic 13" te verkopen en daar komt waarschijnlijk Zender sport 15" 7j of Stuttgard ST7 8j voor in de plaats ( daar twijfel ik nog over ) dus al bij al wordt de caddy volledig afgewerkt langs buiten en dan pas wordt hij motorisch aangepakt . ooohja ik heb ook een Tailgate Decal besteld ( deze verwacht ik ook komende week ) ![]() hier even foto's van hoe de caddy momenteel staat : ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Now Scirocco 1 SL ( '81) Scirocco 2 GTS ('82) Corrado G60 ( '91) T5 ('09) Sold Caddy 1 ('83) Golf 6 1.6 Tdi ( '10) Scirocco 1 GT ('80) Last edited by Scirocco_1600 : 03-05-2015 at 09:35. |
|
||||
|
||||
![]() gisteren heb ik iets leuks opgehaald , sommige mensen zullen wel weten van waar ik het gehaald heb of van wie het nog geweest is ( enkel weet ik nog niet zeker of het effectief ga gebruiken :p )
![]() ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ik vind het er zeker goed uitzien!!
Maar waarom in godsnaam kruiskoplampen?? ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
waarom ? foutje van de firma ![]() ik had deze besteld : ![]() en dit is wat ik gekregen heb ![]() ik wilde graag zwarte / smoke's koplampen blijkbaar zijn ze net zo helder als de originele enkel zit er een lelijk dik kruis in ![]()
|
||||
|
||||
![]() Hmm dat is wel spijtig!
Of die voorbeeld foto's zie je dat kruis niet eens zitten. Oplichters! ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
klopt ik vind het ook jammer ( mss eens gewoon smoked folie erover ![]()
|
||||
|
||||
![]() vandaag weer wat spullen gehaald ( spullen die ik niet kon laten liggen voor die prijs )
![]() ![]() Achterbumpertjes gaan gewoon op zolder ( ga ik dus niks mee doen ) stuurtje vond ik nog vet ![]() ![]()